Akcie nahoru, akcie dolů a trápení nových fondů

Akciové fondy dominují tabulkám fondů s nejvyšším týdenním růstem, ale jiné akciové fondy najdete i v přehledu fondů nejhorších. Jako by se vytratil jakýkoliv trend - a jediné, co zůstává, jsou dlouhodobá červená čísla dynamických fondů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2002 10:16, TGP

Zhodnocení akciového fondu za šest měsíců? Nedejte se vysmát. V pětiletém horizontu budete stále v mínusu. Pokud samozřejmě chcete krátkodobě spekulovat, tak je to OK, ale jako dlouhodobá investice? Ne, díky.

Zobrazit celé vlákno

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 4. 2002 11:45, Socka

Koupil jsem ho-tedy sporotrend začátkem 2. pol. 1998 jako dlouhodobou investici tehdy snad jediného dle mého názoru ser. správce a podívám li-se dnes spláču nad výdělkem, ještě že ty peníze nutně nepotřebuji, nezbývá mi než doufat. Se spekulacemi správce na západ od nás- kriminálními činy naprosto souhlasím!

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

7. 4. 2002 11:45 | Socka

Koupil jsem ho-tedy sporotrend začátkem 2. pol. 1998 jako dlouhodobou investici tehdy snad jediného dle mého názoru ser. správce a podívám li-se dnes spláču nad výdělkem, ještě že ty peníze nutně nepotřebuji, nezbývá mi než doufat. Se spekulacemi správce na západ od nás- kriminálními činy naprosto souhlasím!
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2002 10:58 | CSrypatschek

... prosím, nemluvte o investování, vydařila se Vám dobrá spekulace a já Vám blahopřeji. O spekulanty však ČS, resp. ISČS vůbec nestojí, viz pozastavování odkupů v minulosti a její některé tištěné výlevy a použité pojmy v informačních materiálech. ČS tak akorát chce, aby klienti kupovali po vzniku fondu za nominál, který u nových fondů pak tradičně začne brzo vyklesávat. Tak mají asi zajištěno, že si ty podíly lidé nevyberou v penězích brzo zpět, a tak jim vykládají a chlácholí něco o dlouhodobém incestičním horizontu. Souhlasím, i na tom lze postavit spekulaci. Specialitou tohoto fondu navíc byly v minulosti veletoče s portfoliem jako takovým, což se v dobrých společnostech nedělá. Bídu tohoto fondu a jejího správce mj. zjistíte po studiu vývoje složení portfolia v čase: slovy jistého lobisty za ČS pana Antonína Po-učka je dnes 20% portfolia zainvestovaných kdysi v rádiu a v uňoušku v "perdeli". Stěžovat si, kromě v ISČS, mohou podílníci, kteří kupovali podíl kolem 1,- Kč, také u Zemana a spol. z ČSSD.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2002 12:35 | Karel Beránek

V Polsku a Maďarsku možná, ale jaké akcie chcete zhodnocovat u nás? ČS a ČRa končí, něco podobného zřejmě učiní i KB... Jak chcete postavit funkční trh na 3-4 titulech? To je podle mě ten hlavní problém konvergenčního scénáře u nás - není jej totiž na čem uplatnit...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2002 12:07 | viktora

Proč myslíte? Škoda, že Vám nemohu své podílové listy půjčit, abyste si mohl vyzkoušet spekulaci na pokles. Jednak byste prodělal na špatné sázce a jednak na úroku, který bych Vám za půjčení podílů naúčtoval.:-) Proč si myslím, že je právě Sporotrend tím pravým? a) středoevropskému regionu je předovídán nadprůměrný rúst HDP (ve srovnání se západní Evropou), b) dle P/E jsou středoevropské akcie SILNĚ podhodnocené oproti EU (zisky společností můžete koupit zhruba o polovinu levněji než u níže zmiňovaného Deutsche Telekomu), c) věřím konvbergenčnímu scénáři, kdy se při evropské integraci v minulosti prudce ceny akcií narovnaly s cenami obvyklými "na západě" - připad Řecka, Španělska, Portugalska. Tedy žádná spekulace, nýbrž seriozníá investice, pánové... Není důvod dívat se na Sporotrend přes prsty.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2002 10:16 | Ondřej Schon

Zhodnocení akciového fondu za šest měsíců? Nedejte se vysmát. V pětiletém horizontu budete stále v mínusu. Pokud samozřejmě chcete krátkodobě spekulovat, tak je to OK, ale jako dlouhodobá investice? Ne, díky.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2002 10:07 | TGP

Omlouvám se, pokud se Vás zmínka o nominálu dotkla. Byla to především reminiscence na velkou slávu někdy v září 2000, kdy se fondu podařilo sáhnout si zpět na nominál. Pokud se ale zeptáte některých lidí, tak zjistíte, že fond s kurzem dlouhodobě pod nominál na ně nepůsobí důvěryhodně. Jinak gratuluji k úspěchu při zachycení trendu českého akciového trhu a trochu Vám závidím Váš optimismus. Osobně bohužel nesdílím názor, že české akcie čeká nějaká skvělá budoucnost, zvláště v situaci, kdy je těch akcií stále méně. A Polsko či Maďarsko? Proč ne, ale kursové riziko je myslím poměrně velké a může velmi rychle vymazat zisky, které vám přinese kurs akcií.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2002 9:34 | Sporotrend? ANO!!

Prosím, nehaňte mi můj Sporotrend. Kdo z Vás psal (nebo četl) před půl rokem o jeho zářivé budoucnosti? Nikdo. A stalo se. 6M performance je +30%. Neříkám, že jsem to dokázal takto naplno "chytit", ale věřil jsem a dnes vím, že jsem udělal zainvestováním hodně dobře. A dnes věřím, že Sporotrend "pojede" dál. Znáte na trhu něco lepšího? Já ne. Kdo se bojí, se*e v lese. A teď něco pro rozproudění velikonoční diskuse: Že je 25% pod nominálem? A co má být? Co to je nominál? To je nějaké spiritistické ďáblovo číslo? Nebo je to nějaký záchytný bod jako v Milionáři? :-) Je pro investora nějak důležité, kolik je fond pod nebo nad nominálem? Je snad v redakci Peněz někdo, kdo investorům doporučuje čekat s investováním, až bude fond nad nominálem? Jestli ano, napište mi důvody. Budu Vám za ně vděčný. V opačném případě již u žádného fondu nezmiňujte nominální hodnotu jeho podílových listů v souvislosti s popisem zhodnocování. Díky.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2002 8:59 | David Brázda

Česká burza je stejně k ničemu, raději než Telecom si koupím Deutsche Telekom a mám firmu s větším potenciálem a menším počtem podvodníků ve vedení...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Bém

politik

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services