Obejdou se Češi bez fondů?

Tomáš Prouza | | 18. 12. 2000 | 65 komentářů
Minulý týden, poznamenaný předvánoční horečkou, rozhodně českým fondům neprospěl. Lepší rozhodně nebude ani konec roku - a leden jen málokdy přináší pozitivní zprávy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 12. 2000 19:24, Tomas_Prouza

Také bych byl raději, kdyby stejné výsledky jako členové UNISu zveřejňovaly i zahraniční fondy - a těším se na srovnání, až se tak bude dít. Do té doby musíme dát jenom na to, co slyšíme z různých zdrojů. A myslím, že pravdivě kritizovat kohokoliv, včetně UNISu, není nic špatného. Myslím, že panu Prouzovi šlo navíc o dobrou věc - chtěl poukázat na něco, co by mohlo české fondy poškodit a co by bylo dobré co nejrychleji řešit. Je dobře, že se tak stalo.

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 12. 2000 17:04, brezmenp

Za všechny laiky přeju též hezké prožití vánočních svátků a rád bych, pokud by to bylo v mé moci, nadělil vysoké indexy, vyší kurzy a málo starostí. HEZKÉ VÁNOCE!

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

19. 12. 2000 15:49 | brezmenp

Ad what. Opravdu neznáte pinýry? Jak to, že ale víte, že během 6 měsíců ztratili téměř 30 %? Můj předchozí výkřik lze také zobecnit. Jinak v ostatních zásadach s Vámi souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 14:32 | PetrV

Neznám fond Pioneer Trust a můj příspěvek vůbec nesouvisí s tímto fondem. Psal jsem obecně o tom, jak se vyzbrojit proti následné deziluzi při investování, protože se mi zdálo že Anonym se do takového stavu dostal (později ale vyvrátil). Jestli ten můj příspěvek implikoval nějaké doporučení ohledně fondu PT, tak se omlouvám, nic takového jsem nezamýšlel. Možná Vás strhla ta poslední věta, jenž je ale velmi užitečná, jenomže je třeba ji vidět v kontextu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 13:52 | brezmenp

Až bude mít anonym zisk kolem 10 % ročně, budu nejspíš už v důchodu(to jest asi 9 let). Investoval v nepravý čas na nepravém místě. Pochybuji, že tak dlouho vydrží, protože za těch zhruba 10 let se určitě několik takovýchto šoků bude opakovat, bude-li strategie neměnná, tj, technologie, pak na to dám krk. Hezké vánoce všem! Václav K.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 13:30 | brezmenp

Z Vás ale srší optimismus. Pokud investuji na špici hodnoty PL, nemohu se trefit do zisku ani za x let, protože než opětovně získá fond sílu, bude spousta dní a nocí za námi. Nebo to opravdu věříte, že mávnutím kouzelného proutku vyskočí hodnoty zase na 1,6? Pokud ano, závidím Vám Váš optimismus. Co se týká technologií, vlivem přehnaných cen za prodeje sítí v jednotlivých státech se budou firmy z těchto výdajů ještě dlouho vzpamatovávat. Takže můj (subjektivní) názor je, že dotyčný anonym a tisíce dalších si budou muset na opravdové zisky počkat ještě nějaký ten rok. Pokud ovšem opozdilci investují nyní, troufám si říci, že reálné výnosy se dostaví za opravdu krátší dobu než 2-3 roky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 13:16

Díky za názor. Šlo mi, a stále jde, o to mít za 5 let o něco větší výnos než bych měl u klasických nástrojů (vklady u banky)a pokrýt inflaci. Nemyslím si, že volba byla nějak zásadně špatná a hodlám těch 5 let vydržet. Naopak, kdybych měl nějaké volné prostředky, nejspíš bych opět investoval, protože si myslím, že teď je ta správná doba. Volil bych nějaký z index. fondů. Jsem si vědom, že situace, kterou jsem popsal je podobná i u ostatních fondů, a pokud se podívám na fin. zpravodajství např. na CNN, tak nejen v ČR.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 12:58

Ano, jde o Pioneer Trust.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 12:16 | urbanjan

Zřejmě máte pravdu. Zkratku "PT" jsem si automaticky vyložil jako "peněžní trh" a tím směrem byla i má poznámka mířena.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 11:42

Ano, ale pristi roky budete muset udelat to same a na penize si nesahnete 5 let. Nehlede k tomu, ze abyste se dostal k penezum svych deti budete muset pozadat soud o rozhodnuti. Pravdou je, ze stavebni sporitelny na tuto eventualitu kaslou. Ale jak dlouho?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 11:38

Myslim, ze autor Anonym mel na mysli Pioner Trust. Jeho vynos skutecne bude negativni vyjadreni kratkem horizontu. Vypoctum ale moc nerozumim, autor neuvazuje s reinvestici vynosu a pocita prisne linearne. Ztrata na kratke trati neznamena vubec nic. takovy je proste zivot. Loni mel PT 25% a vsichni byli nadseni a plni euforismu. je nutno rici, ze lonskym motorem byly akcie, ktere jsou letos brzdou. Co je ale pro mne dulezite, ze fond zustava veren sve investicni strategii a neutika zbabele od technologickych akcii. Vzdyt ktere jine maji budouci potencial. Vyrobci automobilu, zelezarny? NE-dle meho nazoru telecomy a jejich infrastruktura, spojena s komunikacemi ma budoucnost. To, ze jsou burzy pod negativnim sentimentem a modou nevypovida o nicem. Kdybych mohl, sel bych pro technologie i na vlastni pest. To ale neni v soucasne dobe mozne, protoze kupovat akcie naprimo (PI atd.) a na ucet brokera mi prijde jako dost nebezpecne. Fondy jsou jiste bezpecnejsi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 11:34 | PetrV

Pokud investujete, tak Vám musí primárně jít o splnění Vašeho investičního cíle (který zase musí být realistický, of course). Z tohoto cíle potom musíte vycházet, ale ne naopak. Jakmile si vyjasníte, proč vůbec investujete (a svou toleranci rizika!!!, pokud by jste se tenkrát zeptal, zda jste ochoten připustit až 30% pokles hodnoty Vaší investice během 6 měsíců, možná, že by jste investoval jinak) a k tomuto cílu si přiřadíte nástroje, které pro dosažení takového cíle využijete (opět to musí být racionální, např. nenakoupíte akcie pokud víte, že investované prostředky budete za 3 měsíce potřebovat na zaplacení daní...). Pak už je na Vás, aby jste si vybral konkrétní fond(y) (či přímo CP), jehož investiční strategie nejvíce vyhovuje té Vaší. Tady přicházejí ty kritéria jako správce, jeho ZJ,...ale spíše historická výsledky (výnosy), za jakou cenu těchto výsledků bylo dosaženo (riziko), s jakými náklady, jaké je složení portfolia (anticipace budoucího rizika) a manažer fondu (kdo Vás k Vašemu cíli dovede). A vězte, že Vaše ztráty jsou zatím jen NA PAPÍŘE, a to až do doby, než svou pozici uzavřete.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 11:16 | urbanjan

FAKT?!!! Moc Vás prosím, zveřejněte jméno toho fondu, to se hned tak nevidí. Pokud je to ovšem opravdu fond peněžního trhu, protože podle Vašeho popisu to nějak nesedí. Ještě k těm procentům: to je 31 % p.a. nebo absolutně za dobu držení?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 11:01

Jako laik jsem investoval do fondu PT cca před 6 měsíci a jsem 31% v mínusu. Přitom jsem fond nevolil vůbec podle toho jaké výnosy / ztráty dosáhl. Tenkrát mi bylo doporučeno orientovat se hlavně dle vlastníka, velikosti zákl. jmění, kvalitě managementu, možnosti vytunelování. No, rozhodl jsem se, jak jsem se rozhodl. Vím, že min. investiční horizont je 3 - 5 let, ale stále to představuje min. +6% ročně abych byl cca na "svých". Kdybych chtěl dosáhnout aspoň 2,5%výnosu jak je v bankách a anulovat poplatky fondu muselo by to být cca +10% (asi i více) nepřetržitě po dobu 5 let, což se mi jeví jako nerealistické. No uvidíme. Jinak musím říci, že čtu tyto stránky pravidelně, oceňuji názory pravidelných "dopisovatelů", a snad se aspoň trošku začínám v této oblasti orientovat. PENÍZKŮM ZDAR, ZDAR, ZDAR !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2000 10:20 | Gladiator

Jste zklaman z bezpecneho 4 % vynosu pri 4 % inflaci. Predpokladam, ze pred nekolika lety, kdyz Vas bezpecny vynos byl 10 % pri 10 % inflaci, tak jste byl nadsen, jak dobre Vase penize pracuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 8:48

Ale obnoví a poroste. Fondy nejsou, paradoxně, pro investiční intelektuály, ale rálně vzato jsou to lidové investiční instrumenty. Může se stát, že hodně fondů bude mít výkonnost menší než index, ale to, podle mého, povede spíš k eliminaci poplatků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2000 8:16

V anketě chybí možnost, že se zájem o fondy již neobnoví nikdy. Já jsem taky zklamán ze 4% výnosů a vyberu tento týden z fondu posledních 90 tisíc, abych je převedl na 5 stavebních spoření. Kdybych nebyl línej, udělal bych to už dřív. Řada lidí si to asi naplánovala stejně, takže se výběrům před vánocemi vůbec nedivím. Koupit nejlikvidnější akcie, sem tam při sestupu kupovat nebo při vzestupu prodávat budu příště již jen sám. HZL s jistým úrokem dnes 6.85% čistého umí taky koupit každý. Fondy nejsou o nic chytřejší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2000 18:04 | TGP

Cher. U2 bude námětem jiného článku :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2000 18:02 | TGP

Oficiální ne, několik málo společností tyto údaje zveřejňuje. Například u Pioneeru je poměr skoro jedna ku jedné, tedy 4,5 mld. Kč v českém Pioneer Trustu a 4 mld. Kč ve fondech zahraničních. Obvykle citované odhady se pohybují od 50 do 120 miliard, ale oficiálně jde o číslo nezjistitelné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2000 17:57

Mezi klienty fondů všude na světě je stabilně obrovská skupina "nešťastníků", kteří investují v euforii růstu a prodávají v depresi z korekce. České fondy nyní prodělávají dobu, kdy se tito nešťastníci "hemží". Je to, paradoxně, způsobeno i tím, že české fondy jsou zatím lépe informačně a klientsky ošetřovány než fondy zahraniční. Klient se v nich spíše dozví o ztrátách a daňových nevýhodách.
Myslím si že současný drtivý odliv do zahraničních fondů bude relativně krátkodobý proces za přepodkladu, že dojde k nastolení daňové a regulační spravedlnosti, k určité regulaci standardů péče o klienty, k srovnání podmínek pro řízení portfolií a ke smyslupné regulaci chování multilevlů. Zdá se mi, že trh úspor má ženskou mentalitu a ty z českých fondů, které se, krom jiného, dobře "zemocionalizují" mají šanci na to hrát poměrně významnou roli.Abstraktní hodnota českosti v tom však nebude hrát příliš významnu roli. Bude-li Templeton umět český marketing "shrábne bank".
Celkově jsem přesvědčen, že fondy (lhostejno zda české nebo jiné) mají na tomto trhu velkou budoucnost. Přichází doba razantního odlivu sociálních vymožeností (v Západní Evropě i tady) a sociální stres vyžene lidi do náruče akciové kultury. Transformace v postojích lidí se tím dovrší. Měli jsme kdysi dojem, že trasformace je o politice. Ne, je především o potenciálních výnosech a strachu z budoucnosti. Na tato dilemata nabízejí Fondy nejlepší řešení.
Ještě jedna poznámka - nejsem sice "Unisovec", ale zdá se mi, že se tato instituce chovala o mnoho odpovědněji než jiné a to včetně státních. myslím, že vykazuje větší sensitivitu vůči segmentu než KCP. Je ted jen krapet zmatena a neví, co má dělat. Snad by měla začít hájit českého klienta místo toho, aby jen spekulovala, jak nejlépe hájit české fondy. Myslím, že toto rozhodnutí by dost významně povýšilo její význam.




+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2000 17:53 | Gladiator

btw ... existuje nejaka statistika, kolik je nyni penez ceskych klientu v zahranicnich fondech a jak se to vyviji?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2000 17:48 | Gladiator

I can live without you ... od koho to je? Nemeli jste spis na mysli I can´t live with or without you od U2?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

František Janeček

producent a podnikatel

Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
František Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services