Komerční banka má internetové bankovnictví

Zatímco významné světové banky, naposledy ABN Amro Bank, ustupují od záměru vybudovat internetové banky, v ČR je situace opačná. Jen během dubna se chystají do ringu vstoupit tři banky. První z nich – Komerční banka – své internetové bankovnictví spustila hned počátkem měsíce.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 4. 2001 7:44

Opet krok spatnym smerem jako u KB Best. Jako by se predhaneli o vymysleni co nejvice odpuzujiciho (=uzivatelsky neprivetiveho) produktu. Velka vetsina uzivatelu by asi dala prednost offline praci a komunikaci prostrednictvim e-mailem pomoci sifrovaneho souboru. Souborem, ktery by banka poslala v pripade pohybu na uctu s vypisem pohybu a klient dle sve potreby by zaslal dispozicni prikazy na adresu KB.
In line system jen v pripade specialnich pozadavku (trvale prikazy, vypisy pohybu na uctu za urcitou dobu apod.) Tento system se asi brzo stane nepruchodnym jako KB Best. Napr. z onech 70tis. klientu si rano mezi
7 a 8 hod. bude chtit zjistit stav sveho uctu 80%. Bude to system stihat, kdyz jeho reakce v soucasnosti je jiz hodne pomala a hodne chybova a to obsluhuje par nahodnych zvedavcu). Asi nikoli. "Odbornici" v KB
by mozna meli formou anket a pruzkumu zjistovat skutecne potreby a predstavy klientu a nikoli vnucovat svou predstavu toho nej nej reseni. V tomto pripade vubec nevzali v potaz, ze vetsina uzivatelu inetu ma dialup pripojeni (nebo se opet chteji zamerit jen na velke podniky s pevnym pripojenim ??)

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2001 14:24, JirkaZ

Ale jistě. Je to problém bezpečnosti - deklarovanému zabezpečení moc nevěřím. Pramení to hlavně z toho, že mám osobní zkušenost, kdy se mi podařilo i bez certifikátu odeslat peníze z vlastního účtu a bance to navíc bylo jedno. Druhá věc je rychlost (počet položek je ve stovkách a tisících měsíčně)- nejen internetu a bankovního serveru(vyzkoušel jsem v jednom případě demoverzi-dost pomalé), ale zpracování v účetním systému firmy. Proto se mi víc zamlouvá přenos dávkového souboru po modemu - náklady téměř stejné, zabezpečení i rychlost zpracování vyšší-nezávisí na počtu položek.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

20. 2. 2020 17:57 | Jaroslav Svoboda

jste drazí!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2001 14:28

Zřejmě nás čeká srážka s asteroidem. Ano. Tato věta má stejnou informační hodnotu, jako ta Vaše.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2001 10:26 | holes

Zřejmě nás čeká zdražení poplatků za Expresní linku.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2001 17:22

Nedá mi, abych do tohoto rozhovoru nevstoupil. Mně se zdá šifrování 128bit SSL a 1024/2048 bit PKI dostatečně robustní.
Nevidím žádnou souvislost, mezi počtem dávek a mírou zabezpečení.
Rychlost zpracování je samozřejmě vyšší, ale nelze transakci provést z dnes obvykle všude dostupného PC (MSIE + Internet). Homebanking je aplikace, která se vždy instaluje a je tudíž vázána na daný kus hardwaru.
Mějte se fajn. VLK
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2001 14:24 | JirkaZ

Ale jistě. Je to problém bezpečnosti - deklarovanému zabezpečení moc nevěřím. Pramení to hlavně z toho, že mám osobní zkušenost, kdy se mi podařilo i bez certifikátu odeslat peníze z vlastního účtu a bance to navíc bylo jedno. Druhá věc je rychlost (počet položek je ve stovkách a tisících měsíčně)- nejen internetu a bankovního serveru(vyzkoušel jsem v jednom případě demoverzi-dost pomalé), ale zpracování v účetním systému firmy. Proto se mi víc zamlouvá přenos dávkového souboru po modemu - náklady téměř stejné, zabezpečení i rychlost zpracování vyšší-nezávisí na počtu položek.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 23:25 | Anonymous

Jasně že je lepší Expresní linka. Dokonce je v naší krásné zemičce nejlepší (viz ceny za 2000 i za 2001). SMSky jsou dost komplikované a pro uživatele není spásný ani SimToolkit, protože stejně dnes každý už má mobil a nebude si kupovat nový, jen proto, že ten stávající SimToolkit nepodporuje. Tržně to nemůže být pro žádnou banku zajímavé - není to totiž zajímavé pro klienta.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 23:18

Mojíbanku jsem pro naši firmu zaregistroval přes svého osobního bankéře. Všechno mě i našim dvěma účetním vysvětlil, vše funguje jak má ... Spokojenost je na obou stranách. Dovoluji si jen podotknout, že pro naši společnost je cena více než přijatelná. Pokud si dám na papír vedle sebe náklady na platební styk dříve a nyní (nezohledňuji úsporu času, ani to, že mám přehled o dash flow na jedné obrazovce ...), musím konstatovat úplnou spokojenost. Od pilotního projektu se navíc podstatně zlepšil i design, což byla dříve slabá stránka mojíbanky.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2001 17:31

Mohu se zeptat proč internet banking neni pro středně velkou firmu ?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2001 19:59 | JirkaZ

Jako ekonom ve středně velké firmě si dovoluji tvrdit, že internetové bankovnictví pro ni není. Ostatně Komerční banka taky ne.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2001 10:50 | xxx

Pokud vím, tak ho KB chystá. Snad ještě letos. Na druhou stranu, já používám Expresní linku a myslím, že je lepší než jakékoliv GSM bankovnictví. Jestli je v něčem tahle banka dobrá, tak je to právě v Expresní lince.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2001 10:47

Co tu řvete jak svíčkový báby?! To si nikdo nepřečet, že produkt je primárně určen středním firmám? Od nich by tu měly zaznít relavantní připomínky - jako od cílových uživatelů. Až KB - už název Komerční napovídá, komu hlavně banka slouží - zavede Internetbanking pro retail, tak suďte. Stavěl sem onehná plot a potřeboval sem beton. Užil sem míchačku, a nebo mi ho přivezli Tatrou?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2001 7:44

Opet krok spatnym smerem jako u KB Best. Jako by se predhaneli o vymysleni co nejvice odpuzujiciho (=uzivatelsky neprivetiveho) produktu. Velka vetsina uzivatelu by asi dala prednost offline praci a komunikaci prostrednictvim e-mailem pomoci sifrovaneho souboru. Souborem, ktery by banka poslala v pripade pohybu na uctu s vypisem pohybu a klient dle sve potreby by zaslal dispozicni prikazy na adresu KB. In line system jen v pripade specialnich pozadavku (trvale prikazy, vypisy pohybu na uctu za urcitou dobu apod.) Tento system se asi brzo stane nepruchodnym jako KB Best. Napr. z onech 70tis. klientu si rano mezi 7 a 8 hod. bude chtit zjistit stav sveho uctu 80%. Bude to system stihat, kdyz jeho reakce v soucasnosti je jiz hodne pomala a hodne chybova a to obsluhuje par nahodnych zvedavcu). Asi nikoli. "Odbornici" v KB by mozna meli formou anket a pruzkumu zjistovat skutecne potreby a predstavy klientu a nikoli vnucovat svou predstavu toho nej nej reseni. V tomto pripade vubec nevzali v potaz, ze vetsina uzivatelu inetu ma dialup pripojeni (nebo se opet chteji zamerit jen na velke podniky s pevnym pripojenim ??)
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 22:50 | Anonymous

Za prvé - KoBa nemá 2 miliony klientů. Pokud by jich i tolik měla, je třeba je rozčlenit podle jejich potřeb a požadavků. Provádět firemní bankovnictví přes SMS ky je docela srandovní představa...
ČS mi jako klientovi nabídla GSM banking. Když jsem si četl leták a nenašel jsem k bodu "bezpečnost služby" nic co by mě přesvědčilo, že moje SMSky se (a te´d se držte) 4 - slovy čtyř místným kódem (PINem) To je skutečně zabezpečení na úrovni ...
Navíc by mě nepřekvapilo, kdyby si ze zasílaných SMSsek někdo na jejich cestičce z a k mému mobilu nedělal svoji malou databázi. Myslím, že firmy Paegas a spol. by měly dost dobrý přehled o každé korunce která se u nás přesune.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2001 21:49 | pepe

A co GSM banking? Na ten čekám tři roky. Vždyť eBanka to má od léta 98 a loni přibyla celá řada dalších. Mám účet v KB a eBance právě kvůli GSM. Nemá někdo představu, kdy i management KB ocení víc než 2.000.000 lidí, kteří mohou snadno a bezpečně ovládat účet z mobilu?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2001 19:03

Vzkaz anonymovi
Vážený anonyme,
Pokud banka navenek prohlásí, že produkt není primárně určen pro drobnou klientelu, ale pro firmy a navíc nastaví vysokou cenu pro drobné klienty a relativně nízkou pro firmy, pak nechápu, jak na to můžeš nadávat? Je to prostě její strategie. Zrovna tak můžeš nadávat, že Rolls je pro normální lidi drahý ... Dej si pět a pět dohromady než něco napíšeš ...
Navíc - pokud jsi spokojený s vnitřkem netbanky, tak jsi opravdu nenáročný ...
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2001 19:43

Poplatek? Mam Netbanku v ZB - tam je to jiz druhym rokem bez poplatku... Rovnez preji KB mnoho spokojenych uzivatelu internetoveho bankovnictvi, kterym nevadi, ze je jejich banka odira jak muze. Navrhuji vice clanku na toto tema, vyse poplatku v nekterych bankach mne vede k zamysleni, zda maji sve klienty za uplne blbce, nebo zda temi blbci vazne jsme.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2001 15:46

Souhlasím se vším co zde bylo napsáno.Tento měsíc ruším běžný účet u KB, protože průměrná cena za měsíc se již blíží k 60 Kč a začína to být neúnosné.Radši obětuji 250 Kč za jeho zrušení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2001 13:38 | SkrivanekT

Požádali jsme zástupce bank nabízejících přímé bankovnictví o přání novému konkurentovi. Zde je komentář eBanky: Komerční bance přejeme spokojené (!) zákazníky, kteří ocení její služby. Hezké odpoledne, Lenka Petroncová, specialistka PR a tisková mluvčí
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2001 12:22 | urubkova

79 korun měsíčně je skutečně hodně, pokud chcete navíc ještě využívat Expresní linku, máte na ni sice slevu (místo 49 platíte asi 13 korun), přesto se však v konečném součtu (po započtení min. 25 korun za vedení účtu) 79 + 13 + 25 = 117 blížíme cenám, které za obdobné služby chtějí menší banky zaměřené na bonitnější klienty (eBanka, Citibank, Bank Austria Creditanstalt)... je však pravdou, že poplatky za transakce jsou stále v Komerční bance nižší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2001 10:52 | Daniel Takáč

Ten produkt mi přijde divný, na infolince o něm nevědí skoro nic a tak opravdu váhám, zdali si ho pořídit. Spíš ale sáhnu po telefonní obsluze, se kterou je spousta lidí spokojena a kde není třeba řešit problém bezpečnosti tak hodně jako na internetu.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kohout

ekonom

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services