Dvě největší banky varují před novými podvody

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 28. 12. 2020 | 8 komentářů
Dvě největší banky varují před novými podvody

Zdroj: Shutterstock

ČSOB upozorňuje klienty na novou vlnu phishingových útoků. Jde o e-mailové zprávy, přes které se podvodníci snaží dostat k penězům na účtech.

„Ve zprávách najdete několik typických znaků podvodného e-mailu. Například cizí doménu odesílatele (není ČSOB) nebo odkaz, který nevede do internetového bankovnictví, ale na falešnou přihlašovací stránku,“ upřesňuje banka.

Připomíná také, jak podvodný e-mail funguje: Na falešné stránce internetového bankovnictví vložíte své přihlašovací údaje. Podvodníci je obratem zadají do opravdového internetového bankovnictví. V tu chvíli vám na mobil banka pošle ověřovací SMS kód. Vy zrovna na ověřovací SMS kód čekáte, on opravdu přijde a vy ho zadáte na falešnou stránku. Podvodníci teď mají přihlašovací údaje i SMS klíč. Tedy všechno, co potřebují, aby se přihlásili do internetového bankovnictví místo vás. Nakonec na vás vyskočí chyba a žádost o nové ověření. Dalším SMS kódem už ale potvrzujete třeba převod vašich peněz do zahraničí.

„Podvodníci spoléhají mimo jiné na to, že někteří klienti nedávají pozor a nečtou všechny informace, které banka posílá v ověřovacích SMS nebo notifikacích do aplikací typu Smart klíč. Ty jsou přitom pro bezpečnost vašich peněz důležité, proto jim prosím vždy věnujte pozornost,“ zdůrazňuje ČSOB.

Repro: ČSOB

Podvodný e-mail.

Podobný podvod teď míří i na klienty České spořitelny. Chodí jim SMS vyzývající k odblokování údajně zablokovaného internetového bankovnictví. Spořitelna doporučuje tyto zprávy smazat a telefon nechat prověřit antivirovým programem.

Různé triky průběžně míří i na klienty ostatních bank. Například Moneta Money Bank nedávno varovala před vlnou podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.

Když má klient podezření, že se stal obětí podvodu, měl by se obrátit na skutečný klientský servis své banky prostřednictvím telefonního čísla uvedeného na jejím oficiálním webu. Lze ji kontaktovat také prostřednictvím internetového či mobilního bankovnictví, případně i jiným ověřeným způsobem – například klientským chatem dostupným z hlavní stránky banky.


Dostali vás?

Nemáte v peněžence poklad? Projděte si vzácné koruny

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se nedávno vydražil za rekordních 23 milionů korun, u sebe nejspíš nemáte. Možná ale v peněžence najdete zdánlivě obyčejné mince a bankovky, které jsou přesto něčím výjimečné. Dostat za ně můžete několikanásobek nominální hodnoty. Pojďme to zkusit.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+81
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 8 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 12. 2020 13:39, MR

Větší problém vidím v častých změnách v internetovém bankovnictví,které banky provádí z důvodu údajného vylepšení.Potom se může stát,že méně pozorný klient udělá chybu.

+52
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 12. 2020 6:34

Citace - Marian / 28.12.2020 14:44

Dávat si pozor
Stačí ať si stará pořídí antikoncepci a nemusíš si dávat pozor !!!!

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (8 komentářů) příspěvků.
Simplecoin

A tohle už jste četli?

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

16. 5. 2022 | Olga Skalková | 10 komentářů

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

4. 5. 2022 | Olga Skalková | 34 komentářů

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.

Víc než jednu banku využívá necelá polovina Čechů

2. 5. 2022 | redakce Peníze.CZ | 11 komentářů

Víc než jednu banku využívá necelá polovina Čechů

Většina obyvatel Česka (54 %) využívá jen jednu banku. Dvě nebo více bank využívá 44 % lidí, zatímco před pěti lety to bylo téměř 60 %. Ukázal to průzkum agentury Simply5 pro Air Bank... celý článek

Sberbank už nemá licenci. Čeká se na likvidátora

2. 5. 2022 | redakce Peníze.CZ

Sberbank už nemá licenci. Čeká se na likvidátora

Česká národní banka odebrala Sberbank CZ bankovní licenci. Rozhodnutí nabylo právní moci 30. dubna a je k dispozici na webu ČNB.

Trinity Bank má přes 50 tisíc klientů, zisk roste

29. 4. 2022 | Petr Kučera | 14 komentářů

Trinity Bank má přes 50 tisíc klientů, zisk roste

Počet klientů Trinity Bank už přesáhl 50 tisíc. Ke konci loňského roku jich bylo 41 tisíc, oznámila banka v dnešní zprávě o hospodářských výsledcích za loňský rok. Rok 2020 končila... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.