Dvě největší banky varují před novými podvody

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 28. 12. 2020 12:40 | 8 komentářů
Dvě největší banky varují před novými podvody

Zdroj: Shutterstock

ČSOB upozorňuje klienty na novou vlnu phishingových útoků. Jde o e-mailové zprávy, přes které se podvodníci snaží dostat k penězům na účtech.

„Ve zprávách najdete několik typických znaků podvodného e-mailu. Například cizí doménu odesílatele (není ČSOB) nebo odkaz, který nevede do internetového bankovnictví, ale na falešnou přihlašovací stránku,“ upřesňuje banka.

Připomíná také, jak podvodný e-mail funguje: Na falešné stránce internetového bankovnictví vložíte své přihlašovací údaje. Podvodníci je obratem zadají do opravdového internetového bankovnictví. V tu chvíli vám na mobil banka pošle ověřovací SMS kód. Vy zrovna na ověřovací SMS kód čekáte, on opravdu přijde a vy ho zadáte na falešnou stránku. Podvodníci teď mají přihlašovací údaje i SMS klíč. Tedy všechno, co potřebují, aby se přihlásili do internetového bankovnictví místo vás. Nakonec na vás vyskočí chyba a žádost o nové ověření. Dalším SMS kódem už ale potvrzujete třeba převod vašich peněz do zahraničí.

„Podvodníci spoléhají mimo jiné na to, že někteří klienti nedávají pozor a nečtou všechny informace, které banka posílá v ověřovacích SMS nebo notifikacích do aplikací typu Smart klíč. Ty jsou přitom pro bezpečnost vašich peněz důležité, proto jim prosím vždy věnujte pozornost,“ zdůrazňuje ČSOB.

Repro: ČSOB

Podvodný e-mail.

Podobný podvod teď míří i na klienty České spořitelny. Chodí jim SMS vyzývající k odblokování údajně zablokovaného internetového bankovnictví. Spořitelna doporučuje tyto zprávy smazat a telefon nechat prověřit antivirovým programem.

Různé triky průběžně míří i na klienty ostatních bank. Například Moneta Money Bank nedávno varovala před vlnou podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.

Když má klient podezření, že se stal obětí podvodu, měl by se obrátit na skutečný klientský servis své banky prostřednictvím telefonního čísla uvedeného na jejím oficiálním webu. Lze ji kontaktovat také prostřednictvím internetového či mobilního bankovnictví, případně i jiným ověřeným způsobem – například klientským chatem dostupným z hlavní stránky banky.


Dostali vás?

Nemáte v peněžence poklad? Projděte si vzácné koruny

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se nedávno vydražil za rekordních 23 milionů korun, u sebe nejspíš nemáte. Možná ale v peněžence najdete zdánlivě obyčejné mince a bankovky, které jsou přesto něčím výjimečné. Dostat za ně můžete několikanásobek nominální hodnoty. Pojďme to zkusit.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Líbil se vám článek?

+69
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 8 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 12. 2020 13:39, MR

Větší problém vidím v častých změnách v internetovém bankovnictví,které banky provádí z důvodu údajného vylepšení.Potom se může stát,že méně pozorný klient udělá chybu.

+51
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 12. 2020 6:34

Citace - Marian / 28.12.2020 14:44

Dávat si pozor
Stačí ať si stará pořídí antikoncepci a nemusíš si dávat pozor !!!!

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (8 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Equa loni získala přes 50 tisíc nových klientů

18. 1. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

Equa loni získala přes 50 tisíc nových klientů

Equa bank loni zvýšila počet klientů o 13 procent na 477 tisíc. Její bilanční suma stoupla o 15 procent na 73 miliard korun. Konsolidovaný čistý zisk za rok 2020 klesl meziročně o 55... celý článek

ČSOB a Poštovní spořitelna změní přímé bankovnictví i ceník

14. 1. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

ČSOB a Poštovní spořitelna změní přímé bankovnictví i ceník

ČSOB udělá na jaře další krok k úplnému spojení se svou dříve samostatnou značkou Poštovní spořitelna. Sjednotí internetové bankovnictví, chystá i novou mobilní aplikaci. Zároveň změní... celý článek

Na úřad poprvé přes banku. Vyzkoušeli jsme novinku

5. 1. 2021 | Petr Kučera | 7 komentářů

Na úřad poprvé přes banku. Vyzkoušeli jsme novinku

K Portálu občana se nově přihlásíte přes internetové bankovnictví. Ověření přes takzvanou bankovní identitu spustily jako první ČSOB a Česká spořitelna. Hodně klientů však má zatím... celý článek

Akreditaci pro bankovní identitu má třetí banka

21. 12. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Akreditaci pro bankovní identitu má třetí banka

Komerční banka získala od ministerstva vnitra akreditaci pro správu kvalifikovaného systému elektronické identifikace. Po ČSOB a České spořitelně je třetí bankou, která tak může klienty... celý článek

Nová varování z bank. Podvodníci zkoušejí i telefon

18. 12. 2020 | Petr Kučera | 8 komentářů

Nová varování z bank. Podvodníci zkoušejí i telefon

Moneta Money Bank upozorňuje klienty na probíhající vlnu podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.