Rodina ŽB Trustu se rozrůstá

Osvědčeným lákadlem na získání nových podílníků se během podzimu staly do zahraničí investující akciové fondy. Recept na úspěch odzkoušený Spořitelní investiční a IKS Komerční banky se nyní pokouší zopakovat ŽB Trust.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 11. 2000 16:22, SkrivanekT

Domnívám sem, že ŽB-T se vždy snažil chovat jako dlouhodobý investor ve standardních podmínkách. Odpovídalo tomu ladění reklamních kampaní, transparentnost, přístup k akcionářům a podílníkům..., ostatní investiční společnosti se mnohem více musely přizpůsobovat samoregulaci vyhlašované Unisem. Tvůrcem regulačních pravidel a šéfem Unisu byl do minulého roku Jiří Brabec, šéf ŽB-T. Máte pravdu, že v dnešní době jsou na tom všechny velké podobně, nebylo tomu tak ale vždy.

Zobrazit celé vlákno

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 11. 2000 13:23, viktora

Můžu vědět, čím se ŽB-Trust zasloužil o svou důvěryhodnost? Zdá se mi, že je hodnocen jako důvěryhodnější ze všech důvěryhodných. Nejsou takové snad všechny velké investičky?

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

23. 11. 2000 18:02

"Portfolio manažer Richadr Doležal, jenž také spravuje zatím nepříliš úspěšný Korunový balancovaný fond (OFZBTKBF) (jeho anualizovaná roční výkonnost je v tříletém investičním horizontu nižší než půl procenta), bude moci alokaci výrazně měnit..." Není to příliš odvážné?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2000 9:23 | brezmenp

Plně souhlasím. Ty poplatky jsou přehnané. Jejich investiční strategie je značně povrchní a má velmi široký rozptyl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 19:51 | TGP

Dnes už jsou důvěryhodné i ostatní, ale pokud by mělo jít o etiku podnikání, myslím, že ŽB Trust bude vždy o krok dopředu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 19:32 | wojtechm

Jistě. Patří renomované bance, která má více než stoletou historii. IS ani banku neprovází žádná aféra, představitelé banky se drží stranou politiky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 19:28 | TGP

Především je to dlouhá historie mateřské banky, která nikdy nepodstupovala přílišná rizika a spíše se starala o dlouhodobý úspěch. Nikdy taky neměli žádný velký průšvih a právě to je pro mě velmi důležité. Je-li banka bez kostlivců ve skříni, jeto Živnobanka. A stejně opatrný přístup prosazují i ve svých dceřiných společnostech. A opravdu k tomu přispívá také osoba Jiřího Brabce, protože pokud by se měla připsat zásluha za záchranu fondů po kupónové privatizaci, byl by to on (alespoň byl vždy velmi vidět a to, co říkal, dávalo smysl).
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 16:22 | SkrivanekT

Domnívám sem, že ŽB-T se vždy snažil chovat jako dlouhodobý investor ve standardních podmínkách. Odpovídalo tomu ladění reklamních kampaní, transparentnost, přístup k akcionářům a podílníkům..., ostatní investiční společnosti se mnohem více musely přizpůsobovat samoregulaci vyhlašované Unisem. Tvůrcem regulačních pravidel a šéfem Unisu byl do minulého roku Jiří Brabec, šéf ŽB-T. Máte pravdu, že v dnešní době jsou na tom všechny velké podobně, nebylo tomu tak ale vždy.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 13:23 | viktora

Můžu vědět, čím se ŽB-Trust zasloužil o svou důvěryhodnost? Zdá se mi, že je hodnocen jako důvěryhodnější ze všech důvěryhodných. Nejsou takové snad všechny velké investičky?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2000 11:37 | kocickam

Zajímalo by mne jak to nyní bude se zaměřením otevíraného uzavřeného fondu ŽB-trust . Před časem ho prezentovali jako Mezinárodní akciový fond . Datum jsem ještě nikde neviděl a zdá se mi, že to bude dablovat právě tento fond . Tohle mne odrazuje od investování .
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2000 8:48 | TGP

Pardon, dvaceti procenty. Přepsal jsem se. Ale i tak je to málo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 8:46 | TGP

Doufejme, že trhy už nebudou příliš padat, ŽB Trustu by určitě pomohlo, kdyby byl jejich nový fond ziskovostí v černých číslech. Oba jejich fondy, které zatím šly do zahraničí, jsou v mínusu (ostatně jako většina ostatních do zahraničí investujících fondů). Pokud ale nedojde k obratu, bojím se, že to lidi příliš vystraší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2000 8:32 | TGP

Fond investující do malých a středních firem? To tady zatím chybělo, škoda, že říkají, že tam půjdou maximálně 10 procenty. Malé a střední firmy jsou dlouhodobě nejziskovější investicí, tady by mohla být dobrá konkurenční výhoda tohoto fondu!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2000 8:27 | TGP

To bude ale ještě chvíli trvat. Zatím oněch 300 milionů nenasbíraly ani nové fondy SIS a IKS i přes masivní reklamní kampaň...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2000 8:12 | letal

Osobně si myslím, že fond celkově je drahou alternativou spousty podobných fondů. Dále, pokud bych zvažoval vstup(což nedělám), tak bych se určitě nenechal oslnit dočasným bezplatným vstupem, ale počkal bych až do něj nateče alespoň 300 milionů a jeho prvotní alokace bude mít možnost trochu "vykrystalizovat".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2000 23:38 | TGP

Jenomže dobrý indexový fond nejde díky limitům u nás udělat. U většiny indexů je totiž alespoň jedna akcie přes deset procent, což české zákony zakazují. Český "indexový" fond by se tak musel poměrně výrazně odklonit od indexu, který má sledovat a stal by se z něho běžný akciový fond. To platí pro případ, že někdo chce kopírovat jeden index, zajímavé je třeba Akro Svět, které nakupuje indexy z deseti různých trhů a vytváří tak v podstatě zajímavě diverzifikovaný globální index.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2000 23:33 | TGP

No jo, ale kde vzít v Čechách portfolio manažery, kteří umí dělat zahraniční akcie? Moc jich tady asi není, takže by nebylo špatné vzít si nějakého poradce, jako to udělala třeba IKS. Nebo se spolehnout na schopnosti majoritního vlastníka, jako to dělá třeba SIS, kopírující fondy Erste Sparinvest.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2000 23:30 | TGP

Uvidíme, s jakým marketingovým nástrojem fond přijde. Zatím mám pocit, že jde spíše o doplněk do počtu a reakci na to, že podobný fond má konkurence a je tedy třeba ho mít také. Pokud člověk věří Živnobance, je dobré, že mají zase o něco širší nabídku, problém ale je, že s výjimkou vynikajícího Sporokonta (které vlastním, takže promiňte reklamu na mou vlastní investici) se s ostatními fondy příliš nepředvedli. Ve světě by asi portfolio manažer, který za tři roky vydělá mínus jedno procento, moc dlouho nepřežil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2000 23:24 | TGP

Ještě jeden dodatek: indexový fond bude výrazně levnější, takže i jeho zisk bude výrazně vyšší než aktivně spravovaný fond ŽB-Trustu s indexu podobným portfoliem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2000 23:22 | TGP

Nechám se překvapit, až fond zainvestuje, uvidíme, jaká je reálná strategie. Pokud to budou opravdu jen víceméně velké firmy, tak nevidím důvod, proč si raději nekoupit nějaký indexový fond. Pokud bude strategie jiná (malé firmy, netradiční trhy a podobně), budu o fondu i přes vysoké poplatky uvažovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2000 23:20 | TGP

Je pravda, že na tak volatilním trhu, jaký je dnes, bude dosáhnout minimálně o 4-6% vyšší výkonost než konkurence těžkým oříškem. Zvlášť když je správcem tak konzervativní společnost (to nemyslím nijak hanlivě!) a když chce většinu investovat do akcií velkých firem a alespoň podle benchmarku 1:1 do US a evropských titulů, tedy dolar a eura. Díky tomu nebude fond příliž těžit z kurzových pohybů, protože zisky eura mu vymažou ztráty dolaru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2000 22:46 | S.K.

Součet vstupních a výstupních poplatků 6%?Velká výzva pro portf.managera aby byl lepší než konkurence.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michael Kocáb

hudebník a politik

Bohuslav Sobotka

politik

Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services