Vyplatí se mobil zadarmo?

Petr Vykoukal | | 26. 10. 2000 | 45 komentářů
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 11. 2000 16:45

Vcelku mne fascinovaly vypocty nekterych prispevovatelu, jak je nakladny ci levny GSM banking. Za sebe musim rici, ze jsem poplatky bankam nikdy neresil. Je zajimave, kolik rozruchu vyvolaji ty korunove polozky na nasich uctech. Osobne nemam potrebu resit naklady, ktere secteny za cely rok nedosahnou ani utraty za veceri ve slusne restauraci. Dohadovani se o par kacek je podle mne bezvyzname, pri vyberu banky kladu spise duraz na kvalitu sluzeb.

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 10. 2000 16:06

Naprosto souhlasím. Expresní linku používám a nemá to chybu. (snad jen, že už nemám tolik pohybu jako dřív -))))).

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 45 komentářů)

30. 10. 2000 0:16 | Tomas_Prouza

Co na to říct než - pořiďte si jiného. Ale vážně - hodně cestuju a tak se mi vyplatí mít karty obou operátorů, protože se občas stává, že i v civilizovaných místech prostě jeden nemá signál (nemluvě o obrovských problémech Paegasu v Praze v minulých týdnech). Tím byste vyřešil i problém "nenabídky" Eurotelu. Twist není tak drahý a za ušetřené stání v bance rozhodně stojí. Druhou možností amozřejmě je zvolit banku s telefonním bankovnictvím, na kterou se dá volat zdarma 24 hodin denně. Mám zkušenosti jenom s KB, ale ty jsou velmi pozitivní. Neustále čekám na nějaký problém a on pořád nenastal :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2000 0:03 | Tomas_Prouza

Uvidíme, bude zajímavé srovnávat, kolik klientů GECB získá. Souhlasím s názorem níže, že desetitisíce to rozhodně nebudou. Výrazně více by jich získali kvalitní lidskou infolinkou, kterou můžou používat téměř všechny věkové skupiny klientů. Mobilní bankovnictví je jenom pro úzkou skupinu klientů a většina bank to má spíše jenom pro image než cokoliv jiného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2000 23:58 | Tomas_Prouza

Expandia má sice skvělé nápady (umí nejlépe kopírovat zahraniční řešení, ale na tom není nic špatného!). Jenomže banka, která má zhruba 30 000 klientů ve mě velkou důvěru nevzbuzuje. Pokud by ji nekoupila pojišťovna, byla by už dávno na pokraji krachu a otázkou je, jak dlouho ji bude chtít podporovat sama pojišťovna. Údajně ji koupili kvůli distribučnímu kanálu, ale zatím se nezdá, že by ho uměli využít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2000 20:45 | jaryn

Na lakadlo s mobilem kaslete - clanek je sice hezky zpracovan i s prehledem nakladu, ale fakt, ze musi klienty motivovat takovouto habadurou je uz zavadejici... Bankovnictvi pres kartu rozjela od rijna primadona v elektronickem bankovnictvi - EXPANDIA :)) Doporucuju. Jaryn
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2000 16:18

CO chcete po novinářích ....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2000 16:17

Naprosto souhlasím s anonymem a hruškama a jablkama. Ohledně služeb, které nepotřebuji, pochybuji, že by někdo nechtěl kartu ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2000 9:36

Plne s vami souhlasim. GSM banking je blbost, prosazovana mobil. operatory. Osmistovkovy phone banking je urcite lepsi. Pokud budou mit mobily displej a klavesnici takove jako obvykle dnes maji, jsou vsechny interaktivni sluzby pres mobil vice nez diskutabilni.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2000 15:11 | Marek1

Uvažuji se více zajímat o tuto moderní službu bankovnictví.Jen mě mrzí,že můj GSM operátor tuto službu nedělá.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 10. 2000 16:06

Naprosto souhlasím. Expresní linku používám a nemá to chybu. (snad jen, že už nemám tolik pohybu jako dřív -))))).
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 11:01 | PetrV

V podstatě máte pravdu. Pokud ale chcete mobil, banka vám vnutí služby, které třeba vůbec nechcete (platební karta, Flexikredit), ale teď za ně musíte platit. Takže pokud máte svůj mobil, můžete celou tu srandu provozovat levněji, protože vám pouze nahrají do SIM karty aplikaci a nic dalšího po vás nechcou. Myslím, že s tím mobilem to ale může být výhodnější pro někoho, kdo si chtěl právě telefon koupit, protože si náklady na něj rozloží na delší dobu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 10:41

Aktivní GSM Banking nabízí s Paegasem 4 banky. Nabídka GECB není zas tak úžasná, aby jim to přineslo desítky tisíc klientů (tento údaj byl v jejich tiskové zprávě!). Doufám, že rozumní nenaletí Američanům na špek. A půjdou raději jinam.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2000 23:42 | Tomas_Prouza

Praktická zkušenost: zadat příkaz pomocí GSM trvá přesně dvakrát déle než zavolat na expresní linku Komerečky, kde mám druhé konto. Nemluvě o tom, že si s někým popovídám, volám na 0800, takže mě to nestojí ani korunu (zatímco SMS platím) a linka je v provozu 24 hodin denně. Nenašel jsem jediný důvod, proč GSM banking používat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2000 23:37 | Tomas_Prouza

Nejhorší služby ale vždycky měla Českomoravská hypoteční banka, protože byla na trhu první a nemusela se nikdy příliš snažit. A jak udělala svoje hypotéky GE? Tím, že koupila celý management ČMHB. Tak se nedivte, že s vámi zacházeli tak, jak zacházeli.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 23:33 | Tomas_Prouza

Vůbec se vám nedivím. Chtěla jsem požádat o hypotéku, ale způsob, jakým se mnou zacházeli, byl horší než kdybych se snažila u nich na pobočce žebrat na pivo. Neochota, neznalost produktů a nezájem. Pokud je taková banka budoucnosti, jak o sobě rádi lidi z GE v médiích říkají, tak to je mi líto. Hypotéku jsem si nakonec vzala u ČSOB.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 22:10 | milca

O mobil a možnost GSM bank. jsem žádala,ale nemám nárok, protože nemohu doložit řádným razítkem příjem větší než 7000.V GECB mám účet už 7 let a slušné konto. Pěkně mě naštvali a jdu jinam, IPB je snad OK a GSM má taky.Nejvíc mě naštvala úřednice, která mě prokádrovala pohledem, odmítla a ani se nenemáhala se podívat, jestli ty peníze mám, nebo ne,prostě mě zařadila mezi blbce.Na mobil kašlu, určitě mám lepší. Jde jen o princip. Je to podvod.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2000 20:15

Podle mě je ten výpočet zcela zcestnej. Připomíná mi to sčítání hrušek a lokomotiv. Přece klient banky, kterej využije tý nabídky a dostane mobil a klient, který jí nevyužije platí poplatky za jednotlivý služby uplně stejný, kromě počátečního. Vlastně chcete naznačit, že je výhodnější koupit si mobil normalně v krámě a účet mít úplně někde jinde, protože pak se vám náklady spojené s účtem v bance nebudou počítat do nákladů na mobil.:-))))
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2000 20:05

to je fajn, letos mame hrusek dost, hned tam zajdu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 16:20

Pisu to tam proto, ze chci aby to server Penize.cz delal poradne. Nerikam, ze to nechapu, ale preci jen na vsech strankach (treba produktu) kdyz jsou tabulky tak je vzdy uvedeno, ze jsou udaje kuprikladu v Kc, nebo ze se jedna o kusy. Proste to myslim v jejich dobro.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 12:17 | Frky

Tomu o hruškách nerozumím.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 12:10

Přiznám se, že spousta informací v článku je pro mne novinkou. Neznám moc lidí, kteří využívají Bankingu. Podle mne se snaží operátoři vnutit klientům pocit, že bez mobilu se dnes nemohou obejít. Placení mobilem Coca-colu se mi zdá přinejmenším směšné. Nejvíce lidí používá mobil za korunu, který umí pouze vytáčet číslo a posílat zprávy. Další vymoženosti používá jen zlomek klientů.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Daniel Beneš

manažer

Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services