Horory z pojišťoven

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 7. 2001 14:48

I makléř může být nezávislý jen navenek a klientovi šikovně podsouvat produkty společnosti, která mu dá více. Navíc makléři nemají mnohdy detailní znalosti o všech produktech na trhu, takže jejich tvrzení, že vám vyberou to nejlepší, je jen tvrzení. Určitě vám pomohou se zorientovat na trhu pojistění, ale finální výběr si ponechte pro sebe a osobně si přímo u poj. společnosti porovnejte nabídky.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2001 0:00, koukolik.a@volný.cz

Vážený pane, se zájmem a určitým pobavením čtu různé názory v této rubrice na chování pojišťoven a jejich zaměstnanců. Chtěl bych konstatovat dvě skutečnosti. Jako jsou lidé dobří a lidé špatní, jsou i pojišťovací poradci slušní a neslušní. Do této profese nejde člověk s cílem podvádět klienty, lhát jim a tahat z nich peníze bezdůvodně. Hlavně proto, že neví co práce pojišťovacího poradce obsahuje. Je však často nucen podřídit se v některých případech mimořádně tvrdým podmínkám pojišťoven, které přímo určují svým poradcům výši finančních částek kterou musí od klientů vybrat za určité období. Jsou to tedy často přímo pojišťovny, které dělají ze slušného pojišťovacího poradce člověka, který vlastně při jednání s klientem, bojuje o vlastní přežití. Z jednání poradce, lze tedy částečně vyvodit, k jakému chování je veden v pojišťovně. Za druhé bych rád upozornil na přesvědčovací metody o kterých se tady často mluví. Pomlouvání jiných ústavů, klamné informace o pojišťovně vlastní a konkurenční umožňuje především minimální znalost většiny potencionálních klientů, kteří prostě nemají zkušenosti s tímto druhem pojišťování, často se o tyto trhy nezajímají, ať už z nedostatku času, nebo je to prostě nebaví. Osobně mám nejradši klienty, kteří mě naopak vyzpovídají do všech detailů. Takto uzavřená pojistka je pak trvalá a klient je přesvědčen, že je pojištěn dobře. Pokud si se mnou chcete nezávazně popovídat, nabízím Vám svoji adresu. Rád bych si poslechl Vaše zkušenosti z jednání v deseti pojišťovnách

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 59 komentářů)

4. 4. 2001 15:51

Asi budu přemýšlet na stará kolena o změně zaměstnání. Pár keců o tragédiích, chvilka vtírání se, a mám vyděláno...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 15:42 | Simona Růžičková

Některé pojišťovny dokonce vyhlašují soutěže ve kterých můžou pojišťováci soupeřit o atraktivní ceny. Dost atraktivní.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 15:09 | JirkaZ

... minimální zhodnocení : při pojištění na 20let, 12000Kč/rok vyjde průměrné zhodnocení pro garantovanou částku 0,7%, v případě daňové úlevy(daň z příjmů v pásmu 32%) pak 4,2%, při deklarovaném 8% zhodnocení spořící složky(což pravděpodobně nebude) pak 7,2%, při daňové úlevě 10,4% (výnosy před zdaněním) a k tomu pojištění úmrtí. Takže se nechám obalamutit dealerem, ale přitom půjdu i do těch akcií.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 14:41 | JirkaZ

teď už chápu hyperaktivitu prodejců ŽP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 14:21

Tak se mi zda, ze jste nepochopil vyznam slova POJISTENI.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 14:06 | JirkaZ

Za posledních několik měsíců jsem absolvoval pohovor se zástupci 10 pojištoven ohledně ŽP. Někteří se ani nevyznají ve vlastních tabulkách a pokládat dotazy byla až na vyjímky zbytečná námaha. Výsledek docela koresponduje s tímto článkem až na to, že zástupkyně ČP by si zasloužila hvězdičky 3. Rozdíly mezi pojištovnami jsou velmi výrazné, rozhodnutí zatím nepadlo. Obrana proti psychologické manipulaci je jednoduchá : stačí vědět, co chci/nechci a ostatní "argumenty" utnout v samém začátku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 14:03

Za korektní argumentaci bych považoval, aby mi prodejce nastínil možná rizika a poté vysvětlil, jak mě daný produkt (v tomto případě životní pojistka) před nimi ochrání. Způsob, při němž své potenciální klienty straší všemi možnými historkami ze života, které nota bene ani nemusí být pravdivé, rozhodně není ideální. Není lepší osvětlit klientovi, že nález rakoviny může mít na něj i finanční dopad, než hrozivě popisovat, jak se díky rakovině zhroutila celá rodina jeho příbuzné? Pojišťovák využívá toho, že pro klienta bude takový příběh "bližší" a snáz se nechá přesvědčit k uzavření pojistky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 13:40 | Radek Pokorný

Proto se v tabulkách životního pojištění v prvních dvou letech neobjeví na mém kontě žádná suma, že jo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 13:39 | Dr. Bambas

Zajímalo by mne, jak si autor textu představuje, že by měli zástupci pojišťovny argumentovat, než konkrétními příklady ze života.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 13:36 | Gladiator

Samozrejme, ze jsou. Jsou pojistovny, ktere vyplaceji na provizi az jedno cele rocni pojistne. Pokud obcas na tomto serveru nekdo narika, ze investici do Pioneeru prodelal 30 % za rok, tak investici do pojisteni po 1. roce prodelava presne 100 %. A kupodivu jsem jeste nevidel nikoho, kdo by se nad tim pozastavil nebo se dokonce rozciloval. Pokud jde o penzijni pripojisteni, tak tam se nejvyssi provize rovnaji 1/3 až 1/4 z rocniho prispevku (neboli trem az ctyrem mesicnim prispevkum klienta).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 13:15

Nemám vůbec tušení, ale pokud chcete, rád se nechám poučit. Vím, že v této oblasti se asi pohybujete (podle názorů a příspěvků), možná se Vaše práce dotýká i penzijního připojištění. To bych ale hádal. Rozhodně mi nevyvrátíte, že pojistky jsou nejvýnosnější. Nebo ne?:-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 13:04 | Gladiator

Tak schvalne, ktera pojistovna vyplaci nejvetsi provize (v porovnani k rocnimu pojistnemu, ktere zaplati klient) ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 11:43

V tento produkt nemám sebemenší důvěru, nepotřebuji ho a nikdy mít nebudu. Plně souhlasím s tím, že co se týká provizí, je to nejlepší produkt. Asi proto, že je po něm nejmenší poptávka:-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 11:27 | TGP

Přesně tak. Dlouhodobě dosahují životní pojistky minimální zhodnocení, takže pokud investuji na 20 a více let, šel bych mnohem raději do akcií. ŽP je produkt pro ty, kteří se chtějí nechat obalamutit dealery.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 11:07 | SkrivanekT

Test probíhal týden, připravovali ho dva lidé, každý z nich hodnotil pojišťovnu samostatně podle předem definovaných kriterií. Výsledné hvězdičky jsou průměrem hodnocení obou autorů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 10:50 | Honza Jaburek

Zajimal by me pocet vasich zamestnancu a zda ten pruzkum delali opravdu jen ti dva dotycni. Predem dekuji za vasi odpoved na muj ponekud osobni dotaz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 9:27 | pjt

Zivotni pojistka je dobra vec, pokud mate rodinu a mate pocit, ze by bylo dobre je nejak zabezpecit. Pro svobodne je to docela blbost, protoze si pojistneho plneni moc neuziji - leda tak nejaky prispevek na duchod. ZP nesmi byt jedinym financnim produktem. Na stari jsou urcite nejlepsi akciove strategie. A halvne neverit Spidlum a spol.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 8:56 | TGP

A divíte se? Ze životních pojistek je pro prodejce zdaleka největší provize, takže se setsakra snaží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 8:55 | TGP

Ösobní finanční plánování? To si snad děláte legraci, ne? Není to nic jiného než dobře promyšlená metoda, jak klienty nacpat do produktů ING, i když je vůbec nepotřebují. Pokud by to mysleli vážně, nemohli by nikdy tak intenzivně tlačit životní pojistky, které jsou pro většinu klientů nevhodné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dvořák

ředitel České televize

Senta Čermáková

manažerka

Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Senta Čermáková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services