Lampárna: Hypotéku již nikdy!

Jelikož jsem zrovna minulý týden podepisoval v ČMHB úvěrovou smlouvu, jsou mé zkušenosti s tímto ústavem poměrně čerstvé a vedou mě k závěru "UŽ NIKDY!".

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 7. 2002 9:16, Katerinka

Je hezké jak se držíte své cesty do zahraničí, ano mohlo by to tak být, sestřenka to udělala, vdala se tam a už tam nejspíš zůstane "navždy". Ale svým komentářem jsem chtěla říct něco trochu jiného. Je fakt, že ve svých 25 nemusím byt ve kterém bydlím vlastnit. Jen ho chci mít pronajatý od majitele nemovitosti za trochu slušný nájem (což relativně mám) a mám i jistotu, že z tohoto bytu mě náhle nevytěhují, protože pravidelně vše platím a chovám se slušně :-). Hlavně si myslím, že kdyby takových jako jsem já bylo v domě více, mohl by být ten nájem třeba o něco levnější :-) jsem optimista. Zeptejte se mladých zda hned musí mít byt, nebo jim na prvních několik let stačí slušný pronájem. Na byt si můžu vydělat až časem, vždyť mám celý život před sebou :-).

Zobrazit celé vlákno

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 7. 2002 10:56, NEVYN

Plně souhlasím s Jirkou. Ale obávám se, že mnoho lidí má zkreslený názor o tom, jak může v cizině vydělat vysněné bohatství, pak se (v lepším případě) vrátí domů a tady si koupí byt a bůhví co ještě. Jo bohatství si zajisté přiveze, ale to duševní - znalost jazyka a zkušenost rvát se sám za sebe. Tedy to vše neplatí v případě, že tam nemám strýčka, který mi vše potřebné zajistí, nejlépe mě zaměstná ve své vlastní firmě. Jak tu už někdo zmínil, člověk má rodinné vazby, má tu přátele... To mě tenhle stát či bankovní pracovníci (btw. jedni z nás) mají "přinutit" to všechno opustit, abych si zajistila to, co bych měla zvládnout i na domácí půdě? Nemyslím si, že je téměř zoufalý čin vzít si hypotéku. Ve světě je to přeci běžná praxe - ano, za lepších podmínek, to souhlasím. Souhlasím, že pro ně splátka hypotéky nečinní takové procento z platu, že si za zbývající peníze žijou daleko líp než my. No a co s tím naděláme...? Tohle nejde spravit za jedno volební období, ale proč odcházet. Já jsem optimista, věřím, že se naše republika dá časem taky dohromady, ale odchodem nás mladých jí rozhodně nikdo nepomůže.

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

12. 1. 2007 10:58

Budiž proklet Martine - nevyne ! Přeji ti do nového roku 2007 a do dalších let všechno špatné ! Ať tě potkává jen samé neštěstí a vždy si přitom vzpomeň na toto prokletí a vzpomeň si na to jak jsi někomu ublížil! Proklínám tebe i tvou žijící rodinu, stejně tak rodinu, kterou někdy budeš mít až do třetí generace!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 7. 2002 13:32 | Marek Benes

Po delsi dobe jsem se sem na diskuzi podival.... Mam pocit, ze tohle je prvni prispevek, kterej vicemene jde stejnym smerem jako jsem ja myslel svuj clanek. Nenabadal jsem nikoho aby odchazel. jen jsem se chtel podelit o svy zkusenosti a varovat ostatni - ne pred hypotekou (i kdyz to tak mozna vyznelo), ale spis pred konkretnim ustavem nebo konkretnim chovanim v bankach obecne. Protoze jedine tak se muze neco zmenit. Az pujdou mi znami do banky pro hypoteku budou na tohle jednani pripraveni a budou schopni v danou situaci vice s uredniky bojovat. Doufam .............................. .......
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 7. 2002 6:21 | Josef IV

Já třeba v Táboře. Nebylo to 10 dnů, ale 14. Nebyly to miliony ale necelý jeden. Nejsem pracháč, ale ne chuďas. Docela obyčejný klient.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2002 9:36

Mohu se zeptat ve kterém městě jste měl tuto zkušenost s ČS? Petr
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2002 10:16 | Josef III

A nebyla chyba ve výši Vašeho konta? Možná odtud plyne rozdíl v chování vůči Josefovi C a Josefovi II. Méně solventní klient --> ne zrovna nejvlídnější chování.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2002 14:21 | SOCKA

Pozor! Někdo zjišťuje IP adresy jednotlivých přispěvatelů. Pokud někdo píšete z pracovních počítačů na úřadech, tak máte smůlu. U nás dostal šéf resortu výpis jednotlivých příspěvků a nyní se to vyšetřuje. Prý za to budou i vyhazovat. Nevím, kdo tohle svinstvo nařídil, ale z nové vlády to asi ještě není. Tohle píšu raději z knihovny.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2002 10:56 | NEVYN

Plně souhlasím s Jirkou. Ale obávám se, že mnoho lidí má zkreslený názor o tom, jak může v cizině vydělat vysněné bohatství, pak se (v lepším případě) vrátí domů a tady si koupí byt a bůhví co ještě. Jo bohatství si zajisté přiveze, ale to duševní - znalost jazyka a zkušenost rvát se sám za sebe. Tedy to vše neplatí v případě, že tam nemám strýčka, který mi vše potřebné zajistí, nejlépe mě zaměstná ve své vlastní firmě. Jak tu už někdo zmínil, člověk má rodinné vazby, má tu přátele... To mě tenhle stát či bankovní pracovníci (btw. jedni z nás) mají "přinutit" to všechno opustit, abych si zajistila to, co bych měla zvládnout i na domácí půdě? Nemyslím si, že je téměř zoufalý čin vzít si hypotéku. Ve světě je to přeci běžná praxe - ano, za lepších podmínek, to souhlasím. Souhlasím, že pro ně splátka hypotéky nečinní takové procento z platu, že si za zbývající peníze žijou daleko líp než my. No a co s tím naděláme...? Tohle nejde spravit za jedno volební období, ale proč odcházet. Já jsem optimista, věřím, že se naše republika dá časem taky dohromady, ale odchodem nás mladých jí rozhodně nikdo nepomůže.
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2002 13:41 | dědek

Tak teď jsem Vás začal chápat. Na nic není stejný mustr. Máte pravdu v tom, že mladí lidé ani tak netouží mít svůj dům, nebo i svůj byt. Je to logické. Mladí lidé milují změnu a pohyb. Až se usadí a začnou si tvořit rodinu a kariéru, tak pak mohou uvažovat o "svém" bydlení. Pokud si budou volné prostředky rozumně ukládat (investovat), tak to pak budou mít jednodušší. Jenže mají mladí lidé nějaké volné prostředky? Pokud bych byl mladý, tak bych je asi také neměl. Mladí lidé mají především žít a užívat si. K tomu patří nějaký rozumný podnájem, nejlépe v Praze. A nebo jít do světa. V tom má zase pravdu Eric. Ale jen částečnou. Do světa je třeba vyrazit za poznáním. Hledat zkušenosti, učit se jazyky a získávat kontakty. Slušně vydělávat se dá potom i u nás a žít přitom levněji. To má zase pravdu Fredy. Jen tak dál Lady.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2002 12:03 | Marek Benes

Jen ještě abych úplně doložil to, jak ČMHB přistupuje ke klientovi: nyní po absolvování dříve popsaného jsem mailem obdržel výpis o stavu svého účtu. Přišel mi jako přílohak mailu s textem "Vypis je prilozen". V příloze byl zazipovaný soubor, archív je však chráněn heslem, které neznám, takže se na výpis hned tak nepodívám... Tak nevím jeslti mne ČMHB zkouší nebo si ze mě dělají legraci :))))).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 9:16 | Lady

Je hezké jak se držíte své cesty do zahraničí, ano mohlo by to tak být, sestřenka to udělala, vdala se tam a už tam nejspíš zůstane "navždy". Ale svým komentářem jsem chtěla říct něco trochu jiného. Je fakt, že ve svých 25 nemusím byt ve kterém bydlím vlastnit. Jen ho chci mít pronajatý od majitele nemovitosti za trochu slušný nájem (což relativně mám) a mám i jistotu, že z tohoto bytu mě náhle nevytěhují, protože pravidelně vše platím a chovám se slušně :-). Hlavně si myslím, že kdyby takových jako jsem já bylo v domě více, mohl by být ten nájem třeba o něco levnější :-) jsem optimista. Zeptejte se mladých zda hned musí mít byt, nebo jim na prvních několik let stačí slušný pronájem. Na byt si můžu vydělat až časem, vždyť mám celý život před sebou :-).
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2002 9:12 | Josef II.

Josefe, je mi Vás líto. U stejné banky jsem si vyřídil hypotéku během deseti dnů. A to vše k plné spokojenosti. Nebyla chyba náhodou u Vás?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2002 15:03

Uvolnete najmy a ti starici se odstehujou do okresnich mest nebo Ostravy, proste tam kde sice neni prace, ale dostatecne silne socialni zazemi (nemocnice, ochody ...) a pritom mirne najmy A my co je musime zivit alespon budeme mit kde bydlet, opravdu nechapu proc musej bydlet v Praze duchodci v bytech 3+1 a uz vubec nechapu, proc se k nim mam jeste chovat slusne, kdyz kvuli nim nesezenu garsonku pod 10000 za mesic. Pokud se nekomu zacinam zdat agresivni, pak ano mate pravdu, nicmene ja za to, ze se tenhle problem presouva z roviny socialni do roviny generacni, nemuzu.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2002 14:53

trochu budu oponovat: za posledni rok cena bytu v Praze vzrostla minimalne o 15%. Vemte si prumerny plat a kolik z nej muzete za ten rok nasetrit a zjistite, ze vam do vysneneho nakupu chybi vice nez loni :o(
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2002 7:00 | Liba S

Mám stejný názor jako Vy. V 18 jsem odešla do zahraničí studovat. Po studiu jsem si nějaký čas i slušně vydělávala a nyní si totéž vydělávám tady. Můžu porovnávat. V zahraničí si lze vyděl slušné peníze, ale musíte znát dobře jazyk, jejich mentalitu, některé jejich zákony, ale také umět to co oni zrovna potřebují. Buď tam budete za odporníka, nebo za pomocnou sílu. Nebo tam musíte mít dobré známé. Pokud budete pracovat, jako pomocná síla, tak toho zas tolik nevyděláte. Nehledě na to, že tam spoustu peněz také necháte. Ten, kdo celý rok maká jako blázen, nemá žádnou hrdost, jí jen to nejlevnější, nikam nechodí a spí někde v přeplněné ubytovně, tak si možná něco našetří. Stojí to za to? Po zkušenostech ze zahraničí jsem si tady založila firmu a nyní, jak říkáte Vy, přijíždějí cizinci s jejich prašulkami k nám. Můj hlavní záměr je, aby tady byli spokojeni a aby těch prašulek tady nechali co nejvíce. Dnes ve svých 28 letech mohu klidně založit rodinu. Mám kde bydlet a nemusím se uskrovňovat. Chce to vzít vlastní osud do svých vlastních rukou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2002 7:40 | Eric

Těžko můžu kohokoliv k čemukoliv nutit. O deregulaci nájmů snad je již folklórem mluvit - souhlasím s vámi, víc s tím zjevně neuděláme, což je zlé. Máte pravdu i v tom, že pokud se vám zadaří v zahraničí, tak nebudete mít mnoho důvodů se vracet. To by bylo jen a jen na vás. Vydělejte a vraťte se, kupte si byt a smějte se těm, kteří třeba z lenosti raději bědují na internetu než aby se na věc podívali z trošičku jiného úhlu. Pokud byste se ze zahraničí nevrátila - co vám brání každý víkend zajet za rodiči, či přítelem? Nebo pozvat rodiče či přítele? Vaše příjmy, ovšem, pokud se zadaří, vám to umožní. Nebojte se ani příchodu dětí, chcete je a těšíte se na ně, tak do toho. Banky vám snad nebudou diktovat, kdy budete mít děti (ani nepřímo...). Hodně štěstí.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2002 17:04 | Normalni clovek

Jak jste poznal v cem litam? Mate dobry postreh.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2002 14:01 | josef C

Mam naprosto podobnou zkusenost asi 1,5 roku starou s vyrizovanim hypoteky u CS.Asi trictvrte roku me tahali za nos, vytahali ze me asi 10000 Kc na poplatcich,stele ujistovali,ze neni problem,ze mi urcite pujci a pak mi s usmevem rekli ze to za ty prachy nepostavim a at si od nich pujcim 1000000.Vzapeti mi ale rekli,ze na to nemam vyplatu a tak bych do toho musel zainteresovat dalsich x rucitelu. A kdo Vam v dnesni dobe bude rucit?? Kdyby me stale neujistovali,ze neni problem!! Jsou to lumpove!!!!! Uz nikdy vic!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 6. 2002 13:41 | LADY

Několikrát jsem četla rozbouřenou diskuzi, kterou jste tu rozvířil a čekala, kdy se dostane některý z pisatelů k politice. Pořád tu píšete o nezadlužování, šetření, možnosti odcestování do zahraničí a vrácení se s výdělkem na koupi bytu. Budu upřímná, také by se mi líbilo mít vlastní byteček a vědět, že je jen můj,ale je "25", jsem svobodná (bezdětná, ale děti přeci mít můžu) a i když mám slušný plat (když se rozhlednu po svých kamarádkách ze školy) pro banky jsem krajně nezajímavá právě pro výše uvedené, takže i kdybych chtěla úvěr nedostanu. Do zahraničí nechci, obávám se, že bych se již neměla důvod vracet a hlavně mě tu zatím drží určité rodinné vazby. Baz mučení se přiznám, že by mi stačilo, kdyby mé neregulované nájemné bylo o něco nižší, i když patřím mezi šťastlivce, kteří neplatí nekřesťanské sumy za 20m2. Moje nájemné je vysoké hlavně proto, že v domě s majitelem (velmi slušným) jsme jen 4 domácnosti, které mají neregulované nájemné. Ostatní jsou staré babičky, které obývají byt velikostí pro mladou rodinu a platí za něj čtvrtinu mého nájmu. Osobně bych byla raději, kdyby se stát postaral o tyto staré lidi a na nás mladých nechal ať obydlíme uvolněné byty za neregulované nájemné, ale bez černot a strachů z vystěhování. Proto se mi nelíbí, že stát nechce uvolnit trh s byty a reději, dělá že nevidí jak si někteří mastí kapsy. Když se trh uvolní, budou muset jít ceny dolů a namísto hlídání kdo má jaký nájem a vyhozováním peněz na úředky a mizerné zákony by se stát ve slušných domech se sociální službou postaral o staříky. Mladí by měli šanci na startovní bydlení, kde by mohli "vyvést" mladé, a časem by si třeba ušetřili na vlastní bydlení a nájemní byt by přenechali další generaci mladých atd.Bytů je "relativně" dost, ale vychytrálci je draze načerno pronajímají a nebo "schovávají" dekret pro vnoučky ač sami bydlí jinde (příklad z našeho domu) a majitel domu s tím nic neudělá, má málo platícího nájemníka, který v domě nebydlí namísto normálně platících.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2002 12:38 | Eric

A jsme u politiky, a to je dobře. Zdá se, pane, že svůj mozek používáte k přemýšlení o souvislostech, nikoliv jako pomůcku podobnou koňským záslepkám pro jednosměrné vidění. A v tomto bordelu se spousta lidí je ochotna zadlužit na celý život... Ti musejí být úplně slepí anebo...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2002 11:57 | Fredy

Možná je to také barometr šedé ekonomiky. Všichni chodí pěkně oblečení, mají slušná auta a každý má byt a nebo dům, někteří i více. A přitom se u nás psalo, že více než 40% obyvatel ČR žije na hranici chudoby. Jak je to možné? Toto se mě ptali známí z Holandska. Nakonec jsme se shodli na tom, že je u nás velice vyspělá šedá ekonomika. Možná stojí za úvahu i porovnání, kolik lidí u nás má ŽL a kolik z nich skutečně podniká na vlastní účet a na vlastní riziko. Z toho také pramení problém zvaný „bonita klienta“. Většina podnikatelů, živnostníků má prostě smůlu. Poslední 2 daňová přiznání a kde nic, tu nic. Spousta zaměstnanců bere minimum a ostatní dostávají bokem. I to bokem, které zaměstnavatel nedá do nákladů, je pro něj výhodnější, než nekřesťanské poplatky na sociální, nemocenské a zdravotní pojištění a také daň. Mnoho lidí je evidováno na pracáku a bokem si přivydělá další slušné peníze. Totéž jsou diety (cestovné a stravné), které vám žádná mzdovka nepotvrdí. Jak z toho ven? První, ale zpáteční, krok jsme udělali ve volbách. Co bude následovat nyní?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kováčik

podnikatel, Skrz.cz

Tomio Okamura

senátor a podnikatel

Petr Kováčik
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Tomio Okamura
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services