Fio banka měla problémy s připisováním plateb. Na sociálních sítích své klienty včera upozornila na komplikace s příchozími i některými odchozími platbami. Podle banky byl problém na straně České národní banky. Ta ovšem tvrdí, že její systém po celou dobu fungoval.
Mluvčí centrální banky webu Peníze.cz dnes sdělila, že je problém už vyřešen. Podle ČNB byl problém, ovšem jen na krátkou dobu, i u jiných bank. Že platby už fungují, jak mají, potvrdila i Fio banka na svém facebookovém profilu.
"Pravděpodobnou příčinou potíží klientů s platbami prostřednictvím Fio banky byla kombinace přetížené sítě, která propojuje banky do systému mezibankovního platebního styku ČNB (CERTIS), a vypnutý parametr na komunikační bráně (firewall) po jejím nedávném upgradu, který pomáhá takové situace řešit," říká Petra Vodstrčilová, mluvčí ČNB.
"Zúčtovací mezibankovní systém CERTIS po celou dobu fungoval, občasné problémy u některých bank, až na Fio banku, odezněly poté, co byl parametr opětovně nastaven," dodává Vodstrčilová. Podle ní byl technický problém týkající se plateb Fio banky vyřešen už během včerejšího dne a dnes by tak mělo opět vše fungovat, jak má.
Centrální banka zároveň odmítla interpretaci Fio banky, že by za problém mohla právě ČNB. "Fio banka se 3. července 2019 obrátila na ČNB s informací, že má technické problémy se zasíláním souborů do ČNB. Ta vyzvala Fio banku, aby předávala jednotlivé dávky platebních příkazů alternativní cestou, čehož Fio banka nevyužila," říká Vodstrčilová.
"Dle našich informací se jedná o technickou chybu na straně ČNB směrem k Fio bance. Na jejím odstranění společně usilovně pracujeme. Příchozí platby postupně pomalu zpracováváme. Odchozí platby také odesíláme do zúčtovacího centra ČNB," informovala banka včera po druhé hodině odpolední své klienty.
Na facebookovém profilu banky hlásily problémy desítky klientů. Hodně si stěžovaly ženy, že jim nepřišel rodičovský příspěvek, i když už měly termín výplaty. "Došel už někomu rodičák?" ptala se v diskuzi jedna z nich.
"Všechny platby by měly dorazit, jen je zpracováváme postupně - jak odchozí, tak příchozí. Kvůli chybě u ČNB je ale proces odbavení plateb složitější a pomalejší. Děkujeme Vám tedy za trpělivost a za komplikace se ještě jednou omlouváme," odpověděla v diskuzi Fio banka.
Sdílejte článek, než ho smažem