Hypotéka, základní kámen banky

Z půjčky na bydlení, produktu, který ještě před několika lety pro většinu bank představoval "jen tak něco na okraj", je dnes nosný pilíř bankovních obchodů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 5. 2002 0:01

Moje zkusenosti s hypotekou se od beznych "radostnych" znacne lisi. Chtela jsem od VSS KB uver na 1 mil. Kc na koupi bytu. Jelikoz jsem na rodicovske dovolene a s 10-mesicnim ditetem potrebujeme nekde byt, souhlasila jsem se splacenim uveru za 5 let, s castkou kolem 7500 Kc mesicne. Jake vsak bylo moje zdeseni, kdyz po me urednice krome smlouvy o koupi bytu, znaleckeho odhadu nemovitosti bankou doporucenym znalcem a v mem pripade slozeni 900000 Kc mym pritelem na ucet v CR (nejde ani vinkulace zahranicniho uctu!) s vinkulaci ve prospech KB po celou dobu splaceni uveru. Pokud budu mit v hotovosti 900000 Kc, nac potrebuji od banky uver na 1 mil. Kc s uverem kolem 6%, kdyz si mohu vzit spotrebni uver na 100000 Kc a zit si vesele bez stresu z vytunelovani banky?! Na co davat dvoji ruceni - nemovitosti a jeste vinkulaci castky uctu u CESKEHO ustavu, ktery s bankovnimi produkty bude jeste dlouho zapolit, aby byly na zapadni urovni. Tak jsem se rozhodla, ze si hypoteku muzou strcit do supliku k jinym raritam a jestli kupovat nemovitost, tak jedine v zahranici, kde se da rucit nesplacenou nemovitosti. Anebo si vzit uver u zahranicniho ustavu a koupit neco v CR. Mate nekdo podobne zkusenosti?

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 5. 2002 10:50

Hypotéku již máme 2 roky. Vyřídili jsme si ji u ČMHB. Taky jsem slýchávala řeči: „Já bych si hypotéku nikdy nevzal. Vždyť slovo hypotéka zní tak hrozně.“. U toho mě jen napadá ještě, že Kampeličky mají tak pěkný název. Nebyla jsem z toho nijak nadšená, že je potřeba si vzít hypotéku, ale při nájmu 7.000,- měsíčně, před 3 roky to byla nutnost. Koupily jsme si starší dům, takže nemáme nárok na statní příspěvek. Úroky s hypotéky se odečítají z daní, tak nyní máme stále stejné výdaje za bydlení jako, když jme měli pronajatý byt. Splácíme co je naše, nikdo nás nemůže jen tak se svého rozmaru vyhodit. Nechápu ty lidi co platí taky velké nájmy za byty, že si raději něco nekoupí. Vždyť by je to přišlo na stejné peníze. Se „všeználky“ jsem se taky setkala a hypotéku jsem si vyřídila sama.

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

17. 5. 2002 11:17 | Toleda

To je opravdu rada za všechny prachy... ;-) Bohužel naprostá většina lidí chce své bydlení v době, kdy ještě nestihla dostatečně "naakumulovat kapitál"... :-))) Proto je pro ně hypotéka něco jako nájem se "světlem na konci tunelu"... A pokud jde o tu motivaci... Jak se chcete motivovat, když Vám každý měsíc ukrajuje z výplaty nájemné, z úspor inflace a samotný "cíl" z toho samého důvodu je čím dál dražší? Pokud nejste schopen našetřit na bydlení v horizontu tak 3-5 let, je Vámi uváděné řešení z říše pohádek... Ne každý může počítat s platem nad 50 tis./měs...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 8:43 | MirO

Já bych řekl, že je to celkem standardní situace. Prodávající zastaví nemovitost ve prospěch banky, kvůli budoucímu dluhu kupujícího. KÚ zástavu vyznačí na listě vlastnictví. V kupní smlouvě je deklarováno, že kupující pořizuje nemovitost se zřízeným zástavním právem. Budoucí dlužník předloží bance aktualizovaný list vlastnictví, kupní smlouvu a další dokumenty. Banka na jejich základě pošle peníze na účet prodávajícího. Podle mě je v této posloupnosti pro prodávajícího minimální risiko.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 6:53 | Eric

Ale jo, jednu radu mám, ale asi mě za to nepochválí vůbec nikdo. Prostě si nepůjčujme a mějme jen to, na co máme. Mohu - li si půjčit, nemám motivaci hledat si lepší zaměstnání, vytvářet něco s přidanou hodnotou, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2002 6:49 | Eric

Doporučení nemám. Nejsem ten, kdo by se tím měl zabývat a je za to placen (obvykle velmi dobře, ale s chabými výsledky). Obecně zadlužení je špatné a zvláště bankám. Banka je instituce a tudíž se chová NELIDSKY a lidi si na to mlčky zvykli. Je to podobné, jako když sednete do auta - z chodce se stanete někým jiným - řidičem, ale váš vzorec chování je podřízen vozu a provozu, tedy NELIDSKÝM skutečnostem. Možná to komplikuji, ale nic lepšího mě nenapadlo. Pokud se budu chtít vymanit ze stereotypu a nemám dluhy, tak nemusím logicky přijít o bydlení (pro případ, že bych se v budoucnu chtěl třeba vrátit...) Mám - li dluhy a vezmu v úvahu ručitele atd. pak, a to mi věřte, funguje cosi, o čemž moderní společnost nechce ani slyšet - odpovědnost a - svědomí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2002 6:42 | Eric

Tak temné vize bych zase nerad presentoval. Civilizace se řítí do záhuby od svého počátku, stejně jako člověk, který se narodí je předurčen umřít, to jo. Ale v mezičase se dá užít docela dost srandy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 16:56 | PetrV

To vám teda docela závidím toho prodávajícího, který je ochoten toto "harakiri" absolvovat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 15:33 | Karel V.

Ájo, ani nevíte, jak mi mluvíte z duše. S manželkou jsme se shodli, že jen co v Praze vyděláme nějaký ten finanční polštář, prodáme byt a odstěhujeme se na venkov. Za peníze z pražského panelákového bytu si jinde koupíme dům i se zahradou, finanční polštářem si přilepšíme k platům obecní knihovnice a poštovního úředníka. Klid, příroda, pohoda. Žádný krysí závod jako v Praze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 14:42

Jenze co je tohle za zivot? Pracovat do umoru a pak vecer padnout do postele v baraku, ze ktereho clovek zna vlastne jen loznici a koupelnu? Maximalne pak v duchodu o holi jezdit na poznavaci zajezdy. To radsi bydlet v malem byte a chodit kazdy den do prirody - momentalne nejkrasnejsi v roce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 14:33 | Petr

S využitím hypotéky kupuji starší byt. Právě z výše uvedého mám největší strach. Úplatek v žádném případě nedám, ale doufám, že pracovníky Katastrofálního úřadu zmátnu tím, že se v první fázi bude zapisovat pouze zástavní právo. To totiž podle mých informací (články v tisku apod.) trvá úřadu kratší dobu. A až to bude, pak teprve podáme žádost na vklad samotného vlastnictví a to už bance stačí, aby pustila peníze. Povolení vkladu vlastnictví se bance doloží až dodatečně, až si to katastr pozdržuje jak uzná za vhodné, ale to již prodávající bude mít své peníze a já dávno bydlet ve svém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 14:15 | MirO

Milý Ericu, máte, prosím, pro ňoumy nějaká konkrétní doporučení? Občanské iniciativy? Petice? Demonstrace? "Nemovitostní" puč? Emigraci? Jak jinak "to jde" - teď, za dva roky, do pěti let? Mimochodem, jaký je problém v "zadlužení do konce života"? Když budu CHTÍT svůj život změnit a vymanit se z područí banky, přestanu splácet a banka si prostě vezme moji nemovitost - a já mohu odejít meditovat, podnikat, za holkama... (neberu v úvahu zodpovědnost vůči přistupitelům a ručitelům). Je ve Vašich očích špatné zadlužení vůči bance, nebo zadlužení obecně?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 14:02 | TL

No jo, ale lide zotroceni dluhy si vice vazi pracovniho mista a pri jeho ztrate se mnohem vice snazi honem najit jine - musi platit dluhy. To je jednim z mnoha duvodu, proc USA (kde jsou osobni dluhy na vyssi urovni) v poslednim desetileti dosahovaly vyssi urovne ekonomcikeho rustu nez EU. Holt pracovni moralka pozitivne podporuje rust HDP a strach zadluzenych zamestnancu o budoucnost zvysuje jejich pracovni moralku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 13:44

Souhlasim. Civilizace se riti do zahuby celkove a toto je jen jeden z projevu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 12:54 | r

Ke Katastralnimu uradu - nevim jak kde, ale podle mych informaci (z Prahy) je to nejvetsi semeniste korupce. Bez uplatku vam zapis vyridi za tak dlouho, ze prosvihnete lhutu na cerpani hypoteky od banky ...
Ma nekdo podobne zkusenosti ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 12:21 | Paco

Ericu, obecně s vámi souhlasím, také se mi masová akceptace dluhových produktů, protože dělá z lidí otroky. Dům je ale podle mne výjimka, na ten se fakt rozumě vydělat nedá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2002 11:32 | Eric

A co takhle si nejdříve na dům vydělat a pak si ho koupit, co? Pokud si z výdělku za rozumnou dobu nejsem schopen zajistit bydlení, je něco špatného v systému, který, ovšem, aby zamaskoval svou slizkou identitu a neschonost průhledné a spravedlivé existence, nabízí půjčky.... To, že tady krčíte rameny a říkáte, že jinak byste si přeci na byt (dům) nevydělali, to je prostě špatné a vy, ňoumové, se s tím smiřujete a zadlužujete se na prakticky celý zbytek života s pocitem, že jinak to nejde. Je mi vás líto - jste oběti systému, který je špatný, ale má nápady jak se udržet při životě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2002 10:27 | Tazatel

> Zástupce ČMHB Jan Sadil v této souvislosti zmiňuje rok starý > průzkum banky, který odhadoval, že v následujících pěti > letech bude v Čechách poskytnuto až 190 000 nových hypoték.
Jsou k dispozici nějaká čísla ohledně toho, kolik hypoték bude poskytnuto na Moravě?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services