Daňoví poplatníci opět pláčí…

Poté, co v březnu schválila Poslanecká sněmovna odškodnění klientů zkrachovalých družstevních záložen a zvýšila částku tohoto odškodného na 400 000 korun, souhlasil s touto novelou i Senát a kampeličkáři se tak mohou těšit na větší náplast jejich finanční bolístky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2002 13:58, rozumdohrsti

Četl jsem kdysi jeden článek. Jeden šéf kampeličky se osobně chlubil, že pro kampeličku není problém zainvestovat do finančního trhu s výnosem 15%, 20% a více. Oni jsou totiž tak chytří, že uzavírají FX obchody (spekulace na měnu) právě na výše uvedené výnosy ....protože oni vědí, kdy tento výnos bude dosažen a pak tyto operace jednoduše zrealizují. Jinak řečeno = oni vědí to, co neví nikde na celém světě. Zákon to umožňoval, dohled nefungoval nebo tomu ani nerozuměl ...a tak se hezky investovalo. V cizině by samozřejmě došlo okamžitě k reakci = podání žaloby. Takto veřejně dokladovat, že dělám něco, co nemůže fungovat = jednoduše tunel, to už chce hodně velkou jistotu = a ta tu byla díky znění zákona. Který poslanec to předložil???? Je si jistý beztrestností????

+39
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2002 22:25, vejda

No já vám nevím. Zveřejnění by asi nepomohlo - myslím, že "obyčejného voliče" (kdo to vůbec je?) zvýšení náhrad vůbec nepálí. Možná naopak. A viděl jste ten výzkum o názoru na prospěšnost oposmlouvy? Doufám, že Havel udělá tak "unfair" věc a nepověří Klause sestavením vlády. Třeba herr professora trefí šlak a odtáhne do pekel.

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

6. 5. 2002 16:40 | volič

Novináři a reportéři by měli zjistit v Poslanecké sněmovně, kdo konkrétně hlasoval pro "tunelářský zákon o kampeličkách" a následně o odškodnění. Osobně bych navrhoval jmenný seznam, včetně fotografií, aby měl volič jasno koho nevolit a proč. Jenže to je problém. Který novinář, či reportér se do toho pustí? Politická mafie patří k nejbrutálnějším. A nenechme se uchlácholit klidnou hladinou české politické scény.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2002 16:21 | Rozárka

Nevidím důvod, proč by se měli kampeličkáři podporovat ze státního rozpočtu. Totéž platí o bankách. Lidé jaou svéprávní a musí za svá rozhodnutí nést odpovědnost. Pokud bude stát stále všechno garantovat, tak nejenže se budeme všichi (!!!) stále zadlužovat, ale ještě k tomu si lidé na samostatnost a odpovědnost za své činy nezvyknou. A to platí obecně o státních zásazích. Velký podnik nemá důvod snažit se o restrukturalizaci, konkurenceschopnost a zisk, když ví, že mu pomůže stát a zaplatí to za něj. STÁT JSME MY!!!
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2002 14:24 | Sysel

Ale pane Nováčku já nehájím stát v tom smyslu, že by nezodpovídal za špatný dohled nad kampeličkami. Jen jsem se snažil vysvětlit, že v mých očích kampelička nerovná se banka. Vy máte 100% - ní pravdu, že státní dozor selhal a že Ti běžní vkladatelé prakticky nemohli nic dělat (kromě toho, že jim mohlo být dívné, jak asi ty výnosy kampeličky zajistí). Je mi divné i to, proč se položily prakticky všechny kampeličky - ale přiznám se, že jsem to důkladně nestudoval. Dominovému efektu někdo i mediálně možná napomohl. Na druhé straně mně štve, že členové kampeliček chtějí až 100% - ní odškodnění. Stát selhal tolikrát, že možná by stálo za to zjistit, kdy v oblasti financí neselhal. (Kapitálovým trhem počínaje, včetně některých vykradených fondů z kuponové privatizace i jiných /třeba Litoměřice.../, nedoplatky na sociálním a zdravotním zabezpečení, černé tržnice s falzifiáty ochranných známek, atd., atd. Ztráty bank v řádech desítek miliard Kč, pod bedlivým dozorem ČNB, atd. Vůbec nechci rozpitvávat chování některých akciových společností ke svým akcionářům - od informační povinosti po poviné odkupy akcií a například stanovení ceny odkupu za blahovolného přihlížení Komise pro cenné papíry, burzy, atd. ). A něco si plně uhradí střadatelé kupující si akcie nebo podílové listy, některým střadatelům - třeba těm, kteří se stali členy kampeliček - se to nakonec zaplácne ze státních zdrojů. Proto si myslím, že členové kampeliček by měli nést ne zanedbatelnou část nákladů. Už proto, aby viděli, že nic není zadarmo a v tomto případě je zadarmo jejich neuvážené rozhodnutí dát do kampeliček v mnoha případech všechny peníze.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2002 13:58 | rozumdohrsti

Četl jsem kdysi jeden článek. Jeden šéf kampeličky se osobně chlubil, že pro kampeličku není problém zainvestovat do finančního trhu s výnosem 15%, 20% a více. Oni jsou totiž tak chytří, že uzavírají FX obchody (spekulace na měnu) právě na výše uvedené výnosy ....protože oni vědí, kdy tento výnos bude dosažen a pak tyto operace jednoduše zrealizují. Jinak řečeno = oni vědí to, co neví nikde na celém světě. Zákon to umožňoval, dohled nefungoval nebo tomu ani nerozuměl ...a tak se hezky investovalo. V cizině by samozřejmě došlo okamžitě k reakci = podání žaloby. Takto veřejně dokladovat, že dělám něco, co nemůže fungovat = jednoduše tunel, to už chce hodně velkou jistotu = a ta tu byla díky znění zákona. Který poslanec to předložil???? Je si jistý beztrestností????
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2002 8:39 | josef

Pane Vávro,ztrácíte nervy a argumenty ,nechápete,že už i pioitici ztratili nervy ,a aby nemuseli neustále poslouchat rádoby ukřivděné kampeličkáře ,tak raději riskovali a výplaty schválili.Ubohý člověk ,který vloží peníze ,zvolí si zástupce do vedení vlastní kampeličky ,nechá se okrást a chce po druhém ,aby jeho chybu zaplatil a ještě za něj suploval dohled,to vše svědčí otom jak si váží svých (z hesel ,těžce vydělaných )peněz.To si žádný rozumně uvažující člověk nemůže dovolit.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2002 20:46 | Fredy

Pokud jste vyhrál, tak blahopřeji. Pokud ne, tak nezoufejte. Jinak, máte pravdu. Čest, morálka, poctivost a podobné vlastnosti zprofanovali komunisté. Ale také všichni ostatní, kteří jim posluhovali, kteří je respektovali a přinejhorším je tolerovali. Je tu ale naděje v mladých lidech. Měli by dostat šanci. Ve volbách nedám hlas žádnému ze současných politiků.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2002 19:19

Vazeny pane Vladimir, naprosto sdilim Vas nazor, ze Vas to vsechno uz 'sere'. Bohuzel vyznam pojmu moralka se za 40 let vladnuti komunistu naprosto vytratil. Taky me neskutecne stve, jak se vsude stale krade, podvadi, neplati se dane a delaji vselijake levarny, ale co se s tim da delat? Cest, na tu se uz v nasi shnile ceske povaze bohuzel uz moc nehraje. Co s nami bude? Existuje vubec sance, ze by se do ceske spolecnosti vratily nejaka eticka pravidla a hodnoty? Mam pocit, ze takova sance se rovna tomu, ze dnes vyhraju jackpot ve Sportce...;(
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2002 23:42 | Acer

Jste dost naivní, když si myslíte, že lékem na bordel v této zemi je ODS. Zřejmě nemáte paměť. Tolik jako právě ODS toho nemají na svědomí ani socdemáci a to je co říct.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2002 23:40 | prskavec

Moc hezky se tu skoro všichni pohoršujeme nad tím, jaká je to nehoráznost schválit odškodnění pro kampeličkáře. Je to nepochybně pravda, nehoráznost to je, ale položme si otázku, proč vůbec k hromadnému tunelu kampeliček došlo??? Odpověď je velmi prostá. Proto k tomu došlo, že NĚKDO předložil trestuhodně zpracovaný zákon o kampeličkách a NĚKDO ho bez mrknutí oka schválil. Doporučuji k přečtení původní znění tohoto zákona. Nemusíte být právníky ani bankéři, aby jste tam našli připravená dvířka k tunelu. Věci znalí lidé na to upozorňovali ihned po zveřejnění znění tohoto zákona a mnozí dávali kampeličkám rok života. Bohužel se nemýlili. KDYBY TO ZÁKON NEUMOŽNIL, ŽÁDNÉ TUNELY BY SE V KAMPELIČKÁCH NEDĚLALY. Kdopak byl předkladatelem a autorem tohoto povedeného zákona? Kdo tehdy pro zákon hlasoval? To jsou zajímavé informace, které ale bohužel dnes nikdo nevytahuje. Jak je to možné??? Tvrdím, že přímou zodpovědnost za tyto tunely nesou autoři a předkladatelé zákona a svůj díl viny má každý z našich milovaných zastupitelů, který pro něj zvedl ruku a nedal si tu práci, aby si zjistil, pro co vlastně hlasuje. Domnívám se, že zákon byl úmyslně zpracován tak, aby umožňoval bezproblémové tunelování kampeliček. Mimochodem, pokud mě paměť neklame, v tomto případě vedou nitky pro změnu k ODS…
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2002 23:04 | vlk šedý

Asi tak!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2002 15:51 | Nováček K.

Pane Sysle, já se pouze snažím vysvětlit a přesvědčit diskutující, že ti lidé v kampeličkách se spolehli na státní dohled, který měl veškeré pravomoci zrušit jakékoliv rozhodnutí managementu, vyměnit představenstva každé jednotlivé záložny a jiné její orgány (podívejte se do zákona), že si ten dohled platili prostřednictvím záložen, že členská schůze se koná jednou za rok a většina vkladů byla vložena v období leden-září 1999, že právě v mezidobí mezi schůzemi měl dohlížet na kampeličky ten dohledový úřad, že dohledový úřad nefungoval, že to uznal jeho nynější ředitel, že většina vkladatelů neměla a nemá kapacity studovat účetní a úvěrové a jiné dokumenty, že záložny měly tisíce členů a poskytování účetních rozvah a výkazů pro každého člena by stálo miliony (proto opět ten úřad, kde měli být odborníci). Skutečně to vypadá, že snad existovalo spojení mezi úředníky a těmi vykradači záložen, i když se to těžko dokazuje. Nemorální je, pane Sysle, že stát a jeho orgány připustily, aby existoval takový nefunkční dohled. Z tohoto pohledu, doufám, že jste reálně uvažující lidé, musíte uznat, ža na oprávněnosti těchto odškodnění něco bude. Přesvědčil jsem Vás alespoň trochu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2002 14:12 | Běžný podnikatel

Máte pravdu. Podej někomu prst a on ti utrhne celou ruku. Toto pořekadlo platilo, platí a asi bude platit i v budoucnu. Když už jsou naši politici tak štědří (kdo ví proč asi?), tak bych očekával od kampeličkářů vděčnost a poděkování. Opak je pravdou. Někteří "kampeličkáři" z mého okolí nadávají dál a požadují 100% odškodnění. Co se týče hranice 400 tis., tak tady jsou uspokojeni i politici a jejich spřátelené rodiny. Někteří by sice požadovali posunout hranici někam kolem 1 mil., ale to by asi neprošlo. Je to šlendrián a jako takový je třeba ho odsoudit. Jen doufám, že je to, v naší republice, poslední pitomost za naše peníze, které se smějí i malé děti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2002 15:27 | T.N.

3. názor = Zpětné zvýšení (ale i případné snížení) náhrady je nešťastné.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2002 23:55 | zevloun

V názorech se mísí dva aspekty, jejichž podstata je rozdílná. 1. názor = ten, kdo vložil peníze do kampeliček je vychcánek, který chtěl zbohatnout a je to jeho problém, jak dopadl. Chtěl bych jen podotknout, že vzniku kampeliček předcházela marketingová kampaň, na které se podíleli významní politici a VIP osobnosti. Takže proč by lidová masa nepodlehla reklamnímu tlaku se zvýrazňovaným úrokovým výnosem, když je denně masírována daleko blbějšími reklamami na vložky. Pokud se nemýlím, tak i na tomto serveru již delší dobu lze nalézt reklamu na Oranžové konto, která jako jedinou výhodu inzeruje úrokové procento event. peněžní dárek. 2. názor = ten, kdo vloží finance do institutu založeného a inzerovaného státem, oprávněně očekává, že budou státem nastavená pravidla dodržována a kontrolována. Ani jedno, ani druhé se nestalo. Závěr ? = Pokud jsou pod patronací státu vlákáni do kampeliček lidé, aniž jsou státem prověřeni jejich vedoucí pracovníci, aniž jsou stanovena jasná pravidla chodu kampeliček a jejich dozorování, pak byli vkladatelé státem uvedeni v omyl. Je mi líto, že se jejich ztráty nyní kryjí z daní, ale z daní byli placeni i politici, kteří v minulosti tento stav nastolili. Opět našla svoji reálnou podobu Klausova věta, že o všem přeci rozhodne trh. Poznámka: Pro některé názorobijce předem podotýkám, že jsem nikdy do žádné kampeličky peníze nevložil, protože si dovedu spočítat, že nabízené úroky byly nereálné.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2002 9:27 | Nováček K.

Pane Sysle, jsem rád, že jsme se v některých aspektech problému shodli, zejména v tom, že státní orgány a úřady, které si vydržujeme, obecně nefungují tak, jak by měly. Já jsem se nejvíc zabýval v tomto směru družstevními záložnami a věřte, že ta neodpovědnost a ignorance všech nesprávností a nezákonností ze strany státu byla značná.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2002 9:17 | Nováček K.

Vážená Rozárko, Vaše řeči o odpovědnosti, samostatnosti, svéprávnosti jsou jen odrazem novinových klišé vyplývajících zřejmě z názorů "pana Profesora", který všechno to tunelování a jiné nemravnosti neodpovědností svých ministrů a úředníků způsobil. Má upřímná snaha vysvětlit a přesvědčit věcnými argumenty o problému družstevních záložen se zřejmě míjí účinkem.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2002 22:55 | zevloun

Nekojte se marnou nadějí, tito nepostradatelní na hřbitov netrefí...
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2002 22:25 | T.N.

No já vám nevím. Zveřejnění by asi nepomohlo - myslím, že "obyčejného voliče" (kdo to vůbec je?) zvýšení náhrad vůbec nepálí. Možná naopak. A viděl jste ten výzkum o názoru na prospěšnost oposmlouvy? Doufám, že Havel udělá tak "unfair" věc a nepověří Klause sestavením vlády. Třeba herr professora trefí šlak a odtáhne do pekel.
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2002 21:44 | volič

Pro mě to není důležité, nedůvěřuji žádnému ze současných poslanců a politiků. Ale co obyčejní voliči? Zase skočí na špek nějakým "mobilizacím", či "akcím čisté ruce" apod. Když je v USA na někoho vydán zatykač, tak jsou jeho podobizny vyvěšovány na všech možných místech. Chápu, že na současné politiky zatím nikdo nevydal zatykač. Někteří by si to zasluhovali už nyní.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2002 19:33 | T.N.

Proč si to neuděláte sám? Na www.psp.cz to je, dokonce podle stran. Do jednoduchého hledání zadejte: "družstevní and záložn", pak zvolte (schválení zákona) sněmovní tisk 244; (novela) sněmovní tisk 1058 - pakse objeví celé schvalovací kolečko - stanoviska vlády, pozměňovací návrhy ve sněmovně i senátu, hlasování...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services