Diskuze: Investiční pornografie

Určitě si vybavíte nejednu zprávu v médiích či přímo nějakou reklamní kampaň, která vám slibovala rychlé a přitom bezpečné zhodnocení peněz. Finanční newspeak takové konání výstižně nazývá investiční pornografií.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 5. 2001 12:53, PetrV

Existuje spousta jemných detailů, které mohou odlišovat solidní inzerci od nesolidní. Rozlišení u některých je otázkou zdravého rozumu a základních invetsičních znalostí, u jiných je nutné hlubší znalost problematiky. Nejčastěji se objevuje "protěžování" minulých výnosů, zejména výnosů za poslední rok, které skutečně neznamenají téměř nic, pokud nejsou prezentovány v širším kontextu (tzn. v kontextu delšího období, v kontextu konkurence, indexů a v neposlední řadě i rizika). Je třeba si dávat pozor, když někdo příliš zdůrazňuje prospěch z investice a opomíjí možná rizika, která rostou s růstem výnosového potenciálu. Odstrašujícím příkladem budiž společnost AGW.cz, která ve svých informačních materiálech se o možných rizicích nezmiňuje ani slovem, zato nešetří proklamacemi o zaručených, bezpečných a vysokých výnosech.
Tomáš Janča, Peníze.cz

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 6 komentářů)

2. 5. 2001 17:45 | TL

Moznosti jsou. Napriklad by mohly vzniknout urcite regule ohledne povinneho obsahu propagacnioch materialu, ktere by vydavala napr. Komise pro cenne papiry, tyto by byly by povinne a KCP by dohlizela na jejich spravnost (asi by kvuli tomu bylo potreba upravit zakony) ci by je mohla vytvorit Unie investicnich spolecnosti a byly by povinne pro cleny a dobrovolne pro ostatni. Ono nejde jen informace o rizicich a vynosech za delsi obdobi nez 1 rok, ale i o srovnatelnost udaju mezi jednotlivymi spravci aktiv. Za ucelem srovnatelnosti vykonnosti jednotlivych spravcu aktiv by bylo treba se sjednostit i v takovych vecech jako jsou jednotne pouzivana historicka obdobi, pouzivani stejne metodiky pri vypoctu prumernych vynosu, srovnavani vykonnosti oproti relevantnim "benchmarkum", atd. Koneckoncu neni treba nove objevovat Ameriku, nektere zeme tuto metodiku jiz maji vice ci mene dobre propracovanou.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 17:02 | Baronlempl

Naši důchodci jistě opět využijí služeb AGV.CZ.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 15:48 | Pavlína Žůrková

Děkuji za odpověď a přeji příjemný den.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 12:53 | PetrV

Existuje spousta jemných detailů, které mohou odlišovat solidní inzerci od nesolidní. Rozlišení u některých je otázkou zdravého rozumu a základních invetsičních znalostí, u jiných je nutné hlubší znalost problematiky. Nejčastěji se objevuje "protěžování" minulých výnosů, zejména výnosů za poslední rok, které skutečně neznamenají téměř nic, pokud nejsou prezentovány v širším kontextu (tzn. v kontextu delšího období, v kontextu konkurence, indexů a v neposlední řadě i rizika). Je třeba si dávat pozor, když někdo příliš zdůrazňuje prospěch z investice a opomíjí možná rizika, která rostou s růstem výnosového potenciálu. Odstrašujícím příkladem budiž společnost AGW.cz, která ve svých informačních materiálech se o možných rizicích nezmiňuje ani slovem, zato nešetří proklamacemi o zaručených, bezpečných a vysokých výnosech. Tomáš Janča, Peníze.cz
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 12:29 | Pavlína Žůrková

No jo, ale jak poznat seriózní reklamu od neseriózní? Kde je ta hranice?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2001 9:29 | TGP

Je pravda, že kam se podívám, vidím v Čechách pornografii. Tu normální i tu investiční... Na tu investiční by ale měl někdo dohlížet, ne?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vyzkoušejte si, jak znáte auta, která bychom dneska mohli označit označit za ikonická....více

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Které léky Češi nejčastěji kupovali v prvním čtvrtletí roku 2025? Přinášíme přehled 20...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Michal David

hudebník a podnikatel

Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Michal David
ÚSPĚŠNOST
42,86 %

z 7 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services