Diskuze: Mami, kup mi mobil!

Vaše dítě navštěvuje základní školu a tvrdí, že nutně potřebuje mobilní telefon. Koupíte mu ho. Možná zaplatíte spoustu telefonátů a zpráv, které jsou podle vašeho názoru zbytečné, ale na druhou stranu budete mít přehled, co váš potomek právě dělá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 5. 2001 8:49

Dříve, před érou mobilů, si nikdo neříkal "ať už jsou ty mobily, hrozně mi chybějí, bez nich se neobejdu".

Zobrazit celé vlákno

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 5. 2001 9:01

Bývalý student gymnázia v Kolíně zdraví současného studenta! Choval jsem se přesně stejně a chovám se tak i dnes.

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

15. 5. 2001 20:23 | Miky

A proč bychom neměli vědět o svých dětech?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2001 10:01 | Loonette

Mirka, zrejme aj chudaci na socialnych davkach sa boja o svoje deti a tak ako ty im chcu kupit mobil...mozno je to pre deti aj otazka prestize, ale ked to ma svoje opodstatnenie, preco nie?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 10:00 | Mirka

Koupit, či nekoupit je otázka, kterou si teď právě tiše řeším. Můj syn to má totiž do školy víc jak hodinu cesty a to s přestupem (nebo dvěma). Po zkušenosti, kdy mi sice pečlivě zavolal z budky, že jde ke kamarádovi, ale kolegyně mi to nevyřídily, už mám strach pokaždé, když jede domů sám. Je ve čtvrté třídě, tedy dost malý, ale o to víc se bojíme - nemůžeme jezdit denně s ním. Asi koupit, ale s kartou a kontrolovat... Co myslíte? Mimochodem - u nás v domě jsou převážně nezaměstnaní, ale syn je jediné dítě v ulici bez mobilu - kde na to asi berou - chudáci? Že by sociální síť až tak pružila???
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2001 9:59 | Arnošt

Chtěl bych upozornit, že většina mobilů umí nastavit pevný seznam odchozích čísel zaheslovaný rodičovským PINem. Čili dítě bude na příjmu, vy i kamarád mu bude moci zavolat, ale neutratí příliš peněz za odchozí hovory. Stejně tak se dá limitovat přímo na telefonu i u paušálu odchozí hovory. Detaily by měl obsahovat manuál a nebo by je měl poskytnout na bezplatné lince operátor. (Myslím že se jedná o věci kolem PIN2).
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2001 9:58 | Kateřina

Ahoj, používání mobilu se mojí ratolesti zatím netýká, ale kvůli sobě jsem se po důsledcích používání této pomůcky trochu pídila. Bohužel není zatím možné seriozně prokázat výraznější vliv mobilu na lidské zdraví, protože na to je potřeba dlouhodobějšího zkoumání, než je posledních cca 5 let masového používání. Jediné, co jsem vyčetla, je srovnání s mikrovlnnou troubou. Pokud jsem to správně pochopila, mobil vydává podobné záření jako mikrovlnka a při nadměrném používání "zahřívá mozek" - doslovná citace. Ale věrohodné studie bude možné udělat opravdu až za několik let. Zkrátka všeho s mírou...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 9:57 | Dora

Já mám spíš starost, aby mobily dětem "nevysmažily" mozky. Nemáte někdo více informací o důsledcích používání mobilů??? Výrobci sice tvrdí, že zatím se mobily zdají být bezpečné a zbytek se ukáže až časem... to mě nijak neuklidnilo. Vzhledem k tomu, že mě po delším telefonování mobilem bolí ucho jsem nedůvěřivá a dětem jsem doporučila posílat pouze SMS a volat jen v nejnutnějším případě. Představa, že by ratolesti používaly head sety asi není realistická.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2001 9:56 | Petr

Myslím, že by si na telefon mělo dítě vydělat. Stejně jako na jeho provoz. Uvědomí si tak nejlépe hodnotu peněz, bude si jej daleko více vážit, nebude telefonovat zcela zbytečně a naučí se, že nic není zadarmo a místo čmárání po zdi udělá něco užitečného pro sebe i ostatní. Rodiče mohou v nejhorším případě malou částkou přispět.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2001 20:36

Vy ve svém článku vystavuje mobilní telefon jako špatnou ,ale i dobrou. Tak já si myslím ,že v tomto máte pravdu ,ale vždy ,když je vámi kritizován tak ho omlouváte kouřením . To je to tak špatné s tím kouřením , že každý puberťák či dítě kouří???Tak jedině v tomto ste se spletli ,ale jinak se mi to líbí.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2001 15:12 | Adela K.

Opravdu jste me pobavil :-).
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2001 11:30 | Katerinka

Pane Kočí, máte pravdu. Byli jsme před mobily, budeme i po nich. A ještě - proti blbosti nejsou tabletky.
Jura
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 16:39

Pro většinu lidí je ale podstatné, jít s dobou a pro děti tohle patrně platí dvojnásobně. Vidí v televizi různé reklamy, které opěvují mobily. Je dost těžké dětem vysvětlit, že jim mobil nekoupíte.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 9:58 | Katerinka

Vážení, mobily samé a ani vaše děti za nic nemohou. Je pravda, že je to určitá móda, kolik jich ale už bylo...Pamatujete třeba na "céčka"? Klesá prodej mobilů, výrobcům zisk, takže se za chvilku dočkáme jiného "boomu", třeba, kdo nemá čip pod nehtem, kde bude mít uloženy informace ze všech národních knihoven na světě, nebude "in". A to jsem si nevymyslel! V pořadu pro děti na ČT vysvětloval vědeckotechnický prognostik desetiletému chlapci, co ho pravděpodobně v životě čeká. Takže ten váš internet za chvíli bude vykopávka, jako jsou dnes vinylové desky. Můj skvělý synek na informaci prognostika prohlásil "To jsem zvědavej, jestli ten kluk i s těma čipama za nehty bude stejně tak blbej jako dneska, když mu to tak žere." Poučení si z toho vyvoďte sami... A pro pobavení: V nějakém přebytečném výzkumném ústavu v Kanadě, v Ontariu myslím, vyvinuli implantát o velikosti krabičky od sirek, který se voperuje ženě do hyždě. Implantát kdykoliv na požádání prý "odpálí" ženě orgasmus. Takže její milý, kterému svěří kód svého orgasmu, ji může, třeba mobilem, kdykoliv potěšit. "Haló, miláčku, udělej mi to..." "Hned...sedm pět tři...Ó...Pé...dva! "Ach, ty jsi skvělej!" To pak bude komunikace po mobilu! A představte si, když ten kód padne do nepatřičných a nenechavých rukou. Raději si to nepředstavovat...Takže pozor na nehty, na hyždě, a na mobily až v druhé řadě. A ze všeho nejvíc dávejte pozor na veškeré blbce v okolí vašich dětí. Jsou totiž i v televizi...
Pavel Kočí
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2001 9:01

Bývalý student gymnázia v Kolíně zdraví současného studenta! Choval jsem se přesně stejně a chovám se tak i dnes.
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2001 8:49

Dříve, před érou mobilů, si nikdo neříkal "ať už jsou ty mobily, hrozně mi chybějí, bez nich se neobejdu".
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2001 14:12 | FekarZ

jsou drahé (zejména jeich užívání. Vztahům mezi dětmi a rodiči neoprospívá, když se rodiče cítí donuceni dětem koupit něco, co je na hranici jejich možností a o ani nepovažují za rozumné - např. můžou mít potom na děti vztek, čekají, že jim za to nějakým způsobem odvděčí nebo si myslí, že už pro ně udělali dost.
Nemyslím, že by mobily nahrazovaly přímopu komunikaci mezi dětmi - pomocí SMS a telefonátů se děti oťukávají, domlouvají, snaží se zkamarádit - přímou komunikaci jim to nahrazuje, jenom když se setkat nemůžou. Pochopitelně jsou i vyjímky. Ten problém dětí, které mají malou zkušenost s komunikací ve vrstevncké skupině ovšem existueje, v jiných zemích ještě více než u nás. Vyplá ale spíš z toho, že rodiče vnímají svět jako nebezpečnější a proto dětem oraganizují život tak, že k neřízenému kontaktu s kamarády mají málo přílžitosti. Jsou třeba děti, které rodiče vozí do vzdálené školy autem, na různé kroužky je také dovážejí atd. Opravdu se zdá, že se děti méně umějí samy organisovat než tomu bylo před něklika destiletími. Skutečnou konkurencí přímé komunikace jsou spíš počítačové hry a internet, ale i přes ně se děti také dávají dohromady. Nejhorší je v topmto směru asi pořád ještě televize, ta lidi opravdu izoluje.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 5. 2001 14:12 | Magda

Jsem presvedcena o uzitecnosti mobilu. Dceri bude patnact a studuje prvnim rokem gympl. Mobil dostala proto, aby mohla dat vedet, ze prijde ze skoly o dve tri hodinky pozdeji protoze ma nejakou akci. Take casto dostavam SMSky typu: potrebuji koupit, vyzvednout, vyridit... Kdyby se chtela branit nejake prehnane kontrole, tak mi vzdycky muze tvrdit, ze je ve skole, prestoze prave popiji pivo v hospode:-) Ale s mobilem vim, ze zije a ji to dava svobodu pohybu, protoze o sobe muze dat vedet. Nemusi sedet doma u pevne linky, ale muze nekde lidsky komunikovat se svymi prateli.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 5. 2001 14:11 | FekarZ

Vážený pane Šálek, rozumím Vám a plně s Vámi souhlasím. Ani moje děti nemají mobilní telefony, právě proto, aby se naučily komunikovat "lidským" způsobem - zatím nikdo neprokázal, že jiná forma komunikace je pro člověka lepší nebo efektivnější. Přece jen je tu pár stovek tisíc let vývoje, který má obyčejná hlasová komunikace spolu s lidským druhem za sebou. A nemyslím si, že na SMSkách nebo chatu vyrostou noví Werichové. Moje dcera slavila nedávno ve své škole velký úspěch s prací právě na téma "Člověk a mobilní telefony". Vyšla z myšlenky, že mobilní telefon, stejně jako bájný Janus, má dvě tváře - na jedné straně přináší svobodu pohybu, schopnost rychle reagovat a řešit problémy v okamžiku vzniku lidem, kteří řídí procesy, managerům, obchodníkům atd., zatímco na straně druhé bere svobodu pohybu, soukromí atd. právě mladým lidem , protože ti zpravidla neumí s tímto nástrojem komunikace zacházet. Ne snad technicky, ale spíše lidsky, nedokáží si definovat, jestli je pro ně přínosem, anebo jestli je prostě drahým nástrojem na zahánění nudy, trochu jiným než je televize. Podle reklamy, když se chcete stýkat s přáteli, stačí chatovat nebo posílat SMSky a vůbec nemusíte vyjít z domu. A po v podstatě probíhající integraci mobilů s počítači se situace ještě zhorší. Myslím, že informační revoluce, v níž žijeme, zasáhne do našich životů během příštích 10ti let daleko podstatněji, než je ovlivnil technický vývoj za uplynulých 100 let. Problémem je to, že na převratné změny a na používání těchto technik jsme nejen nepřipraveni, ale ani připravováni. Je to stejné jak v období nástupu létajících strojů - kdekdo stavěl letadla, letadla padala, Hindenburg hořel, lidé se vesele zabíjeli atd., ale na konci jsou dnešní "user friendly" létající stroje, které používáme zcela mimoděk a samozřejmě. A to, že padají skutečně málo, je dáno obrovským vývojem v pozadí, vývojem technologií, předpisů, schopností výrobců stavět bezpečné stroje, příslušnými mezinárodními dohodami, zákony atd. Tento vývoj trval více než 80 let a není ukončen - stále je co zlepšovat v bezpečnosti, ekologičnosti atd. Na letadla jsme si zvykli - ale co informační technologie? Je otázka, zda nemají schopnost zasáhnout do našich životů ještě daleko destruktivněji a fatálněji než např. genové manipulace, proti kterým se ve světě zvedá vlna protestů. Na rozdíl od nich jsou informační technologie prohlašovány div ne za "samospasitelný" všelék na neduhy lidstva. Skončím slovy, kterými vyjádřil názor můj syn na dotaz dcery v rámci přípravy její práce: "Děckám jako já je mobil na nic - rodiče vědí, kde jste a můžou vás vždycky zavolat domů. Jenom Michalovi to slouží na machrování".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2001 14:10 | FekarZ

Kontrolovat mě? Ani náhodou! Kdybych já dostal od rodičů mobil, aby mě mohli kontrolovat tak bych byl stále vypnutý nebo zapomenutý doma. Kdyby na mě za to doma seřvali, tak by mi "náhodou" upadl na silnici, kde za okamžik "náhodou" pojede auto.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 5. 2001 14:09 | FekarZ

Přesně tak, studuji daleko od rodičů a vyhovuje mi, že mi nemůžou zavolat kdykoliv. Někdy mi třeba pošlou SMS na můj mail - až se to naučí. Shrnutí: Student, který má přístup na internet (např. každá VŠ) nepotřebuje mobilní telefon. Tomáš
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2001 14:08 | Jára

Být teenagerem, tak mobil radši nechci. Být neustále pod kontrolou rodičů, to musí být dost hrozné. Možná, že ale módou zpitomělá mládež i tu svobodu oželí. Vzkaz pro pana Korenskeho: za 10 let bude v módě úplně něco jiného než mobil. Třeba změna pohlaví. Pak tomu vašemu synovi budete ten mobil vnucovat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ludmila Müllerová

politička

Vratislav Randa

podnikatel, Tipsport

Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 44 duelů
×
Vratislav Randa
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 64 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services