Začíná se ČSOB bát?

Dnešní den je pro mnoho lidí přelomovým - po roce snažení dnes zveřejní sněmovní vyšetřovací komise pro kauzu IPB svou zprávu. Bezpochyby nenechá ani nitku suchou na několika ministrech financí, bývalém guvernérovi ČNB ani na vedení ČSOB. Opět se začínají ozývat hlasy o "loupeži století" - a ČSOB se začíná opevňovat v zákopech.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 7. 2001 9:20

Změnila ČSOB Vám klientům býv. IPB označení čísla banky z 5100 na 0300. Tím jste se stali klienty ČSOB, takže i kdyby ČSOB musela vrátit IPB tak bez Vás. :-))

Keep your eyes open!

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 7. 2001 21:06, fmarek

Naprosto souhlasím, ale co s tím budeme dělat? Máte nějaké řešení?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 63 komentářů)

7. 7. 2001 20:27

To, z čeho mě obviňujete zde v zápětí sami praktikujete. Nu což. Se st.podnikem-děkuji za nápravu-ale není snad jedno, ve kterém stádiu chozrazčotu se Č.pošta nachází ? Má zmínka o těsné spolupráci s IPB nebyla trestním oznámením, ale dotazem na ostatní diskutující, zda mají o tom informace... Bez těchto informací (přinesou-li něco nového) se věc jeví zajímavě - třeba z hlediska Úřadu pro hospodářskou soutěž, který měl zatím na práci pouze Českou spořitelnu a její "monopol". S těmi úroky a reklamou to radši nebudeme rozbírat, co říkáte, to bylo trošku zjednodušeno - to jistě víte...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2001 18:19 | Xaxa

V soucasnosti ma PS nejlepsi produkt pro drobneho klienta. Sporici ucet 14 dni vypovedni doba : 3,4 %. Kolik ma CS ? (pro CsDefence) A mohu vse ovladat pres GSMB ZDARMA!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2001 13:27

Prave ta cistota pred vlastnim prahem je pro mnohe nedosazitelna. Ale k veci. Postovni sporitelna opravdu neni tak spatny projekt, jak se nekomu zda a nemusime chodit ani moc daleko, napriklad v sousednim Nemecku jejich sluzeb alternativne k "beznym" kontum vyuziva velke mnozstvi lidi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2001 9:55 | Xaxa

Mohu vedet jakou banku jste zvolil ? Kde jsou alespon trosku slusne uroky a nejsou tam zlodejske poplatky ? (jako napr. v GECB)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 7. 2001 23:29

To už Česká spořitelna neví, jak se bránit a tak kope do svých konkurentů nebo dokonce do projektů, na které sama nepřišla? Co vůbec myslíte těmi podivuhodnými náznaky kolem pošty? Všichni pořád křičíme, aby "státní organizace" fungovaly racionálně, vydělávaly na sebe. (Česká pošta je státní podnik, ne organizace. Zdánlivý detail je právní rozdíl, s. o. jsou například železnice, státní podnik, když to hodně přeženu, je vlastně soukromoprávní firma, kde ovšem jediným "akcionářem" je stát.) A když se to náhodou nějaké státní firmě daří, hned je tu podezření z tunelu. Nezdá se vám, že je to trochu (dost) komunistické myšlení? Za vším hledat nepřítele? Ale dorbá, když se vám to líbí: proč utrácí Česká spořitelna zbytečně spousty milionů za zbytečnou reklamu a nezvýší raději úroky z vkladů? Proč tak okrádá nás, klienty! A proč třeba tenhle server patřil velké brokerské firmě a zničehonic jí údajně nepatří? Ha! Každý by si asi měl nejdřív zamést před vlastním prahem, ve vlastní hlavě a pak může naznačovat, kde co smrdí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 7. 2001 13:46 | Baronlempl

Za poslední 3 dny se kolem ČSOB vytvořil takový chaoz, že jsem přesvědčil i tvrdohlavou manželku ke zrušení účtu. Musel jsem jí sice dát ze svého náhradu za mnou jí způsobené komplikace (musela mimořádně navštívit dvě banky) 5.000,-Kč v hotovosti předem.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2001 22:11

Prosím, !!! nedávat !!! do jedné kategorie Českou spořitelnu a "banku" s kreslenou reklamou, kde hlaví roli hrají slepice a jejíž budoucnost je (vzhledem k vývoji zřizovatele) značně nejistá. Mimochodem - kdo zná odpověď na otázku - jak je možná symbióza státní organizace Česká pošta a ryze soukromé IPB (nyní dokonce ČSOB)? Je efekt spolupráce finanční (provize ze smluv ČMSS,ČMPF,...) nebo to byl další proud státních peněz (zaměstnanci pošt, prostory, náklady na manipulaci s penězi, technika) do kapes Nomury ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 18:53 | Baronlempl

Správně hodnotíte, že s tím nemůžeme nic dělat. Podívejme se na to ale jinak - nelze toho využít? V USA ropné a energetické koncerny (pozor, ne občané) zvolily prezidentem slaboučkého Busche a ten bude řadu let skákat podle jejich píšťalky. Přeskupil jsem proto portfolio USA 60% ropa a energetika.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 15:54 | kapitalista

To nevadí pane Pavle Zajíčku, to se stane na to šup.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 15:47 | kapitalista

Vážený, to je právě ta demokracie. Svobodně se mohu rozhodnout koho volit, nebo zda vůbec volit. Svobodně se mohu vyjádřit kdo je lump a kdo ještě větší. Že nadávám, že nejsem spokojen s poměry na naší politické scéně, to vůbec neznamená, že chci nějakou diktaturu. Ba naopak. Rozdíl je v tom, co mohu já sám udělat pro to, aby se poměry u nás zlepšily. Tuto otázku jsem si již dávno položil. A odpověď? Je jednoduchá - nic. Pokud nechci vstoupit do žádné současné politické strany a pokud nechci žádnou stranu založit sám, tak mohu buďto mlčet a nebo nadávat. Rozhodl jsem se, že nebudu patřit k 70% mlčící většině
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 15:16 | Antonin Boucek

Proboha, jeste aby mne reprezentovala nejaka strana! Jako bych si nevystacil sam se sebou! Ale ted vazne -predpokladam, ze je na svete takovych ctyri az pet miliard lidi, kteri by chteli mit Vase ci moje starosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 11:21 | Baronlempl

Promiňte mi nepodepsání. Technika mně iniciativmě odhlásila a já si toho nevšiml. Děkuji.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 11:17 | Baronlempl

Babičky jsou všude. A Poštovní spořitelna je dobrý projekt. Jen jsem chtěl zdůraznit, že až úplně do mikra se nevyplácí. Ale to bude Poštovní spořitelně postupně řešit sama pošta - ruší nejmenší pošty. ČSOB je nyní problematická šíří záběru, který má tendenci generovat nestabilitu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 11:17 | Baronlempl

Babičky jsou všude. A Poštovní spořitelna je dobrý projekt. Jen jsem chtěl zdůraznit, že až úplně do mikra se nevyplácí. Ale to bude Poštovní spořitelně postupně řešit sama pošta - ruší nejmenší pošty. ČSOB je nyní problematická šíří záběru, který má tendenci generovat nestabilitu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 10:54 | pjt

Diky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 10:53 | Zbyněk Kubík

Možná máte pravdu, ale nejsou ty babičky spíše v ČS? Nemám žádná data, mluvím pouze z osobní zkušenosti - u těch okýnek vídám mnohem širší skupinu, důchodce, matky s dětmi, "normální" lidi... Možná je to ztrátové dnes, ale svou cenu má i ta databáze klientů, kterou si tak IPB budovala, nemyslíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 10:36 | Baronlempl

"Demokracie - vláda lůzy - je podřízením rozumu vášni." Platon
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 10:31 | Baronlempl

Poštovní spořitelna je skutečně i na mikroskopické úrovni. Ovšem tam je již retail silně ztrátový. Babička sice přinese stovku, ale než se s ní domluvíte, co s ní vlastně zamýšlí, mohou uplynout i dvě hodiny...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 10:17 | Roman Kubista

Nemám k ruce originální tiskovou zprávu, tak aspoň posloužím článkem z LN z 22. června: Komise: ČSOB nepatří akcie První investiční
Komu patří akcie druhé největší investiční společnosti v zemi, která patřila bývalé IPB? ČSOB tvrdí, že náležejí jí. Tomu oponuje Komise pro cenné papíry.
PRAHA - Komise pro cenné papíry zakázala ČSOB, aby převedla 81,3% podíl v První investiční společnosti (PIAS) na svou dceřinou firmu Auxilium. Rozhodnutí zdůvodnila jednoznačným výrokem: "ČSOB se dosud nestala právoplatným majitelem akcií. Získání uvedeného podílu společností Auxilium by tak nebylo v souladu s požadavkem důvěryhodnosti kolektivního investování," stojí v rozhodnutí KCP z30. května. "ČSOB ty akcie sice převzala, ale protože tam nebyl doplněný rubopis, tak převod de facto neproběhl. Podle našeho názoru je majitelem akcií První investiční společnosti IP Banka," doplnila rozhodnutí KCP její mluvčí Radka Procházková.
Nucený správce Petr Staněk je přesvědčen, že převod akcií investiční společnosti rubopis nevyžadoval. "Rubopis je vyžadován, když se jedná o převod akcií mezi dvěma subjekty. V tomto případě šlo o přechod a při něm tato náležitost není třeba," tlumočil jeho mluvčí Vlastimil Nesrsta. S interpretací KCP nesouhlasí ani ČSOB. Ta se považuje za právoplatného majitele PIAS, která ve třinácti fondech obhospodařuje více než 20 mld. Kč vkladů. "Odvolali jsme se. KPP nemá právo říkat, že neplatí kupní smlouva, na základě které jsme získali mimo jiné i akice PIAS," tvrdí mluvčí ČSOB Milan Tománek.
Podle právníků v tomto případě došlo ke kolizi obchodního zákoníku a zákona o cenných papírech. "Tento případ nemůže být vnímán jako přechod. Jde každopádně o převod. Obchodní zákoník při prodeji podniku výslovně rubopis nestanoví. Existují ale názory expertů, že jsou-li součástí prodeje podniku akcie, je rubopis nutný. Definitivní názor by v tomto měl říci soud," říká advokát David Strupek. Tak daleko ovšem případ s akciemi PIAS není. ČSOB se rozhodla převést fondy na Auxilium z organizačních důvodů. "Byznys banky a správy portfolií má být od sebe oddělen. To sice v IPB neuznávali, ale my jsme chtěli mít PIAS organizačně oddělenu," vysvětluje Tománek. Nyní jsou tedy akcie PIAS na ČSOB a do doby, než o nich rozhodne prezidium KCP, jsou defacto zablokovány.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2001 10:14 | TGP

Myslím, že naopak - pokud lituji toho, že nevím, koho volit, tak to je znak demokracie, nemyslíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Dienstbier

politik

Vladimír Franz

umělec

Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services