Burzovní spekulant: Daytrading je alternativou

Aleš Vávra | | 19. 12. 2001 | 12 komentářů
"V současné době, kdy se americký kapitálový trh pohybuje v nejistém prostředí, z hlediska ekonomického i politického, je krátkodobé investování založené na denních spekulacích - tzv. daytrading - zajímavou alternativou," píše ve svém úvodu do daytradingu Aleš Vávra živící se spekulacemi na trzích v USA.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 12. 2001 11:23, TGP

Nevím, jestli to je výhodnější. Baron lempl tvrdí že ano. Já bych řekl, že jde spíše o výběr životního stylu, zdali chci peníze odkládat na dlouho nebo se tím živit. A pak je to stejně tvrdá práce jako každá jiná, možná ještě horší, pokud nemáte žádnou finanční rezervu.

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 12. 2001 16:50, Morava

Opravím Vás - u Interactive Brokers je poplatek 0,01USD za 1 akcii, tj. 5 USD za 500ks a ne 1 USD, jak mylně uvádíte. Dále neuvádíte, že s účtem pod 25.000 USD nelze Daytrade provádět - omezení počtu obchodů -3 za 5 obchod.dní. Jakého obchodníka využívate Vy ? Jaké tituly obchodujete, jak je vybíráte, kdy otevíráte a uzávíráte do pozice, jak používáte tech.analýzu?
Na závěr otázka- dá se DT živit dlouhodoběji- tj. pravidelně vydělávat cca 15-20tis.Kč měsíčně třeba 10 let ?? Děkuji

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

18. 3. 2002 5:40

Měl bych 2 připomínky: a) bez 25 000 USD daytrading provozovat můžete, ale můžete udělat jen 3 obchody za pět obchodních dní. Já osobně obchoduji asi s 18 000 USD (ale k 25k se pomalu ale jistě blížím:-)) a hodně daytraderů nechápe, jak mi mohou 3 obchody stačit ale skutečně to jde, jen je třeba přizpůsobit tomu obchodní systém.. b) Máte pravdu, ačkoliv vám 95% "zkušených" řekne, že se nemá obchodovat hodinu po začátku a hodinu před koncem obchodování, z praxe vím, že právě prvních cca 30min je pro trading nejlepších..
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2002 18:36 | Aleš Vávra

Důvod je hlavně v tom, že v uvedeném čase trh (skoro vždy) spí. Kotace jsou širší, likvidita nižěí a aktivita market makerů je téměř nulová. V daytradingu používám tzv. SCALPING, takže potřebuji jasný silný trend a ten v této době je málo kdy. Podíváte-li se na statistiku obchodů tak téměř 90% obchodů (za normálních podmínek) proběhne hodinu po otevření a hodinu před koncem.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2002 10:10 | Baronlempl

Podle situace a nálady otevřu někdy třetinovou pozici na tikeru, který v posledních minutách obchodování silně sletí. Hned na úvod druhý den jí nabízím za průměrnou cenu předešlého dne. Po otevření trhů do 30 minut tedy pouze uzavřu případnou pozici z minulého dne. Od 16:00 do 19:00 obchoduji také vyjímečně, spíše ne.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 12. 2001 14:59 | Morava

Rád bych se ještě zeptal, proč neobchodujete v čase 16:30-19:30 ? To mi není dost dobře jasné. Dle některých teorií a poznatků by se nemělo obchodovat spíše v prvních 30 - 60 min. - emocionální chování trhu. Kolem cca 90 min. by již mohl být přibližně určen i trend trhu. Předpokládal bych tedz, že právě kolem 17 hod. by se mělo začít vstupovat do pozic. Máte tedy jiné zkušenosti? Děkuji za odpověď
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 12. 2001 18:05 | Aleš Vávra

Děkuji za Vaši bystrou připomínku, máte naprostou pravdu s Inter. Brokers... chybně jsem si přečetl ceník :-((. Nové omezení SEC jsem úmyslně neuvedl, aby nebyl text příliš detailní.... Myslím si, že se mylíte, daytrading můžete dělat i pod 25K, ale pouze za cash (alespoň tak jsem pochopil nová pravidla já )obchodníka používám www.cybertrader.com, tituly jsou různé, hlavně se snažím s nimi sžít (jestli ale máte zájem o konkrétní akcie, tak napište). TA používám ne jako hlavní prvek (snažím se vždy přiživit na jasném trendu). Pozice otvírám třeba ihned po začátku (je to docela náročné i rizikové), rozhodně ale téměř neobchoduji od 16:30 - 19:30, pakliže není pro to speciální důvod... Otázka ohledně živení je samozřejmě složitá, ale obecně podle mého názoru platí, že kdokoliv kdo se na kapitálových trzích dokáže živit po celých 10 let zaslouží velkou poklonu, osobně si myslím, že pomocí DT za podmínek co píšete, se dá uživit... PS prosím omluvte můj pravopis
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 12. 2001 16:50 | Morava

Opravím Vás - u Interactive Brokers je poplatek 0,01USD za 1 akcii, tj. 5 USD za 500ks a ne 1 USD, jak mylně uvádíte. Dále neuvádíte, že s účtem pod 25.000 USD nelze Daytrade provádět - omezení počtu obchodů -3 za 5 obchod.dní. Jakého obchodníka využívate Vy ? Jaké tituly obchodujete, jak je vybíráte, kdy otevíráte a uzávíráte do pozice, jak používáte tech.analýzu? Na závěr otázka- dá se DT živit dlouhodoběji- tj. pravidelně vydělávat cca 15-20tis.Kč měsíčně třeba 10 let ?? Děkuji
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2001 14:26 | Aleš Vávra

to_STUDENT: vzhledem k platnosti nedavno vydanych pravidel (http://www.nasdr.com/pdf-text /0126ntm.txt)od SEC, si osobne myslim, ze minimum pro DT, aby trader mohl plne vyuzit 4 nasobne marginove paky, je 25K USD.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2001 15:17 | student

Ještě doplněk. Uvítám jakoukoliv radu ohledně dobré literatury, která se daytradingem zabývá. Děkuji.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2001 15:14 | student

Jak velký objem peněz považujete za optimální při burzovních spekulacích? A při jakém objemu jste začínali? Tato oblast by se měla stát mým budoucím džopem. Ale jsem začátečník.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2001 8:26 | Baronlempl

Daytrading je opravdu časově a zejména psychicky náročný. Na naší burze je to legrace, ale na amerických burzách vydržím v kuse tak 3 - 4 hodiny v jednom obchodním dni. Vliv poplatků se setře velikostí objemů. Diverzifikovat v tomto způsobu obchodování není možné, protože není možné sledovat v tak krátkých časových intervalech více titulů. Diverzifikace se nahrazuje přesunem mezi tituly. Tento způsob obchodování je však jediný, kterým se dá cíleně vydělávat. Krátko a střednědobé investování je pouze věc štěstí - nevíte, zda vyděláte, či proděláte. Absolutní dlouhodobá diverzifikace do světového indexu z pohledu 8 až 12 let jakž takž zaručuje výnos kolem 4 procent (nedávno k tomuto problému zde byl pěkný obsáhlý článek) - to se však nemusíte nervovat, dejte peníze do jakéhokoliv fondu peněžního trhu a máte výnos stejný, navíc téměř absolutní likviditu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 17:37

Daytrading je časově náročný a poplatky v souhrnu jsou vysoké. Je to vhodné jen při větších objemech a pokud se tím chce člověk ,,živit", tak bez finančního zázemí je to spíše loterie. Něco jiného je ovšem krátkodobá až střednědobá spekulace, kde lze již využít delších trendů. Dlouhodobá investice je pak zase o něčem jiném. Také Daytradeři málo diverzifikují, jak přiznává i pan baron. Diverzifikace je zde totiž finančně dosti náročná.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2001 11:23 | TGP

Nevím, jestli to je výhodnější. Baron lempl tvrdí že ano. Já bych řekl, že jde spíše o výběr životního stylu, zdali chci peníze odkládat na dlouho nebo se tím živit. A pak je to stejně tvrdá práce jako každá jiná, možná ještě horší, pokud nemáte žádnou finanční rezervu.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services