Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Petr Vykoukal | | 19. 12. 2001 | 15 komentářů
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 12. 2001 17:05

hotlajna mne překvapila mile. Měl jsem problém s tím, že na všech složenkách co jsem chtěl zaplatit byly konstantní symboly jiné než má internet banking v číselníku. Poslal jsem jim proto e-mail, bylo zhruba 23:45 hodin. Odpověd (se zcela postačujícím vysvětlením problematiky) mi přišla v podstatě obratem.

Zobrazit celé vlákno

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 12. 2001 15:05

Že by jedním z důvodů malého zájmu o internetové bankovnictví v Čechách byla příliš vysoká úroveň zabezpečení slyším poprvé a zdráhám se tomu uvěřit. Nevím jak pan Libor David z poradenské firmy Accenture, ale já si do banky ukládám své pracně vydělané peníze a chci aby tam byly v maximálním možném bezpečí. To, že musím použít elektronický klíč chápu jako zanedbatelnou daň za to, že se v mém účtu nebude hrabat kdokoli, kdo si někde náhodou ukořistil jeho číslo. Tomu, že některé západní banky používají jednodušší postupy, bych velký význam nedával. V případě, že dojde ke zneužití účtu, jsou ke svým klientům západní banky mnohem vstřícnější a klient tam tedy může akceptovat vyšší míru rizika. A ne vždy platí, že co je západní je lepší. Např. v oblasti elektronického podpisu jsme na míle před většinou západních zemí.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

6. 3. 2002 21:50

Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenost s Internet Bankingem ČS.
Za prvé, to co ČS nabízí se tak sice jmenuje, ale v praxi to není Internet banking, ale spíše černá můra. Na rozdíl od všech ostatních bank ČS zde nanabízí to hlavní, co potřebujete: výpis všech platebních operací. Výpis je zde omezen pouze na ty prováděné právě na ty operace PROVÁDĚNÉ PŘES INTERNET. Běžné hotovostní operace, vklady na účet, jednorázové i trvalé příkazy či inkasa provedená na pobočce zde prostě nejsou. Jediný způsob, jak se k nim dostat je MĚSÍČNÍ VÝPIS POŠTOU!
Když k tomu ještě připočtete časté "padání" spojení, dlouhé odezvy, platbu za kalkulátor (v mém případě 1250 Kč), šíleně komplikované zadávání přes kalkulačku (když vám to padne, zadáváte znova od začátku), naprosto dementní příručku, tak volte raději nějaký jiný produkt jiné banky. Podle rad těch, kteří se nenechali napálit na první pohled příznivými sazbami ČS a počtem bakomatů, je nejlepší volbou eBanka, i když má asi větší poplatky za vedení účtu. Relativně rozumně vypadá také KB, která používá certifikáty, takže se pouze jednou přihlásíte a nemusíte šílet s kalkulátorem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2002 23:49

Chyba lavky. Expandia bezi i s mozillou, osobne vyzkouseno. Grafiku si natahas do cache, a druhy den nepoznas ze tahas njake butony. Expandia versus KB. Nesrovnatelne. Expandia nekrestansky draha, mojebanka od KB v praxi nepouzitelna. Pokud bych mel volit znovu, volil bych opet Ebanku.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 1. 2002 17:02 | Jan Nemec

Já teď dost uvažuji o zřízení konta ovládatelného přes Internet. Ale VELMI mě odrazuje přeplácanost stránek e-banky a komerční banky. Předpokládám, že se zobrazí správně jen v některé verzi Exploreru na Windows (ačkoliv by jistě nebyl problém ty stránky napsat tak, aby fungovaly i třeba v linksu, netscapu nebo třeba konqueroru). Kvůli bankovnictví si přce nebudu pořizovat domů Windows (ano, patřím k těm výjimkám, které používají jiný OS). Navíc jsou na těch stránkách tuny obrázků, to musí být radost tahat to po modemu. A ještě ke všemu mi e-banka už jednou poslala spamový e-mail, takže jim nehodlám svěřit osobní údaje.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2001 15:07 | TGP

Existují totiž dva údaje - počet klientů eBanky, kteří u ní mají účet (což je to číslo, které uvádíme), a potom počet "jakobyklientů", tedy těch, kterým třeba Home Credit vydal kreditní kartu, kterou dělají spolu s eBankou a podobně. Tito lidé ale nevyužívají žádné bankovní služby eBanky, pouze jsou vykazováni v jakémsi součtu, který ovšem o ničem nevypovídá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2001 14:50 | VYKUK

no ono udělat něco na jméno a heslo by bylo jednodušší hlavně pro IT vývoj - ALE na pobočce si vás někdo zkontrolovat může - může mu být 30 a je to 180 cm chlap? fotka v občance a podoba podpisu, na WEBu to ale nejde, nehledě na to že prostě když se pak bude klient chtět s bankou soudit že ty peníze do švýcar prostě ON NEPOSLAL a ža jeho úspory je na dovolené někdo jiný... Divíte se bankám? Jejich prvořadým smyslem je chránit a v lepším případě zhodnocovat (haha...) prostředky klientů. Zjednodušené on-line účty přinesla eBanka (tehdy Expandia Banka) v projektu eCity jako eCity účet (jméno/heslo, neembosovaná mezinárodní PK zdarma, internet, telefon) kdo chtěl jednoduchý online účet myslím že si mohl vybrat. ještě bych chtěl podotknout že oficiální počet klientů eBanky je v současné době podle toho co banka zveřejňuje cca 3x vyšší než zde udáváte...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2001 15:09 | TGP

Není až tak úplně pravda, že to všechny banky mají. Třeba KB má sice variabilnější zadávání data splatnosti, ale nelze zadat trvalý příkaz k úhradě, pouze jednorázové, což mi přijde trochu zvláštní, ale je to tak.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2001 14:01

Ověřil jsem dotazem - ano, kalkulátor zadara je nějaká akce, od nového roku má stát zhruba 1200 Kč. Životnost té kalkulačky ale nekončí za dva roky, rozpočet 1200:24=50Kč/měsíc tedy není korektní, alespoň pokud nepředpokládám že po uplynutí těch dvou let chci změnit banku. Ad 1) - ano, některé operace (příchod výplaty, výběry hotovosti na přepážce a operace s platební kartou) uvidím pouze v pravidelném měsíčním výpisu (vše ostatní už budu platit přes internet). Stávající měsíční výpisy mi vcelku postačovaly, takže - nevadí. Ad 2) Automatické nastavení data splatnosti jednorázového příkazu mi vyhovuje. Sporožiro je úročené minimálně, jestli něco zaplatím o týden dříve než musím, neprojeví se to prakticky nijak. Ad 3) - nevadí mi ani toto. U trvalých příkazů chci jediné - aby se prováděly až poté, co na účet dorazila výplata. Vyhovuje mi proto libovolné datum od 15 výše. Uvedené je jen můj osobní názor, chápu že ne každému musí vyhovovat to co postačuje mě. Všechny tři připomínky jsou zcela relevantní a nepochybně by komfort práce zvýšily. Ostatně, je-li pravda, že ostatní banky už to mají, dříve nebo později to spořka zvládne taky. Na závěr - nehájím internet banking České spořitelny, věřím že jsou lepší (třeba e-banka, která si na tom postavila existenci), pouze jsem jej použil jako konkrétní příklad, protože s ním mám čerstvou osobní zkušenost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2001 11:51 | Jirka

Sprka ti dala kalkulator zadara v nejake akci - drive pozadovala 2400 nebo 12 pri podpisu smlouvy na dva roky. 1200 : 24 mesicu je 50 Kc. Jine banky chteji pausal ci dalsi poplatky v celkove vysi kolem 80 Kc mesicne. Cena je vzdycky skoro stejna, at uz clovek plati pausa, nebo poplatek za autentifikacni kalkulator nebo ctecku chipovych karet.
K tve spokojenosti: 1. Nevadi ti, ze se nemuzes podivat na historii uctu ale pouze na seznam elektronicky zadanych prikazu? (na rozdil od ostatnich bank). 2. Pokud zadavas jednorazovy prikaz - nevadi ti, ze nemuzes zvolit datum splatnosti? Sporka ti to proste posle hned a ty nemas moznost platbu odlozit - pokud to budes chtit udelat, musis si to zapsat do svyho kalendare a v ten konkretni den se pripojit ... 3. Pokud zadavas trvaly prikaz, muzes si vybrat jen paty, nebo desaty, patnacty ... den v mesici - ne konkretni datum :( To je jen nekolik oprudujicich veci, pro ktere bych nikdy nechtel Internet "banking" od CS!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 17:05

hotlajna mne překvapila mile. Měl jsem problém s tím, že na všech složenkách co jsem chtěl zaplatit byly konstantní symboly jiné než má internet banking v číselníku. Poslal jsem jim proto e-mail, bylo zhruba 23:45 hodin. Odpověd (se zcela postačujícím vysvětlením problematiky) mi přišla v podstatě obratem.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 16:46 | TGP

To ano, jenom je otázkou, kdy přijde druhá verze :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 16:27 | JirkaZ

Tak tak, přemýšlím o tom úplně stejně. Peněžně vyjádřeno nestál internet banking nic, ale komfort, přiznejme si, taky není nijak velký. Manuál nestojí za nic, hot line to samé. Beru tento produkt jako první vývojovou fázi s tím, že se časem zlepší. Celkově jsem ale spokojen.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 16:27 | Vojtěch Rahn

Naopak, mě ta myšlenka smysl dává. Samozřejmě je ale potřeba říct nejen A, ale i B - tredy že nižší zabezpoečení znamená podobně vstřícný přístup jako je zvykem v cizině a schopnost vcíce ručit za zneužití účtu. Jinak obecně platí, že čím je systém bezpečnější, tím je dražší jeho vývoj - a to obvykle exponenciálně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 15:09

Přidám ještě osobní zkušenost s internet bankingem: Mám účet u spořky a internet banking jsem si pořídil minulý měsíc. Vzal jsem nastřádaný štůsek složenek a pustil se do toho. První mi trvala asi dvacet minut než jsem to pochopil, zbytek šel jak na běžícím pásu. Za chvilku jsem to měl komplet vyřízené doma od stolu. Jiné varianty jsem měl pouze dvě - jít si vystát frontu do spořitelny, anebo jít si vystát frontu na poštu. Přemýšlím, kde je ta těžkopádnost. Každá složenka zaplacená přes internet mne stála dvě koruny. Na přepážce ve spořce by stála dvacku, na poště dle výše platby, platíval jsem zhruba pětku. Měsíční poplatek za vedení sporožirového účtu klesá v případě sjednaného interbankingu z 10 na 5 Kč, cena za internet banking platím 10 Kč měsíčně. Elektronický klíč mi ve spořce dali zadarmo. Přemýšlím, kde je ta nákladnost.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2001 15:05

Že by jedním z důvodů malého zájmu o internetové bankovnictví v Čechách byla příliš vysoká úroveň zabezpečení slyším poprvé a zdráhám se tomu uvěřit. Nevím jak pan Libor David z poradenské firmy Accenture, ale já si do banky ukládám své pracně vydělané peníze a chci aby tam byly v maximálním možném bezpečí. To, že musím použít elektronický klíč chápu jako zanedbatelnou daň za to, že se v mém účtu nebude hrabat kdokoli, kdo si někde náhodou ukořistil jeho číslo. Tomu, že některé západní banky používají jednodušší postupy, bych velký význam nedával. V případě, že dojde ke zneužití účtu, jsou ke svým klientům západní banky mnohem vstřícnější a klient tam tedy může akceptovat vyšší míru rizika. A ne vždy platí, že co je západní je lepší. Např. v oblasti elektronického podpisu jsme na míle před většinou západních zemí.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2001 11:14 | Zdeněk Kramoliš

Je pravda, že všechny ty aplikace jsou až přehnaně bezpečné. Přijde mi to zbytečné, ale banky se asi bojí.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Jahn

manažer

Miroslav Singer

bývalý guvernér ČNB

Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 7 duelů
×
Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services