Diskuze: Najít, udržet, motivovat

Má-li dobrý personalista ve firmě udržet ty nejvýkonnější mozky, musí při stálém nedostatku lidí používat čím dál složitější metody. Vysoký plat již nestačí, podíl na firmě bývá tím pravým řešením.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 7. 2001 14:43, nuget

ano

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 7. 2002 15:21

Kdo nic nedela, nic nezkazi :)

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

20. 7. 2001 8:46 | Zdeněk Kramoliš

Proč ledničky? Vodka je už dnes v Rusku (především za Uralem) v podstatě legálním platidlem a loni na podzim například vodkou vypláceli v několika oblastech učitele. Ale jinak - rád sázím a pokud bych šel k menší nebo střední firmě, které bych věřil (ne k nějakému molochovi, jako pracuji dnes), tak bych byl ochoten obětovat pár procent platu na akciovou sázku (nebo podíl na zisku nebo něco podobného). Byla by to sázka, já vím, ale proč ne? Myslím, že by mě to vevnitř docela hřálo, protože by ta firma byla i malinkato moje a byl bych na ni pyšný - a taky bych asi mnohem víc tlačil na další lidi ve vedení, aby té firmě dávali víc než jen 8 hodin denně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2001 7:39 | Baronlempl

Vážení, ještě nedávno jste věřili pohádkám o socializmu, a již zase věříte pohádkám o kapitalizmu. Ale pouze O červené Karkulce je klasika.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2001 7:33 | Baronlempl

Od zaměstnavatele nedostanete nikdy nic zdarma. Nejdříve si přivlastní Vámi vytvořenou nadhodnotu (K. Marx - Kapitál). Zbytek Vám musí vyplatit na "dřevo" a tečka. Vy si potom, budete-li chtít, koupíte akcie jakékoliv. Jestliže Vám zaměstnavatel nabídne akcie (byť levně či zadarmo), není to férový obchod. Proč bych měl věřit, že zrovna podnik, v kterém pracuji, bude za pět let super? Jinak, je to totéž, zdůrazňuji totéž, jako když ukrajinský podnik vyrábí chladničky, nedokáže je prodat a každému zaměstnanci dá jednu místo třech měsíčních platů. Mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem je totiž obecně rozpor, ne soulad. Jejich zájmy jsou odlišné... Máte dvě možnosti 1) Přemýšlet 2) Nazvat mně komunistou, bláznem, jak chcete. Druhá možnost je lehčí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 19:40 | urubkova

Jak to myslíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 19:26 | TGP

Stejně jako v sexu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 18:59 | TGP

Přesně tak, opce/akcie by měly být bonus, odměna za dlouhodobou věrnost a loajalitu (pro řadu českých zaměstnanců stále neznámé a nepochopitelné slovo), a ne náhrada za peníze na nájem a telefon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 18:55 | TGP

Máte pravdu, opce na zpětný odkup by měly být u veřejně neobchodovaných akcií stejně přirozenou součástí jako algoritmus výpočtu jejich hodnoty v okamžiku prodeje. Právě na tom, jak budou opce strukturovány, mohou zaměstnanci poznat, jestli to zaměstnavatel myslí vážně nebo jestli je to jen vábnička nez reálné hodnoty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 18:19 | Skeptik

Ne zcela s Vámi souhlasím. Pokud dostanu opce/akcie zdarma, sotva na tom prodělám. To nic samozřejmě nemění na požadavku stálého solidního platu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 18:16 | Skeptik

Pane Prouza, dlouhou dobu jsem byl akciový optimista, teď už méně. Pokud nejsou akcie veřejně obchodovatelné nebo pokud nevlastním opci na jejich zpětný odkup, tak vydávat možnost jejich koupě jako "zaměstnaneckou výhodu" je podvod. Počítat si můžu co chci a dospět můžu k libovolné ceně. Bohužel fiktivní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 17:00 | Anonym

Jenomze pokud jde o penize, tak se neda verit nikomu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 15:02 | TGP

Záleží právě na tom, jak a od čeho se stanovuje hodnota těchto akcií. V některých firmách je to třeba kombinace čtvrtletních zisků a tržeb, jinde do výpočtu vstupuje i podíl na trhu a podobně. Důležité je jediné - aby šlo o objektivní a změřitelná kritéria. Pak si to můžete každý den (nebo každé čtvrtletí) spočítat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 15:00 | Oldřich Kusý

A nebo naopak. Záleží jenom na tom, čemu věříte a s kým pracujete :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 14:38 | Anonym

Ale pokud nejsou jeji akcie verejne obchodovatelne, coz je na vyspelejsich trzich podezrele, tak je jejich cena velmi tezko stanovitelna. A ztraci se potom efekt 'prislusnosti k firme' kdyz kazdy den nevidite, jak se z(ne)hodnocuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 14:11

BINGO! Správnej názor
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 13:59 | Baronlempl

Pokud bych posunoval Vaši firmu dopředu (což samozřejmě nehrozí, nenechám vykořisťovat), neuspěl by jste žádným slibem čehokoliv. Uznal bych pouze hotově či promtním převodem na účet... Pouze moula si může nechat něco slíbit do naprosto nepředvídatelného budoucna. Akcie jakékoliv dnes prosperující firmy může mít za 5 let nulovou hodnotu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 13:53

Akciové opce nemusí udělovat pouze veřejně obchodovaná společnost, může to dělat - a často dělá - i firma, jejíž akcie nejsou veřejně obchodovatelné. Pak je pouze potřeba, aby zaměstnanci věděli, podle jakého algoritmu se budou jejich akcie oceňovat v případě prodeje, aby si mohli spočítat jejich hodnotu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 13:48

Pokud si chce firma zachovat kvalitní zaměstnance, kteří ji posunují dopředu, tak je v jejím zájmu si je co nejlépe "přivázat" - a jak lépe jim dokázat, že si jich vážíte, než se s nimi rozdělit o kus firmy? Může jít o akcie, může jít o podíl na zisku, může jít o podíl na hodnotě firmy při jejím prodeji, ... Možností je mnoho, záleží jen na tom, co se hodí právě pro Vaši firmu a její konkrétní situaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 13:35 | Baronlempl

"Člověk nemá ztrácet naději,´říkal cikán Janeček, když ho věšeli kvůli dvojnásobný vraždě. A měl pravdu. Druhej den po tom, co ho oběsili, dostal milost, poněvadž se zjistilo, že to udělal jinej Janeček." J. Hašek, Švejk.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 13:26

Naštěstí jsou akcie dlouhodobou investicí, takže věřím, že máte naději :-) Akciové motivační programy firmy navíc nabízí právě proto, aby si zaměstnance udržely déle než pár let - a stejně by to mělo platit pro Vás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2001 10:03 | Anonym

O rozdavani akcii to neni. Ale rozhodne tenhle clanek plati predevsim pro zahranicni firmy, podivejte se s kolika emisemi se obchoduje na ceskem trhu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Ondřej Trojan

producent

Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 10 duelů
×
Ondřej Trojan
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 8 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services