Stále regulujeme málo, říká František Jakub

Od počátku roku působí podílové fondy v novém právním prostředí. Nejen o nových způsobech regulace vyplývající z novely zákona o investičních společnostech a fondech si Peníze.CZ povídaly s předsedou Komise pro cenné papíry Františkem Jakubem (31).

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2001 17:34, Gladiator

Je uplne jedno jestli cinnost Vasich prodejcu pojmenujete prodej nebo zprostredkovani nebo jen sireni informaci klientovi a je jedno, jakou s nim budete mit smlouvu, zda-li o obchodnim zastoupeni nebo mandatni nebou jakoukoliv jinou, ale VZDY tomu prodejci vyplatite provizi za ziskaneho klienta a VYSI JEHO INVESTICE, cimz vazete jeho odmenu na prodej/zprostredkovani, takze pujde vzdy o cinnost podle zakona o CP, kterou muze delat prodejce pouze tehdy, pokud ma registraci u KCP.

Zobrazit celé vlákno

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

24. 1. 2001 11:55 | TGP

Anonym byla možnost ponechaná uživatelům záměrně, kdo chce, může ji použít. Obecně si ale myslím, že slůvko anonym v nadpisu pak poněkud snižuje důvěryhodnost autora názoru a váhu toho, co říká. Proto obvykle doporučujeme používat jakýkoliv mail (včetně freemailů). Navíc se občas může stát, že na příspěvek někdo reaguje přímo a místo na server pošle svou reakci přímo autorovi, z čehož se někdy mohou rodit zajímavé diskuse (a nebo taky pracovní vztahy...).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2001 11:08

Já se domnívám, že uvedení jména není nezbytnou nutností toho, aby zde někdo mohl zanechat svůj příspěvek, který ovšem není vulgární a je ve své podstatě věcný. Koneckonců, autoři tohoto serveru zřejmě předpokládali tuto možnost, když po nevypsání emailu dojde k tomu, že se objeví daný názor jako Anonym. Je tak na volnosti každého, zda-li uvede své jméno či nikoliv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 23:10

ale...neee
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 20:36 | Gladis

Zajímavé, že prakticky nikdo z diskutérů nepřidal své jméno anebo email. David Gladiš
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2001 18:22 | aser

...pruser spis je, ze nevznikl mechanismus nejakeho plynuleho prechodu na registraci teto cinnosti, mechanismus, ktery by umoznil neporusovat zakon a zaroven pokracovat v tom co je business pro ty poradce a pokud mozno casem to poradenstvi podminit nejakou elementarni znalosti veci... ... a to neni problem jen ICAru, ale take bankovnich pobocek, kde pracovnice nejsou casto schopny dat klientovi zakladni informace a casto mu nevedomky lzou...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 18:14 | aser

...no proste komise je plna kluku a holek ze skoly, kteri maji v hlave sve smyslene modely toho jak veci asi funguji ale jak opravdu funguji netusi... 10 let po revoluci je to uz trochu pruser...bohuzel lepsi nikdo nezaplati... a tak se na komisi startuje kariera a jen neschopni zustavaji...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2001 18:04

Měli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 18:03

ano ... ... ... ale...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 17:39

ale jo, ona se snaží...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 17:34

tak. To jsem přesně chtěl říct.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 16:58 | urbanjan

Také jste měli občas jako já při čtení tohoto rozhovoru nepříjemný pocit mrazení v zádech? Zvláště když jsem občas marně hledal souvislost odpovědi s položeným dotazem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2001 16:15

ano.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 14:31 | TGP

Neboli že kontroluje jak oblast cenných papírů, tak i trhy, na kterých se obchodují. A to přece KCP dělá, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 14:26 | TGP

???? Já myslel, že to je pozitivní a že pokud zaslouží KCP za něco pochvalu, je to snaha legislativně co nejlépe upravit právě kolektivní investování... Nebo ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 14:25 | TGP

Krásně řečeno. Ono je to ale trochu jinak - schopní lidé odcházejí, na komisi zůstávají jenom zbytky, které nikdy byznys nedělaly a nerozumí mu. Nemluvě o tom, že řada rozhodnutí se dělá ne z podstaty věci, ale z loajality k některému ze členů prezídia. Komise občas něco rozhodne a pak časem zjistí, že je to vlastně proti zákonu, tak se tváří, jako že nic...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 14:22 | TGP

No přece proto, že má strach. Přeci jen třeba OVB, největší síť dealerů u nás, je trochu mocnější něž jakýsi Jakub. Oni ho nechají, ať si vypráví své pohádky no a on jim zase nesahá do byznysu... Vzájemně výhodné, ne? Jenom chudák občan, který ještě naivně věří zákonům a tomu, že lidé jako František Jakub mají hájit jejich dobro.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 14:20

Securities and Exchange Commission!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2001 14:18

je velmi zabavne, ze si nekdo v manazerske funkci muze dat do zivotopisu nasledujici polozku: "Osvědčení o absolvování kurzu Microsoft Word, Excel, Access". Tedy, "no comment".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2001 14:17 | Gladiator

V rozhovoru s p. Jakubem mi chybi otazka, proc KCP nechava prodejce na IČO prodavát podílové fondy, když nesmějí, pokud nemaji registraci u KCP ??? Jakto ze toleruje, ze spousta poradcu (napr. poradci ZB Trustu nebo Pioneer) tuto povinnost obchazi tak, ze uzavira smlouvy s klienty s lonskymi daty ???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2001 13:02

vedlejší specializace: politologie... děkuji, už nebudu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dara Rolins

zpěvačka a podnikatelka

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Dara Rolins
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services