Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou
14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková
Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu.
Klienti Equa bank, kteří platí online kartou prostřednictvím počítače, budou muset od 26. září zadat nejenom SMS kód, ale také nový bezpečnostní ePIN. Ten si můžou od 20. září zvolit v internetovém bankovnictví v nastavení karet.
Kdo k placení přes internetu využije přímo bankovní aplikaci, nemusí ePIN zadávat. „Technologie Mastercard Identity Check analyzuje každou online platbu a rozhoduje, jestli je třeba ji ověřovat. Pokud ano, proběhne ověření jednoduše v našem mobilním bankovnictví stejně, jako jste v něm zvyklí ověřovat odchozí platby z mobilu – otiskem prstu, rozpoznání obličeje nebo přihlašovacím kódem,“ píše banka klientům.
Equa podle dostupných informací bude zřejmě první z tuzemských bank, která speciální ePIN zavede. Reaguje tak na unijní směrnici PSD2, která od 14. září přinesla povinnost dvoufaktorového ověřování. Přidání ePINu chystají v dalších týdnech až měsících i ostatní banky jako alternativu pro případy, kdy klient nemůže nebo nechce využít potvrzení přes aplikaci.
Čtěte podrobněji: Změny při platbě kartou a v internetbankingu jsou tu. Projděte si přehled
Držíte se udržitelnosti?
Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.
Sdílejte článek, než ho smažem