Pioneer: budeme aktivnější, říká nový portfoliomanažer

Smíšenému fondu Pioneer Trust se moc nedaří. Již přes dva roky klesá nejen kurz ale i majetek pod správou. Změní trend nový portfoliomanažer Petr Zajíc?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 7. 2002 15:51, SkrivanekT

Jiří Kunert, středoevropský šéf kupce Živnostenské banky - skupiny UniCredito - v rozhovoru pro Hospodářské noviny 11. 7. uvedl, že budou sloučeny investiční společnosti ŽB-Trust a Pioneer.

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 7. 2002 15:01, qent

tak jo, přiznávám, máte pravdu, akorát ty bondy udělaly 4,7% kumulovaně, nikoliv p.a., což ovšem výsledek významně nemění

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 95 komentářů)

10. 7. 2002 15:56 | Boucek Antonin

Asi to pro Vas nebude nic noveho, ale na akcie v Pioneeru pusobi dve veci - jednak samotny kurz akcii, jednak devizovy kurz. Doctete-li se v novinach, ze treba index Dow Jones stoupl, muze se stat, ze posilujici koruna Vam tyto zisky vymaze a Vy budete na nule nebo v zaporu (nehlede na to, ze slozeni akcii v Pioneeru neni totozne se slozenim akcii v indexu Dow Jones - a akcie Pioneeru se mohou vyvijet odlisne). Akciove ztraty navic mohou byt tak velke, ze je dluhopisove zisky proste nestaci kompenzovat. Jenom pro srovnani - mam-li spravne informace, velkou cast portfolia Pioneeru tvori evropske akcie a index Dow Jones Stoxx 50 Europe klesl od zacatku roku v korunovem vyjadreni zhruba o 25 %. Vezmete-li, ze dluhopisy za tu dobu vydelaly zhruba 4,7% (pocitano dle dluhopisoveho indexu COREACTIVE PERFORMANCE), pak Vam portfolio, slozene napul z evropskych akcii a napul z ceskych dluhopisu, za pul roku hrubym odhadem mohlo prodelat 20,3 %. Je to drsne, ale je to tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 7. 2002 14:46 | Zbynek

Ano je sice nepopiratelna pravda, ze hodnota muze v teorii az na nulu, ale to by znamenalo, ze by musely skoncit-upadnout uplne vsechny spolecnosti ktere sou v portfoliu coz je mozne hromadne asi pouze v bujne fantazii. Tudiz se domnivam, ze urcity realny odhad dna PL podle minima hodnoty akcii spolecnosti v portfoliu by melo jit vycislit. Navic pokud je v portfoliu urcite mnoztvi dluhopisu ap. nastroju tak to musi take urcitou merou kompenzovat. Me spis prave zajima jak je mozne, ze i kdyz akciove trhy treba kratce povyskoci tak hodnota PL stale vytrvale klesa... Leda ze by v portfoliu byly akcie zastoupeny nevyznamnou merou, ale pak by tam meli byt ve vetsi mire produkty penezniho trhu a to by znamenalo, ze by hodnota sice pomalu ale konstantne rostla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 7. 2002 14:03 | TGP

Také bych takového člověka rád potkal a seznámil se s ním. Většina známých je meziročně tak na mínus třiceti procentech...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 7. 2002 13:54 | Boucek Antonin

Pokud tusim spravne, minimum je nula korun, nula haleru a rust bude bud v dubnu nebo v utery (optimalne v utery v dubnu). Jinak ovsem vaznymi slovy - myslite si, ze pokud by nejaky supervestec vedel, v jakem horizontu zacnou akcie rust, ze by ztracel cas diskusemi na internetovych strankach misto aby vydelaval na vlastnich spekulacich? A jeste jedno slovo utechy - pokud jste zahucel na akciovych investicich (nebo v podilovych fondech, investujicich do akcii), vezte ze nejste sam. Uprimne, vyskytuje se na teto strance snad clovek, ktery v poslednich dvou letech na akciich neprodelal?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 7. 2002 11:52 | Zbynek

Pioneer se stale holedba jak ma nastavene portfolio na dobu, kdy budou razantneji rust trhy tak i hodnota PL poroste strmeji. Proc ale, kdyz jde o smiseny fond s nemalym podilem dluhopisu ap. tak stale dochazi k velkemu poklesu??? Co me mozna vadi jeste vic nez soucasna ztrata hodnoty na PL tak je ztrata duvery fondu, proc pred par lety z nejvyssiho ceskeho ratingu 5 hvezdicek ztratil nejprve 3 a dnes je jiz na jedine??? Bavil sem se s odborniky z konkurencnich fondu kteri mi rekli, ze to neni tim ze hodnota PL klesa, ale ze to je naprosto neschopnou spravou portfolia a spatne zainvestovanymi prostredky. Je pro me naprosto fasinujici jak pri jiz dlouhodobejsim vyraznem klesani vzdy spravce najde, ze hodnota vuci necemu stoupla, jako prohlaseni ze sou o 1 procentni bod lepsi nez benchmark. Mohl by mi tedy nekdo prozradit urcitou prognozu, jake prepoklada minimum, kdyz dnes se hodnota jiz nebezpecne blizi 80hal a stale klesa a v jakem horiznotu predpoklada rust?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2002 17:00 | pjt

S tím nic nenaděláte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 16:47 | Dan Lukeš

Ano, to pochopíme my dva a možná i větší část čtenářů tady, ale pro většinu zklamaných podílníků znamená cesta do Dublinu jen dobře placený flek a nic víc...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 15:19 | pjt

Nevím kolik času jste strávil v Dublinu, či vůbec za hranicemi. To co se může z tuzemska zdát jako velmi dobře placeno, může být jen průměrem na daném místě. Z vlastní zkušenosti vím, že Dublin je dosti drahé místo na žití a např. Limerick, který má také zónu se statutem "daňových úlev" je místo mnohem lacinější. A uz Ivanovi Z. nezáviďte :-). Konec konců šanci máte (máme) všichni stejnou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 13:23 | Pavel

Nevím jestli pan Zahrádka povýšil či dostal trafiku. Jedno je však jisté - tak diletantsky spravovaný fond s tak žalostnými výsledky v tomto typu fondu v porovnání s ostaními stejně zaměřenými si zasloužil jeho odstranění již dávno. Nebyl bych příliš nedůvěřivý v odborné CV pana Zajíce. Pan Zahrádka byl dostatečně vzdělaný a "erudovaný" odborník .... Ať žije blaze v Dublinu a je na sebe pyšný!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2002 11:25 | Dan Lukeš

Neviděl bych to tak negativisticky - ano, objevilo se tady pár osobních útoků, vyvážených Vaší obhajobou pana Zajíce, ale velká část názorů bezpochyby pramení od zklamaných podílníků a případně dealerů Pioneeru, kteří kvůli problematické správě fondu panem Zahrádkou přišli o řadu klientů. A přiznávám, že já osobně o P. Zajícovi vím poměrně málo (z rozhovoru je mi sympatický a co se týče odborných kvalit, uvidíme), ale povýšení Zahrádky do veledobře placené trafiky v Dublinu mi přijde jako nechutné pohrdání lidmi, které svou nekvalitní správou připravil o spoustu peněz. Nezapomeňte, že Pioneer marketovali jako konzervativní zlatou střední cestu, ne jako high-risk mixed fund!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 11:09 | Velkostatkář

Jistě, trh pracovních sil v oboru je přesycen. Po rozmachu kapitálového trhu z poloviny 90tých let, kdy vznikaly různé firmy a firmičky přiživující se na kupónové privatizaci, kdy se v Čechách etablovaly zahraniční společnosti, došlo k výrazné redukci pracovních míst v důsledku fúzí, restrukturalizace nebo zániku makléřských firem. Dnes je trh stabilizován a po ulicích chodí spousta nezaměstnaných s makléřskou licencí, kteří s nostalgií vzpomínají na šesticiferné bonusy. Lidé, jako je P. Zajíc, jsou jim samozřejmě trnem v oku.
Ale vždycky je kam odejít. O kvalitní lidi bude vždycky zájem, a pokud ne, lze odejít mimo republiku nebo začít v jiném oboru. Nebo psát různé pomluvy a jedy na různých severech a se závistí se strefovat do těch úspěšnějších...(čímž nemyslím konkrétné Vás, spíš se snažím popsat, jaký dojem na mě dělá tento chat.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 10:34 | Dan Lukeš

Velkostatkář někde dole píše: "Jsem přesvědčen, že pokud bude "dublinská mašinérie" Petra dusit a neumožní mu prosazovat jeho vlastní vize, tak Petr raději odejde." Otázka ale je trošku jiná - je vůbec kam odcházet? Kolik investiček hledá nové portfolio manažery? Kde jsou volná místa? SIS, PIAS i IKS jsou po změnách vedení v uplynulém roce stabilizované, podobně i ŽB Trust neprovádí žádné velké změny. A komu by se chtělo do nějakých podivných Newtonů, J&T a podobně? Možná tak ještě nový ČSOB Asset Management, ale i tam bude docházet spíše k omezování stavů... Tak kam by šel?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2002 10:18 | pjt

Ad blaho podílníků vs. zaměstnaců. Vězte, že tyto těžké doby se nás dotýkají velmi osobně.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 10:12 | pjt

Bohužel nevím odkud pochází Vaše informace o rozhodování v Dublinu. Skutečnost je taková, že za veškerá rozhodnutí je odpovědný portfolio manažer a investiční výbor.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 9:42 | Václav Janík

Dobrý den, děkuji za otevřený názor, velmi si jej vážím. Pouze jedna otázka k bodu 3 - Dublin byl vždy prezentován jako místo pro rozhodování, nikoliv jako místo pro nezávazné doporučování. Po zkušenostech s omyly pana Zahrádky bych to jen ocenil (přeci jen, víc hlav víc ví), ale účast pana Zahrádky v tom týmu mě poněkud rozlaďuje a vede mne k pochybnostem, zdali jde v Pioneeru o blaho podílníků nebo o blaho zaměstnanců.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 8:59 | pjt

Nedá mi, abych se nevyjadřil k této snůšce dezinformaci a bláta, která se zde prezentuje. 1. Dejte Petrovi čas, aby prokázal co umí. Jako člověk, vlastnící PL jím řízeného fondu, se těším na jeho úspěchy. Nebude to mi lehké. Vždyť si snad všichni pamatujeme NASDAQ na hranici 5000, DJI an 11000 a dolar za 40, či Euro za 38 Kč. 2. Ivan Zahrádka nevede a nevedl žádný tým v Dublinu, Ivan je jedním z lidí, kteří mají na starosti evropské akcie. Nic víc, nic míň. To, že pro českého člověka znamená práce v zahraničí automatické povýšení, nechávám na úsudku laskavého čtenáře a bez komentáře. 3. Žádná "dublinská" ani jiná mašinerie neexistuje. Naše dublinské centrum funguje jako poradenský orgán pro rozhodnutí investičního výboru. 4. Diskuze okolo nedostudované medicíny Petra Zajíce mi přijde úsměvná a zcela zjevně pochází od lidí, kteří nevědí, jak obtížné a co vše vyžaduje studium medicíny. V 18-19 letech třeba ani pořádně nevíte, co chcete dělat. Vím o čem mluvím, neboť moje maželka je lékařka a pro dokončení školy, kromě jistého IQ, potřebujete i přesvědčení, že skutečně chcete provozovat toto povolání a poslání. Jako perličku snad ještě citát mého kamaráda lékaře, specialisty na dětská srdíčka: "Po gymplu rodiče nevěděli co se mnou, a tak mě dali na doktora". 5. Nevím proč si kdosi kopl také do dr. Doubravy. Pokud máte pocit, že Pioneer nekomunikuje, stači snad navštívit stránky www.pioneer.cz a přesvědčit se na vlastní oči. Potom mi ukažte českou investiční společnost, která více a aktuálněji komunikuje než Pioneer. Závěrem snad ještě doušku, že toto je názor můj a nevyjadřuje žádné stanovisko společnosti Pioneer. Ono by bylo i dost pošetilé se k této diskusi vyjadřovat, když cca 95% názorů je anonymních, či pseudo anonymních. A ve slušné společnosti se anonymy hází do koše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2002 8:34 | urubkova

S tou anonymitou máte a nemáte pravdu. Když použiju přezdívku jendorázově (podepíšu se jako Hurvínek, XXXman, mimozemšťan), bude to anonym. Pokud ale u té přezdívky zůstanu a budu pod ní na serveru soustavně diskutovat, už to není jen slovo, za které se schvává, ale definování identity. I když ne úplné. :o)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2002 8:15 | sedlák

S tímto se dá jenom souhlasit. Padající tak zvaný manažer se odrazí a chytne se o dvě příčky víš. Holt kdo má známosti a velkou hubu tak má vyhráno. My sedláci jsme nepoučitelní. JOJO.......................... .............................. .............................. .................
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2002 21:38 | Iulianus

Uznávám, že moje formulace umožňuje dvojí výklad - když jsem mluvil o "fleku, kde je málo zodpovědnosti a hodně peněz", měl jsem však na mysli pozici pana Zajíce - jak jinak označit tuto pozici, když jeho předchůdce pan Zahrádka připravil klienty o stamilióny korun a ještě za to byl povýšen? Tzn. odpovědnost (za 20% ztrátu) žádná, pouze tučný plat - a nelze předpokládat, že by to v případě pana Zajíce bylo jinak.
Jinak já samozřejmě taky obecně nemám rád anonymy, ale nevidím žádný praktický rozdíl mezi vystupováním jako "Anonym" a Vaším vystupováním jako "Velkostatkář".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2002 17:33 | Velkostatkář

Jsem přesvědčen, že pokud bude "dublinská mašinérie" Petra dusit a neumožní mu prosazovat jeho vlastní vize, tak Petr raději odejde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marta Nováková

podnikatelka, U&Sluno

Zdeněk Jahoda

podnikatel, Emco

Marta Nováková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Zdeněk Jahoda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services