OK karta není OK

Platební karty jsou častým terčem různých podvodníků. Ti vymýšlejí stále dokonalejší techniky zneužití karet, využívají zlodějských gangů a docela přitom riskují. Na trhu je však přes dvě stě tisíc úvěrových OK karet, jejichž zabezpečení je mnohem slabší a k jeho ošálení stačí trocha znalostí.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2001 15:37, Bill Gates

Na uvádění materiálů ve formátu .doc mi vadí, že to není standard. Každý nesurfuje internet z práce a nemá nainstalovaný ukradený Word jako vy.

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 7. 2001 13:07, TGP

Magor zůstane magorem, i kdyby se náhodou přihlásil. Navíc takhle můžete doufat, že to není váš kolega od vedlejšího stolu, ale někdo úplně cizí. Někdy je lepší nevědět...

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

25. 7. 2002 2:10 | bubajlo ICQ 134212072

Hezke prirovnani :)) Je to sice trochu OT, ale me by zajimalo, kolik dat v bytech se vejde na magneticky prouzek karty. Dik
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2001 7:17 | Petřík

Co se divíte, pan JuDr. Sokol vám rád vysvětlí, že podle našich zákonů neodpovídáte za to, co podepisujete.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 7. 2001 20:56

To je prave ten problem. Visa naucila obchodniky, ze jakykoli podpis je podpis. O penize neprichazeji obchodnici, ale banky, popripade klienti. Tak proc kontrolovat podpis?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 7. 2001 18:04

Byl jsem fanda kreditnich karet, ale to jak jednoduse lze prijit o sve mi bere dech: kamaradovi ukradli tasku s doklady i kartou (na ulici za bileho dne) a nez se karta blokla, tak z uctu zmizelo 26 tisic (vic uz na konte nebylo). Podpisy na uctenkach se vubec neshodovaly, ale prodavaci v pohode platbu provedli. Co na tom, ze je karta "chranena" pinem, kdyz pri platbach v obchodech se PIN nepouziva? Jedina bezpecna karta v CR je CCS, protoze s tou se bez PINu neda zaplatit.
Takze zpatky na stromy - budu nosit hotovost, je to bezpecnejsi nez davat zlodejum k dispozici cele sve konto, alespon do doby az bude potreba pri kazdem platebnim miste zadat PIN.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 15:37 | Bill Gates

Na uvádění materiálů ve formátu .doc mi vadí, že to není standard. Každý nesurfuje internet z práce a nemá nainstalovaný ukradený Word jako vy.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 13:23

Podobná zkušenost, zvláště u benzinových pump. Vzkaz pro zloděje kreditek: až šlohnete nějakou zlatou a budete se vzdalovat na Západ, určitě se stavte u pumpy Tank ONO v Plzni. Tam se zásadně na podpis ani nepodívají a kartu vám s úsměvem vrátí...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 7. 2001 13:07 | TGP

Magor zůstane magorem, i kdyby se náhodou přihlásil. Navíc takhle můžete doufat, že to není váš kolega od vedlejšího stolu, ale někdo úplně cizí. Někdy je lepší nevědět...
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 7. 2001 13:05 | TGP

To, co píšete, je myslím trochu nepovedený výraz obdivu, nepletu se? A nebo bledá závist, že nejste taky tak dobrý, takže se stydíte raději za všechno, včetně svého jména?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2001 11:48 | Baronlempl

Zapoměl jsem se přihlásit, promiňte. Redakce, nešlo by to udělat, abych se nemohl zapomenout přihlásit? A pro ty přisprostlé magory to udělat tak, aby se museli přihlásit?
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2001 11:42 | Baronlempl

Vážená redakce, je dobře, že jste se zastali autorky série článků. Já se z nich dozvěděl dost nových zajímavých věcí. Sám se také snažím cepovat "inteligenty", kteří se vyjadřují, aniž by četli článek, útočí na autory, protože k útoku na názor nemají...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2001 11:27 | redakce

Možná, když se příště podepíšete a zanechate e-mail, tak se dozvite, co tam dělala. Takhle si můžeme myslet, že se ptá nějaký zedník, který je poprvé u internetu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2001 17:29 | Anonym

Text "bývalá zaměstnankyně kartového centra významné banky" je velice úsměvný. Obvykle totiž znamená, že dotyčná pracovala jako brigádnice někde na informacích v zapadlé pobočky nějaké banky. Ale takhle řečeno to vypadá lépe.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2001 11:12 | TGP

No a když to nedáte takhle, tak vám zase vynadají, že jste tam nedali dostatečně velké logo klienta a podobně. Naopak - já osobně jsem přítelem přidávat oficiální materiály v původním formátu, ať už to bude Word nebo pdf. Aspoň je jasné, že v nich nejsou žádné změny. A mimochodem, co vám na tom vadí? Když na ten odkaz kliknete, tak se vám prostě otevře v novém okně, stahovat nemusíte nic.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2001 10:53 | TGP

Když už píše PR agentura GE, mohla by se aspoň podepsat, ne?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2001 9:50

Opravdu 'genialni' napad pridat reakci v DOCu. To je takova strasna prace udelat z toho normalni clanek? Nebo jde o to, aby reakci moc lidi necetlo, protoze dost lidi si to stahovat nebude a nekdo nema ani ten Word, pripadne Windows...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2001 22:38 | jspirman

K běžným platebním kartám vydávaným bankami:Bohužel sebelepší zabezpečení není k ničemu, když si obchodníci vytvářejí vlastní pravidla pro příjem karet. Banky dávají klientovi ke kartě zpravidla dva limity - jeden pro výběr z bankomatu a druhý pro placení kartou v obchodech. Druhý limit je mnohem vyšší než limit první. Důvod je zřejmý - zatímco bankomatu stačí PIN aby vydal peníze, při placení je vyšší možnost ověření předložitele karty obchodníkem, tedy nižší riziko. Znám ale obch.místa, kde klidně od muže přijmou kartu znějící na ženské jméno, nechají muže podepsat s příponou -ová a hotovo. Mě osobně se to stalo, že manžel použil u benzinky mou kartu, protože svou neměl zrovna u sebe. Hodně mi to vadilo, ne kvůli samotné úhradě (ve společné domácnosti je to fuk) ale kvůli zjištění, jak snadno lze použít kartu někoho jiného. Na mou stížnost mi paní pokladní ukázala její kopii strvrzenky se slovy: no vidíte, vždyť ten podpis docela sedí. Obrátila jsem se na majitele čerp.stanice a ten mě bez sebemenšího přiznání pochybení přesvědčoval, že je přece blbost, aby např.partneři museli mít každý svou kartu.Někteří obchodníci prostě nemají IQ o nic vyšší než bankomat a banky by možná měli na placení kartou dát raději stejně nízký limit jako na přímý výběr z bankomatu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2001 16:20 | TGP

Díky za upozornění, aspoň někdo dělá pořádně svojí práci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2001 15:25

GE má stvrzenku s Vasim podpisem, který by mel byt stejny jako na podpisovem vzoru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 15:23

Mate pravdu, ze mnohe karty se daji zneuzit na internetu. Ale Vase karty se daji zneuzit mnohem snaz. Zfalsovani podpisu je prokazatelne a zakaznik na tom nakonec bit nebude, ale zpusobi mu mnoho nesnazi prokazovat, ze tu transakci neucinil. Nafouknuta bublina? Nemyslim si. Jak moc si GE hodnoti ztraty zpusobene vlastni hlouposti? Od medialniho zastupce bych spise cekala priznani chyby a ujisteni, ze s tim neco delate, nez ukazovani prstem na jine karty. Lucie Karizkova
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 15:19

No nevím, jak vy, ale já nechci číst samé PR texty jako na některých jiných serverech. Podobné materiály mají své místo, pokud upozorňují na nějaký reálný (a tohle mi přijde, že by se klidně mohlo stát) problém. O tom svědčí i hysterická reakce PR agentury GE, která místo toho, aby řekla, že to nejde, mlží informacemi o tom, že vyměňuje karty. Pro mě to znamená jediné - že o problému ví a začínají ho řešit, což ve článku bylo zmíněno. Já jsem naopak jako majitel OK karty rád, že se mi tohoto upozornění dostalo a dokud mi kartu nevymění za novou, tak ji používat nebudu. A dokud nebude nějaký fyzický záznam (aspoň žehličkou), tak ji možná přestanu používat úplně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Za dvanáctiletou Týnu se při natáčení dokumentu V síti vydávala jedenadvacetiletá Anežka...více

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Mohlo by se zdát, že žijeme v zemi s relativně fungujícím zdravotnictvím, kde se o nás...více

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Měla jsem možnost mluvit o sexu se spoustou teenagerů. Mnohokrát jsem proto slyšela, jak...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
67,00 %

z 100 duelů
×
Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
71,72 %

z 99 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.