Co se děje | Olga Skalková | 27. 6. 2022 | 39 komentářů
![]()
Česká spořitelna jako první v Česku nabízí QR výběry z bankomatů. Kdo má v chytrém telefonu aplikaci George, nemusí už vůbec vytahovat kartu ani nic zadávat na obrazovce bankomatu. Sáhne si jenom na peníze.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 9 komentářů
![]()
Moneta přichází s novým Rodinným účtem. Vedle moderní aplikace chce zaujmout hlavně nadprůměrným úrokem na spořicím účtu: 5 % ročně do limitu 50 tisíc korun.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
![]()
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Co se děje | Petr Kučera, Olga Skalková | 30. 5. 2022 | 10 komentářů
![]()
Posílání peněz mezi klienty tuzemských bank se zjednoduší. Místo čísla účtu příjemce má stačit, když zadáte číslo mobilu. A to bez stahování nějaké speciální aplikace.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 150 komentářů
![]()
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 172 komentářů
![]()
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 4. 2022 | 1 komentář
![]()
Česká spořitelna nově nabízí svým klientům možnost ověřit si bankéře na telefonu přes mobilní aplikaci George klíč. Novinka má snížit riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé vydávají za bankéře České spořitelny a snaží se z klientů získat údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 3. 2022 | 2 komentáře
![]()
Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.
Aktuality | Jiří Hovorka | 22. 3. 2022 | 21 komentářů
![]()
Lidé prodávající na internetových bazarech by měli být opatrní. Počty podvodů v posledních týdnech výrazně narostly, varuje policie i banky. Kriminalistům v Praze se podařilo zadržet sedm podezřelých, kteří se na podvodech měli podílet.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 7 komentářů
![]()
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 3. 2022
![]()
Fio banka získala od ministerstva vnitra akreditaci pro poskytování služeb bankovní identity. „Klientům ji budeme postupně zpřístupňovat v průběhu března, zájemci se mohou hlásit o přednostní aktivaci,“ oznámila na webu.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 3. 2022 | 6 komentářů
![]()
ČSOB dostala pokutu milion korun od České národní banky kvůli nesplnění pravidel pro silné ověření uživatelů (SCA podle unijní směrnice PSD2). „Do 25. října 2021 nezavedla řídicí a kontrolní systém zahrnující předpoklady řádné správy a řízení společnosti, když postupovala při zavádění silného ověření uživatelů v rozporu s právními předpisy upravujícími poskytování bankovních služeb,“ píše ČNB ve svém rozhodnutí.
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 3. 2022 | 23 komentářů
![]()
Česká spořitelna nově prodává zlaté slitky i v mobilním bankovnictví George. Její klienti si mohou vybrat ze čtyř variant o váze 10, 31, 50 a 100 gramů.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
![]()
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
![]()
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 2. 2022 | 35 komentářů
![]()
ČNB chce bance odebrat licenci, oficiálně oznámila její platební neschopnost. Situaci kolem Sberbank sledujeme v průběžně aktualizovaném článku.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
![]()
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 1. 2022
![]()
Revoluce v digitalizaci odstartovala před rokem. Které banky se přidají letos a jaké najde další využití?
Aktuality | Petr Kučera | 21. 1. 2022 | 4 komentáře
![]()
Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 21. ledna od 23:30 do sobotního odpoledne odstaví systém George, službu Business 24 a mobilní klíč.
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 1. 2022 | 6 komentářů
![]()
Na klienty Fio banky míří další phishingový podvod přes SMS.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 1. 2022
![]()
Česko se připojilo do systému okamžitých SEPA plateb díky nebankovní firmě. Bude letošek přelomovým rokem i pro banky?
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 24 komentářů
![]()
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
FINMARKET | Petra Martínková | 22. 12. 2021 | 12 komentářů
![]()
Miliony lidí dostaly v podobě bankovní identity klíč k elektronické komunikaci se státem i firmami. „Umějí si otevřít dveře. Ale teď je třeba zapracovat na tom, aby za nimi našli co nejvíc,“ říká Petr Zíma, který zodpovídá za bankovní identitu v České spořitelně.
Co se děje | Olga Skalková | 9. 12. 2021 | 23 komentářů
![]()
Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 6. 12. 2021 | 92 komentářů
![]()
Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je donutí vybrat úspory a vložit na podvodné účty prostřednictvím bictoinových bankomatů na kryptoměny. V mnoha případech si na jméno klienta vezmou i půjčku.
Co se děje | Olga Skalková | 29. 11. 2021 | 3 komentáře
![]()
Velkou novinkou příštího roku mají být platby na číslo mobilního telefonu příjemce. Start nové služby však nebude tak rychlý, jak banky původně doufaly.
Aktuality | Jana Divinová | 23. 11. 2021 | 5 komentářů
![]()
Téměř 17 % domácností nemá vlastní připojení k internetu. Uvedli to v rozsáhlém průzkumu pro Český statistický úřad (ČSÚ).
Kvíz | Petr Kučera | 19. 11. 2021 | 1 komentář
![]()
Dokážete ještě najít bod GE? Pak jste tu správně. Než se vyřeší svatba, pojďme si trochu proklepnout oba snoubence.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
![]()
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 11. 2021
![]()
Klienti Air Bank mohou nově využívat bankovní identitu také pro online ověření vůči komerčním společnostem – typicky poskytovatelů energií, pojišťovnám nebo třeba i centrálnímu depozitáři cenných papírů.