Horory z pojišťoven

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 7. 2001 14:48

I makléř může být nezávislý jen navenek a klientovi šikovně podsouvat produkty společnosti, která mu dá více. Navíc makléři nemají mnohdy detailní znalosti o všech produktech na trhu, takže jejich tvrzení, že vám vyberou to nejlepší, je jen tvrzení. Určitě vám pomohou se zorientovat na trhu pojistění, ale finální výběr si ponechte pro sebe a osobně si přímo u poj. společnosti porovnejte nabídky.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2001 0:00, koukolik.a@volný.cz

Vážený pane, se zájmem a určitým pobavením čtu různé názory v této rubrice na chování pojišťoven a jejich zaměstnanců. Chtěl bych konstatovat dvě skutečnosti. Jako jsou lidé dobří a lidé špatní, jsou i pojišťovací poradci slušní a neslušní. Do této profese nejde člověk s cílem podvádět klienty, lhát jim a tahat z nich peníze bezdůvodně. Hlavně proto, že neví co práce pojišťovacího poradce obsahuje. Je však často nucen podřídit se v některých případech mimořádně tvrdým podmínkám pojišťoven, které přímo určují svým poradcům výši finančních částek kterou musí od klientů vybrat za určité období. Jsou to tedy často přímo pojišťovny, které dělají ze slušného pojišťovacího poradce člověka, který vlastně při jednání s klientem, bojuje o vlastní přežití. Z jednání poradce, lze tedy částečně vyvodit, k jakému chování je veden v pojišťovně. Za druhé bych rád upozornil na přesvědčovací metody o kterých se tady často mluví. Pomlouvání jiných ústavů, klamné informace o pojišťovně vlastní a konkurenční umožňuje především minimální znalost většiny potencionálních klientů, kteří prostě nemají zkušenosti s tímto druhem pojišťování, často se o tyto trhy nezajímají, ať už z nedostatku času, nebo je to prostě nebaví. Osobně mám nejradši klienty, kteří mě naopak vyzpovídají do všech detailů. Takto uzavřená pojistka je pak trvalá a klient je přesvědčen, že je pojištěn dobře. Pokud si se mnou chcete nezávazně popovídat, nabízím Vám svoji adresu. Rád bych si poslechl Vaše zkušenosti z jednání v deseti pojišťovnách

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 59 komentářů)

10. 4. 2001 14:37 | RedMan

Dobrý den, odpověď na Vaši otázku zní ne. Na výši pojistného plnění to, zda máte jinou pojistku, či nikoli, nemá v případě úrazového a životního pojištění žádný vliv. (Na rozdíl od majetkového pojištění.) Otázka pojišťovny souvisí s akceptačními limity. Ty stanovují, mimo jiné, jak vysokou pojistnou částku si může klient sjednat, popř. zda musíte absolvovat lékařská vyšetření a jaká. Tyto akceptační limity, resp. lékařská vyšetření, by se dali obejít tím, že si sjednáte více pojistek u několika různých pojišťoven. Tomu se ale pojišťovny chtějí vyhnout, protože příliš vysoká, až nepřiměřená, celková pojistná částka je podezřelá. Pojišťovna má vcelku oprávněnou obavu o to, se jedná o příliš rizikového klienta (sebevražda, podezření na nějaké onemocnění apod.). Výsledek je takový, že budete-li mít sjednáno více pojistek, může Vás pojišťovna požádat, abyste absolvovat lékařské vyšetření i u pojistné částky, u které jinak běžně vyšetření nepožaduje, nebo v krajním případě takovou pojistku odmítnout.
S pozdravem
Radek Mann Společnost ekonomických poradců
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2001 0:11 | koukolik.a@volný.cz

Promiňtě mi moji upřimnost, ale jste snílek. Jak můžete podepsat bez pročtení smlouvu ve které se jedá o milion? Když si půjdu koupit rychlovarnou konvici, tak si v obchodě alespoň nechám předvést, že se v ní voda vaří. Pokud seš domníváte, že Vám mohu pomoci alespoň radou ozvěte se mi na uvedený e-mail.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2001 0:00 | koukolik.a@volný.cz

Vážený pane, se zájmem a určitým pobavením čtu různé názory v této rubrice na chování pojišťoven a jejich zaměstnanců. Chtěl bych konstatovat dvě skutečnosti. Jako jsou lidé dobří a lidé špatní, jsou i pojišťovací poradci slušní a neslušní. Do této profese nejde člověk s cílem podvádět klienty, lhát jim a tahat z nich peníze bezdůvodně. Hlavně proto, že neví co práce pojišťovacího poradce obsahuje. Je však často nucen podřídit se v některých případech mimořádně tvrdým podmínkám pojišťoven, které přímo určují svým poradcům výši finančních částek kterou musí od klientů vybrat za určité období. Jsou to tedy často přímo pojišťovny, které dělají ze slušného pojišťovacího poradce člověka, který vlastně při jednání s klientem, bojuje o vlastní přežití. Z jednání poradce, lze tedy částečně vyvodit, k jakému chování je veden v pojišťovně. Za druhé bych rád upozornil na přesvědčovací metody o kterých se tady často mluví. Pomlouvání jiných ústavů, klamné informace o pojišťovně vlastní a konkurenční umožňuje především minimální znalost většiny potencionálních klientů, kteří prostě nemají zkušenosti s tímto druhem pojišťování, často se o tyto trhy nezajímají, ať už z nedostatku času, nebo je to prostě nebaví. Osobně mám nejradši klienty, kteří mě naopak vyzpovídají do všech detailů. Takto uzavřená pojistka je pak trvalá a klient je přesvědčen, že je pojištěn dobře. Pokud si se mnou chcete nezávazně popovídat, nabízím Vám svoji adresu. Rád bych si poslechl Vaše zkušenosti z jednání v deseti pojišťovnách
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2001 20:22 | Aston

Jsem zvědav co zjistíte. Předem děkuji za Váš čas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2001 15:57 | FekarZ

Jednak tak zřejmě pojišťovny získávají nějaká data o trhu, za druhé, pokud se nepletu, to skutečně má nějaký význam i na plnění. Slibuji, že to v týdnu zjistím a dám vám vědět. S úctou (zdf)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2001 15:28 | Aston

Dobry den, muze mi prosim nekdo vysvetlit, proc kdyz jsem si sjednaval urazovou pojistku, tak se v dotazniku objevil dotaz na to zda a jaky typ pojistky mam u nejake jine pojistovny ? Mam jeste kapitalove zivotni pojisteni u jine pojistovny. Mohlo by to mit vliv na vysi plneni ?
Diky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2001 22:18

OK - beru. Ale můj názor, který sem patří, začal již slovem "teror".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 18:01 | wojtechm

Osobně mám vynikající zkušenosti s jistou tuzemskou pojišťovnou náležející do jedné z největších finančních skupin. Naopak, přes jinak skvělé image pojišťvony Nationale Nederlanden jsem měl "výstup" s její pracovnicí.Na doporučení kohosi známého (odmítla uvést, kdo mě doporučil) mi začala nabízet investiční životní pojištění. O kvalitě produktu nepochybuji, ale na připomínku, že mám rizikovou životní pojistku u té a té pojišťovny a do fondů investuji přímo (zisk se za určitých podmínek nedaní, na rozdíl od pojistky), začala tvrdě argumentovat, že daná pojišťovna je před krachem. Došlo i na téma stavební spoření, argumentace pojišťovačky stejná. Totálně mě namíchlo, když argumentovala, že N-N nemůže zkrachovat, neboť je tu již strašně dlouho. Namítl jsem, že právě ING (kam N-N patří)koupila britskou Barings Bank, která zkrachovala po více než dvě stě letech činnosti. Výsledek? Pojišťovačka vztekle sbalila věci a bez pozdravu odešla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2001 15:50 | FekarZ

Jsem hodně pracovně vytížený a tak jsem nechal všechno na agentovi (chyba). Můj požadavek: Pojistka na smrt, pojistná částka - milion (to kdybych měl nehodu, aby nezůstala rodina s dluhy a bez prostředků). Takhle mu zavolám, ať to přinese vyplněné, jenom podepíšu a zaplatím. Tak se i stalo. O týden později jdu pojistku uklidit a jaké je moje překvapení. Není to pojistka na život, ale na invaliditu. Zavolám agentovi a zjistím, že požadovaná pojistka neexistuje, tak mi iniciativně prodal "podobný" produkt. Co si pak mám jako zákazník o pojišťovacích agentech myslet? Pojišťovnu Vám neprozradím, ale má zahraniční účast. Tak si dejte bacha na agenty - iniciativní amatéry.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2001 14:40 | zarecky

rakouský investor ale sedí v představenstvu od roku 1993.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 11:06 | FekarZ

Naše testy nemají ambici reprezentativního výzkumu. Pokud ale jako potenciální zákazník chcete uzavřít pojistku (pořídit si bankovní účet, koupit zájezd do zahraničí atd.), pak asi také neobejdete deset poboček od každé pojišťovny (banky, cestovky) jenom proto, abyste věděl, která z firem je nejlepší. Nicméně - upřímně díky za reakci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 10:55 | Katerinka

Byl jsem 5 let zaměstnán v pojišťovně. Mohu říci, že dle chování jednoho pojišťováka se nedá odhadnout, jak se chová pojišťovna jako celek. Pro hodně pojišťováků bylo /je/ zaměstnání v pojišťovně jen nouzovka, než seženou něco jiného. Určitou dobu totiž berou pevný plat /ne velký, ale větší, než podpora v nezaměstnanosti/, i když téměř nic /nikoho/ nepojistí. Ti, kteří se hlouběji zabývají t.zv. rodinnou finanční analýzou, dokážou skutečně bez "strašení" doporučit tomu, kdo na to má, dobré pojištění.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2001 10:54 | Katerinka

Kooperativa je první ČESKÁ soukromá pojišťovna, založená po roce '89, rakouský investor do ní vstoupil až koncem devadesátých let. Pokud vím, co se týče provozu, vůbec do toho nekecá, všechno vedou Češi. To jen tak na upřesněnou. Dodávám, že nejsem ani zaměstnanec, ani klient, jenom mám asi přesnější informace, než Lukáš.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 10:54 | Katerinka

Vysvědčení Kooperativy plně koresponduje s chováním pojišťovny i v jiných oblastech než je sepisování smluv. Jsou to prostě rakušáci, co si myslí, že se ocitly na divikém východě. Doma si totéž dovolit nemohou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2001 7:06

Zdravím, je neuvěřitelné, že se zde neobjevují názory lidí, kteří mají dobrou zkušenost. Já ji mám. Je to ale způsobeno tím, že jsem neměl doma pojišťováka - tak jak ho zde líčíte vy. Já jsem měl to štěstí, že jsem potkal finančního poradce. Ten člověk byl motivován tím, aby poradil - nikoliv aby mi vnutil pojistku. (nechci dělat skrytou reklamu, tak neuvedu název firmy ačkoliv se nejedná o pojišťovnu někdo by mohl rýpat.) Samozřejmně, že tento finanční poradce měl speciální "výcvik", nepoužíval však metody pojišťováků (výhružky a zastrašování) ale věcné argumenty. Na mé dotazy trpělivě odpovídal a měl celkově široký rozhled -> bylo vidět, že ho ta práce baví.
Pevně věřím tomu, že kdybych navštívil pobočku jakékoliv pojišťovny, dokonce i té u které mne finanční poradce pojistil, že bych odtud odešel stejně znechucen a rozčarován jako vy, kteří jste to zkoušeli na vlastní kůži. Ono totiž neplatí, že zaměstnanci příslušné pojišťovny vědí o svých produktech nejvíc, mnohdy je ani neumějí pořádně vysvětlit - raději vám hodí pár prospektů se slovy, že to tam je napsáno.
Já vím, že bych neměl reagovat na všechny příspěvky, zde uvedené, najednou, ale já nelituji toho, že mám životní pojistku a důchodové zajištění u Kooperativy. Kdybych investoval své peníze sám, pravděpodobně by mne nenapadlo je investovat do pojišťovny. Asi bych hledal jenom "staré známé způsoby". Tím chci říci, že ačkoliv se mne důchod netýká (je mi 27 let) nedělám si marné naděje, že se o mne stát postará. Pokud ano, ČR to asi nebude. Těmito produkty mám tedy zajištěna "stará kolena", ale svá mladá kolena zajišťuji především prací resp. výdělkem a investicemi krátkodobějšími.
Jestli ještě mohu, chtěl bych se účastníků testů zeptat na jednu věc. Jaký názor eventuelně zkušenosti máte s nezávislými finančními poradci, kteří nabízejí produkty pojišťoven jenž jste testovali.
Přeji všem hezký den a hlavně to zdraví (aby jste nemuseli využívat testovaných produktů na vlastní kůži)
Karel Misík
PS: omlouvám se za délku svého příspěvku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2001 10:16

Vážený CSdefence. Nechci regulovat jakoukoli debatu, ale svůj názor zde zmíním. V předposlední větě tvrdíte, že je Váš příspěvek o přístupu k prodeji. Není to pravda. O tom je sotva pár vět, to ostatní v názoru je o podmínkách, za jakých lze pojištění (Flexi-variantu u ČS) sjednat. Že vždy bráníte Českou spořitelnu je jasné již z názvu Vašeho emailu. V názorech ale prosím nedělejte reklamu žádnému produktu. Přeji příjemný den.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 21:19

Pokud máte rizikové povolání/hobby a neměli jste závažné zdravotní problémy a je Vám do 60let, zkuste Flexi-variantu prodávanou v České spořitelně. Nepůjdete k doktorovi, riziko budete mít vždy "1" a pojistné můžete platit měsíčně i bez přirážek. Teroru pojišťováků se nebojte, protože v České spořitelně žádní nejsou. Poví Vám tam, co je Vám na tom opravdu k užitku a jaké to má háčky. Proč by to dělali ? Jejich finanční motivace k prodeji ŽP je totiž ve srovnání s "pravým pojišťovákem" směšná... A navíc teď dávají dárek. PS: pokud někoho rozčílí, že zde popisuji pojištění, prosím, aby mi odpustil. Ale je to k tématu o přístupu k prodeji. Dále se zde vyjadřovat nehodlám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 18:16 | stromecek

Pro svobodne je ZP naprosto zbytecna.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 17:19 | vaclavik

Pojištění je samozřejmě koncipované tak, že si ty peníze, které od pojišťovny nakonec dostanete, musíte naspořit a pojišťovna bere pouze na sebe riziko, že se Vám něco stane a ona to prostě bude muset dospořit za Vás. Za to si nechá pořádně zaplatit. Jenže co když se mi opravdu zítra něco stane? Takže já samozřejmě životní pojištění mám, ale mikde nebudu trdit, že na tom vydělám, ale že mám jistotu pro rodinu. A ještě jedna věc - nenechte se zblbnout jejich obrovskými procenty zhodnocení a vždycky si to zkuste spočítat svým selským rozumem!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 16:26

To sice jo, za 20 let. Ale cy když se mi zítra něco stane? Co pak s rodinou? Kapitálové životní pojištění mám jako pojištění a jako relativně bezpečnou investici. Do akcií investuji samozřejmě také. Honza
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 081 512 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Je tohle konec bitcoinu? Proč hlavní kryptoměna ztrácí na hodnotě

Je tohle konec bitcoinu? Proč hlavní kryptoměna ztrácí na hodnotě

Cena jednoho bitcoinu se propadla už o víc než milion korun, jako nikdy v historii. Je...více

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které...

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které dospěly za komunismu?

Současná generace 50+ a v těsném závěsu za ní i takzvané Husákovy děti z počátku 70. let...více

Rozhovor s legendou Arsenalu. Campbell vysvětluje, proč chtěl ze Spurs a myslí na Německo

Z anglického obránce Sola Campbella je trenér. Na větší příležitost ale stále čeká. V...více

Potrebuje živnostník podnikateľský účet? Mnoho podnikateľov sa rozhodne nesprávne

Potrebuje živnostník podnikateľský účet? Mnoho podnikateľov sa rozhodne nesprávne

Finišujete s prípravami na vlastné podnikanie? Nezabudnite na jednu dôležitú položku....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
52,00 %

z 25 duelů
×
Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
40,74 %

z 27 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.