Dojíždíte… Ovlivnilo vás zvýšení jízdného na železnici?

Ráno se probudíte, rychle se nasnídáte a spěcháte na vlak, protože denně dojíždíte do zaměstnání. Možná jste ale po zdražení jízdného Českými drahami raději začali jezdit za prací autobusem nebo autem.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 3. 2001 18:14, urubkova

Vlak je v Anglii spíš luxusní záležitost, za poměrně vysokou cenu ale člověk získá opravdu kvalitní služby. Cesta Londýn - Oxford byla tím absolutně nejlepším železničním zážitkem mého života.

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 3. 2001 11:54

Reforma železnice se v Británii (stejně jako ve Švédsku), podle mého, povedla. Lidé začali opět jezdit vlakem (i přes to že se zdražil), vlaků jezdí více, průměrná zpoždění se zkracují, snižují se i státní dotace. Problém nehod je vyvolán velkým nárůstem přepravy na podudržovasné infrastruktuře z dob BR. Teď se ještě švédsko-britská inspirace uchytila i v USA...

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

22. 3. 2001 11:54

Reforma železnice se v Británii (stejně jako ve Švédsku), podle mého, povedla. Lidé začali opět jezdit vlakem (i přes to že se zdražil), vlaků jezdí více, průměrná zpoždění se zkracují, snižují se i státní dotace. Problém nehod je vyvolán velkým nárůstem přepravy na podudržovasné infrastruktuře z dob BR. Teď se ještě švédsko-britská inspirace uchytila i v USA...
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2001 21:42

A zkusili jste nekdo nekdy vlaky na dalnem vychode? 42 hodin v luzkovem vagonu expresu Chongqing - Shanghai byl absolutne nejvetsi zeleznicni experience, ktery jsem kdy mel... a navic stalo to jenom 100 dolaru, takovou laci nemame ani u nas :))))))))
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 18:14 | urubkova

Vlak je v Anglii spíš luxusní záležitost, za poměrně vysokou cenu ale člověk získá opravdu kvalitní služby. Cesta Londýn - Oxford byla tím absolutně nejlepším železničním zážitkem mého života.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 17:36 | martinahu

Nelze než souhlasit. Cena za 39 liber z Edinburghu do Glasgowa je také přemrštěná. Naštěstí jsem měl Interrail, tak mne tyto ceny nechávaly naprosto klidným.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 17:28 | PetrV

Britske drahy jsou sakra drahe. Jel sem jednu cestu z Londyna na sever za neco malo pres 40 liber, zpatky busem tutez cestu za 12 liber.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 17:25 | PetrV

Mozna sou ty vlaky az prilis rychle, furt tam maji nake nestesti...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 17:21 | martinahu

Já mám zkušenosti také i z Anglie. A netvrdil bych nic špatného. Vlaky jsou rychlé, občas mají normální zpoždění. Příjemný personál, běžné je pojízdné občerstvení. Akorát možná i pro anglány trochu drahá dráha:-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 16:53 | FekarZ

Zlodej jest slovo oznacujici cloveka, ktery si neco privlastnuje, aniz by to bylo jeho. Presnou definici je jiste mozne nalezt v kteremkoliv slovniku. Mineno tim vsak nebylo nic osobniho, nez poukaz na to, ze jakkoliv se management jakehokoliv podniku muze citit byt maximalne opravnen nakladat firemnim majetkem dle vlastni vule a v zajmu vlastnich cilu, nema na to pochopitelne pravo - coz logicky plati nejen pro generalniho reditele, ale i jeho uklizecku. Prosim nebrat osobne. Pripoustim, ze prave v Britanii jsem nikdy vlakem nejel, mohu jen velice laicky vychazet ze svych pocitu z metra, coz je blizky produkt. Nicmene v jinych zemich jsem vlakem jel a jejich uroven je nesrovnatelne lepsi (pochopitelne myslim regionalni drahy, ceske spickove spoje do zahranici jsou taky super, ale o tom nema smysl se bavit). Britske drahy navic zrejme zrovna nejlepe nedemonstruji rozdil mezi privatni a statni drahou, protoze i oponenti tuzemskych CD pripousteji, ze se privatizace zeleznice v Britanii nepovedla zrovna nejlepe. Nicmene, Mirku, zname-li se, pojdme dalsi diskusi vest privatnimi maily - ne ze bych chtel zavest nejakou cenzuru, ale predpokladam, ze vetsinu ctenaru zde nase haha nezajimaji). S uctou,
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 16:52 | martinahu

Omlouvám se za trapný překlep. Nečetl jsem po sobě, co jsem napsal. Dík za upozornění:-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 16:33

Zdenku, to haha byla reakce ta ten prispevek, co jsi napsal. A pokud se tyka mych zkusenosti s vlaky v cizine, tak jsou konkretne z Britanie, podotykam, ze drahy tady jsou privatni. Ja zase nevim, co jsi myslel tim slovem zlodej.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 16:15 | PetrV

Já bych si aji TYPNUL:))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 16:10 | FekarZ

Upřímně řečeno, nevím, jestli to haha jsi adresoval mě. Pokud ano - znamená to snad, že když všichni jsou zloději, já můžu být taky?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 14:34 | martinahu

Nevím, v jakých končinách jste jezdil, ale podle mých vlastních zkušeností, dost bohatých, je to úplně jinak. Např. ve Švédsku, pokud má vlak spoždění (samozřejmě, že výjimečně ano), mohou si cestující dojít do restauračního vozu, kde dostanou zadarmo občerstvení. Úplnou samozřejmostí jsou ve vagonech 2. třídy (Inter Regio) "dětské koutky", kde se děti mohou vyřádit; v sedadlech jsou zabudované vstupy na sluchátka, můžete poslouchat co Vás napadne. Neustále prochází služba s jídelním vozíkem jako v letadle. Jízda vlakem X2000, v noci lze jet někdy bez příplatku, (slabý odvar je zde u nás v podobě EC/IC) je nezapomenutelná. I soupravy TGV x let staré vypadaly nesrovnatelně lépe než naše moderní špičkové vozy. Pokud se svezete švýcarskými drahami, zapomeňte na spoždění. Opravdu doslova jako jejich pověstné hodinky. Mám pokračovat? A nyní se svezte posázavským Pacifikem nebo do Tábora panťákem. Řečnická otázka- víte jak staré jsou prototypy dnešních pantografů? Typněte si. Spousta jich třeba několik let přesluhuje, prostě není na nové. A na závěr, stav kolejnic je takový, že na spoustě míst je omezená rychlost na minimum. Tečka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 13:59

Ha, Ha, Ha, zajímalo by mne, jak často a jak intenzivně jsi používal vlakovou dopravu na západ od našich hranic. Já ji používám dost často, a to jak rychlíky, tak místní vlaky a můžu ti říct, že je to u nás asi tak na stejný urovni, ale rozhodně spolehlivější. A s těmi zájmy managementu bych se chtěl zeptat, jak se to liší od zájmů managementu jiných podniků ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2001 11:48 | urubkova

Super produkt, škoda, že když jsem si kupovala nový Junior pas za 690 Kč, paní na pokladně se neobtěžovala mě upozornit, že od toho dne mají v prodeji právě ISIC Junior, který je výrazně levnější...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2001 11:44 | martinahu

Je otázka, kolik lidí využívá různých slev na dráhu a zda o nich vůbec vědí. Např. student s ISIC kartou může za poplatek 30,-/rok jezdit na Juniorpas. To jest o několik desítek procent levněji.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2001 11:39 | martinahu

Pokud oblastní ředitel prodá pod cenou pozemek vedle nádraží svému známému, nelze to brát jinak než účetní ztrátu. Když dráhy vykazují ztrátu v miliardách, každý si dokáže představit v jakém měřítku se neefektivně nakládá s penězi daňových poplatníků. I když jsou DB také ve ztrátě a snaží se restukturalizovat, modernizovat a propouštějí, cestování vlaky DB je přeci jenom o něčem jiném...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2001 11:26 | FekarZ

Ne cena, ale totální ignorance potřeb cestujících, či spíše totální absence marketingového řízení a standardní marketingové komunikace dělá z Českých drah neschopného molocha. Lidé ve vrcholovém vedení železnice se cítí více politiky, než profesionálními manažery, a tak neustále kličkují mezi zájmy stran, svými osobními zájmy, snahou udržet se v křesle... Cena není vždycky ten nejdůležitější faktor ovlivňující, zda spotřebitel danou službu využije - třebaže média pokaždé křičí především a jedině proto, že dráhy už zase natahují ruku po vyšším jízdném. Příkladem jsou mobilní telefony - copak se o nich dá říct, že je to levné zboží, něco nezbytně potřebného k životu? Rozhodně ne - ale mobilní operátoři se radují z neustávajícího závratného růstu, protože lidé prostě mobilní telefon musí mít. "Nosí se to." Proč se stejně nenosí jezdit vlakem? Protože jsou špinavé, firma se zákazníky nijak nekomunikuje, člověk se za české vlaky spíš stydí, než aby byl hrdý, že jezdí železnicí. Stačí vyjet pár kilometrů za naše hranice a zjistíte, že západní společnosti provozují vlakovou dopravu úplně jinak - a to není jen o hezčích a čistších vagonech, ale také o úplně jiném chování drážního personálu, o škále poskytovaných služeb, o příjemném prostředí nádražních hal atd. Že to v Česku neumíme? Ale umíme. Privátní dráhy fungují s větším entuziasmem a s většími ohledy na potřeby zákazníků. Základní marketingové pravidlo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2001 10:42 | TGP

Ono hodně záleží na tom, co kdo nabídne. Jel jsem o víkendu do Sušice a musel volit, zdali vlakem nebo autobusem. Mou osobní preferencí byl vlak (lépe se tam sedí, můžu se projít, nehrozí zácpy, ...), ale když jsem zjistil, že bych musel třikrát přestupovat a jel to přes tři hodiny, tak jsem vyrazil na autobus. Byl poloprázdný, přijel na minutu přesně a všechno bylo fajn. Docela mě to překvapilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2001 10:08 | urubkova

Sama za sebe prohlašuju, že existují ještě jiné elementy, které beru do úvahy, když se rozhoduju mezi cestováním vlakem nebo autobusem, a to všechna ta zpoždění, vymrzlé vagony, špínu a protivné průvodčí. Za 5 let, co jsem intenzivně jezdila vlakem, to ve mně zanechalo tak nepříjemné dojmy, že se cestovaní po dráze zdaleka vyhýbám. A zvýšení cen (i když ne přímo závratné) tento můj dojem jestě potvrdilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Kamil Vacek

podnikatel a investor

Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Kamil Vacek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services