Příliš bezpečný internetbanking

Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 11. 2001 10:15, Míra

Lidi, koukněte se na www.eBanka.cz (demo) ať víte co je to Internet/GSM Bankikg. Jsem u nich přes rok a jsem vysmáty. :o)

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 11. 2001 17:54

Na druhou stranu pockejte, az banky zavedou CRM systemy a produkty vam budou nutit. Ja osobne si nestezuju, radsi si jejich nabidku najdu sam.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 44 komentářů)

11. 11. 2001 0:56

Banku, kde klienti OBTĚŽUJÍ nemám v úmyslu navštívit teď, ani v budoucnu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2001 17:54

Na druhou stranu pockejte, az banky zavedou CRM systemy a produkty vam budou nutit. Ja osobne si nestezuju, radsi si jejich nabidku najdu sam.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:53 | Pedro

Zadávání samotného hesla a zadávání hesla pro certifikát jsou dvě naprosto odlišné věci a pokud za den vysedáváte střídavě u dvou až tří různých počítačů, pak představují certifikáty maximální opruz, protože si je musíte nosit na disketě a pokaždé instalovat...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:50 | PetrV

Jakým způsobem dojde ke zjištění BPINu? Vždyť, když zadáte tři špatně, tak se to samo zablokuje, a pak ještě máte deset pokusů na BPUK, nejsem až tak přesvědčen o tom, že je to tak snadné... ale pokud o takové možnosti víte, napište mi email, určitě bych o tom rád věděl více...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:47 | Pedro

Mám obavy, že je to kus od kusu...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:25 | TGP

No jo, jenže nové kanály by měly sloužit i jako nástroj nabídky jiných produktů, což se bohužel vůbec neděje - a v tom je ten největší problém...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:24 | František Jakoubek

To samozřejmě. Ale stačí v hospodě ukrást zapnutý telefon a breakování PINu (a blokace po 3. pokusu) je mimo hru. A jinak, přístroj na automatické generování BPIN potřebuje na vyzkoušení všech kombinací podle algoritmu 25-60 minut. Krádež často zjistíte až po delší době, nemluvě o něčem jiném - máte někde napsáno, kam volat v případě potřeby blokace? Já ne.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:21 | Petr Pavel

S tím webem souhlasím, na klientské pracovníky jsem ale asi měl vždy smůlu. Mám i KB, a tam je obsluha vždy výrazně lepší. Ale asi opravdu záleží na lokalitě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 17:17 | Honza

Já si v GECB internet banking zřídím. Účet tam mám, kartu taky a jsem s nimi spokojen.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 15:38 | derek

Netrápí mne ani složitost certifikátu, ani poplatky (u GE nikterak vysoké ve srovnání s jejich přímou konkurencí - KB, ČS, ČSOB), jde mi o příjemné služby - a ty u GE mám. Dobré zkušenosti z kamenných poboček (výrazně přijemnější obsluha než u KB, ČS) i z internetových prezentací www.gecb.cz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2001 15:14 | Karla Votavova

Prekvapil me nazor, ze snahou internet banky je, aby "klienti co nejmene obtezovali na pobocce". Z textu to vyzni jako neco zvraceneho, ce ho by se banka nemela dopoustet!? Me to pripada jenom logicke - nevim, zda se nektera z bank cilevedome snazi prilakat co nejvice klientu na pobocky - cim vice tim lepe... Ja internet banku pouzivam a ceho si na ni cenim je prave POHODLI a usetreny cas, ktery nemusim travit chuzi na pobocku a cekanim na prepazce. A cim vice funkci bude nova internet banka mit, tim lepe - uz se tesim na trvaly prikaz, ten opravdu chybi a mel by byt zahrnut do zakladnich funkci, ktere internet banka nabizi. A cena? Opravdu je tezke uvadet poplatky, vysledne poplatky opravdu zavisi na individualni situaci.- jak velky je zustatek na ucte a pod. A myslim si, ze bezpecnost je prave to co me u internet banky zajima..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2001 15:02

Neznám aplikaci GE, ale dle mého názoru a zkušeností (s KB) je to vcelku jednoduché. Při samotné práci s aplikací pak jen zadáváte heslo k certifikátu. Toto heslo si samozřejmě také můžete kdykoli změnit. Myslím, že z hlediska uživatele jde pořád jen o zadávání hesla a nespatřuji v tom žádnou složitost, ale princip certifikátu (o kterém samozřejmě nemusí uživatel nic vědět) zajišťuje lepší zabezpečení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 14:45 | PetrV

V podstatě s Vámi souhlasím, pokud tu bezpečnost chcete, máte ji mít. Ale já nechci s sebou tahat diskety s nějakými klíči, či si je někde ukládat na nějakém serveru, odkud si je budu stahovat, abych mohl danou aplikaci používat... chci to mít co nejjednodušší. A to je to co mi chybí, banka by měla lidem jako vy (kteří chcete vysokou bezpečnost) takovou bezpečnost nabídnout a stejně tak lidem, kteří to chtějí mít jednoduché (jako třeba já) nabídnout možnost, jak to nemít tak složité :) Navíc jak někdo výše poznamenal, účet vám někdo snadněji vybere pomocí kradené karty či padělaného podpisu, než když bude muset usilovat o "odposlechnutí" vaší komunikace s internetbankou.... Petr Vykoukal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 14:40 | PetrV

Nechci se GSM Bankingu nějak zastávat, ale to co jste popsal není příliš reálné. Musel byste totiž breaknout PIN v telefonu a poté i BPIN samotné aplikace. Nejsem až tak znalý, abych tvrdil, že to nejde, ale snadné by to rozhodně nebylo a než byste to stihl, tak by onen okradený již službu dávno zablokoval. Petr Vykoukal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 14:36

Přijde na to. Když mám na účtu 100 litrů, asi budu chtít jíné zabezpečení, než když tam mám 5 litrů v mínusu. Cena je taky relativní. Švára tam má účet a tvrdí, že má podstatně lepší servis, než má spořka, odkud přešel. Když srovnám intenet banking za 30 Kč měsíčně a 2,5 tisíce za klíč u ČS (o který se bojím, abych ho neztratil, nenamočil, atd.), asi by nebylo co řešit. Je drahá nebo není? To si musí spočítat každý sám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2001 14:28

Taky mě to překvapilo, ale je to fakt jen 30 Kč měsíčně, za transakci klasické 2 Kč. Samozřejmě, za vedení účtu platím dalších 15 až 30 Kč (podle zůstatku).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 11:17 | TGP

To mohu jen potvrdit - aplikace je dobrá, ale pomalá. Obvykle mám při zadávání příkazů otevřené tak tři okna a tak tak se stačí průběžně natahovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2001 10:23 | František Jakoubek

Stejně je zvláštní, jak jsou všichni fascinováni nebezpečím internetu a vůbec jim nevadí minimální bezpečnost GSM bankingu. Stačí ukrást telefon a mít generátor PINU - a okamžitě máte po penězích. Nikdo nad tím ale nepřemýšlí, což mě opravdu překvapuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2001 9:51 | TL

Myslim, ze banky by mely dat klientovi moznost vyberu vlastni urovne nebezpeci (pokud ponese odpovednost). Ja mam na beznem uctu vzdy jen maly zustatek, uz jako ochranu proti zneuziti platebni karty (kde nic neni ani karetni zlodej nebere). Proto by mi stacila jednoducha aplikace. A pokud nekdo chce mit na souboru uctu ovladanych pres internet veskere uspory, mohl by si zvolit sofistikovany certifikat ci jine slozitosti. Pripada mi ale nesmyslne vymyslet vysoce sofistikovane systemy zabezpeceni internetoveho ovladani, kdyz na druhe strane je tak snadne vybrakovat ucet pomoci falesnych karet, zfalsovanych podpisu na prikazech k prevodu atd. To je jako kdyby si nekdo montoval airbag do velorexu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2001 9:28 | Antonín Dubský

Mám podobnou zkušenost - vše proběhlo rychle. Navíc používám notebook, takže můžu posílat firemní i soukromé peníze odkudkoliv. Jediným problémem je pro mě pomalost mojebanka - tak pomalou aplikaci jsem opravdu už dlouho neviděl a docela mi vadí i ty časté výpadky funkčnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Singer

bývalý guvernér ČNB

Jiří Devát

manažer

Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Devát
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services