Přes 30 finančních úřadů od ledna omezí činnost. Musí se šetřit

| rubrika: Aktuality | 18. 12. 2019 11:22 aktualizováno 14:38 | 2 komentáře

Celkem 33 finančních úřadů po celé zemi čeká v lednu výrazné omezení pracovní doby. Finanční správa je zařadí do takzvaného režimu 2+2. Budou tedy otevřeny nově jen dva dny v týdnu a budou v nich působit dva úředníci.

Finanční správa původně uvažovala o omezení činnosti 34 úřadů, nakonec ale ve stávajícím režimu ponechá pracoviště v Litvínově. Změny se týkají například územních pracovišť ve Stříbře, Kaplici, Hlinsku, Moravské Třebové, Luhačovicích nebo Mariánských Lázních (kompletní seznam je pod textem).

„Rozsah služeb, které v současnosti územní pracoviště pro občany poskytují, zůstane stejný. Služby budou standardně poskytovány v úřední dny pondělí a středu, tedy minimálně dva dny v týdnu a budou je zajišťovat alespoň dva pracovníci,“ říká Klára Křehlová z tiskového oddělení Finanční správy.

„V období podávání daňových přiznání, případně dalších důležitých obdobích po dohodě s příslušným finančním úřadem, jsme schopni a připraveni posílit územní pracoviště tak, aby byly zajištěny plnohodnotné služby zvýšenému počtu daňových poplatníků, kteří ho navštíví ať již v souvislosti s podáním daňového přiznání, nebo z jiného důvodu v rámci správy daní,“ slibuje generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Daňoví poplatníci, kteří spadají pod „optimalizované“ pobočky, Finanční správa informuje i o tom, že se od půlky ledna změní uložení jejich daňových spisů. „Spisy z 33 územních pracovišť budou přesunuty na jiná pracoviště v rámci stejného finančního úřadu a v uvedeném pokynu daňoví poplatníci zjistí, o která územní pracoviště se konkrétně jedná,“ říká Křehlová.

Znamená to například, že daňové přiznání sice budou moci daňoví poplatníci stále podat na „optimalizované“ pracoviště, ale když se následně bude něco přezkoumávat, budou to už muset řešit s úřadem, kde mají spis.

Finanční správa se prý snaží respektovat požadavek veřejnosti, aby orgány státní správy fungovaly efektivně, jejich zaměstnanci byli adekvátním způsobem vytíženi a organizační struktura se vhodným způsobem přizpůsobovala reálné poptávce po příslušné službě při zachování její dostupnosti.

„Nicméně Finanční správa musí hledat cesty, které jí umožní reagovat na požadavky a úkoly, které jsou na ni kladeny. K tomu patří i plnění požadavků na snížení nákladů v oblasti prostředků na platy i v oblasti provozních nákladů,“ dodává Richterová. V následujících pěti letech by měla Finanční správa ušetřit zhruba 686 milionů korun.

Finanční správa má nyní 201 územních pracovišť. Z toho 23 územních pracovišť již od června 2016 funguje v režimu 2+2.

Seznam finančních úřadů (územních pracovišť), které čeká omezení činnosti. Zdroj: Finanční správa

Klikněte pro větší zobrazení.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-10
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů
Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.