Horory z pojišťoven

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 7. 2001 14:48

I makléř může být nezávislý jen navenek a klientovi šikovně podsouvat produkty společnosti, která mu dá více. Navíc makléři nemají mnohdy detailní znalosti o všech produktech na trhu, takže jejich tvrzení, že vám vyberou to nejlepší, je jen tvrzení. Určitě vám pomohou se zorientovat na trhu pojistění, ale finální výběr si ponechte pro sebe a osobně si přímo u poj. společnosti porovnejte nabídky.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2001 0:00, koukolik.a@volný.cz

Vážený pane, se zájmem a určitým pobavením čtu různé názory v této rubrice na chování pojišťoven a jejich zaměstnanců. Chtěl bych konstatovat dvě skutečnosti. Jako jsou lidé dobří a lidé špatní, jsou i pojišťovací poradci slušní a neslušní. Do této profese nejde člověk s cílem podvádět klienty, lhát jim a tahat z nich peníze bezdůvodně. Hlavně proto, že neví co práce pojišťovacího poradce obsahuje. Je však často nucen podřídit se v některých případech mimořádně tvrdým podmínkám pojišťoven, které přímo určují svým poradcům výši finančních částek kterou musí od klientů vybrat za určité období. Jsou to tedy často přímo pojišťovny, které dělají ze slušného pojišťovacího poradce člověka, který vlastně při jednání s klientem, bojuje o vlastní přežití. Z jednání poradce, lze tedy částečně vyvodit, k jakému chování je veden v pojišťovně. Za druhé bych rád upozornil na přesvědčovací metody o kterých se tady často mluví. Pomlouvání jiných ústavů, klamné informace o pojišťovně vlastní a konkurenční umožňuje především minimální znalost většiny potencionálních klientů, kteří prostě nemají zkušenosti s tímto druhem pojišťování, často se o tyto trhy nezajímají, ať už z nedostatku času, nebo je to prostě nebaví. Osobně mám nejradši klienty, kteří mě naopak vyzpovídají do všech detailů. Takto uzavřená pojistka je pak trvalá a klient je přesvědčen, že je pojištěn dobře. Pokud si se mnou chcete nezávazně popovídat, nabízím Vám svoji adresu. Rád bych si poslechl Vaše zkušenosti z jednání v deseti pojišťovnách

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 59 komentářů)

4. 1. 2005 12:12

copa o to to mi taky Rudolf Dolezal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2001 16:04

Jste úplně mimo. Osobní finanční plánování znamená polopaticky tohle: pojišťováci, jak je známe z televize apod., přijdou, vidí vilku a před ní bavorák (nebo kancelář a vizitku) a hned mají jasno, jakou pojistku bude pán "potřebovat". Nebo mu ochotně odkývou jeho představu, pokud je vyšší. Případně se ptají: a co takhle kapitálovka na dva milióny, to by bylo pro Vás vhodné ... Tomu se říká hardselling, tedy prodej natvrdo.
Finanční poradce NN vám nabídne, že návrh pojistné ochrany Vám udělá podle vašich skutečných rizik a potřeb (nikoliv odhadem). A ty zjistí pomocí finanční analýzy. Tomu se pro změnu říká prodej podle potřeb.
Pojišťovák vás lehce přepojistí, a nebudete o tom vědět vy ani on. I podpojistit Vás může - nepojistí něco, o čem neví, nebo co mu neřeknete. Lehce se může stát, že cítíte potřebu zajistit rodinu ale skutečné riziko může být např. v zajištění dětí apod. Finanční poradce pomocí finanční analýzy zjistí skutečný stav, pojišťovák vaří většinou z vody.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2001 15:44

Jednoduše - na notebooku namodeluji jednotlivé situace (dlouhá nemoc, invalidita, smrt ...) na konkrétních datech Vás a Vaší rodiny. Dostanete přesná čísla o riziku, žádné historky. Pak se budeme bavit, co s tím uděláte.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2001 15:06

To jste měl opravdu smůlu, dotyčná rozhodně není vzorem finančního poradce NN a její praktiky musím označit za naprosto neprofesionální. Bohužel, ani sebelepší školení a tréninky, ani etický kodex či jiná smluvní pravidla nezabrání tomu, aby se pár "poradců" chovalo tak, jak píšete. U NN mne to překvapuje dvojnásob, protože její poradci často klientovi sami navrhnou, aby si nechali udělat nabídku u konkurence.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2001 14:48

I makléř může být nezávislý jen navenek a klientovi šikovně podsouvat produkty společnosti, která mu dá více. Navíc makléři nemají mnohdy detailní znalosti o všech produktech na trhu, takže jejich tvrzení, že vám vyberou to nejlepší, je jen tvrzení. Určitě vám pomohou se zorientovat na trhu pojistění, ale finální výběr si ponechte pro sebe a osobně si přímo u poj. společnosti porovnejte nabídky.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2001 11:25 | Baronlempl

Vystrašit a pojistit - víc než desatero pojišťovacích agentů. Pokud bych měl označit pro mne nejodpornější profesi, je to pojišťovací agent a nejodpornější instituce pojišťovna.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 5. 2001 17:28

Váš názor mne zaujal. Nechcete se mnou spolupracovat? Děkuji předem za odpověď. Jelenová
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2001 18:43

Zdravím vřele všechny pisatele. Podrobně jsem si přečetla některé Vaše reakce a s většinou z Vás musím souhlasit. Stojím ale na opačné straně. Já životní pojištění nabízím jako ředitelka pražské pobočky jedné z našich pojišťoven. Nevykládám žádné horory, snažím se velmi korektně a konkrétně klientovi v klidu své kanceláře vše vyložit."Životka" není houska na krámě a klient má právo vědět vše a také mít čas si vše rozmyslet. Co myslíte, je to slušný přístup? Úspěch tohoto přístupu je ale nevalný.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 4. 2001 23:30

Vážený Lišáku, opravdu si myslíte, že chvilka vtírání a pár keců o tragediích je pracovní náplní pojišťovacího poradce. Až se dopracujete k těm "starým kolenům" ozvěte se mi, rád bych sledoval Vaši novou kariéru
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2001 23:16 | Koukolík.a@volný.cz

V prvních dvou letech nemá Vaše životní pojistka odkupní hodnotu z těchto tří důvodů : 1) Pojišťovna si bere peníze za rizika kterými ručí za Váš život 2) Pojišťovna z Vašich peněz z prvních dvou let platí investice, protože se zavázala, Vaše peníze zhodnotit. A i investování stojí peníze. 3) Myusí zaplatit práci pojišťovacího poradce a případně dalších zamněstnanců, kteří s Vašim produktem pracují.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 10:01 | Havlicek

Vzhledem k tomu, že se nezávislým kompletním finančním poradenstvím již několik let zabývám, domnívám se, že mám již za tu dobu docela dobře zmapovaný i náš pojistný trh a společnosti na něm fungující. Proto jak z vlastních zkušeností, tak i stovek mých klientů se kterými se setkávám, se rovněž nemohu připojit k objektivitě zmíněného náhodného prezentovaného průzkumu. Tímto však v žádném případě nepopírám, že se klienti mohou i s popsanými praktikami setkat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2001 17:54 | zarecky

A navíc, kolik reklamních zásilek budete domů dostávat, abyste se dověděl, co je pro Vaše dítě nejlepší.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2001 19:20 | vaclava

K názorům na ŽP několik myšlenek. Dříve jsme si především pojišťovali majeteček a sebe, zejména živitele rodiny, jsme vynechávali. Ve vyspělých zemích tomu je naopak a někteří mají i 2-3 životní pojistky. Ani pro svobodné ŽP není nesmyslem, musí se jen vědět, který typ pojistky zvolit. Ne nadarmo jsou možné i daňové úlevy. Porovnávat ŽP s investicemi do kapitálových a peněžních trhů z hlediska výnosů nejde. V ŽP si vedle jistých výnosů kupuji i klidné spaní s ohledem na zabezpečení rodiny, ale i sebe sama třeba pro případ invalidity. Výnosy z jiných investic mohou tudíž být vyšší, ale i nižší či žádné. Různé pojišťovny přitom nabízejí různé druhy produktů. Je užitečné si nechat poradit kdy, kam a jak i třeba malé a postupně vydělávané peníze investovat. Prosím nespoléhejte, že si budete "užívat" ze státem zajišťované penze na stáří. Zdravý rozum říká, že když někdo něco prodává za provizi, tak se to snaží prodat a je na každém z nás, jestli si to koupíme. A je jedno jestli prodává ŽP jedné pojišťovny nebo jiné zboží. Doporučuji nezávislého finančního poradce z nezávislé společnosti, který mu pomůže se zorientovat v nabídce všech renomovaných pojišťoven, investičních fondů, penzijních fondů atp. Proč dštít síru na provize? Porovnám si placení pojistného, kolik bych dostal kdyby..... nebo kolik dostanu při dožití se konce pojistné doby a beru nebo neberu. Kolik platí pojišťovny prodejcům mne přece nemůže zajímat, pokud nechci aby se mnou cloumala neoprávněná závist.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2001 17:47 | Marek1

Setkal jsem se s několika pojišťováky,pojistku jsem uzavřel jen u dvou.Před tím jsem si dost zjistil,což se jim moc nelíbilo.Spoléhají na to,že lidé moc nevědí a dají se "ukecat" třeba zmíňovanými katastrofami.Je nutno dat si velky pozor a zjistit si vše předem.Trochu mě zarazilo hodnocení pojišťovny,ve které mám pojistku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2001 13:23 | Halamka

Jak dál v životním pojištění Od 1.1.2001 vstoupila v platnost novela zákona o dani z příjmu, která umožňuje odpočítat ze základu daně životní pojištění. Zaměstnavatel můžena tyto produkty přispívat z nákladů. Co to přineslo v praxi? Pojišťovny uviděli další zlatou žílu a vrhly se na budoucí klienty s reklamou nešetří. Pozveteli si pojišťováka, začne tím, že na rozdíl od konkurence mají v základním pojištění další produkty /např.: podporu v prac. neschopnosti, atd/. Samozřejmě tvrdí, že vše můžete odečítat a zamětsnavatel Vám může přispívat. Pokud však zavoláte správci daně na FÚ zjistíte pravý opak. Bohužel tak vystupuje většina pojišťoven. Zájem klienta je mimo hru jde o to, urvat co největší kus z nabízeného koláče. Jak na konci roku při zúčtování daně dopadne klient je nezajímá. Začátkem příštího roku se dovíme jak byli úspěšní. Jak byl spokojen klient je otázkou. Bohužel ani ministerstvo financí k této situaci svým jednáním nepřispívá. Výklad k novele je velmi rozporuplný a nejlepší je odpověď, že se tím ještě nezabývají snad na podzim. Přeji všem, aby zvolili nejen správnou pojišťovnu, ale i správný produkt a nenechaii se ovlivnit jak ukazuje test. Není kam spíchat. Odstoupení od těchto smluv, je finanční sebevražda.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 17:41 | Katerinka

Jak kde, jak co... Zajímavým doplňkem k ŽP je možná i připojištění pro závažná onemocnění. Na první pohled vypadá slibně, ale v pozadí jsou schované některé další faktory: 1) Každá pojišťovna pojistí jen několik málo onemocnění 2) Někdy se jedná jen o specifickou, méně se vyskytující variantu (např. agent říká infarkt, ale při podrobnějším čtení smlouvy zjistíte, že vám musí polovina srdce ochrnout, abyste něco dostali) 3) Lepší, než takto onemocnět je ... 4) Podobné je to i s připojištěním na trvalou invaliditu - mít "jen" částečný invalidní důchod určitě nestačí a u úplného si také nejsem na 100% jistý.
U ŽP s kapitálovou složkou si zase agenti dávají záležet, aby zdůraznili, kolik klient dostane zpět po ukončení pojistky (např. za 25 let 1.000.000) a zvláště je baví finta, kdy do výsledku zahrnou předpokládanou inflaci, ale zapomenou už podotknout, jaké bude celkové pojistné za těch X let při předpokládané inflaci. Asi dobře vědí, že by si kapitálové pojištění většina klientů rozmyslela.
Velmi dojemné pro mne bylo líčení, jak pojišťovna zabezpečí případný pohřeb a úkony s tím spojené...
Pojistit jsem se nakonec nechal (i s kapitálovou složkou)...
Osobně však jako nejvýhodnější ŽP vidím "úvěrové pojištění", které se asi nejčastěji použije k jištění hypotéky, ale není to nutné, kdy jednorázově zaplatíte fixní pojistné na určitou dobu (např. 35.000 na 10 let), za kterou se pojistná částka (např. 1.500.000) lineárně snižuje k nule.
A k otázce autorů na manipulativní metody agentů musím jen podotknout, že daleko horšími manipulátory jsou politici, kteří rovněž slibují za mé peníze hory doly, málokdy však sliby plní a já nemám možnost jim peníze nedat, chci-li také nějaké mít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 17:39 | Katerinka

Čmuchalové nebo \"práskači\"? Nám se stalo, že deset minut poté, co jsem přivezl manželku s dcerou z porodnice, zazvonil u našich dvěří pojišťovák a chtěl mou dceru pojistit. Když jsem se mu snažil vysvětlit, že bychom v této chvíli chtěli být v rodinném kruhu, nechtěl se nechat odbýt a pořád "plácal" něco o vynikajících produktech. Pomohlo teprve, když jsem se zeptal, od koho ví, že máme doma novorozence, od koho ví, že zrovna dneska máme přijet z porodnice a jestli by se mi mohl prokázat nějakým průkazem, abych měl jistotu, že není podvodník. Potom "jel jak namydlenej blesk". Asi si dobře uvědomoval že nejen jeho chování není "košer", ale ani chování někoho v porodnici, kdo si zřejmě přivydělává dost odporným způsobem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 10:51 | holes

Pojistětě se kdekoliv jinde, jen ne u CSZP.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2001 19:08 | Aston

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Nechystám se pojistku využít, :-) ale vrtalo mi to hlavou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2001 14:44 | FekarZ

To jsem rád, že zásluhou pana Manna už máte odpověď.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 937 900 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

S pokračující válkou na Ukrajině se stále více mluví o možném použití jaderných zbraní....více

Mlaskání a oplzlé komentáře. Obtěžovali ji strážníci ve službě. Odmítla si to nechat líbit

 Mlaskání a oplzlé komentáře. Obtěžovali ji strážníci ve službě. Odmítla si to nechat líbit

„To jsou ale nožky. Tý jo a má kérku! To je fakt kérka!“ slyším během nakupování rohlíků...více

Kontroverzní vlastnící ohrožují fotbal. Trojského koně máme i v Česku

Jsou jako trojští koně, kluby si nekupují z lásky k fotbalu. Chtějí si přes ně zlepšit...více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastimil Tlustý

politik

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
32,35 %

z 34 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
84,00 %

z 25 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.