Všechno se dá najít a k ničemu mě nenutí. Proč mít účet u Partners Banky

PR článek | rubrika: FINEXPO | 30. 9. 2024
Nejsem takový střelec, abych každý rok přecházel k jiné bance, popisuje jednačtyřicetiletý Jan, který pracuje jako logistický koordinátor. Přesto ho zlákala možnost založit si účet pro dva u Partners Banky. S manželkou tak mají dobrý přehled o rodinných útratách.
Všechno se dá najít a k ničemu mě nenutí. Proč mít účet u Partners Banky

Zdroj: Partners

PR článek

Proč jste se rozhodl přejít k Partners Bance? Čím vás nalákala?

Mám kamaráda finančního poradce, kterému věřím – a zatím jsem se nikdy nezklamal. Ten nám služby Partners Banky doporučil s tím, že budeme jedni z prvních. Měli jsme možnost vymyslet si i čísla účtů. Řekli jsme si, že to rádi vyzkoušíme, a tak pomalu přeskakujeme ze svých bývalých účtů. Děláme to postupně, takže když nějaká služba vypadne, tu novou už řešíme přes nové účty.

Přešli jsme asi před čtyřmi měsíci a zatím jsme absolutně spokojení. Vyhovuje nám transparentnost a informovanost. U konkurence jsem si třeba čtyřikrát nastavoval, aby mi chodily esemesky ohledně příchozích a odchozích plateb, ale v životě nic nepřišlo. Tady jsem nic nastavovat nemusel a automaticky vše chodí, což mi dává velký přehled. Takže kdybych třeba ztratil kartu a někdo si díky ní udělal nákup do pětistovky bez PINu, hned mi to pípne. To se mi líbí.

Jak jste zmínil, změna proběhla na popud vašeho kamaráda, finančního poradce. S čím dalším vám ještě pomohl?

Jiří Kubík, jak se kamarád jmenuje, nám zabezpečuje úplně všechno: máme přes něj hypotéku, plán financování, udržitelnost, investiční fondy i pojištění. Takže pokud řeším něco ohledně financí, vždycky oslovím jeho. Když potřebuje naopak pomoci on s elektřinou, poradím já jemu nebo za ním zajedu. Partners Banku nám doporučil právě on, protože jsme jeho stálí zákazníci a on ví, že ode mě dostane upřímnou zpětnou vazbu.

Se službami jste tedy zatím spokojený?

Zatím ano. Vím jen, že měli nějaký problém s QR kódy pro Android, který jsem nahlásil, a brzy to fungovalo bez problémů. Nebylo to nic limitujícího. Když posílám peníze na jiný účet, dorazí tam vždycky hned. Nevím, jak to teď mají ostatní banky, ale tady je ta rychlost opravdu dobrá. U bankovní aplikace jsem zatím žádné výpadky nezaznamenal. Za mne tedy spokojenost.

U Partners máte všechny finance v jedné aplikaci. Jak vám to vyhovuje?

Je to velká výhoda. Kdykoliv něco potřebuju, smlouvy, dokumenty k hypotéce a podobně, mám to na jednom místě a vždy po ruce.

Co vám ještě na aplikaci Partners vyhovuje?

Kamarád mi nyní doporučil virtuální karty na jedno použití. Když třeba nakupuje na nějakém ne úplně jistém nebo na novém online shopu, platí právě touto kartou. To se mi zalíbilo a mám v plánu to vyzkoušet.

Jaký byl hlavní důvod přechodu k nové bance. Byl jste s tou předchozí nespokojený?

Dá se říct, že ano. Já nejsem typ člověka, který by hned přeskakoval kvůli nějaké drobnosti. Každý rok přecházet k jiné bance? Takový střelec nejsem. U té mé předchozí, kde stále ještě mám druhý účet, ovšem některé věci prostě nefungovaly. Ani to by ale pro mě ale nebyl impulz k tomu, abych vyrazil do jiné banky a ptal se, jaké to tam mají. V tomhle odvětví se moc neorientuju, takže by mi ti pánové stejně mohli cokoli napovídat a na něco mě utáhli. U mě byla prostě zásadní důvěra ve zmíněného kamaráda-poradce. Můžu mu dát upřímnou zpětnou vazbu a on s tím pak bude dál pracovat.

Využíváte účet pro dva. S kým ho sdílíte?

Máme ho se ženou. Koupili jsme dům a v rámci rekonstrukce zvedali střechu. Na to máme hypotéku. Tu máme samozřejmě na účtu banky, která nám ji poskytla, ale zde si na společném účtu vedeme účetnictví. Jednotlivé položky tu lze dobře komentovat a dá se podle toho zpětně i dobře vyhledávat. Teď jsem třeba nakoupil vruty, tak jsem napsal „4 500 vruty“ – je to tam a dá se to dobře najít. A manželka to dobře vidí. Protože, co si budeme povídat, kdybych měl peníze jen na svém účtu, tak si občas koupím nějakou ptákovinu. Je to tedy i takový můj osobní hlídáček.

Máte tak účet pro dva primárně kvůli výdajům na stavbu?

To ne. Byl to jen příklad, protože u nás má stavba nyní prioritu. Když jeden z nás jede nakoupit, bere na to peníze ze společného účtu. Každý ale máme pořád svůj účet, kam nám chodí výplaty. Ačkoli já už pomalu se svým osobním přecházím k Partners. Nevidím důvod, proč mít dvě banky. Možná si ten druhý účet nechám pro platby na pochybných webech.

Narážíte na to, že služba umožňuje mít sdílený účet a u toho i svůj soukromý?

Přesně tak. Každý máme dvě karty. Jednu ke svému soukromému účtu a druhou ke společnému. Celkem tam tedy máme tři účty. A ještě si budeme zakládat spořicí. U karet ke společného účtu mají navíc docela pěknou vychytávku, protože na jedné máme napsáno LO a na druhé VE. Podle toho si je poznáme. Je to ptákovina, ale milá.

To je pro manžele příjemně udělané...

Za mě ano. I aplikace je fajn, nijak mne nebombarduje miliony oznámení každý den. Prostě user-friendly. Graficky je apka hezky zpracovaná, nic nekřičí, k ničemu mě nenutí. Já nejsem v bankovnictví kdovíjak náročný uživatel: přeposlat, udělat QR kód, zaplatit, podívat se na historii. To vše tam funguje a nic víc k životu nepotřebuji.

Už jste zmínil, že součástí účtu je i sdílené spoření. Takže o něm uvažujete?

Určitě. Jediné upozornění, které nám od Partners Banky chodí, je měnící se procentuální část na spořicím účtu. Co jsem koukal, většinou to bylo o nějaké procento víc než jinde. A protože nám nyní leží nějaké nevyčerpané peníze, přemýšlíme, že bychom je dali sem, případně je odtud přehazovali na společný účet.

Dvě otázky pro…

Jiřího Kubíka, finančního poradce společnosti Partners

Jiří Kubík, PartnersZdroj: Partners

V čem vidíte výhody účtu pro dva od Partners Banky?

Výhod je několik. Pro rodinu platící společné výdaje je to luxus. Oba vidí všechno a v jedné aplikaci mají zároveň běžný účet i spořicí účty. Rychlost přesouvání peněz v rodině je maximální. Všechno funguje skvěle, a navíc tu není žádný disponent, oba jsou vlastníci.

jaké má výhody proti podobným službám konkurence?

Právě to, že vlastníky jsou oba. Navíc sdílení v jedné appce s běžnými účty (kterých nyní může být klidně víc) prostě nikdo nemá. A s dětskými účty a náhledy na celé portfolio je to prostě pecka.

Tváří banky se stal zpěvák Pokáč. Měly reklamy a jeho písně nějaký vliv na vaše rozhodování?

Na mě tohle nemá žádný vliv. Jednu dobu jsem dělal promotéra, takže tak trochu tuším, jak mají reklamy fungovat. Myslím, že to tak dnes má hodně lidí. Žijeme v době, kdy člověk nějakou známou osobu buď miluje, nebo nesnáší. Když přijdu do hospody, kde je puštěná televize, a na obrazovce se někdo známý mihne, hned se ozve někdo, kdo zrovna tuhle osobnost z nějakého důvodu nesnáší. A je to pak jen hejt, hejt, hejt. Jen proto, že ten člověk zastává nějaký jiný názor nebo byl třeba v politice. Tahle doba nás hrozně rozděluje a to mě trochu mrzí. Podle toho totiž pak lidé reagují.

Takže na mě nějaká známá osobnost vliv rozhodně nemá. Reklama vliv mít může, ale jestli je v ní plešatej kojak, kterého nikdo nezná, nebo Pokáč? To je mi úplně jedno. Když je to ještě zpěvák a ten spot má hlavu a patu, proč ne.

Je ještě něco, co byste chtěl ke službám Partners Banky dodat?

Asi ne. Je to pro mě nástroj, kterému nemám co vytknout. Takové věci já vyhledávám: když mě to do ničeho nenutí a když to funguje. To je úleva. Skype či facebook jsou poslední dobou plné nějakých nabídek, což mě úplně odrazuje. I z minulé banky mi neustále chodí nějaká upozornění, že bych mohl toto nebo tamto. Já přitom když něco potřebuju, prostě si to sám najdu.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

ČNB prodává své bankovní paláce. Pobočky ve třech krajích skončí

22. 5. 2025 | Kateřina Hovorková

ČNB prodává své bankovní paláce. Pobočky ve třech krajích skončí

Česká národní banka plánuje přechod na digitální komunikaci s klienty. Postupně proto omezuje služby v regionech. A do budoucna některé pobočky zruší úplně - například tu v Plzni a... celý článek

Už zase odstávka? Bankovnictví o víkendu nefunguje, klienti ztrácí trpělivost

21. 5. 2025 | Petr Kučera

Už zase odstávka? Bankovnictví o víkendu nefunguje, klienti ztrácí trpělivost

Že elektronické bankovnictví občas potřebuje plánovanou odstávku, chápe asi každý klient. Jde koneckonců o bezpečnost jeho účtu a vylepšení služeb. Jen by se to nemělo opakovat často... celý článek

Tři banky spustí vklady na kartu. Vznikne druhá sdílená síť vkladomatů

20. 5. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Tři banky spustí vklady na kartu. Vznikne druhá sdílená síť vkladomatů

Také klienti České spořitelny, ČSOB a Raiffeisenbank získají víc možností, jak snadno vložit hotovost. Technicky půjde o jiné řešení, než jaké už nabízejí Komerční banka, Moneta a Air... celý článek

Řekněte si o víc benefitů. Kdy dostanete prémiový účet a co všechno nabízí

19. 5. 2025 | Petr Kučera | 4 komentáře

Řekněte si o víc benefitů. Kdy dostanete prémiový účet a co všechno nabízí

Cestovní pojištění, bezplatné vstupy do letištních salonků, pojištění nákupu nebo osobních věcí, asistenční služby k autu nebo i ke kolu. Od banky můžete mít mnohem víc než jenom „účet... celý článek

Čtyři banky dočasně vypnou bankovnictví. Limity si nastavte včas

16. 5. 2025 | Petr Kučera

Čtyři banky dočasně vypnou bankovnictví. Limity si nastavte včas

Část víkendu nebude fungovat elektronické bankovnictví Raiffeisenbank a starší systém Komerční banky. Na kratší dobu hlásí odstávku také ČSOB a Moneta.

Partners Financial Services