Profesionální armáda bude levnější

Jan Heřman | | 24. 10. 2001 | 24 komentářů
Každý z nás zaplatí denně do státního rozpočtu 12 korun na financování armády. Zdá se to mnoho či málo? Otázka, kterou nelze jednoznačně zodpovědět. Zavedením profesionálního vojska však vedle nesporného zvýšení kvality a bojové připravenosti také ušetříme. Tak praví fakta.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 10. 2001 14:33, Katerinka

Levnější budou tak leda houby s octem!

Vážený pane, nemám čas podrobně rozebírat vaše kalkulace, ale hlavní slabinu vidím v předpokladu, že průměrný plat našich profíků bude někde okolo 16-ti tisíc měsíčně. Obávám se, že v takovém případě buďto (pokud budete vyžadovat kvalitu) vůbec nenaplníte stavy armády a nebo vytvoříte "profi" armádu "černých obecních šerifů", kteří budou nebezpeční sobě i okolí. Tento (dle mne nedostatečný) průměrný plat jste byl nucen kalkulovat právě proto, aby vám vyšel kýžený výsledek, že to bude levnější. Také jsem zastánce profi armády, ale nelžeme si, nebo je lépe se na to vykašlat rovnou.

ka,

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 10. 2001 12:30

Zapomnel jste zapocitat naklady na odstupne a rekvalifikaci podplukovniku a toho spolku kolem, ktery nikdy v zivote nepracoval a kdyz byl v armade nemusel hnout prstem a pouze vykazoval cinnost.
P.S. Nebo je znovu zamestname jako profesinaly?! Muj velitel na vojne byl osvobozen ze zdravotnich duvodu od jakekoliv telesne namahy, a kdyz ho meli propustit najednou byl zdravy jako ryba a dokonce se dostal do Chrudimi nebo kam k paraganum.

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

5. 9. 2002 19:22 | Duck

Máš snad něco proti Zemanovi?
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2001 13:00

Velice dobrá připomínka, ale ... Modernizaci výzbroje by armáda měla udělal tak jako tak, bez ohledu na to jestli bude plně profesionální nebo částečně branecká jako dosud. Proto jsem tyto náklady nebral v úvahu. Tolik pro vysvětlení. A k životu na ministerstvu, nemám žádné iluze o tom, že by snad mohl zavát čestvý vítr i tam. Úředníci jsou natolik mocní, že si to pomyslné lano nad sebou sami nepřezíznou
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2001 16:12 | Harpagon

Podplukovníci vyfasují turbany v přeběhnou k Ládinovi. Tím Taliban načisto zničíme! :o))
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2001 14:36 | Katerinka

Co budete delat s propustenymi podplukovniky a spol.
Techto uz dnes "nezamestnanych" je v armade spousta a urcite nedostanou za propusteni 2 mesicni platy, jak je zvykem vsude jinde.
Jelinek,
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2001 14:35 | Katerinka

Celkem souhlas, ale...
Co se týče mzdových nákladů souhlasím s autorem. Dokonce se domnívám, že počet vojáků by mohl být ještě o 10000 mužů nižší. Počet civ. zam. Také min ještě o třetinu. Celkově však skutečné výdaje na armádu minimálně v prvních letech vzrostou, neboť bude třeba zakoupit kvalitní výzbroj, a to i přes zrušení zkorumpovaných a bezkoncepčních projektů typu modernizace T72, nákup L159 nebo nákup stihaček. Ona totiž jednotková cena za např. bitevní vrtulník AH64D Longbow Apache je cca 16 mil. USD. Transportní letoun C130 Hercules vyjde na cca 40 mil. Systémová cena. Tedy cena spojená s výcvikem pilotů, personálu, nutných náhradních dílů a vybudováním ifrastruktury na provoz by vyšel zhruba na dvojnásobek u každého při počtu několika desítek kusů. Docela drahé, že? A to je optimální varianta. Pokud se bude pokračovat v „provizní“ strategii nákupu bojové techniky jako doposud budou náklady ještě mnohem vyšší. Ale život na MO musí být krásný, ne?;-)

Jan Rechnovský,
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2001 14:33 | Katerinka

Levnější budou tak leda houby s octem!
Vážený pane, nemám čas podrobně rozebírat vaše kalkulace, ale hlavní slabinu vidím v předpokladu, že průměrný plat našich profíků bude někde okolo 16-ti tisíc měsíčně. Obávám se, že v takovém případě buďto (pokud budete vyžadovat kvalitu) vůbec nenaplníte stavy armády a nebo vytvoříte "profi" armádu "černých obecních šerifů", kteří budou nebezpeční sobě i okolí. Tento (dle mne nedostatečný) průměrný plat jste byl nucen kalkulovat právě proto, aby vám vyšel kýžený výsledek, že to bude levnější. Také jsem zastánce profi armády, ale nelžeme si, nebo je lépe se na to vykašlat rovnou.
ka,
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2001 12:30

Zapomnel jste zapocitat naklady na odstupne a rekvalifikaci podplukovniku a toho spolku kolem, ktery nikdy v zivote nepracoval a kdyz byl v armade nemusel hnout prstem a pouze vykazoval cinnost. P.S. Nebo je znovu zamestname jako profesinaly?! Muj velitel na vojne byl osvobozen ze zdravotnich duvodu od jakekoliv telesne namahy, a kdyz ho meli propustit najednou byl zdravy jako ryba a dokonce se dostal do Chrudimi nebo kam k paraganum.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2001 10:15 | Katerinka

Prosím autora, aby si nepletl
profesionalizaci armády, nebo též možno říci zrušení prezenční vojenské služby se zrušením všeobecné branné povinnosti. Domnívám se, že tohle Belgie určitě neudělala, přestože Miloš Zeman si to plete také.
Ota,
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2001 10:15 | šlověk z venkova

Ušetřit bychom mohli. A jak znám armádu, není tenhle obrat nebo posun zcela bez čancí. Ale ani armáda není ve vzduchoprázdnu - a ovlibné ji celý způsob vlády, jaký se vyvine - i z hlasů voličů.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2001 10:48 | SYROVY

Nejprve zlehčeně - o čem se pak mi chlapi budeme bavit, až začnou ženský ve společnosti kecat o porodech? A teď fakticky - kdo se dneska ve společnosti, která snad uznává hodnoty nenásilí, lásky a míru dá nalejt? Ve velké míře to budou individua práce se štítící, zakomplexovaná, taková, která by se jinde neuživila. A z těch nikdy nebudou dobří hospodáři. Možná, že by stálo za úvahu armádu privatizovat, ale protože je to taková hovadina, tak se bojím, že někdo (nebo NĚKDO) tyhle myšlenky chytne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2001 9:16 | duck

Jsem pro profesionalizaci armády, to jednoznačně, když jsem viděl, co se naučil muj kamarád na vojně, (nove druhy šikany, vypít 3 deci zeleny na ex, převrátit uaza vožralej na bok, ukrast co se dá - to se nemusel učit) tak sem se zapřel a modrou jsem musel mit chca nechca. Sice to stalo trošku běhání, ale za ten rok bez vojny sem si vyděleäl alespoň slušný prachy a chytil se narozdíl od vojáčka - nelze brát obecně.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2001 23:27 | autor článku

Ano, máte pravdu, v článku je chyba. Omlouvám se za ni. Z kontextu pak ovšem vyplývá, že profesionální armáda bude ještě levnější. A pokud jse o manipulování čísly, pak opět musím říct: opravdu bude profesionální vojsko levnější, to je fakt, ne manipulace.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2001 23:20 | autor článku

Milý Karle, já bral v úvahu průměrná čísla, co taky jiného. Vím, že takhle si hrát s čísly je poněkud ošidné, ale alespoň jako modelová ukázka to poslouží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2001 23:18 | autor článku

Já tomu taky nevěřím, ale to víš, napsat jsem to tam nemohl. A nakonec to na celém článku prakticky nic nemění
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2001 23:14 | HONZA /honza_01@centrum.cz

Kdo ví jak to nakonec bude...Ta čísla!!!!
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2001 20:18 | SYROVY

Zapoměl jsi na burše pro první tři uvedené vojáky
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2001 20:17 | SYROVY

Podle mého jsem pro plně profesionální armádu o počtu 100 mužů, z toho 1 velitel, 1 zástupce pro věci politické, 1 polní kurát, 3 účetní šikovatelé, 2 kuchaři, 2 skladníci, 64 čestná rota - to se dá dobře dělit a nastupovat do čtverce, 16 opravářů toho šrotu, co má armáda k dispozici, 10 lidí na ošetřovně, co bude ten lidský materiál po každé státní návštěvě dávat do kupy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2001 20:11 | SYROVY

Autor - ať už na serveru PENIZE.CZ nebo předkladatel návrhu by si měl nejprve zjistit, kolik platí zaměstnavatel sociální a zdravotní pojištění (9+26 je 35) a poté začít s kalkukacemi. Je to typické úřednické manipulování s čísly. Mám za úkol spočítat, že je výhodnější profesionální armáda, tak účetně bude!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2001 13:04 | urubkova

Můj bratr se v dubnu vrátil z vojny a při představě, že spousta podobně vycvičených tvoří naše vojsko, co by nás mělo ochránit před zlými nepřáteli, se mi chce smát nebo spíš brečet, co čeho to ty moje daně jdou. Logickým krokem po profesionalizaci armády je její zrušení. to ale armádní struktury a zbrojařské lobby nikdy nedopustí. Bohužel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2001 12:13 | TGP

To je pravda - stejně se vojně všichni snaží vyhnout a jediný, kdo z toho těží, jsou úplatní doktoři. Na vojnu tak jdou jenom ti, kteří na to nemají čas nebo chuť a něco, čemu by se dalo říct "elita" (každý vysokoškolák), se vojně vyhne. K čemu to pak je?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Franz

umělec

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services