Také vyhazujete tisícikoruny do popelnic?

Petr Fejtek | | 10. 1. 2002 | 84 komentářů
Patříte také mezi tyto pitomce? Plačte, ale stydět se nemusíte. Hlupáků je u nás totiž většina. Jen málokdo umí počítat a i kdo zvládá procenta, nechápe souvislosti.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 2. 2002 11:07, TGP

ak to je hloupý finanční poradce. I se 100,000 Kč se dají udělat rozumné věci, které tu částku dostatečně zabezpečí. Výnos asi nebude 30% p.a., ale něco jistě ano...

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 1. 2002 8:49

Váš článek je velmi zajímavý,ale.....,myslím si:
-.je potřeba z výchovou již od dětství, mám syna v 8.třídě a zatím ho nikdo neučil jak hospodařit s penězi, neví co je to peněžní fond, penzijní ap. ,ptá se mě a to málo co o tom vím se snažím předat. Když se všeobecně ví ,že jsme v tomto zaostalí tak proč není širší osvěta, co mám předat svým dětem když mě nikdo nic nenaučil. Moji rodiče žili tzv. z ruky do huby, nikdy nepřemýšlely
co bude pak. Já se snažím o něco jiného, ale ....Myslím ,že by byl dobrý projekt ve školství o financích. Fondy by měli tyto projekty podporovat, protože tak jim mohou vyrůst klienti.
Každý se má postarat o sebe , s tím souhlasím, ale cíleně by k tomu měla probíhat kampan.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 84 komentářů)

11. 1. 2002 12:07

Upřímně chci, abyste mě mých bludů zbavil. Pište, pište pište....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 11:54 | Filip

Souhlasim. Je to v duchu jakehokoliv sloganu temer jakekoliv reklamni kampane. Nafouknout neco, zamlcet neco jineho a vojebat lidi. Me by zajimalo, p. Fejtku, kde jste nasel dluhopisovy fond, ktery neuctuje zadne poplatky. Vas vypocet vynosu z nakupu dluhopisoveho fondu po odecteni inflace je, predpokladam, neobsahuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 11:52

Poukázky jsem ve své prostotě zařadil do dluhopisů. Michale, přečtě te si, jak zněla původní otázka od "neekonoma" a přečtete si váš příspěvek a můj příspěvek. Myslíte si, že jste prokázal lepší službu než já Anonym?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 11:48

Jste velmi přesný. Zjednodušeně jsem zařadil poukázky do dluhopisů. Ani omylem mi nešlo o analýzu bilance, ale o myšlenkový postup a velmi zjednodušenou logiku věci (krátký odstavec textu). Odborníkům se co nejponíženěji omlouvám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 11:47 | Jaroslav Gergic

Me se ten clanek zdal hned nejaky moc argesivni. Myslel jsem si, ze je to jen tim, ze ho napsal nejaky pisalek s touhou vypotit senzaci. Takhle je to ovsem jina, autor pouze napsal clanek stylem jakym obvykle smoli propagacni materialy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2002 11:04

Svatá prostoto. Nakonec jste se ale dobral k rozumnému závěru.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 10:57 | Michal

Nechci vůbec útočit proti myšlence ukládat peníze do dluhopisů či jiných investičních instrumentů - ba naopak - ale argumenty, které tu předložil pan Anonym, jsou opravdu hodně zcestné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 10:53 | Michal

Ještě si dovolím zareagovat na "Banky dávají peníze většinou do státních dluhopisů" -- už jen prosté porovnání celkové bilanční sumy bankovního sektoru s deficitem státního rozpočtu nás vyvede z tohoto bludu. Proboha, pane Anonyme, kam na tyhle hlouposti chodíte???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 10:50 | Michal

Nesmysly, nesmysly, zase jenom nesmysly.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 10:48 | Michal

Vážený pane, dříve než příšte začnete psát nesmysly o tom, že banky ukládají prostředky deponované klienty do dluhopisů, přečtěte si někde strukturu zisku bankovní sféry, strukturu bilance a koneckonců se informujte i o tom, co jsou PMR. Banky nejvíce vydělávají na úrokovém zisku (tj. rozdíl mezi depozitní a úvěrovou úrokovou mírou). Následuje zisk z provizí a devizových operací, po něm následuje zisk z cenných papírů. Ke struktuře bilance: Nejvyšší podíl (okolo 45%) úvěry klientům, následují vklady u bank (což samozřejmě nejsou dluhopisy, vážený pane), vklady u ČNB (PMR+dobrovolné rez.), poukázky státu a ČNB a teprve potom se dostáváme k cenným papírům, které tvoří pár procent.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 9:40

A ještě něco (nějak jsem se po ránu rozepsal:-) ): nezapomínejte na akcie (akciové fondy). Za posledních 150 let vynášejí průměrně 10% ročně. A garance tohoto výnosu? Sledujte můj myšlenkový tok (model bude trochu zjednodušený): bankám věříme, dáváme jim úspory. Dluhopisům nevěříme, protože do nich téměř osobně neinvestujeme. Ukázal jsem, že jestliže věříme bankám, pak věříme i dluhopisům. Jen si to k vlastní škodě neuvědomujeme. A co akcie? Těm také nevěříme. Do těch neinvestujeme vůbec (nula nula prd z objemu úspor obyvatel). Ale proč? (teď se moje úvaha z prostorových důvodů extrémně zjednoduší). Banky dávají peníze většinou do státních dluhopisů. Kupony jsou tedy vlastně placeny z daní (předpokládám, že stát nemá jiný příjem). Kdo platí daně? Firmy i jednotlivci. Jednotlivci stejně většinou pracují u firem. Daně se platí ze zisku. Jestliže banky vyplácejí úroky, pak funguje dluhopisový trh. Ten je živen z daní (státní dluhopisy) a daně jsou živeny ze zisků korporací. Mají-li korporace zisky, pak roste hodnota majetku jejich akcionářů. Akcie rostou. Pokud budou na světě existovat ziskové společnosti, bude existovat růst jejich akcií. Pokud to tak nebude, hroutí se chod světa, protože nebude mít kdo platit daně a státy zkolabují. Sečteno podtženo: kdo věří termíňákům, věří dluhopisům (ale nemusí si to uvědomovat). Kdo věří dluhopisům, věří akciím (ale nemusí si to uvědomovat). Kdo nechává peníze ležet v bance je opravdu vůl (ale nemusí si to uvědomovat). Ale taky je možné, že jsem vůl já, když plýtvám svým časem v diskusi při řešení cicího problému (ale to si alespoň uvědomuju). :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2002 9:16

Uložte peníze snad do jakéhokoliv do dluhopisového fondu (pro hnidopichy: nejsem p. Fejtek). Proč? Odpovězte si na otázku, kam dává Vaše peníze banka, případně pojišťovna. Ty stovky miliard ukládá obvykle do nějakých dluhopisů. Z těch má nějaký výnos. Čás si nechá a pakatel vyplatí Vám. Vyprdněte se na ni a udělejte to sám prostřednictvím třeba toho fondu. A garance??? Kdyby takový mechanismus nefungoval, banky by nemohly své úroky garantovat. Souhlasím, že jen hlupák (možná je to ale jen neznalost či nějaká "paranoia tunelus") ukládá delší peníze (nad půl roku) do banky. Já jsem osobně poměrně vysazený na slovo garance. Co to vlastně je ta garance? Jak Vám může někdo něco garantovat? Garantovat přeci nejde vůbec nic, protože absolutní jistota nikdy nemůže existovat. Já to vnímám tak, že když mi začne někdo něco garantovat, tahá mě za nos. 100% jistota neexistuje. "Národ chce být klamán", proto si může někdo dovolit něco garantovat. A chcete mít přesto nějakou garanci? OK. Každý, kdo vydá dluhopis, se zavazuje, že bude platit úroky (kupon) a že zaplatí jistinu. A já Vám garantuji, že kterýkoliv dluhopisový fond ISČS, IKS a zahraničních renomovaných správců (v CZK) Vám vynese během 2-3 let podstatně více než jakýkoliv termíňák u kterékoliv banky. Nehledě na to, že peníze můžete kdykoliv dostat zpět bez zločineckých sankcí. Howg.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2002 22:58 | Michal

Vážený pane Fejtku, přemýšlel jsem, co Vás vede k tak agresivnímu způsobu podávání názoru. A pak mi to docvaklo. Pane Fejtku, mluvčí Spořitelní investiční společnosti, domníváte se, že nyní zaznamenáte větší příliv zákaníků kajících se po přečtení Vašeho článku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2002 22:50 | Alia

Zajimavy zpusob prezentace nazoru rikat ostatnim ze jsou kreteni.. Tady to neni o sile argumentu, ale o sile slov.. Opravdu hodne slabe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2002 20:37

...dluhopisi... pardon, ulomila se se mnou větev
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2002 20:27 | Zargon

No ještě že nám redaktor objasnil jak jsme zaostalí a jak máme tedy slézt ze stromu. Tipuji že on žije v jeskyni sponzorované některým z dluhopisových fondů. Ty jsou zvlášť úspěšné pokud úrokové sazby neustále klesají, pokud však začnou růst tak už to není tak veselé. Samostatné investování do dluhopisů také není bezrizikové-už i u nás některé dluhopisi vyplaceny nebyly. Tvrzení že jsem okraden, když je úrok nižší než inflace taky není zcela košer. Při stanovení inflace se používá koš, kde jsou zastoupeny výdaje nějakého průměrného človíčka-tedy z převážné většiny nájem, energie, jídlo a teprve pak nákup poloviny boty, dvou párů ponožek či zrcátko do auta. Pokud nechci být označen za debila že se nechávám okrádat tím že se mi nějaké peníze kumulují na účtu které mi pak znehodnotí inflace, tak bych taky mohl více utrácet-najíst se na měsíc dopředu (naspořit tukové zásoby), platit dvakrát nájem a za zbytek si koupit třeba 100 výtisků jednoho čísla tohoto geniálního časopisu:-). Největší blbost kterou člověk může udělat je řídit se názory prezentovanými v obdobných časopisech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2002 19:34

Uprimne receno by si penize.cz zasluhovaly clanek v trochu jinem tonu nez v tomto agresivnim Esquirovsko-Redhotovskem. Clanek na me pusobi jako "Vsichni ste debilove", stejne jako vsechny clanky ve zminenych periodicich.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2002 17:41

Dost dobrý přirovnání, zejména závěr.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2002 16:06

Až mi někdo srozumitelně (ne každý je ekonomicky vzdělán) vysvětlí, kam bych měl peníze uložit, proč bych tak měl učinit a jaké mám garance, že nepřijdu jen o rozdíl mezi inflací a úrokem, ale i o svůj vklad, pak tak rád učiním.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2002 12:31 | Boucek Antonin

Prominte, ale podle mne srovnavate nesrovnavatelne. Existuje-li v Japonsku deflace (cenova uroven se snizuje a mira inflace je zaporna), vydela i ten, kdo uklada penize na nulovy urok. Kdyby je naopak investoval do domacich akcii, tak jak je to zvykem v USA (a stal se tak patrne "skvelym investorem", tak minuly rok (mereno indexem) pres dvacet procent prodelal. Nemam potuchy, kolik by vydelal investovanim do japonskych dluhopisu, jen odhaduji z vyse tricetiletych japonskych urokovych sazeb - tak procento ci dve nebo snad dokonce tri? A stoji mu to za podstoupene riziko? Z druhe strany - Vezmu-li v uvahu, ze v CR skoro nikdo nevi, co jsou to dluhopisy (televizni ekonomicke zpravodajstvi, da-li se o vubec o nejakem mluvit, se orientuje vyhradne na cizi meny a ceske akcie), investovala v minulem roce vetsina ceskych drobnych investoru do terminovanych vkladu, vkladnich knizek a stavebniho sporeni dobre. Ano, prodelala v porovnani s inflaci, ale aspon neprodelala kalhoty a neblokuje provoz pred Hradem, Strakovkou ci Legerovou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Tomáš Karpíšek

restauratér a podnikatel, Ambiente

Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Karpíšek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services