Konec zlatých časů stavebního spoření se odkládá

Jan Heřman | | 6. 2. 2002 | 31 komentářů
Státní podpora stavebního spoření si žádá stále více peněz ze státního rozpočtu. Loni představovala jedenáct miliard korun. Ministr financí říká, že je to příliš. Máme spěchat s uzavíráním smluv? Máme se bát, že stavební spoření už nebude tak výhodné jako dosud?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 2. 2002 12:37, Katerinka

Já se nezlobím :-). Jen mi bylo líto, že jsem se spletla.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2002 0:39, Michal

Zastávám názor, že argumentem pro zrušení státního příspěvku by nemělo být to, že naspořená částka není využita ke "stavebním účelům". Osobně chápu státní příspěvek jako odměnu za podílení se na systému financování úvěrů, které jsou v rámci stavebního spoření poskytovány. Myslím si, že ukončením podpory vkladatelů, kteří naspořené peníze nepoužijí na stavební účely, přijde systém o velkou část finančních prostředků, díky kterým je možné poskytovat úvěry v rámci stavebního spoření.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

21. 2. 2002 10:57

Přesně tak!! řekněme 15% pro všechny + 10% pro stavící.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2002 10:57

Přesně tak!! řekněme 15% pro všechny + 10% pro stavící.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2002 11:16 | Xaver

Plošné dětské přídavky si nemůžeme dovolit? Proč je potom vyplácíme většině podnikatelů? Protože ve státní správě pracují idioti, kteří dokáží akorát ojebat zaměstnance s trochu slušnějšími příjmy, zatímco podnikateli z baráku se dvěma bazény, který by měl podle placených daní již dávno chcípnout hlady, vesele vyplácejí dětské přídavky zvýšené ? Já osobně raději zaplatím z daní přídavky na dítě podnikateli s milionovými příjmy než bych platil bezpracný příjem babě, která se na okresním úřadě dloube v nose a rozhoduje o tom, jestli kolonka v dokladu o příjmu smí zůstat volná nebo musí být proškrtnutá!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2002 18:06

Osobně si myslím, že lepší než stát vybere, stát vrátí, je situace, kdy ty peníze rovnou neodvedu. Takže bych se přimlouval za to, aby stavební spoření byla odečitatelná položka (zcela). Když ho ale použiji na něco jiného než bydlení, tak je to daňový příjem. Když ho užiji na bydlení (koupě bytu, rekonstrukce), tak zaplatím také daň, ale menší. Ideální by bylo, kdybych tu daň platil až při případném prodeji a to podle doby, jakou jsem ho vlastnil. Když v tom bytě bydlím, tak ho odbydluji, to jest klesá jeho hodnota. Pokud ho prodám za pár let, tak de facto je můj příjem z prodeje nižší než, kdybych ho prodal hned. Příjem z prodeje takového bytu by se však zařadil do daňového příjmu a tedy by se danil. Pronájem je také daňový příjem. Prostě a jednoduše, byty by šlo pořídit z hrubého příjmu a všechny investice do nich by šly z hrubého příjmu - ale také všechny příjmy z takového bytu (projde, pronájem) by šly do daňového přijmu a platily by se z nich daně.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2002 15:14 | HermanJ

Ano, mají, ale výrazně nižší. Pro srovnání stejná výše podpory (25 %) je poskytována na Slovensku, v Německu 10 procent a v Rakousku jen 4,5 procenta. Maximálně ročně můžete získat od státu 4,5 tisíce korun, na Slovensku 4 tisíce SK (3 013 Kč), v Německu 51 EUR (1625 Kč) a v Rakousku jen 45 EUR (1 434 Kč). Navíc Německo je stát sociálního blahobytu, k němuž se museli dopracovat od konce druhé světové války tvrdou prací. My si něco podobného nemůžeme dovolit. A to zejména ty plošné přídavky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2002 14:22 | Jara

Pokud vim, neni neco podobneho po Evrope prilis rozsireno. A v Nemecku ma tento prispevek PONEKUD ODLISNY charakter (co se tyce Rakouska, nevim, nemohu soudit). To ovsem Xaver pozapomel zduraznit.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2002 12:37 | Ladislav Majer

No jo, ale mají to i někde jinde kromě zemí bývalého mocnářství?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2002 12:22 | Xaver

Nepřipadá Vám zvláštní, že ten státní příspěvek mají třeba v Německu a Rakousku, stejně tak jako plošné dětské přídavky?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 13:05 | Tereza Tereza-H@post.cz

Stavební spoření je skoro jediná pořádná věc,která slouží lidem, na co jiného by měl stát přispívat než na spoření.Vždyť z lidí za ten rok vytahají takových peněz na daních,že je jedině dobře,že máme všichni možnost spořit si s 25% státní podporou.I kdyby jsme to nepoužívali na koupi nebo přestavbu bytu tak každá koruna je v životě potřebná.Já osobně mám stavební spoření na přestavbu bytu tak doufám,že ty šoumeni co o tom rozhodují jestli nadále budou poskytovat státní podporu na stavební spoření budou při smyslech a nezruší ji.Vím,že názory obyčejných lidí je nezajímají hlavně ať si sami nahrabou.Je to pořád stejný ať je tam Zeman, Klaus či jinej šašek.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 12:37 | Kateřina

Já se nezlobím :-). Jen mi bylo líto, že jsem se spletla.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 11:00

:-))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 8:30 | Xaver

Velice správně, stát by peníze mohl dát jinam. Třeba by se mohl změnit zákon o dětských přídavcích tak, že na ně má nárok pouze dítě s určitým obvodem hlavy a stát by mohl přijmout dalších 4285 úřednic a nakoupit metry, aby to bylo možno kontrolovat a počítače, aby to bylo možno zapisovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2002 12:10 | Jara

statni prispevek je podvod.
Je problemem, co si mam pod statnim prispevkem na stavebni sporeni predstavit. Tento prispevek je sam o sobe systemovou chybou, protoze stat jim v dusledku nepodporuje obcany, ale stavebni sporitelny. My vsichni platime dane. Mame tedy hypoteticky pravo na tento prispevek stejne jako ti, kteri stavebne spori - nevidim duvod, proc bych ja mel nekomu svymi danemi prispivat na zlepseni jeho bydleni! Uplne mi staci, ze platim "neci" doktory, skoly atd. Problem je v tom, ze stat vlastne svzm prispevkem supluje narketing stavebnich sporitelen. Na grafu vyse vkladu a uveru sice vidime tyto hodnoty, ale nevidime zisky sporitelen z techto penez. A tady je zakopany pes - necht se stavebni sporitelny zacnou zabyvat svym zakaznikem, nabizet mu samy premie za opakovana sporeni a dobre uroceni dlouhodobe ulozenych penez. Misto toho se ohaneji "statnim prispevkem" a na sve zakazniky v podstate kaslou. Myslim, ze zruseni statniho prispevku (a jeho nahrazeni "prispevkem" stavebnich sporitelen) ve svych dusledcich umozni vytvoreni podstatne zdravejsiho trzniho prostredi v nabidce tohoto produktu a prinese konecne zakaznikum pojistoven to, co melo prinest uz na zacatku - zajem o jeho penize vyjadreny ve forme kvalitnich sluzeb.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2002 8:19 | J. kADLEčEK/ kadle@centrum.cz

Plně souhlasím se současným stavem stavebního spoření. Pokud bude stát schopen je podporovat není potřeba dělat změny. Pět roků je dosti dlouhá doba, kdy se může objevit nutnost investovat do domu, bytu a podobně. Slibovat, že při skončení cyklu musím investovat peníze na stavební účely by pro mě bylo příliš zavazující. Nakonec doba, po níž jsou moje peníze umrtveny pomáhá získat spořitelnám kapitál na úvěry s poměrně výhodným úvěrem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2002 7:24 | Ferda

Vážená Terezo, problém je jinde. Máme všichni vysoké daňové zatížení. A pokud sledujete slibotechnu z dílny ČSSD, tak se ještě zvýší. Kde by na to brali? Představte si, že nebudete platit daně (daň, sociální a zdravotní)srážkou ze mzdy, ale budete je osobně předávat výběrčímu. Každý měsíc. To se budete cukat, že? A teď si představte, že takto zaplatíte v průměru měsíčně 4000 až 5000 Kč. Někdo trochu méně a někdo podstatně více. Každý měsíc z ruky do ruky. Možná pak budete uvažovat, co s tím ten stát vlastně dělá? Jistě musí platit zdravotnictví, školství, armádu, policii a pod. Také musí platit sám sebe a to dost velkoryse, že? A na konci roku přijde jiný výběrčí a za to, že jste spořila, Vám milostivě vrátí 4.500 Kč. Nebylo by lepší, kdyby Vám je rovnou nechal a o to snížil daně? Už jenom na tom výběrčí by se ušetřilo. A víte kolik takových výběrčí stát (vlastně Vy a my všichni) platíme? Pamatujte si, že čím bude bohatší stát, tím hůře se v něm bude žít. Přeji pěkný den.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2002 13:29 | Peter McSkrblík

Naprostý souhlas. Kdy už se konečně najdou nějací opravdu odvážní politikové, kteří ukončí takové nemravnosti jako je státní příspěvek ke stavebnímu spoření, přestanou vymýšlet nemravnosti další (viz plošné přídavky na děti), a hlavně udělají pořádnou daňovou reformu ??? Předpokládám, že valná většina národa je svéprávná a sdostatek samostatná, a tudíž nepotřebuje aby ji kdosi (stát) levou rukou vytahoval peníze z kapsy a pravou rukou je tam (samosebou, že míň - ono to předání z levé ruky do pravé něco stojí) zase vracel. Dožije se toho vůbec generace dnešních třicátníků (mezi které patřím) ??? P.S. Stavební spoření (a ne jedno) mám - chci své peníze zpátky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2002 21:24 | zevloun

To je nepodstatné, některým vynechává mozek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2002 20:37 | Ferda

Mám návrh. Stavební spoření má dnes skoro každý, tak proč toho nevyužít? Možná si někteří ještě vzpomenete na tzv. Klauzovné. Oposmluvní politici schválili plošné přídavky na děti, tak bych k tomu přidal tzv. Špidlovné ve výši 4.500 za rok na každého občana ČR. Podkladem pro výplatu Špidlovného by bylo prohlášení žadatele, že má kde bydlet. Myslím si, že by se žádný nedostatek bytů neprojevil, ba naopak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2002 20:28 | Finanční poradce

Znám spoustu Kateřin, ale Vy to asi nebudete. Pokud se Vás to nějak dotklo, tak se omlouvám. Máme v příbuzenstvu jednu Kateřinu. Jezdí k nám v létě na chalupu a říkáme ji Kačko. Nevím zda jste jen klientka, či poradce, ale obě společnosti (Winterthur a Wüstenrot) také patří k mým oblíbeným.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2002 18:40 | Michal

Omlouvám se za překlepy, ruce mi nějak vynechávají :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Vladimír Bezděk

ekonom

Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services