Nový způsob řešení ztrát vyvinuli v Komerční bance

Zaměstnanec dealingu Komerční banky nedodržel stanovené limity při obchodování s americkým dolarem a způsobil ztrátu třicet milionů korun. Dva pracovníci, kteří porušili předpisy, byli okamžitě propuštěni. V českých bankách docela normální situace...

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 5. 2001 11:55, PetrV

S tím stanoveným ziskem máte pravdu. Stačí však pár drobností, jako například včerejší snížení sazeb mohlo znamenat, že ho výrazně překročíte, nebo ho naopak nedosáhnete, ale prostě nelze změřit, jestli jste těch 30 milionů vydělali zpátky či ne. Je pravda, že to můžete postavit tak, že pokud zisk nedosáhne stanovené hranice, tak manažeři nedostanou bonusy. Ale fixovat bonusy na dosažený zisk může také vést k provádění rizikovějších operací (samozřejmě v rámci limitů), ke kterým by jinak nikdy nedošlo. Myslím si, že nejvhodnější je prostě vzít manažerům bonusy a nenutit je vydělat ty peníze zpátky.

Zobrazit celé vlákno

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 5. 2001 19:06, Mara

Situace, kdy nekdo vydela/ nebo prodela na zmene urokovych sazeb, ktere stanovuje nejaka "ustredni planovaci komise" je fraska. Rikat, ze money market a FOREX je "trh" je uplne absurdni. Ani v USA, ani v CR zadna trzni ekonomika neexistuje. Cely penezni a bankovni system je postaven na pyramidalnim principu (multiplikaci depozit), proto tady dokola je a stale bude nejake Rusko, nejaka IPB, ...

Kdyby se vsichni klienti bank naraz rozhodli uplatnit svoje pravo vyzvednout bezne depozita, tak se cela pyramida zhrouti.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

28. 5. 2001 22:59

No tak tohle je hodne zajimavy nazor. Autor zrejme prave priletel z Kuby.....
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2001 19:06 | Mara

Situace, kdy nekdo vydela/ nebo prodela na zmene urokovych sazeb, ktere stanovuje nejaka "ustredni planovaci komise" je fraska. Rikat, ze money market a FOREX je "trh" je uplne absurdni. Ani v USA, ani v CR zadna trzni ekonomika neexistuje. Cely penezni a bankovni system je postaven na pyramidalnim principu (multiplikaci depozit), proto tady dokola je a stale bude nejake Rusko, nejaka IPB, ...
Kdyby se vsichni klienti bank naraz rozhodli uplatnit svoje pravo vyzvednout bezne depozita, tak se cela pyramida zhrouti.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2001 19:05 | Mara

Situace, kdy nekdo vydela/ nebo prodela na zmene urokovych sazeb, ktere stanovuje nejaka "ustredni planovaci komise" je fraska. Rikat, ze money market a FOREX je "trh" je uplne absurdni. Ani v USA, ani v CR zadna trzni ekonomika neexistuje. Cely penezni a bankovni system je postaven na pyramidalnim principu (multiplikaci depozit), proto tady dokola je a stale bude nejake Rusko, nejaka IPB, ...
Kdyby se vsichni klienti bank rozhodli uplatnit svoje pravo vyzvednout sve bezne vklady tak se cela pyramida zhrouti.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2001 21:48

Shrnu to: předpisy se občas poruší v KAŽDÉ instituci, která nějaké má. Zabránit tomu N.E.L.Z.E.. Řešení jsou opravdu velmi různá, efektem by měla být výstraha ostatním. Taktiku KB "nejlepší obranou je útok" považuji za zdařilou - zošklivit médiím onu senzaci tím, že z ní udělám co nejdříve "starou vestu". Někomu se třeba zdá frekvence podobných případů v ČR velká, ale nejsme na ně zvyklí a tak o nich víc mluvíme. Ale jsou možná i jiné příčiny - zde pro málokoho pracuje PR agentura (ta je placena za to, že nikde nic nebude slyšet). Výjimkou je třeba GECB - slyšeli jste něco špatného o této bance (mimo diskuse na internetu) ?! A nebojte, nejsou bez chyby ! A nebo je dobré mít řekněme pod vlivem média (viz ?bývalá? "mocenská struktura" IPB).
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2001 17:51 | TGP

Když ono nadávání je tak krásné a umožňuje uvolnit nahromaděný stres na konci týdne...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 17:19 | FekarZ

Jako "potrefený" editor se musím autora zastat, i když nechci zbytečně jitřit diskusi, která se tady většinou nepochopitelně zvrtla v odsudek autora. Máte pravdu, podobný text by asi každý den vycházet nemohl - potíž je v tom, že nešlo o zprávu či analýzu, ale o zamyšlení, autorský komentář, navíc lehce ironický. V některých médiích se podobné texty odlišují například kurzívou, u nás to poznáte - pokud ne jinak - právě podle zařazení do příslušné rubriky. Netroufám si tvrdit, co by prošlo ve kterých médiích - ale pravda je, že v tištěných médiích byste si nikdy nemohli dopřát komfort zadupat autora do země, jako je to možné na internetu. Je to velice demokratické a náročné na toleranci - ale nevím, proč se hned celá branže žurnalistů musí dočkat nepřiměřeného úsudku jenom proto, že se některým čtenářům nelíbí jeden konkrétní článek.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 15:53

Divím se, a já tomu bohužel také podleh a napomáhám, že tolik lidí ztrácí tolik času a energie tlacháním a dohadováním se nad marginálním problémem o kterém nikdo nic vlastně nevíme, kromě zprávy, kterou vydala ČTK a pak toho, co bylo sepsáno na tomto serveru. I já se přikláním ke stanovisku, že jde o text, který by unesl tak školní časopis, ale nikoli server, který se snaží stát vůdčím na trhu. Úvaha o zavírání do místnosti :-))), to snad ani Špígl. Jde o text, který by v čemkoli tištěném neprošel ani přes aditora, pokud by ho pustila soudnost autora. Hondota této diskuse mi připomíná fotbalové tlachání na iDnes, kam půjde Hašek ze Sparty. I fotbalu rozumí každý do něj kecá, ale ligu nehrál nikdo! Nezaznělo tu nic fundovaného, protože ti co tumu rozumí to naštěstí dělají a nemají čas a energii nazbyt, tedy na penize.cz a pana Vykoukala.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2001 14:21 | trader

Pánové, na burze obchoduji cirka 6 hodin denně, takže si troufám tvrdit, že ji poměrně obstojně rozumím. Zařídit si nové krytí a doufat že se ztrátu podaři nahradit je dle mého názoru jednoduše řečeno PODVOD! To si mohu dovolit já, který dělám daytrading s několika miliony korun-jsou to moje peníze a pokud budu takový debil tak je to jen můj problém. Profesionálové z dealingu banky by si však tohle dovolit neměli..
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 13:45 | TGP

Nejste vy náhodou jedním z postižených? Taková zášť - jako by Vám někdo šlápnul na kuří oko? A nebo jste paranoidní? Já - a myslím že i většina ostatních - článek pochopil jako převyprávění aktuální informace a poukázání na to, že banka rázně a veřejně řeší drobnosti a příliš se nevyjadřuje k velkým problémům (k tomu myslím sloužil ten poslední odstavec textu, ukazující na absurditu celé věci). Tak co kdybyste se zhluboka nadech, podíval se z okna a uklidnil se? A nebo se nám svěřil, cože vás to vlastně tíží?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 13:38

To je fajn, že víte. Ale zamyšlení, je od slova myslet, a to se vám zjevně nedaří. Jak jinak si mám vysvětlit, že hodíte špatný obchod do jednoho pytle s tunelováním - což je zcela zjevně podvodné jednání. O to tady přece nešlo. Obchodník udělal špatný obchod a protože nechtěl přijít o peníze, domluvil se na krytí a snažil se ztrátu vyrovnat. Trh je však v takových případech většinou jiného názoru.... Nebo si myslíte, že Nick Leeson byl tunelář?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 12:01

Tak to by me zajimalo, kde to bylo :) Nejsem sice zadny forex dealer, ani analytik, ale shodou okolnosti jsem cetl minuly patek noviny, v kterych byl na toto tema clanek. A vubec to nebyl FT, nebo jim podobny platek.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 11:55 | PetrV

S tím stanoveným ziskem máte pravdu. Stačí však pár drobností, jako například včerejší snížení sazeb mohlo znamenat, že ho výrazně překročíte, nebo ho naopak nedosáhnete, ale prostě nelze změřit, jestli jste těch 30 milionů vydělali zpátky či ne. Je pravda, že to můžete postavit tak, že pokud zisk nedosáhne stanovené hranice, tak manažeři nedostanou bonusy. Ale fixovat bonusy na dosažený zisk může také vést k provádění rizikovějších operací (samozřejmě v rámci limitů), ke kterým by jinak nikdy nedošlo. Myslím si, že nejvhodnější je prostě vzít manažerům bonusy a nenutit je vydělat ty peníze zpátky.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 11:49 | PetrV

Přeji hezký den. Článek byl míněn jako zamyšlení (také je do této rubriky zařazen) a rozhodně si nedělá nároky na nějaký kvalifikovaný rozbor. Pokud ho tak někdo chápal, tak se omlouvám, že to z článku nebylo poznat. Jinak obchodování na dealingu jsem viděl, na poklesu kurzů či sazeb vydělat umím, vím co to je krátký prodej, vím jak se konstruují cap a floor, vím jak fungují úrokové deriváty, vím, že denní obrat obchodů ve FOREXu se v současnosti blíží dvěma bilionům dolarů, vím... ale o tom rozhodně ten článek být neměl.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 11:48

Predpokladam-li, ze kazdy utvar ma stanoveny zisk na pristi rok (a z nej se pak odviji vsechny Vami zminene bonusy), proc by mel byt takovy problem poznat, jestli v nem zminenych 30 mil. Kc chybi nebo ne? Jinak souhlasim s tim, ze zprava je trochu zvlastni, protoze normalne banky podobne zvesti radeji uchovavaji v tajnosti (ti dva nestastnici nejsou prvni ani posledni, kteri vyleteli za poruseni internich limitu).
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2001 11:33 | PetrV

Máte pravdu... nikdo to ale nečekal a vím o jedné bance, kde měli napříjemné odpoledne... samozřejmě, že ztráty se okamžitě omezovaly uzavíráním pozic. Mohli být samozřejmě také na druhé straně a jenom vyinkasovat zisk :)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 11:30

Zase jeden článek, který mne jen utvrzuje v mém názoru na naše žuranlisty. Je to banda polovzdělaných pseudointelektuálů, kteří vždycky ví, jak by se to mnělo dělat, i když to nikdy nedělali a ani o tom nic neví! Pane Vykoukale, už jste někdy takové obchodování na dealingu viděl? Víte s jakými objemy se tam pracuje? A víte o tom, že vydělat se dá i na snížení sateb, nebo poklesu kurzu? Možná byste měl jít raději zametat ulice, to by bylo pro společnost asi přínosnější, než Vaše pseudointelektuálské moralizování. A nebo byste možná měl velmi slušně zaklepat na dveře KB, aby Vám ten dealing ukázali. I když bych se nedivil, kdyby s Vámi vyrazili dveře!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2001 11:22 | PetrV

...dík za tu reakci na ten závěr, ta byla skutečně myšlena jako legrace... bohužel nejsem Václav Havel, takže mi absurdní dramata moc nejdou :) Petr Vykoukal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 11:04

Proc nutne prodelat ? I vydelat se dalo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 11:01

Ja si naopak myslim, ze jde o normalni reseni, ktery banky pouzivaji. Jenom o nem moc nemluvi. Zaver clanku jsem pochopil jako legraci, tam jde opravdu o neco jineho.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 10:55 | PetrV

Určitě máte pravdu. Jenom včera (po snížení sazeb ECB a Bank of England) museli prodělat několikrát více...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Němec

právník a mediátor

Markéta Šichtařová

ekonomka

Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services