Je porodné dostatečnou pomocí?

V posledních letech má vývoj porodnosti u nás k optimismu daleko. Chmurné prognózy přináší především pohled do budoucnosti, kdy se současný důchodový systém stane neudržitelným, neboť počet pracujících a zejména výše jimi odváděných daní zdaleka nebude postačovat na důstojnou výši důchodů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 3. 2002 16:48, SYROVY

Jasně, zaveďme ještě na děti daň z přepychu, tzv. pravicový odborníku. Jedná se o to, že v současné době je velmi složité pořídít si dítě, když společenské i politické klima je velmi nejisté, kdy neexistuje žádná koncepce ve vzdělávání, sociální politice, zaměstnanosti apod.

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 3. 2002 8:26

Naprostý souhlas! Je to nezodpovědnost přivádět na svět potomky, když jim jejich rodiče nejsou schopni zajistit rozumnou existenci. Díky přídavkům se tak děti stávají předmětem kupčení. Navíc se tímto způsobem zvyšuje počet ekonomicky slabých, což roztáčí spirálu žádostí o příspěvky a dále zvyšuje požadavky na stát a jeho náklady.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

11. 2. 2002 5:58 | Eric

No, když čtyřčata, tak tedy zaplať Pán Bůh. Jsem pro vyjímku z pravidla...:o)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2002 18:51 | Tomáš Janča

Mizerný článek bez hodnoty. Autor vše korunoval větou, že je dobře, že stát pomáhá a ještě se podivuje, zda-li je pomoc dostatečná. Tečka. Autor si dovoluje něco tvrdit, aniž by předložil jeden smysluplný argument pro tuto transferovou platbu, která, ostatně jako všechny státní zásahy, substituuje svobodné rozhodnutí rodičů a působí kontraproduktivně proti svému záměru. Nechápu navíc onu logiku špidlovského návrhu. Nejdříve okradu občany na daních, abych jim pak plošně vyplatil část tohoto lupu zpět, část, která je redukována činností byrokratů, kteří si krátí čas zkoumáním formulářů s porodným spjatým. Škoda, že soudruzi z ČSSD mají takovou oporu i zde na webu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2002 17:40

Když nám ve středu večer nešla na pár hodin elektřina, rozsvítilo se mi: Špidla nasadil další zbraň do boje proti poklesu porodnosti. Za tři čtvrtě roku čekejte baby-boom v oblasti Záběhlic a Zahradního Města!!! Doporučuji nasadit celoplošně - ale to by zase klesly zisky ČEZ - ajvaj!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2002 14:52 | séma

úplný souhlas s Vámi uvedeným řešením - výše "ohodnocení" matek a rodin s dětmi obecně je u nás naprosto úděsná a ostudná (máme dvě malé děti) a tak jak se držím při všech těch ostatních blábolech našich politiků, tak vážně (?!) míněná slova o tom, jak plošné přídavky okolo 300-600/měs. popřípadě porodné pomůže rodinám s dětmi mě vždy nutí odejít někam kde naše děti nejsou a tam vyjádřit svůj názor - když už jim přes tu televizi nemůžu zavřít hubu rovnou (omlouvám se ale rozčiluje mě i když o tom píšu)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2002 7:34 | Ferda

Což takhle povolit u nás mnohoženství? Dokud je ještě čas. Prý se rapidně snižuje kvalita spermatu. V budoucnu naše ženy čeká jen zkumavka, Ach Bože, kam to spějeme. To abych si na stará kolena sháněl turban. Oči mám šikmé již nyní, tak asi zapadnu. Jen nevím, kdo na koho bude dělat?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 22:15 | Honza

My už ho čekáme
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 20:04 | Jobber

A pán predseda, kołko treba mať dětěj aby bolo peť tisíc hrubého?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 19:12 | Herigona

Porodné neřeší nic, protože jde o náhradu jednorázového vydání, které je nějvětší u prvního dítěte. Daleko důležitější je stabilizace trvalého příjmu. Rodinné daně zrušili až komunisti. Rodinné daňové přiznání je systémové řešení spolu s radikálním zvýšením odpočitatelných částek (alespoň 150 tis.) na děti a manžely/manželky bez vlastního příjmu. Potom lze přídavky na děti zrušit a platit je pouze lidem pod životním minimem v rámci jiných dávek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 16:02 | JirkaZ

Nemyslím si, že porodné a mateřská výrazně mohou ovlivnit počet narozených dětí. Navíc v případě razantního nárůstu těchto dávek vzroste počet opálenějších skupin obyvatelstva, což jak známo, nejsou velcí tvůrci hodnot. A připomínka k níže uvedeným příspěvkům : opravdu víte, kolik stojí nový kočárek ? Za 8 tis. Kč lze pořídit kočárek a ještě zbyde na lehačku, přebalovací podložku a jeden balík Pampers.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 15:24 | Bouček Antonín

Když sníží daň z příjmu fyzických osob, pořídíte si dítě?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 13:44 | Honza

Těch 500 měsíčně mne nevytrhne, ať raději sníží DPFO.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 12:57 | Kamil

Copak to některá z tzv. pravicových předchozích vlád zavedla? Nedělejte si iluze, milý pane...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 12:45 | Tereza Tereza-H@post.cz

Jako 22letá mě tento problém velmi zajímá.Porodné by mělo být mnohem vyší.8 000Kč na jedno dítě je velmi málo,protože při dnešních cenách by to nedalo ani na základní věc jako je kočárek.Bydlím se svým přítelem 3,5 roku ve společné domácnosti a za tu dobu jsme si nebyli schopni našetřit ani na svatbu.Oba dva jsme zaměstnaní a při zaplacení veškerých polatků za bydlení nám sotva zbyde na jídlo.Takže i kdyby si mladí chtěli pořídit dítě a jeden znich nepracoval tak je to velká zátěž.Tak se po dlouhém uvážení radosti jako je mimčo mladí vzdávají.Je to škoda,protože vláda utrácí peníze za nesmyslné kampaně a jiné nepotřebné věci a na populaci myslí až na posledním místě.Takže doufám,že se brzy porodné a mateřská zvýší nebo zachvíli budou v České republice jenom důchodci a poslanci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 12:43 | Lady

A co když se narodí hned napoprvé čtyřčata? To budu mít to prdlajs rovnou? :-) A co varianta poprvé dvajčata a podruhé také? To mám v rodině - sice již dávno, ale co když mě to čeká taky? Jinak souhlasím, naši poněkud množivější spoluobčané by se pak třeba začali zajímat o antikoncepci a o své děti by se možná začali starat. Asi jsem optimistka :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 12:33 | Paco

Souhlas a zavést společné daňové přiznání pro rodiny. To by nám ale nesměli vládnout socani.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 12:07 | Lucie

No 8 tisic neni zadny zazrak. To je tak kocarek a neco maleho, presneji receno, hodne maleho. Je sice od poslancu hezke, ze v rijnu zvedli porodne, ale nebylo by lepsi vyrazneji navysit maminkam na materske dovolene castku, kterou si mohou vydelat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 10:23 | SkrivanekT

Poslaneckou sněmovnou včera rozdílem dvou hlasů prošel návrh ministra sociálních věcí Vladimíra Špidly na plošné vyplácení dětských přídavků. Návrh bude ještě muset schválit Senát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 10:16 | TGP

S tím se asi dá souhlasit, i když vzhledem ke stagnující porodnosti bych tu hranici dala alespoň na čtyři :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 10:01 | Eric

Panu baronovi se tímto omlouvám za lehkou vulgarizaci jeho myšlenek, ale jelikož ani já už si nedokážu vzpomenout, kde přesně tento názor zazněl, dovolím si zlehčené a nepřesné: Do tří dětí radikální a progresivní nárůst porodného a přídavků (myslím, že se to tehdy týkalo přídavků), nad tři děti prdlajs. A šmytec.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 9:55 | TGP

Omlouvám se, nikde jsem nenašla. Co to bylo za názor?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivana Šachová

podnikatelka, Silex

Václav Klaus

politik

Ivana  Šachová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Václav Klaus
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services