Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB

Michal Hazi | | 5. 4. 2001 | 56 komentářů
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 6. 2001 23:13

Vážený pane, je velmi častou praktikou, že se služba zavádí za dočasně zvýhodněných podmínek. Záměrem je, aby si zákazník vyzkoušel, zač bude platit - zboží, které nezná, se nezačíná nabízet od cenovky. Nyní například končí platnost karet Maestro, vydaných před 2 lety zdarma (hodnota je 300,-Kč) a lidé, kteří původně kartu odmítali nyní houfně sepisují žádosti o nové.
Stran lákadel Vás potěším: poplatek 10,-Kč/měs. za službu Sporotel se začne účtovat až po rozšíření služeb operátorů (klientské centrum) - což bude na podzim. Je tedy dost času službu i zrušit, nebude-li Vám vyhovovat, za což se nic neúčtuje.
Na závěr opakuji, co je již i obecně uznáváno: konkurence v bankovnictví trvá již 10 let a stesky na "monopol" České spořitelny jsou tedy poněkud irelevantní. Děkuji.

Zobrazit celé vlákno

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 4. 2001 13:37, janvimr

ČSOB připojení přístup k účtu přes internet nenabízí?!

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

11. 4. 2001 22:45

Až budete chtít,aby Vás omývali a ev. přímo zatlačili oči,podívejte se,kolik chtějí za platební příkazy a jiné informace (stav konta) obě instituce při připojení přez internet.Teprve pak zjistíte cenu peněz.Srovnání se zahraničím je pro mně aktuální,až bude naše životní úroveň stejná.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 21:27 | Ladass

Máte pravdu, informaci o poplatcích za používání přímých kanálů připravujeme. Smyslem tohoto článku však mělo být upozornění na chystané zpoplatnění.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 21:22 | Ladass

V tabulce u článku je informace o tom, že je potřeba započítat cenu za elektronický klíč = autentizační kalkulátor.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 21:12 | Ladass

Informaci o poplatku za Linku 24 mám z přepážky ČSOB a nepřímo mi ji potvrdili i při telefonickém rozhovoru se zástupcem ČSOB. Není však jisté, v jaké výši bude poplatek zaveden. Banka totiž může zareagovat na aktuální podmínky na trhu. A k Vaší otázce "Mám šanci se v tomto státě bránit?" - na toto téma připravuji článek.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 21:03 | Ladass

Čím ČSOB zvýhodňuje nové klienty?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 17:05 | Katerinka

Neco v one tabulce chybi Mesicni pausal neni vse, jeste take muzete platit za pouziti elektronickeho kanalu. U CSOB je to zadarmo a tak to pry i zustane, u EBanky se podle vyse pausalu meni cena jedne bankovni operace provedene pres elektronicky kanal od 0 kc do asi 10kc. Jak je to jinde nemam zdani. Tedy ta tabulka je hezka ale o tom kolik prumerny klient zaplati za pouzivani elektronickych kanalu z ni clovek nevycte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 17:03 | Katerinka

Jeste, ze mam ucet u eBanky Tam si zaplatim mesicni pausal a za komunikacni kanaly uz neplatim nic. Samozrejme jsou poplatky za ruzne transakce, napriklad platbu do jine banky, ale to je snad vsude. Za vlastni prikaz k platbe neplatim nic :-)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 17:02 | Katerinka

Citi v Belgii toto vse poskytuje "zdarma", ale mesicne vas stoji vedeni uctu 300 BEF(skoro 1:1 s korunou) pokud tam nemate vic nez 200K
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 17:02 | Katerinka

V ceně za službu není zahrnuto vše K měsíčnímu paušálu za internet banking musí klient ještě připočítat cenu autentizačního kalkulátoru, bez kterého nebude možné službu použít. Co se týče pracovníků na přepážkách. V ČS probíhá právě velké propouštění právě pracovníků na přepážkách, ale bude to mít vliv jen na kvalitu služeb. Prostě se připravte na to, že až si budete potřebovat vyřídit něco na přepážce, budete muset déle čekat. I při zavedení přímých linek k bankovním produktům, totiž zmenšilo počet klientů pouze o tak mizivé procento, že na pobočkách a tak bude méně pracovníků na přepážkách pro obsloužení stejného množství klientů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 17:01 | Katerinka

srovnani bank Drahota ceskeho retailoveho bankovnictvi je obludna ve srovnani s USA ci Britanii. Poucne je srovnat treba ceny retailovych sluzeb Citibank v Cesku (debitni karta, bezny ucet, overdraft facility, ktreditni karta, sekova knizka) s nulovou cenou techto sluzeb v jeji pobocce v Londyne. (k videni na jejich webovskych strankach).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 16:58 | Katerinka

Nevidím to tak černě jako ostatní. Je celkem obvyklé, že při zavádění nových produktů se poskytují dočasné výhody. Dělá se to ve všech oborech, nejen v bankovnictví. Zkuste si spočítat, zda je i při avizovaném poplatku levnější používat sporotel, či zůstat u klasického bankovního styku. Pak teprve suďte. Já mám pocit, že kritizujete ČS a ČSOB tam, kde si kritiku nezaslouží. Poplatky u zahraničních bank působících u nás jsou výrazně vyšší. Loni jsem platil v BA Creditanstalt přes pokladnu 3500 kč na účet Kooperativy vedený u té samé banky. Polatek činil 75 kč. To mě navždy vyléčilo a od té doby používám pouze služby ČS, ČSOB a dříve i IPB.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 16:55 | Katerinka

Mate pravdu. Problem je v tom, ze oni to nedotahnou do konce - pracovniky na prepazkach nepropusti a proto neusetri. Zase polovicatost, ktera se ukazuje snad u vsech molochu (bohuzel vcetne statu).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 16:54 | Katerinka

Šok asi před měsícem jsem si převedl svůj sporožírový účet do ČSOB, kde jsem spatřoval větší výhody a levnější služby. V tom mě ujišťovali i pracovníci ČSOB, nabídli mi linku 24, kterou jsem využil a počítal s tím, že nebudu podporovat zlodějnu České spořitelny. Jak vidím zase se tady ukázalo,že pořád platí přísloví"Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají". Asi jsem zapoměl, že jsem pořád v České republice. Já pořád doufám, že to bude jen fáma, ale pokud ne, budu tenhle postup považovat za loupežné přepadení za účasti státu a to by mělo být trestné?! Ptám se:mám šanci se v tomto státě bránit?Může mě tady každý okrádat?Může mi každý úředník lhát?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 16:53 | Katerinka

Poplatek v ČSOB se mi zdá vysoký oproti jiným bankám.Též nechápu, proč ČSOB zvýhodňuje nové klienty (Z divize IPB POštovní spořitelna) před svými vlastními, kteří u ní leta mají účet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 15:42

Vážené dámy a pánové, je již téměř několik měsíců jasné, že ČSOB nemá o smetí (drobné klienty( zájem. Na posledních poradách odpovědných odborů se zcela jasně řeklo, že zájem je pouze o střední a velké klienty a poplatky se proto zdaží o 50%. Takže kdo by si chtěl otevřít účet u výhodné IPB či Poštovní spořitelny a't v žádném případě neriskuje a neotevírá ho neboť spláče nad výdělkem a mne si vzpomene. čest práci soudruhům v IPB (resp. ČSOB mezi zasvěcenými bankéři nazývané Rudou bankou - ředitelem odboru nemůže být ten kdo nebyl pravým soudruhem nebo svazákem) Díky a pokudf nevěříte napište mi za rok a půl.
Díky Honza
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 14:27

Telegraficky: - banky snižují náklady; propouštějí pracovníky - ručně vykonávané činnosti se automatizují; nelze propouštět do nekonečna :-) - změny procesů (činností) jsou podporovány změnami komponent IT/IS (a ty nejsou zadarmo) :-(
- nemusím asi chodit na odborné semináře, abych pochopil, že ve "špičkách" jsou lidi v práci a tudíž náklady na telefonní spojení s bankou (u GE a ČS) se "socialisticky" přenesou na zaměstnavatele. Takže banky nepřenášejí náklady na klienty, ale ve svých strategiích uplatňují normálně znalosti o trhu a zvyklostech zákazníků (vlastních či potenciálních). VN
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 13:44 | RH

Hmmm...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 9:08 | Pavel Matejka

Nejprve velka reklama - ze zrizeni Sporotelu je nyni zadarmo, dale, ze se po aktivaci sluzby snizi mesicni poplatek za vedeni uctu, ale ani slovo o planovanem zavedeni mesicniho poplatku za sluzbu. Je to pouze reklama - zadne seriozni informace, ale bohuzel takto to chodi nejen u CS. Zatajovani podstatnych informaci je proste v teto zemi, bohuzel, normalni, a bohuzel, je asi mnohym institucim jedno, ze tim ztraceji jakoukoli duveryhodnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 9:03 | Michal Hazi, Penize.CZ

Dekuji Vam za upozorneni, mel jsem spatne informace. Poplatky za vedeni jsou zruseny a o zelene lince GEC zatim neuvazuje. Jeste jednou dekuji.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 8:52

Ad Sporotel: nechal jsem si sluzbu zridit pred 3 tydny, pote, co jsem se urednice VYSLOVNE zeptal, zda pocitaji se zavedenim mesicnich poplatku a dostal jsem zapornou odpoved. Co na to rict ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 901 997 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

S pokračující válkou na Ukrajině se stále více mluví o možném použití jaderných zbraní....více

„Vyrostlo mi jen jedno prso. Říkají mi amazonka.“ Příběh ženy, která si vztah ke svému tělu...

„Vyrostlo mi jen jedno prso. Říkají mi amazonka.“ Příběh ženy, která si vztah ke svému tělu musela vybojovat

Žádný boky, žádnej zadek. Krátký vlasy, kozí nohy. Štafle. Tyčka. Plochá dráha. Tohle...více

Když nejslavnější gól znamená prokletí. Smutný hrdina Michael Ballack

Přesně před 22 lety, 20. května 2000, dal Michael Ballack gól, který definoval jeho odkaz...více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
69,23 %

z 39 duelů
×
Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
62,86 %

z 35 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.