Aerolinie: nikdy nebylo tak špatně

Krach, krize, konec... tato slova bývají používána pri popisu současné situace v letectví. Mnoho známých společností pravděpodobně skončí, existují však i takové, které na dnešním stavu sektoru vydělají.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 10. 2001 11:51, TGP

Je pravda, že lety na krátké vzdálenosti jsou často dražší než na ty delší. Třeba Londýn přijde tak na 8-12,000 a New York tak na 12-15,000.

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 10. 2001 10:33, Baronlempl

1) Nikdy není tak zle, jak to zpočátku vypadá. Paniku (po každé katastrofě) v prvních dnech zdvojnásobí sdělovací prostředky. Potom se přidali sami letečtí přepravci. Krize v letecké dopravě existovala jednoznačně již před 11. 9. 2001. Nyní se snaží z neštěstí vyždímat, co se dá, vlády jsou zblblé a dávají. 2) Svět je komunikačně dokonale propojen. Proč duté makovice tolik létají a na místě předají pokyn, který tam po internetu mohl být ihned? To nevím. Proč sumity (MMF, G7) pomazaných hlav neprobíhají formou videokonferencí? Nebo mají potřebu prskat si do ksichtu při osobním klábosení? 3) Toto neštěstí vnese do letecké přepravy celosvětově pořádek. Zvýší se jistě ceny, dojde k další koncentraci, nebudou tady poletovat majitelé šesti letadel. Pokud se souběžně zvýší i bezpečnost, bude dobře, znovu se bude létat.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

8. 10. 2001 18:00 | tomhampl

Většina leteckých společností neměla rozsáhlé finanční rezervy, díky obrovské konkurenci v tomto odvětví končilo hospodaření v posledních letech v mírném zisku nebo na nule. Letecká doprava již před teroristickými útoky směřovala ke krizi z nadbytku kapacit, události z 11. září vše urychlily.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2001 17:47 | Petr Novák

V USA zaznamenaly letecké společnosti úbýtek 35 - 40 %, ne 80 %.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2001 9:16 | pjt

Je podivne, ze casto stavkuji ridici cehokoli co ma spojitost se statem. Piloti u Fisheru nestavkuji, nechteji nic po statu, aerolinky si vyridi pojisteni, o kterem ostatni tvrdi, ze nelze. Co vice dodat - je to proste o managementu spolecnosti a jeho vztahu k vladnouci garniture. Stat totiz vzdy neco pusti a danovy poplatnici se slozi na cokoliv - specialne v CR.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2001 12:30 | Baronlempl

Všeho dočasu. Metody pilotů mi nějak splývají s metodami teroristů. Zdá se, že možná uhájí platy, ale pouze pro polovinu z nich... Podobně mně točí francouzští řidiči čehokoliv.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 15:44 | TGP

Nenasytní piloti odmítli návrh vedení ČSA na zmrazení růstu mezd. Opatření mělo částečně řešit zhoršení hospodaření společnosti způsobené poklesem poptávky, piloti se ale odmítli přizpůsobit realitě dnešního světa.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 15:33 | Karel Novotný

Velkou roli sice hrají propady v počtu cestujících, ale stejně tak je důležité připomenout nedávnou vlnu stávek za vyšší platy, které letecké společnosti připravily o rozsáhlé finanční rezervy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 14:32 | Mirek

tucnou zasobu na zly casy ??? Takze myslite dlouhodobe pripravovani na treba valku. Myslim, ze to by se asi dost projevilo v cenach letenek, pojisteni apod.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 14:30 | Mirek

Tak si mylim, ze asi nectete noviny. Pokud ma nekdo na linkach ubytek cestujicich 80 procent jako v USA, tak rozhodne prezit nemuze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 10:40 | Ing.Stekl

Nevim zda-li je mozne neuspech aerolinek prikladat pouze obavam z terorismu. To je samozrejme hloupe. Unosy tu byly i pred tim a neni duvodu si myslet, ze tohle ma podstatnejsi vliv na prepravu. Par specialistu na palube kazdeho letadla, detekcni ram, lepsi rentgeny a dukladnejsi kntrola. To sice stoji par korun nebo dolaru, ale v zdanem pripade kvulit omu nikdo nezkrachuje. Duvod je jinde, ekonomicke problemy souvisejici s dlouhodobym provozem drahych a premrstenych systemu je ted vhodne splechnout dohromady a vyhlasit upadky. Je lepsi to hodit na srabiky cestujici a jejich nezajem a podobne nez priznat, ze vlastni management stajo za houby.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2001 9:59 | Ron

Spravedlivy trest Kazda linka ktera koupila jinou,aby mela samozrejme min konkurence a namazala prvnim deseti kapsy stamiliony "z uspor" si zaslouzi krach nebo nechat na holickach,zadne dotace.Misto nakupovani meli mit letadla bez dluhu a tucnou zasobu na zly casy.Pompozni Swissair si to zaslouzi nejvic.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2001 16:35 | Mirek

No jestli do te vetsiny taky pocitate ty, co tam hazeji kameni, tak potom souhlasim -:))) Jinak si myslim, ze bude jeste dlouho trvat, nez se zacnou vyuzivat podobne vymozenosti, o kterych jste predtim psal. Jinak souhlasim, ze soucasna 'krize' by v tomhle ohledu mohla pomoct.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2001 15:51 | Baronlempl

Většina, pane, většina. Pouze těch 7 šašků letí speciály...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2001 13:02 | Mirek

Tak to jsem nevedel, ze na summit G7 letel nekdo linkovym letadlem -:))))
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2001 11:51 | Honza Hrubý

Je pravda, že lety na krátké vzdálenosti jsou často dražší než na ty delší. Třeba Londýn přijde tak na 8-12,000 a New York tak na 12-15,000.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2001 11:48 | TGP

No a co je na tom špatného, že nějaké aerolinky zkrachujou? Vzniknou nové nebo se lidé přelijou jinam. Viz třeba Swissair - zkrachuje, část letů předá jiné společnosti a ty nevýdělečné zavře. Tak proč takový humbuk?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2001 10:33 | Baronlempl

1) Nikdy není tak zle, jak to zpočátku vypadá. Paniku (po každé katastrofě) v prvních dnech zdvojnásobí sdělovací prostředky. Potom se přidali sami letečtí přepravci. Krize v letecké dopravě existovala jednoznačně již před 11. 9. 2001. Nyní se snaží z neštěstí vyždímat, co se dá, vlády jsou zblblé a dávají. 2) Svět je komunikačně dokonale propojen. Proč duté makovice tolik létají a na místě předají pokyn, který tam po internetu mohl být ihned? To nevím. Proč sumity (MMF, G7) pomazaných hlav neprobíhají formou videokonferencí? Nebo mají potřebu prskat si do ksichtu při osobním klábosení? 3) Toto neštěstí vnese do letecké přepravy celosvětově pořádek. Zvýší se jistě ceny, dojde k další koncentraci, nebudou tady poletovat majitelé šesti letadel. Pokud se souběžně zvýší i bezpečnost, bude dobře, znovu se bude létat.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2001 10:29 | Mirek

Podle mne neni jednoznacna odpoved na to, jestli aerolinky podporit, nebo ne. Kazda zeme se brani velkemu narustu nezamestnanosti, takze se to da do urcite miry pochopit, protoze na leteckem provozu je zavislych mnoho prac. mist. Bylo urcite spravne, kdyby dotace sli predevsim do lepsiho zabezpeceni letadel apod., protoze to se netyka jenom vlastni letecke spolecnosti ci spravy letiste.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2001 9:44 | TGP

Pomoc by měla mít své meze, jinak nemá dlouhodobě smysl. Chápu třeba záruky, když pojišťovny vypoví smlouvy (třeba ČSA), ale cpát do nich horem dolem spoustu peněz? Určitě se s tím svezou i ztráty, které by měli tak jako tak a to je podle mě nepřijatelné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2001 9:40 | AAA

1) Jednou jsem letěl s ČSA do Hamburku, cena za zpáteční letenku (27000Kč) mě fakt překvapila. 2) Míň letadel bude znamenat pomalejší likvidaci atmosféry.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2001 8:55 | pjt

Rekl bych, ze tato krize je dost vydatne zivena samotnymi aerolinkami a s cilem vyzdimat neco penez od narodnich vlad, ci potazmo danovych poplatniku. Vzhledem k rustu ceny Czech Telecom akcii jsem vcera objednaval letenky a ze by bylo na linkach prazdno se zrovna neda rict.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Petr Sýkora

podnikatel, Dobrý anděl

Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Sýkora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services