Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2001 16:00, TGP

To je hodne dobry napad, diky za inspiraci :-)

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2001 11:09, SkrivanekT

dobrej nápad, díky

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

16. 12. 2001 22:30 | Jirka

A kde je to v sazebniku? Jsem tam celt ..."zaslání vyžádané informace prostř. SMS, emalu, postou ..." 5 Kč ;-/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 16:05 | G

Bohužel, tuhle zkušenost mohu jenom potvrdit. Měnila jsem limit karty, ale směrem nahoru, a když jsem to neodvolatelně odklepla, tak jsem se dozvěděla, že se to musí se to nechat schválit, bude to fungovat nejspíše zítra nebo pozítří a bude to stát 50 Kč. Myslela jsem, že to bylo jen proto, že jsem překročila nějakou hranici, za kterou to automaticky nelze udělat, ale pokud píšete, že to tak chodí i při snižování...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 12. 2001 17:41 | momentálně bývalý pracovník banky

Dobrý den, chtěl bych také přispět svou troškou do mlýna takže: pracoval jsem v IPB, teď v ČSOB, měl jsem nastarosti oblast EB na pobočce. Myslím, že IPB vytvořila dobrý HB, nyní ho tedy má ČSOB. Osobně se mi líbí mnohem víc HB bývalé IPB než software, který nabízela původní ČSOB. Multicasch a edifact. Navíc tyto jsou nesrovnatelně dražší. Ebanka v tomto směru nemá a asi ještě dlouho mít nebude konkurenci. Měl jsem možnost vydět i produkty ČS a KB.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2001 19:10

Mit moznost menit limit jsem mel jiz u internetCard. V patek jsem provedl snizeni limitu a pocitac mi odpoved ze bude akceptovano k pondeli od 16Hodin. Nikde jsem nenasel o tomto informace, ani pri prebirani karty me pracovnik banky neupozornil, ze zmenit limit trva s nejvetsi pravdepodobnosti do 16Hod druheho pracovniho dne! Asi pomale pocitace ;-). Takze pokud nastaveni 0 limitu bude trvat taky tak dlouho, bude to na dve veci, a tato ochrana karet eBanky pozbyva smyslu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2001 15:34 | aktaX

Proč například buduje tak nákladnou síť poboček, když by mohla po rozumné dohodě s ČP využívat jejich prostor? Výše jejich investic neodpovídá příliš hospodářským výsledkům a není ani důvod věřit proč by se měly výsledky rapidně měnit. Navíc podobné služby už nyní začíná nabízet každá banka a tak je otázkou, zda se její potenciál nevyčerpal?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 12:44

A co ta ebanka dela spatne?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 9:23 | pracovník banky

Milý píďo, Ty víš, komu patří Česká pojišťovna, případně komu patří a kdo financuje PPF? Pokud ano, pochlub se, protože to neví ani ČNB, která díky tomu pozastavila převzetí První městské banky ze strany PPF... Co se týče placení náhrad škod, každá banka samozřejmě pro tyto případy vytváří rezervy, protože někdy je prostě vhodnější škodu nahradit z peněz banky než jinou cestou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 9:10 | píďa

Pracovníku banky, o jaké neprůhledné vlastnické struktuře u eBanky mluvíte? 99% má skupina České pojišťovny. A ty vaše řeči o schopnosti nebo neschopnosti lidí v eBance - z jaké banky jste vy? A co ta vaše banka zatím udělala pro bezpečnost svých klientů? A když tvrdíte, že něco zaplatí vaše banka - tak asi z čích peněz - z vašeho platu?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:44

Dalsi moznosti je Citibank, ale asi se zblaznite z poplatku.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:38 | pracovník banky

Máte pravdu, často je to spíše o proklamacích. Co se týče Raiff, kvalita opravdu hodně kolísá a jinak se chovají k retailu a jinak k firmám (i malým) - možná to je to dědictví kampeliček, kdo ví? Přeji hodně štěstí, snad najdete to pravé.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:14 | aktaX

No to mě právě štve-i velké banky mají plno řečí co vše dělají pro klienta, ale berou hoprostě jen jako jeden kus ze stáda. K rakouské kampeličce mám zhruba stejnou důvěru jako k E-bance a měl jsem již možnost posoudit kvalitu jejich služeb pro firmu, a navíc se svými depozitními certifikáty snaží stát davovou a na jejich pobočkách to tak i vypadá-ne děkuji. HVB je úplně o něčem jiném, o té jsem už vážně uvažoval, ale s napětím očekávám jakým svěrem se dá po ukončení fůzeTa snad nemá pobočky mimo Prahu. Za Vaše tipy každopádně děkuji.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:06 | Jaromír Kubišta

Pokud vím, tak to ebanka v tomto přípdě nepovoluje - buďto sms za 5 Kč nebo nic. Vaše řešení by samozřejmě bylo lepší, problém by ale mohl být i s časovou prodlevou a nespolehlivostí freemailu.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 23:35 | Jakub

Hmm, a nikoho nenapadne platit misto 5ti korun za informacni SMS z Expandia banky (pardon, Ebanky) 2 Kc za informacni email freemailem preposlany na mobilni telefon......
Pri Vasich 20ti vyberech by to misto 100 Kc kostovalo 40 Kc :)
Kdyz uz musim byt u Ebanky, tak alespon za co nejmin..
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 16:04 | pracovník banky

Máte pravdu, top klientela by vždy měla mít speciální podmínky, jenže u velkých bank je to obtížné. Buď jste masa nebo opravdu top segment, se kterým se pracuje individuálně. Vy budete někde mezi - sofistikovaný klient s nadprůměrnými, ale nikoliv výrazně vysokými zůstatky. Otevřeně: ve velké bance nemáte na individuální práci nárok, takže buďto se spokojíte s masovou službou nebo budete muset do malé banky, která se Vám bude moci lépe věnovat. Tady bych ale raději než třeba ebanku s její neprůhlednou vlastnickou strukturou doporučoval třeba HVB nebo Raiffeisen (zvláště pokud byste byl drobný podnikatel, Raiff je v této oblasti velmi dobrá). Zajímavě by se o vás také mohla postarat Volksbank.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 16:00 | Ondřej Urban

To je hodne dobry napad, diky za inspiraci :-)
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 11:09 | SkrivanekT

dobrej nápad, díky
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2001 11:55 | G

Mám takovou kličku a netýká se jenom karet eBanky, ale pomůže asi jenom proti konkrétnímu případu "ukradení karty" okopírováním, který byl zveřejněn v novinách. Tam kopírovali karty ze čtečky na dveřích a pak odpozorovali PIN. Od té doby do dveří do chráněné bankomatové zóny dávám jednu kartu a pak vybírám z druhé. Nic to nestojí, ani to nezdržuje, ale asi to taky ničemu jinému nezabrání. U karet eBanky je fakt dobré, že se dozvíte hned co se děje, pokud chcete. Pořád je to lepší, než když se to dozvíte za 3 týdny z výpisu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2001 18:11 | aktaX

O.K.-kreditní x debetní, omlovám se to jsem zvrzal. Nemohu souhlasit s tím, že banka nastavuje mechanismy aniž by si je klient mohl částečně upravovat. Prosím ať to udělá pro tupý dav, ale dovolí těm co něco vědí a mají snahu si podmínky trošku upravovat. Většině lidí třeba taky stačí limit 1000-3000 Kč/den a potenciální ztráta je malá, tak že bonitní klieti by měli mít stejné podmínky? Já třeba požaduji limit mnohem vyšší, neříkám že denně, ale taky nechci riskovat že mi účet vybere nějakej pingl při platbě kartou. Proto bych přivítal obdobné pružné rešení. Navíc si většina bank při stanovení max. limitu na kartu hraje na různé průměrné zůstatky a pod.-to je řízení operačního rizika v praxi-ale jednostranně zaměřené pro potřeby banky nikoliv klienta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 17:20

Nebyla to ironie.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 16:43 | Pavel Hertl

Mě se to taky dost líbí a souhlasím, že zvolená věc je příliš drahá. Ale na druhou stranu, kdo chce větší bezpečí, ať si připlatí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Švejnar

ekonom

Bohuslav Sobotka

politik

Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů
×
Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services