Komerční banka: nejvyšší čas na generální úklid

Tomáš Prouza | | 10. 12. 2001 | 37 komentářů
Komerční banka konečně získala nového partnera, francouzskou Société Générale. S jejím novým ředitelem, Alexisem Juanem, jsme hovořili o jeho plánech, odporu ke změnám, neloajálních klientech a dalších problémech.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 12. 2001 16:33

To neříkejte ani z legrace! Zrovna se chystám pro jednu pracovat a francouze jsem si už bohužel vyzkoušel ... :(((

Zobrazit celé vlákno

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 12. 2001 9:36, TGP

Jenže ty banky jsou na tom v podstatě všude stejně, nemyslím, že KB je nějak výrazně horší. I proto tady mají tak velký úspěch všichni ti "finanční poradci", kteří ty lidi prostě ukecají.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

10. 12. 2001 13:34 | pracovník banky

Softwarově je na tom opravdu KB o něco lépe, ale jde taky už o 3x předělávaný software, který se nemůže vyplatit. Vše bylo přitom dáno snahou jednou ušetřit a od té doby se na opravách a změnách zaplatilo téměř 4x víc než kolik byl původní rozpočet se započtením úprav na 2 roky dopředu. Možná také záleží, na které pobočce jste byl, neznám komplexně situaci ČS, ale při uzavírání smlouvy na koupi fondů SIS to vyplňovali do software, stejně jako nějakou pojistku člověku u vedlejšího okýnka.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 13:32 | pracovník banky

Viděl jste někdy banku zevnitř? Je to úplně stejně socialistický podnik jako třeba Vítkovice (tedy ty velké banky). Pracovní doba od do, spousty papírových formulářů a strach, aby proti mě někdo něco nezneužil. Aktivita není dobrá věc.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 12:53 | urubkova

Ani se nedivím, že pan nový šéf mluví tak přísně. Čím horší bude KB při přezetí, tím větší vylepšení mohou pak manažeři prezetovat matce ve Francii. Každopádně změny jsou potřeba, v tom má setsakra pravdu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2001 11:50 | Harpagon

Kdo zná tzv. bankovní socialismus zevnitř, se ani nediví.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 11:33 | Aleš

Nemyslím, že by ČS byla na tom lépe. Snaha po změně je vidět z dopisů zasílaných nám klientům, co všechno chtějí. Ale například ve zmiňované KB používají zaměstnanci pro sjednání produktů dceřiných společností (jak jsem si to ověřil při sjednávání svého životního pojištění) software, kdežto v ČS jen ručně na papír.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 11:27 | Alex

Nechápu, jak může někdo v kapitalismu, v soukromé firmě řízené ziskem, ztratit motivaci a setrvat na svém místě?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 11:27 | Harpagon

Hlavní příčinou byly zmatky při slučování poboček a změna software. Teď už by se to mělo lepšit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 11:21 | Alex

Ano, zatím je to divné, ale kolik zisku přenese průměrný klient bance, když na účet posílá plat řekněme okolo 20 tisíc Kč brutto a provádí několik transakcí měsíčně? Banky budou žít převážně z poplatků, ne z úroků. Ten asi osobní péči nepotřebuje a ani na ni nebude mít z ekonomického hlediska nárok. Telefonní bankovnictví dnes velmi dobře funguje. Kiosky se časem ujmou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 10:41 | Antonín Dubský

Ano, jenže s přechodem pod ČSOB ta schopnost zcela vyprchala. Čím to je? Odešli ti lidé nebo prostě ztratili motivaci?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 10:39 | TGP

K dceřiným společnostem: za problémy si může banka sama, protože nikdy nechtěla s dceřinkami spolupracovat a neumí dodnes dobře prodávat její produkty. Lidi v bance tlačí jenom účty a termíňáky, třeba pojištění v podstatě neumí a koupit fondy lze často jen s velmi pevnou vůlí. Třeba spořitelna je na tom mnohem, mnohem líp.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2001 10:37 | TGP

Kiosky a samoobslužné zóny ve světě fumgují velmi dobře, nikoliv ale v ČR. Tady jde v podstatě o propadák, který nikdo nevyužívá. Přeci jen to je trochu divné chodit zadávat platební příkazy tímto způsobem. Možná je to taky tím, že ty zóny jsou u poboček místo různých supermarketů, v metru nebo v halách velkých firem. Tam by to mělo smysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 10:36 | Harpagon

Všechno je to o proškolení lidí v orientaci na klienta a jejich motivaci. Slušné výsledky měla exIPB. Kolega, když se chce rozčílit, jde řešit problémy svého běžného účtu na pobočku KB.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 10:22 | Alex

Omlouvám se, nechtěl jsem způsobit paniku mezi bankovními pracovníky. Podepsal jsem se místo Alex Alexix, protože se mi to líbilo a neuvědomil jsem si, že je to křestní jméno představitele banky. Jde o můj soukromý názor. Alex
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 10:19 | Alex ne Alexis

Omlouvám se, nechtěl jsem vyvolat paniku. Podepsal jsem se Alexis, aniž jsem si uvědomi, že se tak jmenuje šéf SG. Názor Alexisw není názorem SG. Alex
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 12. 2001 10:15 | alexis

Finanční poradci a pojišťovací v zahraničí jsou a budou nadále.Totéž lze očekávat i v naší republice. Jen je třeba zajistit, aby licenci dostali po splnění odborných a jiných podmínek.
Dá se očekávat, že mnoho i velmi dobrých pracovníků na přepážkách všech bank (nejen KB) nevydrží, protože znamenají pro akcionáře zbytečně velké náklady (mzda, teplo, světlo atd.) Vždyť se rozvíjí internetové bankovnictví, telefonní bankovnictví a stačí se podívat na fungování tzv. kiosků některých bank, které jsou obsazeny (pokud vůbec) minimem pracovníků.
Proto radím současným pracovníkům všech bank, myslete na zadní kolečka, taková funkce soukromého finančního poradce může být východiskem. I když není zvláště oblíbená klienty, jak si lze přečíst v předchozím příspoěvku.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 9:36 | TGP

Jenže ty banky jsou na tom v podstatě všude stejně, nemyslím, že KB je nějak výrazně horší. I proto tady mají tak velký úspěch všichni ti "finanční poradci", kteří ty lidi prostě ukecají.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 9:31 | René Jež

Přijde mi smutné, že musí přijet nový ředitel z Francie, aby někdo nahlas řekl, že lidé na pobočkách neumí prodávat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services