Mobil a hodinky místo plastové karty. Zájem prudce roste

| rubrika: Aktuality | 6. 8. 2019 11:50 aktualizováno 15:50 | 4 komentáře

Některou z mobilních platebních služeb – Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Fitbit Pay – využívá už přes 100 tisíc klientů Komerční banky. Ve svých zařízeních (mobilech, hodinkách či iPadech) aktivovali víc než 115 tisíc karet.

Měsíční objem transakcí stoupl v červnu na 650 milionů korun a byl tak o 40 procent vyšší než v březnu. Počet transakcí zadaných jenom prostřednictvím Apple Pay překonal v červenci jeden milion.

„Platba mobilním telefonem je vysoce návyková. Po jejím osvojení (zpravidla stačí pět plateb mobilem) klienti již většinou přestanou používat plastovou kartu,“ říká Monika Truchliková, která v Komerční bance vede oblast nazvanou Tribe Cash, Cards and ATMs.

Moneta – další z bank, která vedle KB nabízí všechny čtyři v Česku dostupné služby mobilních plateb – hlásí 70 tisíc aktivních zařízení využívajících službu placení telefonem nebo hodinkami (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay).

Pamatujete?

Moneta se rozhodla zrušit platební nálepky. Klesající zájem hlásí i některé další banky. Mnohem víc teď frčí platby přímo mobilem nebo hodinkami.

Platebním nálepkám hrozí vyhynutí. Končí s nimi první banka

„Měsíčně klienti provedou více než 700 tisíc transakcí. Nejaktivnější jsou klienti s Google Pay, kteří měsíčně provedou 15 transakcí, následují klienti s hodinkami Garmin s 13 transakcemi. Celkový objem provedených transakcí přesahuje 320 milionů korun měsíčně. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o více než dvojnásobek," říká Jan Hruška, manažer pro platební karty Moneta Money Bank. 

U České spořitelny, největší tuzemské banky podle počtu klientů, platí s Apple Pay 107 tisíc lidí. Na terminálech provedli od 19. února téměř pět milionů transakcí v celkové výši 2,3 miliardy korun. Průměrná výše jedné platby pomocí Apple Pay vychází na 460 korun. Službu Google Pay, kterou spořitelna spustila teprve před měsícem, využívá zatím 21 tisíc klientů, kteří provedli 158 tisíc transakcí na terminálech v celkovém objemu 65 milionů korun, průměrná platba dosahuje 410 korun.

„Obecně lze říci, že dnes mobilem platí každý pátý z našich zhruba 630 tisíc klientů, kteří využívají mobilní bankovnictví George. Ti, kteří využívají k placení některou z mobilních aplikací, provedou v průměru dvakrát více transakcí měsíčně než klienti s tradiční plastovou kartou. V průměru náš klient použije plastovou platební kartu při placení 12 až 14krát měsíčně, přičemž průměrná útrata činí okolo osmi až devíti tisíc korun. Jedna transakce plastovou kartou se pohybuje v průměru okolo 650 korun," upřesňuje Lukáš Kropík z tiskového oddělení ČS.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.