Také vyhazujete tisícikoruny do popelnic?

Petr Fejtek | | 10. 1. 2002 | 84 komentářů
Patříte také mezi tyto pitomce? Plačte, ale stydět se nemusíte. Hlupáků je u nás totiž většina. Jen málokdo umí počítat a i kdo zvládá procenta, nechápe souvislosti.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 2. 2002 11:07, TGP

ak to je hloupý finanční poradce. I se 100,000 Kč se dají udělat rozumné věci, které tu částku dostatečně zabezpečí. Výnos asi nebude 30% p.a., ale něco jistě ano...

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 1. 2002 8:49

Váš článek je velmi zajímavý,ale.....,myslím si:
-.je potřeba z výchovou již od dětství, mám syna v 8.třídě a zatím ho nikdo neučil jak hospodařit s penězi, neví co je to peněžní fond, penzijní ap. ,ptá se mě a to málo co o tom vím se snažím předat. Když se všeobecně ví ,že jsme v tomto zaostalí tak proč není širší osvěta, co mám předat svým dětem když mě nikdo nic nenaučil. Moji rodiče žili tzv. z ruky do huby, nikdy nepřemýšlely
co bude pak. Já se snažím o něco jiného, ale ....Myslím ,že by byl dobrý projekt ve školství o financích. Fondy by měli tyto projekty podporovat, protože tak jim mohou vyrůst klienti.
Každý se má postarat o sebe , s tím souhlasím, ale cíleně by k tomu měla probíhat kampan.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 84 komentářů)

21. 2. 2002 11:07 | Karel Beránek

ak to je hloupý finanční poradce. I se 100,000 Kč se dají udělat rozumné věci, které tu částku dostatečně zabezpečí. Výnos asi nebude 30% p.a., ale něco jistě ano...
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2002 10:54

Mě se článek líbil, když se ovšem ptám, kam investovat svých 100.000, tak první otázka je: Dolarů? a moje odpoveď : Ne Korun. A odpoveď poradce: Cha, cha, chi, chi, cho, cho :o)
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2002 19:24

Mas doma akvarko ?
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 23:21

Máte plnou pravdu! Ještě jsem neviděl toho, kdo si jen ze stavebního spoření pořídil barák za 4 mil.Kč! Naopak drtivá většina těchto střadatelů si za výtěžek jede na dovolenou, koupí televizi atd. a jsou tam, kde byli před pěti lety!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 22:57 | slurip

Typicky český přístup jak si komplikovat život a znepřátelit okolí. Proč mít účet a nechat pohodlně všechny pravidelné měsíční finanční transakce probíhat automaticky, když přece můžu vyrábět všude fronty které nejsou nutné a ti, kdo opravdu potřebují něco zařídit osobně pak na poštách/bankách/firmách zbytečně ztrácejí čas, nervy a peníze. Opravdu geniální a ohleduplné!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2002 10:00

12% - to je sice hezky, ale co kdyz chci ukladat vic nez 1420 Kc mesicne?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2002 8:49

Váš článek je velmi zajímavý,ale.....,myslím si: -.je potřeba z výchovou již od dětství, mám syna v 8.třídě a zatím ho nikdo neučil jak hospodařit s penězi, neví co je to peněžní fond, penzijní ap. ,ptá se mě a to málo co o tom vím se snažím předat. Když se všeobecně ví ,že jsme v tomto zaostalí tak proč není širší osvěta, co mám předat svým dětem když mě nikdo nic nenaučil. Moji rodiče žili tzv. z ruky do huby, nikdy nepřemýšlely co bude pak. Já se snažím o něco jiného, ale ....Myslím ,že by byl dobrý projekt ve školství o financích. Fondy by měli tyto projekty podporovat, protože tak jim mohou vyrůst klienti. Každý se má postarat o sebe , s tím souhlasím, ale cíleně by k tomu měla probíhat kampan.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2002 7:44

Vážení čtenáři. Zase mě nezklamalo šosáctví a malost českého človíčka. Místo přemýšlení nad tím, co nám autor článku chtěl říct, hnedle osočíte autora slovy "bezplatná reklama" , "zaměstnanec nějaké investičky" apod. Předpokládám, že většině lidí, kteří přemýšlejí o investování do podílových fondů, je jasné, že větší zisk přináší i větší riziko, a že peníze nejsou pojištěny. To samé je s penězi v cizí měně. Ale s tou bezpečností peněz je to dikutabilní. Každý známe několik bank či spořících ústavů, kteří zkrachovali. Sám mám nějaké peníze v podílovém fondu, kde výnos jakž takž pokryje inflaci. Ale volné nepotřebné peníze doporučuji vložit do stavebního spoření. Kdo vám nabídne roční výnos cca 12%? A rizika - jako v každé jiné bance. Nevýhoda - spořit min. 5 let.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2002 18:21 | Finanční poradce

Výsledky nejsou garancí příštích zisků, pozor na to.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2002 16:25

Já vkladní knížku mám a nemyslím si, že bych byl hloupý. Já zacházím momentálně s penězi tak, že po dosažení určité sumy (období spoření kolem jednoho roku) je všechny vyberu (do mrtě) a použiju. Pro mě je nejlepší volbou vkladní knížka. Sice jsou na ní nula nula nic úroky, ale ve srovnání s běžným účtem také nulové poplatky! A ty mohou činit ročně i přes tisíc korun. Takže nějaké podílové listy pro mě nepřipadají v úvahu, možná by se mohl vyplatit spořící účet, jenže ten je buď také s poplatky, nebo k němu musí alespoň existovat bankovní účet. A za každý pohyb (výběr peněz, převod z běžného na spořící, příjem výplaty, ....) zaplatím. Na tu vkladní knížku si krásně nechávám posílat výplatu a vybírat bez jakéhokoliv poplatku můžu kolikrát chci. Neplatím ani žádné poplatky za vedení za výpisy, prostě naprosto nic. Pro "strýčka příhodu" mám ještě poštovní. To když potřebuju peníze hned tak si i v noci můžu dojít na poštu v Hybernské kde jsou Non-stop. A také bez poplatků (u výběru nad 10.000 je poplatek 10 Kč). Navíc má ještě jednu obrovskou výhodu. Když potřebuju něco vyřídit u přepážky (nař. zaplatit SIPO) a je tam moc lidí, tak jdu k přepážce "Poštovní spořitelna" kde narváno nebývá, udělám nějakou operaci na vkladní knížce (uložím nebo vyberu stovku) a hned tam strčím to co potřebuju zaplatit. Netvrdím, že je to nejvýhodnější, že různými operacemi nelze peníze lépe ochránit před znehodnocením, ale na druhou stranu to ode mě nevyžaduje žádnou součinnost.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2002 14:59 | TGP

Zoiskových fondů je myslím dost - všechny peněžního trhu a dluhopisové kromě Akro Obligace. V ročním horizontu pochopitelně žádný smíšený nebo akciový, v horizontu 3 a 5 let už tady takové jsou a bude jich bezpochyby přibývat. Stačí se podívat na výsledky, že?
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2002 14:25

Omlouvám se, že je tam Bondinvest, ale je nejstarší... Srovnání reálného (po odečtení inflace) výnosu termínovaných vkladů domácností a dluhopisového fondu (Bondinvest) v %:
term.vklad dluhop. fond 1997 -0,27 4,91 1998 -2,11 5,04 1999 2,47 8,65 2000 -0,46 0,88 2001 -1,30 3,17

+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2002 20:28 | kuk

Tak to je horší. Doporučuji diskuzi na http://fincentrum.idnes.cz/fincentrum.asp Třeba se tam nějaký objeví.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 19:55 | jadr

S tímto se dá v podstatě souhlasit, ale na žirovém účtu musí být jen potřebné množství peněz. Vyjde o něco málo levněji než poplatky za složenky, cestovné k pokladnám firem a promarněný čas. Tady si musí každý sám spočítat, na kolik si cení svůj čas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 19:39 | jadr

Vážený pane Fejtek, z vašeho článku je patrno, že dané problematice možná rozumíte, ale říkáte asi něco jiného než o čem jste přesvědčen. Nechci Vás v žádném případě podezírat z toho, že neumíte počítat. Váš článek a mnohá tvrzení v něm jsou vytržena z kontextu. Já jsem přesvědčen o tom, že náš národ umí velmi dobře počítat. To co uvádíte jako chybu a nedostatky ve vědění, to je jen přímý důsledek mizerného zákonodárství, absence jakéhokoli dohledu nad dodržováním zákonů. Samozřejmě vím, že jakýkoliv spořící účet je prodělek, myslím že to ví většina lidí. Jenže je tu malý problém a to je nástup nových ekonomických pravidel s tvrzením, "žádné špinavé peníze neexistují", to je pitomost. A národ zdvíhal k řečníkovi oči v posvátné úctě, aby o nějaký den později koukal na prázdné soukromé banky, na prudce klesající ceny akcií, na slibované fondy, které vybraly od diků za masívního masírování reklamou, která zřejmě stála víc peněz, než by dané fondy mohly vydělat, kupónové knížky. Politici tiše nepřihlíželi, naopak mnohdy až fanaticky skandovali unisono, v čele se samozvanými ekonomy, jen do toho národe, brzy bude líp (už neřekli pro koho). Divíte se pane Fejtek, že průměrný občan dal přednost menšímu prodělku v mizerné bance? Já ne. A co se týče prosperity otevřených fondů? To je od Vás opravdu odvážné tvrdit právě na těchto stránkách, kde si každý může okanžitě ověřit pravdu. Pane Fejtek, spočítal jste kolik existuje OPF a kolik z nich je ziskových?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2002 15:52 | Tomas

Na stavebním spoření mám 4,5% čistého s tříměsíční výpovědní lhůtou a můžu se těšit na období nízké inflace. Mám už vlastně pětileté spoření ukončené. Pokud inflace začne vyšilovat tak se zamyslím znovu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2002 10:09 | Zargon

Názory jsem měl na mysli příspěvek v diskuzi, třeba anonymní. Obdobně jak tam někdo píše že prodělal na Pioneer Trust. Nárůst 350% samozřejmě nedocílíte, ale něco drobnějšího samozřejmě ovlivnit můžete, ale trošku jinak, než konstatováním "..jsou boží..". A proč by jste měl být někde kde je tepleji-to jste snad nějak angažován na prodejích ISČS? Ale ta veřejná deklarace, že když budete mít příležitost, tak novinářská nestranost jde stranou-no to nevím, jak to zapůsobí na ostatní... :-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 9:38 | TGP

Opravdu myslíte, že má cenu se k tomuhle vyjadřovat? Vidíte někde v názorech, že propagujeme fondy ISČS? Najdete někde nějaký takový článek? Myslíte, že máme takovou moc, že když někam napíšeme "fondy ISČS jsou boží", tak že ISČS stoupnou prodeje o 350 procent? Pokud by to tak bylo, milý pane, tak už jsme toho dávno využili a nejsme ve studené Praze plné rozbředlého sněhu, ale někde, kde je tepleji :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 9:25 | Zargon

Pane šéfredaktore já se domnívám že tento článek by spíše měl spadat do kategorie placené inzerce a pro laiky je opravdu zavádějící. Nejdříve je zmasírujete, že kdo neinvestuje do dluhopisových fondů tak je debil a určité procento se určitě chytí a pustí toto dále. Za nějakou dobu se může objevit další článek s tím, že nejlepší z těchto fondů jsou ISČS. Nebo to stačí naznačit pouze v názorech a lidé kteří nejsou odborníky v této oblasti tento názor pasivně přijmou. A styl tohoto článku má právě působit na na tuto skupinu klientů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2002 18:39 | Zbyněk Kubík

Podle čeho ale poznám dobrého finančního poradce?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vratislav Randa

podnikatel, Tipsport

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Vratislav Randa
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services