Ochrana spotřebitele – výpis článků

Prodloužení záruční doby se blíží

Články | Stanislav Andrejs | 29. 5. 2002

-2

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela...

Problematické Tricky Českého Telecomu

Články | Michal Hazi | 15. 6. 2002 | 1 komentář

+3

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly...

Lampárna: Oskarta speciální edice

Články | Simona Ely Plischke | 23. 12. 2002

+9

Nedávno jsem v rámci předvánočního běsnění zavítala s přítelem do jednoho velkokapacitního odsávače peněz v centru Prahy. Odcházeli jsme po více než hodinovém neúspěšném lovu dárků....

Česká pošta: když víte, že vám lžou

Články | Jiří Šedivý | 13. 6. 2005 | 17 komentářů

+18

"Adresát nezastižen," stojí na lístku, který jste vyndali ze své schránky. Vy jste přitom v uvedeném čase doma bezpečně byli a je vám jasné, že se příslušný doručovatel prostě nechtěl...

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007

-5

Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci...

Jaká práva mají cestující v letecké přepravě

Články | Michal Pravda | 20. 6. 2007 | 1 komentář

-2

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

Životní situace | Jan Stuchlík | 26. 6. 2007

-8

Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007

+11

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

Zboží z prodejních zájezdů lze vrátit do čtrnácti dnů

Životní situace | Ladislav Čumba | 11. 7. 2007

+6

Sedmdesátiletá důchodkyně si na předváděcím zájezdu koupila sadu hrnců za sedm tisíc korun. Po návratu zjistila, že by za ně v běžném obchodě dala ani ne polovinu. Může s tím něco udělat?

Pozor na nákupy po telefonu

Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007

+5

Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů

+112

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce...

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře

-14

Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným...

Kdo vydělá na lednových slevách

Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů

+29

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele...

Reklamace už nemusí skončit jen u soudu

Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů

+4

Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele,...

Jak si cestovky pohrávají s klienty

Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů

+18

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům...

Polijete se jogurtem? Obchod vás odškodní.

Jak na to | Miroslav Zeman | 18. 9. 2008 | 1 komentář

-3

Přejeli vám nohu paletou se zbožím, roztrhli jste si v supermarketu kabát o hranu regálu? Žádejte odškodné. Hypermarket s tím počítá.

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?

Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře

-3

Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let....

Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů

Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů

+9

V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou...

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů

+53

Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy...

Triky a taktiky podomního prodeje a jak se jim bránit

Jak na to | Eva Sovová | 18. 8. 2009 | 23 komentářů

+30

Některé zboží se dá v Česku koupit jen formou podomního prodeje. Toto nakupování má ale svá rizika. Zákazník, který podlehne šarmu a obchodním taktikám agenta může koupit něco, co třeba...

Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou

Jak na to | Veronika Skálová | 9. 9. 2009

+23

Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají...

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů

+56

Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím...

Co lze čekat od banky, když přestanete splácet úvěr

Jak na to | Věra Tůmová | 15. 9. 2009 | 7 komentářů

-3

Recese dlužníkům nepřeje. I ti poctiví, kteří se nyní mohou dostat do potíží se splácením kvůli ztrátě zaměstnání či nemoci. Banky navíc přestávají být benevolentní a s vymáháním neotálejí....

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře

+3

Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním...

PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 2. 11. 2009 | 2 komentáře

+12

Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním...

PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.

Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů

-1

Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu....

PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů

Jak na to | Věra Tůmová | 4. 11. 2009

-5

Pokud si budete chtít od 1. listopadu zřídit příkaz inkasu, budete muset nově nastavit horní limit pro takto odcházející platby. Pokud už příkaz k inkasu máte, banky vám budou stanovení...

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009

+9

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu...

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

Kvíz | Věra Tůmová | 11. 11. 2009

+10

Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti...

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář

-1

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad,...

Stránka 1/10

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, rozhodli poslanci

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, rozhodli poslanci

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct...více

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů....více

Místo parmazánu levná náhražka. Restaurace šidí hlavně na surovinách

Místo parmazánu levná náhražka. Restaurace šidí hlavně na surovinách

Státní zemědělská a potravinářská inspekce loni kontrolovala dohromady 194 stravovacích...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services