Nováček na burze: Akcie od 490 korun, úpis začíná

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 18. 8. 2022
Nováček na burze: Akcie od 490 korun, úpis začíná
Majitelé společnosti Bezvavlasy František Novotný (vlevo) a Aleš Hudeček.
Zdroj: Burza cenných papírů Praha

Na trh Start pražské burzy míří další nová akcie, tentokrát si pro peníze od investorů jde společnost Bezvavlasy, druhý největší prodejce vlasové kosmetiky v Česku po Notinu. Prodejem stávajících akcií hodlají majitelé získat až 214 milionů korun.

Veřejná nabídka akcií (IPO) startuje dnes v deset dopoledne a poběží do poledne 1. září. Investoři se o akcie můžou hlásit přes obchodníky s cennými papíry, kteří jsou členy Burzy cenných papírů Praha. Cenové rozpětí pro podávání nabídek je 490 až 630 korun. Minimální investice je v rámci IPO stanovena na 40 kusů akcií.

Majitelé František Novotný a Aleš Hudeček ve veřejné části nabízejí 30 % svých akcií (300 tisíc kusů), v neveřejné části prodávají dalších 5 % za cenu 490 korun za kus. Kupujícími v neveřejné části jsou burzián Jaroslav Šura (33 tisíc kusů akcií), fond Františka Bostla Starteepo Invest (16 tisíc kusů) a výkonný ředitel (CEO) Bezvavlasy Jaromír Muchka (1 tisíc kusů).

Akcie s přiděleným tickerem BEZVA.PR už byly přijaty k obchodování nejen na trhu Start pražské burzy, ale také na burze RM-Systém, který provozuje Fio banka. V případě úspěšného prodeje akcií by se jednalo po online lékárně Pilulka.cz o už druhou veřejně obchodovanou e-commerce společnost na pražském parketu.

Zdroj: Shutterstock

Anketa

Pořídíte si Bezvavlasy?

„Firma Bezvavlasy mě zaujala hned z několika důvodů. Robustní růst tržeb, vysoká ziskovost, slušné marže. Ohledně poměrových ukazatelů se může zdát, že se jedná o hodnotovou firmu, přestože je jednoznačně růstová. Výhodou je atraktivní valuace. Rychle rostoucí sektor e-commerce je pro mě lákavý a Bezvavlasy budou spolu s Pilulkou ozdobou mého portfolia,“ říká ke svojí účasti v IPO investor Jaroslav Šura.

„Tuto transakci jsme ladili neuvěřitelné dva roky. Budeme se tedy zúčastňovat veřejné i neveřejné části nabídky s oběma našimi fondy. Je to jako čekat dva roky na řidičák a mít celou tu dobu v garáži pod plachtou Ferrari. Konečně uzrál čas vzít ho na projížďku,“ říká Bostl.

E-shop bezvavlasy.cz firma provozuje od roku 2009, v Praze má také jednu kamennou prodejnu. Kromě Česka, které tvoří 69 % obratu, působí firma i na Slovensku a v Maďarsku. V roce 2021 dosáhla na tržby ve výši 450 milionů korun, což byl meziroční růst o 29 %. Provozní zisk EBITDA vzrostl o 46 % na 41,3 milionu korun (při EBITDA margin 9,2 %) a čistý zisk po zdanění se víc než zdvojnásobil na úroveň 32,6 milionu korun (při net margin 7,2 %).

Firma chce i s penězi získanými na burze dobývat další evropské trhy, expanzi plánují na východě a jihu Evropy, ale poohlíží se i na západ. Příštím novým trhem by mělo být Rumunsko. „Chceme svůj úspěch replikovat v dalších zemích. Hodláme tam vstupovat jako specialista na vlasovou kosmetiku, který bude cílit na kadeřnictví a přes ně rozšíří svůj záběr i na ostatní spotřebitele. Je to strategie, která se osvědčila, a dovedeme ji rychle překlápět do pozitivních čísel,“ říká Hudeček.

Všechno je a bude řízeno z Prahy a zboží bude do celé Evropy proudit z centrálního distribučního centra u Plzně, kam se v příštím roce přestěhuje logistika ze současných externích skladovacích prostor v Pardubicích. „Bude to investice za desítky milionů. Doufáme, že nám s ní zčásti pomohou evropské dotace,“ říká Novotný. „Kapacita nového distribučního centra nám bude stačit do výše obratu 1,5 miliardy korun s možností jeho rozšíření. Sklad bude plně automatizovaný, což přinese vysokou efektivitu procesů a ještě vyšší marže,“ dodává Hudeček.

Společnost plánuje i rozšíření produktové nabídky o nové značky i vlastní produktové řady. V červenci také proběhlo po dvou letech vývoje spuštění nového e-shopu.

„Firma jako taková podle základních informací, které mám k dispozici, vykazuje solidní růst na úrovni hrubého zisku, ale velmi křehkou marži, která má jako celý sektor e-commerce klesající tendenci kvůli velkým konkurenčním tlakům. Tento fakt vnímám jako možné nebezpečí pro další růst. Expanze na další trhy nebo vlastní produkce se mi jeví jako velmi nejisté cesty, zejména kvůli globálnímu makroprostředí a aktuálnímu vývoji rizika v regionu,“ hodnotí nabídku nových akcií Michal Dvořák, analytik BH Securities.

Promo

Srovnejte si to s námi

Firmu rozjel Aleš Hudeček v době finanční krize v roce 2009, kdy postavil e-shop zaměřený na produkty péče o vlasy. V té době to byla spíš výjimečná specializace, na trhu existoval podle Hudečka jediný podobně zaměřený konkurent. Ze začátku byly Bezvavlasy klasická „garážovka“, Hudeček si všechno dělal sám, doma balil zboží a nosil zásilky na poštu. Za první rok se dostal na obrat milion korun, vzpomíná v příběhu firmy na webu pražské burzy.

Pak přibral jako společníka Františka Novotného, který měl za sebou větší zkušenosti s podnikáním, a rozvoj společné firmy nabral tempo. „Začali jsme budovat nějakou strukturu, nabrali jsme lidi do kanceláře, do skladu, rozšiřovali jsme nabídku. Já jsem navíc do firmy nalil nový kapitál,“ vzpomíná Novotný na začátky.

Akcie Bezvavlasy jsou čtvrtým novým titulem na trhu Start pražské burzy v krátké době. IPO nedávno ukončila slovenská metalurgická společnost Gevorkyan, která od investorů získala 727 milionů korun, krátce poté prvotní úpis dokončil také výrobce dveřních klik a kování M&T 1997, který si došel pro 43 milionů. Na začátku července pak česká gastronomická skupina Coloseum prodala během IPO akcie za 40 milionů korun. Zatímco první dvě emise se dají označit za úspěšné, Coloseum vybralo jen 40 % peněz, pro které si na Start šlo.

S akciemi Gevorkyanu se začalo veřejně obchodovat za upisovací cenu 248 korun, aktuálně jsou za 240. Akcie Coloseum začínaly na ceně 246 korun a dnes jsou také za 240. Akcie M&T 1997 jsou nominálně nejdražší na pražské burze a nyní jsou za 33 tisíc korun, což je o 10 % víc než na startu veřejného obchodování. Jde přitom o akcie, které mají investory lákat hlavně na každoroční dividendu ve výši 5 až 6 %.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Raiffka má novou investiční aplikaci. Zatím jen na pozvání

14. 9. 2022 | Petr Kučera

Raiffka má novou investiční aplikaci. Zatím jen na pozvání

S jednoduchým investováním přes mobil přichází první velká banka. Zájemci si o ní musí aktivně říct, nebo čekat na oslovení.

Karo dává na burzu nové akcie. Zpracovatel kůží rozšiřuje výrobu

12. 9. 2022 | Jiří Hovorka

Karo dává na burzu nové akcie. Zpracovatel kůží rozšiřuje výrobu

Zpracovatel kůží Karo Leather dnes zahájil nabídku nových akcií na trhu Start pražské burzy. Od investorů chce získat peníze na dostavbu nového závodu v Brtnici, na rozšíření závodu... celý článek

Bezvavlasy dají na burzu méně akcií. Chtěly vyšší cenu

1. 9. 2022 | Jiří Hovorka

Bezvavlasy dají na burzu méně akcií. Chtěly vyšší cenu

Společnost Bezvavlasy dostane od investorů na pražské burze 112,7 milionu korun na další rozvoj. Dnes skončil primární úpis akcií (IPO), s nimiž se od 7. září začne veřejně obchodovat... celý článek

Máte si pořídit Bezvavlasy? O novou akcii bude zájem

19. 8. 2022 | Jiří Hovorka

Máte si pořídit Bezvavlasy? O novou akcii bude zájem

Jak lákavá je nabídka akcií společnosti Bezvavlasy, českého e-shopu s téměř půlmiliardovým obratem? Zeptali jsme se investičních expertů.

Akcie Avastu rostou o 40 %. Fúze míří ke schválení

3. 8. 2022 | Petr Kučera

Akcie Avastu rostou o 40 %. Fúze míří ke schválení

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž (CMA) „po důkladném šetření“ předběžně schválil fúzi české antivirové společnosti Avast s americkou softwarovou firmou NortonLifeLock. Informovala... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.