Za málo peněz málo muziky

Rozhodnutí vedení havířovského ČSAD odstranit kvůli platbám za šíření hudební produkce ze všech vozů rozhlasové přijímače znovu podnítilo debaty o smyslu a spravedlnosti těchto poplatků. Znamená naplňování autorského zákona, že se země ponoří do ticha, kde ani ptáček nezazpívá?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2002 10:53, Katerinka

Hudba v telefonní ústředně

Za tu chvilku hudby, co slyšíte při přepojení hovoru, musí provozovatel ústředy zaplatit 300,- Kč měsíčně, a to i když je sebemenší.

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 4. 2002 10:41, Katerinka

Lepsi reseni
kdyby podnikatele misto davani penez vybercim je dali ukrajincum jit vybercim a kontrolorum polamat nohy ,prestala by tahle stupidni diskuze zda li nekdo ma pusteny radio u holice.


-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 45 komentářů)

21. 3. 2002 15:32 | js mladsi

Dalsi problem nastane kdyz napisete pisnicku. Pak na ni chcete vydelavat a domluvite se s Osou. Budete nekde hrat a musite OSE hlasit, ze ji hrajete a i za ni zaplatite, aby vam mohlo byt zaplaceno. Nevim co se ale stane, kdyz ji po case zmenite? Asi se dopustite neautorizovaneho zasahu. Nevim?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2002 11:25

Tisíce lidí se chodí koupat na brněnskou přehradu.Podle "logiky" vyděračů a flákačů z OSY by měl každý, kdo vstoupí do vody, nebo projde po zdi, zaplatit projektantovi, či jeho dědicům.A jenom projektantovi? Ne také např. betonářům? Před 3 roky mně lékaři vyoperovali 5 min po 12 nádor.Neměl bych také za každý den, co žiji bez obtíží lekařům platit? Všichni výše uvedení jsou pro každého 1000x potřebnější a důležitější, než nějací chlastající a fetující "umělci", kteří nevědí, jak se uživit.Nezávidím.Jestliže Gott, Vondráčková, ap. naplní haly a diváci dobrovolně zaplatí vasoké vstupné, ať jsou milionáři. Poplatky OSE jsou ale odporným hyenismem, příživnictvím a vyděračstvím.V civilizované společnosti nemají co dělat. Podotýkám, že jsem řadový občánek a nukdy jsem nemusel OSE nic platit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2002 10:21

Vybírání peněz za rádio, televizi puštěné někde v hotelu, hospodě, autobuse není nic jiného než zlodějna. Za hudbu z rádia či televizi už totiž jednou zaplatil stanice která ji vysílá. A platit za to že se v hospodě dívají štamgasti na fotbal či hokej? Dá snad OSA to co takto vybere těm hokejistům či fotbalistům? Mám upřímnou radost z každého nelegálně zkopírovaného CD....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2002 8:09

OSA je smečka nenažranců a vyděračů. Berou prachy za produkce kde nikoho nezastupují a tenhleten prohnilý stát drží nad nima ochranou ruku tzv.ochranný svaz státu. Nejlepší by bylo jednou provždy aby přestali platit všichni je možné že dědeček Janda zemře hlady ale já se musím snažit jo poctivě abych měl na jídlo kdežto oni ne. A to nepřipomínám že jsem při různých sbírkách a charitách slyšel že by něco dala OSA nebo její majitelé. Oni dokonce berou když se dělá akce pro postižené děti . Jedním slovem HYENISMUS!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2002 6:55 | vandler

Nedávno jsem někde viděl "koláč" s rozdělením zisků pro autory,stát,OSA,nakladetele,vý robu,atd.Pamatujisi z toho následující:z CD má interpret 7,5 %,výroba stojí něco přes 8%,ale OSA a stát dostanou po 22%,zbytek je na reklamu,... atd.Pro mne to zanamená:nejsem Armáda Spásy a nikdo mi nic zadarmo nedá.Když stojí "prázdné CD kolem 15 Kč,což je polovina ceny "slušné" kazety CC,a CD recorder kolem 10000 Kč/pokud si potrpím na Hi-Fi/, CD vypalovačka do PC kolem 3000 Kč,budu jednoznačně CD vypalovat.Někdo může argumentovat s životností vypálených CD,ale pokud po letech poznám,že s těmito CD začínají být potíže,určitě bude dostupný a levný mechanismus,jak data z těchto CD opravit a uchovat na další dobu.Jsem ochoten zaplatit třeba 1000 Kč za výjimečnou nahrávku na CD,ale kolik jich je? Za běžnou hudební produkci,zejména tuzemskou,by cena 200 Kč byla na hranici přijatelnosti,vždyť většina snímků je po čtvrt roce neposlouchatelná / MIG 21/.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2002 23:18

Jsem truhlář a stvořil jsem DÍLO (křeslo v parlamentu).Myslíte,že by mě měli poslanci za každé použití platit?A nebo si mám radši nafackovat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2002 18:30

Moje vlastní zkušenost. Při pořádání kulturní akce (ne charitativní) se dostaví, nejlépe těsně před zahájením, zástupce OSA, zeptá se vás na vstupné, spočítá, nebo odhadne kapacitu (předpokládaný počet návštěvníků) a začne počítat. Kapacita krát vstupné je něco a z toho zaplatíte poplatek (nějaké procento, nevím přesně kolik je těď ale bylo asi 15 %), a to vše bez ohledu na to, kolik přijde návštěvníků. Takže někdy se stalo, že na poplatek se ani nevydělalo. Nebo. Napíšete si doma na svém počítači, či psacím stroji nějaké vlastní dílo a půjdete si ho dát okopírovat do nějakého copycentra, za což pochopitelně zaplatíte. A v poplatku je také daň, kterou musíte zaplati nějakému darmožroutovi za vaše vlastní dílo. Vám samosebou nezaplatí nikdo nic. A pokud máte vlastní kopírku, tak nejásejte, protože paušální daň zaplatíte již při nákupu přístroje. Tomu říkám lehce nabyté peníze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2002 17:57

Loupežnické metody OSA a BSA jsou si v mnohém podobné. Kdysi dávno nas ve škole učili,že každá akce vyvolá protireakci. V daném případě se domnívám,že díky zhovadilým postupům v ochraně autorských práv dojde místo k snižení protiprávního jednání v této oblasti naopak k prudkému nárustu protiprávního jednání. To ale zřejmě uživatele poplatku nezajímá. Hlavní je "malá domů". Nestálo by za úvahu namísto dosavadních "vulgárních"cen a to ať za hudbu či SW jít na 10 max 20% současných cen ? Určitě bych si raději legálně koupil CD za 100, než sháděl přepálené CD za 300 ( když v obchodě po mě chtějí 600)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2002 11:21 | Eric

NE!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2002 11:08 | jou

ano, je to hnus, kdyz si Janda prodavajici muzikal o sobe samem a jemu podobni nenazranci, vymysli, ze budou ryzovat a prochazi jim to. Vite jak se chovaji k muzikantum hrajicim sve skladby ale mimo OSA? je to peklo, a rad bych videl, jak tlusty cernoch s ghettoblasterem na rameni chodi po Brooklynu a bud plati ochrannemu svazu americkych autoru :-) nebo ma kolem sebe nepruslysnou prepazku :-)) A co klucina ktery prudi s walkmanem v autobuse? taky slysim produkci. Cas od casu se na netu rozproudi takovato rozcilena debata, ale nikdy an ni nikdo z osa nereaguje, delaji mrtve brouky, treba taky o tom nesmyslu se zvonenim na mobilech, takze autore clanku, jestli chcete, aby vas clanek mel nejakou pridanou informacni hodnotu, tak zjistete jak je to v jinych statech, hlavne v evrope. Myslim ze osaci by meli zacit setrit, protoze pak budou muset vsem nakradene penizky, ketre jste si rozdelili stejne mezi sebe, Jandu, Davida, Gotta a Vondrackovou povracet. A este jeden vzkaz pro ne: za to, ze neznate vypocet pres vazeny prumer (na cenu za listky) byste meli vratit maturity, esli jste se teda vubec kdy ucili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2002 18:42 | Kondor

Geniální perla je to, že poplatek OSE se počítá z výše vstupného a nikoliv z počtu lidí, který přijde, ale z počtu míst v sále, tedy kapacity sálu. Takže když pořádám akci, není podstatné kolik lidí přijde, ale kolik by mohlo přijít. Pořádal jsem hudební přehlídky 10 let (pak jsem to přenechal mladším) a mohu přiznat, že i přes ustavičné kontroly ze mne OSA nedostala ani korunu. Celou korespondenci mám schovanou, rád bych se s nimi soudil, ale když jsem si nenechal srát na hlavu a byl ochoten hnát to před soud, najednou bylo ticho po pěšině. Opravdu se někdy vyplatí si zákon nastudovat a znát ho lépe než kokot, který ho vymyslel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2002 12:13 | AJA

TAK HERNAJS VITE NEKDO, JAK TO FUNGUJE V CIZINE?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2002 12:10 | sema

celá situace okolo prodeje hudby, CD, poplatků atd. je zparchantělá a naprosto neuvěřitelná - to, že existuje něco tak zvířecího jako je OSA a "systém " živení jejích zbytečných úředníků přesahuje moje chápání i když už jsem si tady u nás zvykl na leccos - ať zhynou !!:-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2002 21:33 | jadr drjar@atlas.cz

Co si myslíte, vezmou nás bez, nebo s OSA do EU?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2002 20:56 | Martin

Jsou to zloději - lumpové - odporníci na vydírání a tahání peněz z lidí - ale co se divíme, máme "tržní" ekonomigu - fuj, hovádka jedny... OSA a BSA, vředy na tváři malomocného :-)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2002 20:21 | Vašek Klausůůůůůůů

Jsem z Havířova...jezdím do na VŠB do Ostravy havířovskou linkou, ale ještě jsem neslyšel hrát radio....hehe...a už je tam nemají:) ad OSA mi připadá jako združení BSE..hehe tedy BSA.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2002 17:35 | James Bond

Postav dům, zasaď strom a zabij alespoň jednoho OSÁka. Sám jsem pár písniček napsal. Těšilo by mě, kdyby si je jednou lidi ZADARMO zpívali, ale nejsou zdaleka na takové úrovni, aby "zlidověly".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2002 16:56

OSA-nechutna pijavice
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2002 14:44 | Xaver

Nemusíte nic řešit, když autora neznáte. OSA prostě shrábne penízky do své kapsičky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2002 12:48 | js mladsi

Jdeme do Unie... Ani nevim, zda se tento zakon tyka melodii na mobilnich telefonech, zda musi komuniste na sjezdu (pripadne ohlasena demonstrace) hlasit ci platit, ze si zaspivaji Internacionalu nebo hymnu? Ale hudebni skoly musi platit za vystoupeni svych 9-ti letych zaku hrajicich pro rodice casto velmi uboze, navic od te doby se snad kvuli tomu i na tyto koncerty vybiraji penize... Jak vyresit, kdyz autora neznam. Kdyz vam jeden harmonikar zahraje za veceri na svatbe, ikdyz se to poslouchat neda a poslouchaji nebo neposlouchaji-li ho jen 4 lidi. a podobne. Je to krok zpet.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services