Americké aerolinky - krach!

Americké letecké společnosti jednohlasně tvrdí: po úterku jsme kvůli teroristům v krizi a nejpozději do třiceti dnů je po nás. Rychle nám pomozte nebo skončíme všechny!

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 9. 2001 16:29, TGP

ČTK: Britská letecká společnost British Aiways Plc, která je největším leteckým dopravcem v Evropě, sníží v důsledku teroristických útoků ve Spojených státech počet zaměstnanců o 5200 osob. Zároveň chce zredukovat počet letů o deset procent a stáhnout z oběhu 20 letadel. Uvedla to agentura Reuters. Na začátku měsíce již společnost zveřejnila, že do konce letošního roku propustí 1800 zaměstnanců. Důvodem tehdy bylo hlavně celosvětové oslabení, především v USA. Tragické události z minulého týdne jsou však příčinou dalšího a dramatičtější snížení stavu, uvedli představitelé společnosti.

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 9. 2001 11:17, TGP

Dlouhodobě se sice 30% vytížení nedá vydržet, ale nějakou dobu ano. Řada US linek nemá vytíženost přes 50-60%, nezapomínejte, že je to pro ně něco jako vlaky pro nás. Větší problém je plánování cash flow: zatímco výdaje jsou stále stejné, tržby klesly v podstatě na nulu. Aerolinky proto musí sahat do svých zásob a nemají je čím doplňovat. A to je to největší riziko.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

23. 9. 2001 16:33 | TGP

ČTK: Jedním z požadavků na případnou pomoc státu Českým aeroliniím, které kvůli přerušení provozu po útocích v USA zaznamenaly v minulém týdnu ztrátu zhruba 30 miliónů korun, je možnost nesplacení části půjčky, jež má firma od státu v řádu několika desítek miliónů korun. V diskusním pořadu televize Nova to uvedl ministr financí Jiří Rusnok. Prozatím však jednání o kompenzaci označil za předčasná. "Já bych byl nakloněn vyhovět požadavkům ČSA, pokud by byly průkazné," dodal Rusnok s tím, že je nutné vyčkat výsledků hospodaření. Naznačil zároveň, že je nakloněn hovořit o nepřímých formách odškodnění.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2001 16:31 | TGP

WASHINGTON 20. září (ČTK) - Bílý dům navrhl pro letecké odvětví plán na záchranu, který zahrnuje přímou finanční pomoc pět miliard USD. Plán však nezahrnuje požadované garance půjček v hodnotě 12,5 miliardy USD, napsala agentura Reuters.
Letecké společnosti ve svém plánu, který byl předložen Kongresu o několik hodin dříve, uvádějí, že někteří přepravci budou bez federální pomoci čelit bankrotu. Požadují přitom státní pomoc 17,5 miliardy USD, když ještě předtím hovořily o 24 miliardách dolarů.
Podle jednoho z představitelů státní administrativy, který si nepřál být jmenován, odpovídá pět miliard USD odhadům leteckých společností na krytí ztrát přímo spojených s úterní katastrofou. S výhledem na garanci půjček bude Kongres seznámen později.
Státní administrativa také informovala Kongres, že prezident George Bush plánuje použít tři až 40 miliard USD z plánu krizového financování, schváleného Kongresem po tragédii, na finanční pomoc pro zvýšení bezpečnosti letišť a letecké přepravy.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2001 16:29 | TGP

ČTK: Britská letecká společnost British Aiways Plc, která je největším leteckým dopravcem v Evropě, sníží v důsledku teroristických útoků ve Spojených státech počet zaměstnanců o 5200 osob. Zároveň chce zredukovat počet letů o deset procent a stáhnout z oběhu 20 letadel. Uvedla to agentura Reuters. Na začátku měsíce již společnost zveřejnila, že do konce letošního roku propustí 1800 zaměstnanců. Důvodem tehdy bylo hlavně celosvětové oslabení, především v USA. Tragické události z minulého týdne jsou však příčinou dalšího a dramatičtější snížení stavu, uvedli představitelé společnosti.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2001 12:55 | Boucek Antonin

No uvidime, co teto sve poznamce budete rikat za sest mesicu (az Vase emoce vychladnou a svet bude mit pro zmenu uplne jine problemy).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2001 12:51 | Boucek Antonin

Mate pravdu. Navic si myslim, ze odbaveni nemuze v dlouhodobem horizontu trvat 4 hodiny, uz proto, ze neni mozne, aby takhle dlouho letadlo cekalo na zemi (ma-li se vyplatit, musi byt ve vzduchu co nejdelsi dobu). Koneckoncu, jak jsem se tak ptal, (alespon u nas) prisne se kontroluji jen lety do USA a do Izraele, vnitroevropske a asijske linky se odbavuji standardnim zpusobem. Takze je to jen takove klamani telem. Jinak most ci budova se nemusi nicit hnedka letadlem - v Libanonu k tomu stacilo dobre nalozene auto (jeste lepe kamion).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2001 11:27 | Michal Schenk

Už dnes mají letadla po Evropě obvykle zpoždění okolo 1 hodiny. Pokud by se k tomu přidaly obvykle hodinové cesty na a z letiště a 4 hodiny čekání na odbavení, tak se zdá, že bude výhodnější (aspoň po Evropě) jezdit vlakem. Pro aerolinky to může mít nedozírné důsledky a řadě z nich opravdu přinést krach.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2001 11:17 | TGP

Dlouhodobě se sice 30% vytížení nedá vydržet, ale nějakou dobu ano. Řada US linek nemá vytíženost přes 50-60%, nezapomínejte, že je to pro ně něco jako vlaky pro nás. Větší problém je plánování cash flow: zatímco výdaje jsou stále stejné, tržby klesly v podstatě na nulu. Aerolinky proto musí sahat do svých zásob a nemají je čím doplňovat. A to je to největší riziko.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 9. 2001 17:55 | www racek, raceka@post.cz

no taky mi nešlo do hlavy
proč ty nešťastné lety měly vytížení na 30% . to se přece nemůže nikomu vyplatit? doprava se podporovat musí. je krví každé ekonomiky a bez ní ekonomika bídně zahyne. asi větší užitek by bylo vrazit těch 40 mld. do letecké dopravy (i bezpečnosti) a ne stavět znovu, v dnešní době pomalu zbytečné mrakodrapy. ale s tím si poradí jistě usa sami a dobře. teď jen, abychom nezahubili čsa stejně jako námořní plavbu.
www racek, raceka@post.cz
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2001 17:54 | jozka, @razdva.cz

Aerolinky a pojistovny Ted je skoupi bin Ladin a ma vysmato...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2001 17:16

Letecká doprava nepřestane existovat. Je věcí kontroly pasažérů, aby se přizpůsobili kontrolám, byť odbavení bude trvat 4 hodiny. Po precedentu z 11.9.2001 je možné letadlo navést na jaderné elektrárny, mrakodrapy, vyjímečné stavby dneška (visuté mosty), vyjímečné stavby minulosti (např. na Hradčany) a to : radikály (muslimové,IRA,ETA,Palestinci, DUHA,antiglobalisté, dále pak osobami vyšinutými, kteří se chtějí zviditelnit (HEROSTRATOS z EFESU)) V případě výskytu teroristů na palubě, v případě únosu, je třeba počítat se sestřelením letadla bez ohledu na přítomnost přepravujících se bezbranných civilních osobů, každý cestující bude muset podstoupit toto riziko.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2001 18:11

Tento ,jak pravíte velmi vhodně"externí šok"bude mít značné následky úplně ve všech oblastech,nejen v běhu života v USA,nejen v ekonomice USA a potažmo i celosvětové ekonomice. V dějepisech se bude psát doba "a.M." a"p.M." jako doba před Manhattanem a po Manhattanu.A ač je to pouhá moje domněnka,lidé se asi budou jinak dívat na hodnotu života,na postavení mocných a bohatých ,na válku a agresi ,na otázku náboženství.Doufám, že president Bush je tímto dějinným předělem provede s nadhledem a rozvahou.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2001 14:02 | TGP

V podstatě ano. Ale jak rozlišit jednorázovou pomoc v krizové situaci (která je potřeba) od vytváření dlouhodobé závislosti na státní pomoci?
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2001 12:59 | Boucek Antonin

Obavam se, ze prave o to zdimani rozpoctu jde. No, kdyz z nej muze cerpat penize GE na technologicky vyvoj, General Dynamics na export zbrani do tretiho sveta a Americka asociace pestitelu vodnich melounu na pestovani vodnich melounu, proc by nemohly sponzorovat take aerolinky (a znovu Boeing a znovu GE)?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2001 8:48 | TGP

A proč by ČSA nemohly získat dotaci? Posilovat bezpečnost budou muset taky (a to nic neříkám o tom, že ceny letenek jsou v Evropě výrazně vyšší než v USA, takže ČSA musí mít - nebo by alespoň měla mít - mnohem vyšší marže než americké aerolinky).
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 9. 2001 17:51

Taktéž souhlasím s tím, že vládní dotace jsou v dané situaci vhodným řešením. Obecně to však není platné. Zde je ale zřejmé, že takový externí šok potřebuje externí zásah. Teď jenom všichni doufejme, že doutnající konflikt uhasí chladné hlavy a rozvaha mocných tohoto světa. Jinak bych se totiž také raději přiklonil k jednomu výroku na adresu současné moderní a hektické doby, který zněl: "Zastavte svět, chci vystoupit!"
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2001 22:48

Jestlize aerolinky z teto udalosti vyvodi zavery,co se bezbecnosti letu tyce,nestoji podle me dotacim naprosto nic v ceste a maji moji plnou podporu,i kdyz to neni fair vuci CSA,ktere si o dotacich ze strany ceske vlady, muzou nechat jen zdat.Preju jim vsem moc stesti,protoze fakt nemam chut zvykat si na nove nazvy budoucich americkych aerolinek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2001 18:49 | TGP

Co se týče ropy, nechejme se překvapit. Je taky docela možné, že se producenti ropy dohodnou, že během konfliktu navýší produkci tak, aby k růstu cen nedocházelo (tedy pokud se členové OPEC postaví za USA v jejich odvetě vůči teroristům). Pak bude zajímavé pozorovat, jak si trh poradí s nejistotou na jedné straně a velkým objemem nabídky na straně druhé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2001 18:37 | TGP

Obecně s intervencí státu nesouhlasím, ale v tomto případě asi nebyla jiná možnost. Je rozhodně lepší pomoci než nechat celé odvětví skončit. Jenom se bojím toho, aby se v tom nepokračovalo donekonečna a aby se ten útok nakonec nestal nástrojem firem pro vydírání vlády a ždímání peněz z rozpočtu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2001 18:10 | Emil Hájek

Myslím si, že je správné, když americjá vláda v krizové situaci podporuje nejvíce postižená odvětví. Samozřejmě se to všechno promítne do cestovního ruchu - Američané se teď budou bát cestovat do zahraničí, destinace v rozvojových zemích (např. Egypt) budou mít určitě podstatně méně návštěvníků. Události zasáhnou určitě i mezinárodní obchod, pokud dojde ke konfliktu, půjdou nahoru ceny ropy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2001 17:27 | Martin Pásek

Docela mě zajímá, kam se to ještě posune. Je tady jasně vidět provázanost ekonomik a fakt, že vše funguje jako domino. Leteckými společnostmi to podle mě rozhodně neskončí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services