Evropa nebo Amerika? Je to jedno!

Regionální diverzifikace je podle mého soudu již minulostí. Vznik Evropské měnové unie se společnou měnovou politikou a Maastrichtskými konvergenčními kritérii snižuje použitelnost globální fundamentální analýzy a upřednostňuje analýzu odvětvovou.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 1. 2001 16:54

Zde bylo řečeno mnoho věcí, které stojí za povšimnutí. V řadě z nich máte pravdu, ale začněme od začátku. Prý upřednostňujeme TA. To skutečně není pravda. naše odhady se zakládají na sledování fundamentálních dat, jak z oblasti makroekonomie (což je můj denní chléb), tak i z oblasti jednotlivých firem. Já osobně, poučen řadou statistik o její úspěšnosti a v mých článcích upřednostňované Teorie efektivních trhů, TA příliš nevěřím. Dále je zde potřeba rozdělit činnost PI a OI, která se postupně "vymaňuje" z vlivu své mateřské společnosti. Z pohledu jiného zacílení, jiné obchodní strategie (online broker x portfolio management), ale i jinak "smýšlejících" lidí, není férové tyto dvě společnosti porovnávat. I když, bohužel jsem si vědom, se to někdy stává. Ano, na americké technologie jsme sázeli. Jsou to však stále ony, které za ono dvouleté období vydělávají více než tituly zařazené příkladně v indexu DJIA. Teritoriální diverzifikace? Možná v menší míže by mohla být úspěšná. Nicméně při globálnosti trhů, informačních toků se akcie spíše pohybují podle odvětví, nežli podle regionu. nehledě na to, že TK americké burzy je přes 50 % té světové, a v USA se většinou obchodují i "blue chips" z Evropy. Tak proč, pakliže člověk nechce investovat na emergin markets, teritoriální diverzifikace? Nehledě na to, že jsme závislí na obchodním partnerovi, přes kterého na jednotlivých burzách obchodujeme. Technologické otázky, sladění různých obchodních systémů, online aktualizace CP v držení našich klientů, a dále sledování štěpení, výplaty dividend, změny tickerů není vůbec jednoduchá záležitost. My jsme prostředníkem pro americký trh, ne portfolio managerem usilujícím o dokonalou diverzifikaci portfolia.

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 11. 2000 8:41, letal

Popsat "konzervativnějšího" investora jako osobu se 70% podílem akcií, které navíc tvoří 40% technologií je na mne trochu silný kafe. Pro člověka s vyšším podílem dluhopisů ve svém portfoliu budeme tedy muset vytvořit nové pojmy, například ultrakonzervativní investor, extrakonzervativní investor nebo superkonzervativní investor. Pomozte mi prosím s dalšími návrhy.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

24. 1. 2001 16:58

To se někdy stává, ne? Díky za opravu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2001 16:54

Zde bylo řečeno mnoho věcí, které stojí za povšimnutí. V řadě z nich máte pravdu, ale začněme od začátku. Prý upřednostňujeme TA. To skutečně není pravda. naše odhady se zakládají na sledování fundamentálních dat, jak z oblasti makroekonomie (což je můj denní chléb), tak i z oblasti jednotlivých firem. Já osobně, poučen řadou statistik o její úspěšnosti a v mých článcích upřednostňované Teorie efektivních trhů, TA příliš nevěřím. Dále je zde potřeba rozdělit činnost PI a OI, která se postupně "vymaňuje" z vlivu své mateřské společnosti. Z pohledu jiného zacílení, jiné obchodní strategie (online broker x portfolio management), ale i jinak "smýšlejících" lidí, není férové tyto dvě společnosti porovnávat. I když, bohužel jsem si vědom, se to někdy stává. Ano, na americké technologie jsme sázeli. Jsou to však stále ony, které za ono dvouleté období vydělávají více než tituly zařazené příkladně v indexu DJIA. Teritoriální diverzifikace? Možná v menší míže by mohla být úspěšná. Nicméně při globálnosti trhů, informačních toků se akcie spíše pohybují podle odvětví, nežli podle regionu. nehledě na to, že TK americké burzy je přes 50 % té světové, a v USA se většinou obchodují i "blue chips" z Evropy. Tak proč, pakliže člověk nechce investovat na emergin markets, teritoriální diverzifikace? Nehledě na to, že jsme závislí na obchodním partnerovi, přes kterého na jednotlivých burzách obchodujeme. Technologické otázky, sladění různých obchodních systémů, online aktualizace CP v držení našich klientů, a dále sledování štěpení, výplaty dividend, změny tickerů není vůbec jednoduchá záležitost. My jsme prostředníkem pro americký trh, ne portfolio managerem usilujícím o dokonalou diverzifikaci portfolia.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2001 22:14 | kondor

Osobne si myslim, ze vetsina analyz z OI, stejne jako PI (matka) je postaveno na TA (tech. analyza), a to je velka chyba. Ty jsou mozna dobre na velice kratke obdobi, a proto ztraci trochu smysl tady hovorit o nejakych dlouhodobejsich investicich pro konzervativnejsi jedince, levny trik, ne ktery uz asi nikoho neutahnete. Vase americke technologie, na ktere jste sazeli posledni dva roky, Vas pekne vypekly. Radeji byste meli lidem rici pravdu, tj. -50 az -100% zhodnoceni.Prave teritorialni diverzifikace je to, co Vam chybi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 12. 2000 19:03 | TGP

Jen aby pak neskončil v útulku, chudák. Kouše.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2000 18:51 | TGP

Osobne si koupim medvidka myvala.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2000 18:50 | TGP

Osobně si koupím jižní svahy v nadmořské výšce nad 250 m, v tektonicky stabilní oblasti, a zlato. Lepší než "papírové" porfolio.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2000 18:01 | Gladiator

Pokles americkych urokovych sazeb znamena vetsi poptavku po dluhopisech denominovanych v USD, ale i jinych lepe urocenych papirech a temi mohou byt i dluhopisy denominovane v Euru ? Znehodnoceni dolaru = nakup Eura = potreba Euro umistit = dluhopisy ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 10:29 | TGP

Ale no tak...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 10:06

Asie si asi pozornost investorů zaslouží, když jich je tam tolik... spousta věcí je složitějších, než vypadá.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2000 10:03

...píše se "čistší", ne ten Váš tvar.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 10:01

"...nakoupíme americké bondy, které jsou denominovány v euru. Pak bychom mohli vydělat jak na očekávaném znehodnocení dolaru, tak na očekávaném poklesu amerických úrokových sazeb."
Nerozumím tomu, proč by na dluhopisy denominované v euru měl mít vliv pokles amerických (tj. dolarových) sazeb. Jednou je to papír v euru, tak se řídí podle výnosové křivky eura, ať už je emitent odkudkoli. Ne?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 11. 2000 15:12

S tím Vaším "historickým" příspěvkem se nedá nic jiného, než souhlasit. Je skutečně pravda, že v našich očích přetrvává pohled na konzervativního investora jako na jedince, který nechce, aby se jeho vklad snížil, tedy takového, co preferuje termínové vklady, pokladniční poukázky, dluhopisy, v krajním případě akcie. Je však potřeba podotknout, že doba a s ní i investiční praktiky na akciových trzích, se mění. A to právě v neprospěch dlouhodobých "hodnotových" investorů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 14:19 | letal

Zdravím, článek jsem opravdu přečetl celý, ale má reakce byla určena na příspěvek p. Selichara(!?). Jinak ještě ke "konzervativním" investorům. Je pravda, že záleží na úhlu pohledu a dalších podstatných věcech, ale v dnes už "pravěkých"(ovšem ne neplatných) rukovětích investorů byl takový člověk rozlišen tím, že nepřipouštěl pro svou investici jakýkoliv, ani dočasný pokles pod hodnotu vložené částky - tedy čistě investice do aktiv s fixním výnosem, a to ještě s krátkou durací. Tolik historie.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 14:12

muzeme tez predpokladat, ze za 20 let bude menou u nas euro.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 14:08

pro eliminaci kurzoveho rizika musi ovsem byt zastoupeni euroaktiv vyznamne. Zalezi i na veku investora sporiciho si na duchod, ceska aktiva se s blizicim duchodem musi silne zvysovat svou vahu a konzervativnost alokace musi rust. Minuly rok jsem se smal investorovi, ktery dal investice euro dolar napul a investoval konzervativne. dnes si myslim, ze tecnologie pro duchodove sporeni nemuzou byt zakladem vzhledem k riziku s ucelem sporeni nepripustnemu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 12:37

Zařadit do portfolia i instrumenty v české koruně nebo případně jiná euroaktiva bych určitě doporučil. Já jsem se problém eliminace kursového rizika snažil řešit nákupem amerických dluhopisů denominovaných v euru. I přes mírně zvolňující tempo růstu EMU (Francie i Německo dosáhlo za 3. Q pouze nepatrný nárůst HDP) se obávám, že rostoucí inflační tlaky donutí ECB dále zvýšit úroky, což by mohlo znevýhodnit držení evropských dluhopisů. Jako alternativní, a možná i čisčí, řešení k nákupu US bondů v EUR by bylo možné si otevřít přímo devizový účet s eurem. Při 60% obchodní výměně s EU, lze očekávat pozitivní korelaci EUR s CZK.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 12:13

Jistě, záleží na úhlu pohledu. Někdo si pod konzervativnějším investorem představí podíl akcií maximálně do 30 %, a i to se může zdát hodně. Jak kolega správně podotkl, záleží na investičním horizontu. Já osobně mám téměř 70 % v indexových certifikátech, avšak s minimálním investičním horizontel pět let. Empirické výzkumy poukázaly, že i kdybychom za posledních 25 let koupili nejdráže a prodali nejlevněji, tak jsme v pětiletém horizontu v případě S&P 500 nemohli nikdy prodělat. I přes vyšší podíl akcií, avšak na dostatečně dlouhou dobu koupených, se stále cítím být konzervativnější investor. Je pravdou, že se v současné době zásluhou internetu také posouvají hranice. Neúměrně rychle, hlavně v USA, se zvyšuje podíl tzv. day traders. Ač si myslím, že to není dobré, všechno se posouvá ke kratším investičním periodám. Dlouhodobý investor pak i přes vyšší procento akcií může být označován jako konzervativní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 11:47

Mám takový pocit, že jste nečetl můj článek detailně. Možná až si ho přečtete ještě jednou, bude má následující odpověď zbytečná. Máte pravdu, že je velmi obtížní sestavit modelové portfolio pro každáho investora. Riziko takového počinu tam však uvádím. Na druhou stranu nelze na prostoru, který se dané problematice věnuje, vystihnout všechny aspekty výběru vhodného portfolia. K detailnějšímu rozpracování strategií, investičního horizontu i averzi k riziku by bylo potřeba věnovat celou publikaci. A co se "démonizace" amerických akciových trhů týče, obchodní podmínky, investorská vyspělost a současná výše kurzů u vybraných titulů je slibným předpokladem pro budoucí vývoj.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2000 10:50

chci-li eliminaci rizika, musim eliminovat i kurzova riziko, tedy nespolehat jen na ameriku. konzervativni alokace investic musi obsahovat i neco jineho nez cenne papiry, prvotni opet neni vynos, ale eliminace rizika. U duchodu v ceskych korunach hraje navic roli budouci kurz pri smen na koruny, tedy neco ceskych aktiv, nebo (pri vstupu do eu) euroaktiv je podminkou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 11. 2000 9:58 | TGP

Proč ne, konzervativní může být i portfolio se 70% technologií - pokud je třeba na 20 let. Záleží především na horizontu. Jaký pro své portfolio navrhujete?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Martin Roman

manažer, ČEZ

Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services