ČSOB: Internet není její silnou stránkou

Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 3. 2001 21:23

Ohledně toho přesměrování. Nemyslíte, že tím banka chtěla třeba upozornit na změnu loga a potažmo své vlastní image. Kritizovat to, že magazín vypadá jinak je podle mě nepřípustné, kdyby se totiž autorka zkusila podívat jak vypadá magazín ve fyzické podobě zjistila by, že jeho elektronická podoba tu fyzickou kopíruje. To, že stránky o IPB a o Poštovní spořitělně vypadají jinak je podle mě dáno tím, že banka teprve teď oba podniky sloučila, navíc celý prosec probíhá poměrně rychle, navíc IPB neposkytuje stejné služby jako ČSOB, totéž platí o Poštovní spořitelně, takže zatím asi nebylo nutné všechny tři prezentace sjednocovat po grafické stránce. Nehledě na to, že Poštovní spořitelna používá stále starou Corporate Identity. Podle mě je tenhle stav přechodný a ČSOB nás určitě ještě něčím překvapí. Nicméně bych zdůraznil, že co se Dynamickách interaktivních aplikací týče má banka ještě co dohánět.
Mimochodem Improve.cz mě překvapilo, že jako referečního zákazníka uvádí sebe samo a navíc má každou referenci uvedenu dvakrát - jak profesionální.

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

22. 8. 2001 23:19 | ash

reknu Vam pane tomanku, ze Vase nove stranky jsou jednou z nejhorsich firemnich prezentaci, jakou jsem kdy videl!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2001 15:48

Litujeme, že web Československé obchodní banky vzbudil mezi čtenáři serveru www.penize.cz tak rozdílné názory. Československá obchodní banka byla vždy hrdá na to, že je leaderem ve využití nových technologií. Například jako první peněžní ústav v ČR umístila svou výroční zprávu spolu s multimediální firemní prezentací na CDROM a získala s ním mnoho ocenění. Také naše www stránky podle nás byly v době svého vytvoření absolutní špičkou na českém trhu. V tomto trendu hodláme pokračovat i nadále, a proto připravujeme zcela novou podobu našich www stránek. Ta by mela reflektovat vznik nove CSOB a tedy take spojeni produktu byvale IPB a CSOB a vsech ostatnich vystupu smerem ke klientum. K tomuto propojovani vsak dochazi postupne a proto bude nova podoba webu spustena priblizne v polovine tohoto roku. Nechceme se zbytecne vracet k polemikám kolem našich stránek současných, ale věříme, že stránky nové si určitě opět zaslouží to nejlepší hodnocení.
Milan Tománek Výkonný ředitel Řízení komunikace skupiny ČSOB
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2001 21:23

Ohledně toho přesměrování. Nemyslíte, že tím banka chtěla třeba upozornit na změnu loga a potažmo své vlastní image. Kritizovat to, že magazín vypadá jinak je podle mě nepřípustné, kdyby se totiž autorka zkusila podívat jak vypadá magazín ve fyzické podobě zjistila by, že jeho elektronická podoba tu fyzickou kopíruje. To, že stránky o IPB a o Poštovní spořitělně vypadají jinak je podle mě dáno tím, že banka teprve teď oba podniky sloučila, navíc celý prosec probíhá poměrně rychle, navíc IPB neposkytuje stejné služby jako ČSOB, totéž platí o Poštovní spořitelně, takže zatím asi nebylo nutné všechny tři prezentace sjednocovat po grafické stránce. Nehledě na to, že Poštovní spořitelna používá stále starou Corporate Identity. Podle mě je tenhle stav přechodný a ČSOB nás určitě ještě něčím překvapí. Nicméně bych zdůraznil, že co se Dynamickách interaktivních aplikací týče má banka ještě co dohánět. Mimochodem Improve.cz mě překvapilo, že jako referečního zákazníka uvádí sebe samo a navíc má každou referenci uvedenu dvakrát - jak profesionální.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2001 18:51

Samozřejmě že to lze, ale lze pak takový názor brát vážně? Já si myslím, že ne.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2001 14:57 | pjt

Hodnotit mohu, i kdyz muj vlastni web neni dokonaly. To je na obranu autorky. Osobne, kdyz narazim na web, ktery je pomaly a jeste ke vsemu mi na vstupni strance neda urcitou sumu informaci, tak odchazim.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2001 13:34

Nerozumím vyhrocené kritice autorky, teším se na její zdůvodnění jak došla k tomu že část (1/3 - 1/4) návštěvníků webu odejde hned na začátku. Stejně tak bych uvítal její zhodnocení webu společnosti, kde je zaměstnána - nefunkční odkazy ( např. http://www.improve.cz/studies.asp).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2001 15:27 | Marek1

Je třeba jen doufat,že se webová prezentace tak velké a významné banky co nejdříve výrazně změní k lepšímu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2001 19:24 | TGP

Myslím, že je to dobrý nápad. Velmi se mi líbí hlasy laické poroty, zejména to, jak celý web shrnul pan Janeček. Jasné, stručné a přehledné.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2001 19:09 | TGP

Zkoušel jsem to přes dialup u VOL a načítání trvalo tak dlouho, že mě to přestalo bavit. Děkuji, už se na web ČSOB nevrátím.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2001 18:19 | stromecek

To neni spickova firemni prezentace, to je JURSKY PARK.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2001 12:57

Těch důvodů je více: vy jste už některé z nich naznačil. Uživatel na stránku zabloudil, proklikl banner, má otevřeno více oken a pohlížeč zavře, technické problémy - stránka se ze serveru odešle, ale nedorazí k uživateli, informační hustota stránky (počet odkazů na stránce) apod. Je třeba hodnotit konkrétní stránky - zobecnění je, že u všech prezentací jsme se s tím setkali.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 12:45 | TGP

Čím to podle vás je? Jde o lidi, kteří náhodou zabloudili, proklikli nějaký banner - nebo jak se tam dostali a proč tam přišli?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 12:04

A na zaver jedna fakticka pripominka/otazka: odkud mate informaci o tom, ze 1/4 - 1/3 uzivatelu nebude pokracovat pri prohlizeni stranky? Z jakeho pruzkumu vychazite?
Vycházíme ze znalosti situace u ostatních klientů. Analýzou logů bylo zjištěno, že nezáleží příliš na povaze webu, nezáleží na www prezentaci - prostě na první stránce min. čtvrtina lidí uteče. A nedostanou-li absolutně žádnou informaci, je to škoda pro provozovatele serveru, že tuto čtvrtinu potenciálních klientů neoslovil.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 12:02 | TGP

Myslím, že nemáte úplně pravdu. Na weby se dívám především ve chvíli, kdy si vybírám poprvé. Jako klient už vím, jaké jsou jiné kanály, ale pro prvotní orientaci používám právě web. Takže pokud to nenajdu rychle, jdu jinam. A mimochodem, sám asi dobře víte, že za takové komplexní analýzy, které navrhujete, se platí docela velké peníze...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 11:56

Jste-li rozumný, šel byste dál, protože jednou kliknout na odkaz je mnohem méně náročné (hlavně časově), než hledat web jiné banky. Zváště máte-li již koupený produkt banky a potřebujete o něm nějakou dodatečnou informaci. Težko ji budete hledat na webu cizí banky, jestli souhlasíte. Krom toho jsou i jiné kanály než web, jak získat informace, ale to už je jiná přihrádka o mixování různých kanálů. Asi bych kanály nehodnotil odtrženě, ale zkoumal bych, jak (kvalita/kvantita) banka informuje své klienty, ne jaký má web a konec. Článek o tom, že web má jiný vizuál než firemní zpravodaj je spíše pro marketingové pracovníky, rozhodně ne pro klienty banky (potažmo čtenáře Peněz.cz, i když samozřejmě i marketingoví pracovníci z různých důvodů Peníze čtou:-)).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 11:22 | TGP

Proč nemají na stránkách více linků mezi sebou? Neustále se musím vracet, místo abych mohl volně proplouvat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2001 11:11 | TGP

Na internetu se pohybuji už pár let, takže vím, že ve srovnání s průměrným podnikem je to špičková firemní prezentace. Jenže weby bank (zvlášť té největší v zemi) by měly být o něčem jiném a udávat tón. To se jim ale příliš nedaří, což je škoda. Kdo jiný by na to měl mít peníze a hlavně chápat, že je to zajímavý marketingový nástroj a časem i prodejní kanál?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2001 11:10 | FekarZ

Nejde o samoúčelný článek, ale o první díl seriálu, jenž postupně zhodnotí weby všech významnějších hráčů finančního trhu. Samozřejmě, že coby uživatel dokážete zhodnotit úroveň serveru i vy sám - a pak to, prosím, račte učinit v anketě na konci článku. Dotaz týkající se zdroje citovaného průzkumu předáme k zodpovězení přímo autorce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 11:05 | TGP

Proč bych chodil dál? Při dnešním širokém výběru se spíš půjdu podívat jinam (k jiné bance) než abych se zoufale snažil informaci najít na jednom webu. Banka tak poměrně jednoznačně přichází o klienta nebo o transakci, kterou by jinak získala, kdyby mi tu informaci dala okamžitě a bezbolestně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 10:52 | TGP

Web mi nepřijde až tak špatný, ale je pravda, že jde o firemní prezentaci, nikoliv o server určený pro aktivní podporu prodeje služeb či dokonce jejich přímý prodej.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 419 406 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vztek matek. Proč se neovládáme a pak se za to nenávidíme

Vztek matek. Proč se neovládáme a pak se za to nenávidíme

Občas cítím na své dítě obrovský vztek, který stěží ovládnu. Nebo neovládnu. Strategie,...více

Nemáte s kým vyrazit do hor? Nebojte se. Vandr o samotě zvládne každá z nás

Nemáte s kým vyrazit do hor? Nebojte se. Vandr o samotě zvládne každá z nás

Zavřené hranice spoustu z nás donutily plánovat prázdniny v Česku. Chcete taky vyrazit...více

Stříhat za dvojí ceny muže a ženy není fér, říká kadeřnice Klára Váňová z Barberette

Stříhat za dvojí ceny muže a ženy není fér, říká kadeřnice Klára Váňová z Barberette

Klára Váňová samu sebe nenazývá kadeřnicí, ale holičkou, přesněji anglickou slovní hříčkou...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Blažek

politik

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
71,43 %

z 7 duelů
×
Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
7,69 %

z 13 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.