Jak vypadá bankovní konto snů

Jak vypadá bankovní konto snů
Dnešní balíčky bankovních produktů klientům neumožňují porovnat nabídky jednotlivých bank a občas jim nutí služby, které nakonec nevyužijí. Přitom by stačilo, aby banka klientovi nabídla za skutečně používané služby přijatelnou cenu.

Balíčky bankovních produktů k běžným účtům mají klientům pomoci snáze se orientovat v džungli bankovních poplatků. Výsledkem je často pravý opak. Balíčky bývají nepřehledné, nedají se vzájemně porovnat a těžko se dá spočítat, kolik by zahrnuté služby ve skutečnosti stály. Při použití balíčků tak není klientovi zcela zřejmé, jakou službu má zdarma, jakou se slevou a za co už musí platit. Jedinou částku, kterou zná, je měsíční paušál.

Potíž tkví už v tom, že není zcela srozumitelné, co všechno taková balíčková konta obsahují a co už nikoliv. Tím balíčky trochu popírají výhodu, kterou vykřikují do světa reklamní slogany bank - že služby jsou šité na míru konkrétnímu klientovi. Nebývá mu totiž jasné, zda je pro něj balíček opravdu výhodný, či zda už neplatí za služby, které nabídka sice obsahuje, ale on je nevyužívá.

Navíc nabídky jednotlivých bank se natolik různí, že jejich balíčky mezi sebou nelze prakticky srovnávat. Nemá tak šanci vybrat si opravdu nejvýhodnější produkt. Zároveň nelze přesně určit, kolik každá jednotlivá služba vlastně klienta stojí. Kdyby to zákazník věděl, třeba by zjistil, že by ušetřil, kdyby používal jiný balíček nebo dokonce pouze běžný účet.

Když se zeptáte na balíčky představitelů bank, které v Česku působí, tvrdí, že nepřehledné nejsou. Jinak se vyjadřují zástupci peněžních ústavů, které do Česka teprve míří. Marketingový ředitel mBank W. Bolanowski, která chce ke konci roku vstoupit na český trh s tím, že nebude účtovat poplatky za základní bankovní služby, pro portál www.bankovnipoplatky.com řekl, že "cenová politika českých bank je postavena na komplikovaných konceptech balíčků, přičemž je téměř nemožné vyčíslit reálnou výši poplatků, které klient ve finále zaplatí".

V neposlední řadě banky přispívají ke zmatkům klientů tím, že často mění názvy balíčků, jejich obsah či pravidla přechodu na jiný balíček. Klient tak často neví, zda při změně balíčku automaticky přechází na balíček nový či o něj musí aktivně požádat. Přestože banky s kritikou nesouhlasí, vyšly v poslední době s některými balíčky, které lze vnímat jako krok správným směrem.

GE Money Bank (profil, názory) například na začátku letošního roku přišla s kontem Genius Aktive, kde klient zaplatí měsíční paušál a pak již má (téměř všechny) služby zdarma. V ceně účtu Genius Active (119 Kč) jsou zahrnuty neomezené výběry z vlastních bankomatů v ČR, zasílání pravidelného měsíčního výpisu, všechny příchozí platby, odchozí platby zadané elektronicky, dvě embosované platební karty, platební karta pro platby přes internet, zadání a provedení trvalých příkazů, zadání a provedení inkas včetně SIPO, internetové bankovnictví, bankovnictví přes mobil, telefonní bankovnictví, zřízení a vedení kontokorentu, spořící účet, 50 sms měsíčně zdarma a 1 vklad na pokladně měsíčně.

Stále však chybí balíček, který by se dal nazvat all inclusive, kde klient najde úplně vše. A tudíž mu už nevzniknou další náklady. Vždy lze najít produkt, který nepatří do balíčku.

Klienti také marně čekají na skutečně individuální účet. Česká spořitelna (profil, názory) sice od 10. srpna nabízí Osobní účet (profil, názory), který si mohou klienti sestavit individuálně podle svých potřeb, ale podíváme-li se hlouběji do nabídky, zjistíme, že jde jen o mezikrok. Zase jde o různé varianty a kombinace třiceti různých produktů a na třech úrovní výběru a je otázkou do jaké míry se v tom klient vyzná. Navíc za určitých okolností a při nevhodné kombinaci produktů, zaplatí klient více, než dosud.

Zatím žádná z bank nepřišla s přehledným a skutečně individuálním účtem, tedy jakousi "bankovní samoobsluhou". V takovém modelu by bankovní klient vytvořil seznam a četnost všech služeb, které až doposud využíval a chce využívat i nadále. Banka by sečetla náklady za takto využívaný účet dle sazebníku. Od takto vzniklého součtu by klientovi odečetla určité procento jako slevu. Tím by vznikl skutečně individuální účet a klient by měl jistotu, že pokud si balíček, který si sám složí, objedná, a bude využívat služby jako doposud, vždy ušetří. Žádné úrovně produktů, žádné skupiny služeb a jejich kombinace.

Připravit takové "konto snů" je sice složité, ale klienti by ho určitě ocenili.

Jak by podle vás mělo vypadat konto snů?

Líbil se vám článek?

-6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 57 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 9. 2007 7:49, PatrikChrz

Přestože sám FIO mám, nejsem jejím nekritickým fanatickým obdivovatelem. Na "transakční" účet dobré, ale "všechna vajíčka do jednoho košíku" bych nedal. Hlavní peníze držím na ING a tu a tam "naleju" potřebné finance do FIO. Krom toho mám i vkladní knížku PS, kterou mám rovněž provázanou s ING. Pokud by tedy k něčemu došlo, můžu si poslat (a vybrat) hotovost aspoň odsud.

Zobrazit celé vlákno

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 4. 2008 15:15, drozdik

Bankovni konto snů? Tady je! Sháním někoho, kdo má ING Konto, abychom mohli využít výhody, které se nám nabízejí. Kontaktujte mě přes www.kontakting.cz a probereme detaily.
ZN.:ING Konto

-5
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (57 komentářů) příspěvků.

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

8. 6. 2007 | Patrik Nacher

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

Spokojenost klienta s bankou bombastické reklamní nabídky nezajistí . Příkladem může být GE Money Bank, která láká klienty na balíčky bez poplatků či slibuje pomoc s převodem účtu z... celý článek

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

23. 1. 2007 | Patrik Nacher | 4 komentáře

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

Z hlediska celkového zisku tuzemských bank mají bankovní poplatky významné postavení. Od roku 2004 sice jejich podíl mírně klesá, ovšem stále tvoří až 1/3 a jsou v celkovém "portfoliu"... celý článek

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

26. 9. 2006 | Patrik Nacher

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který... celý článek

Můžeme žít bez bankovního účtu? Díl druhý.

14. 9. 2006 | Patrik Nacher | 1 komentář

Můžeme žít bez bankovního účtu? Díl druhý.

Výsledky ankety, kterou zorganizoval portál Bankovnipoplatky.com společně s Peníze.CZ, je dalším důkazem, že si lidé život bez bankovního účtu představit nedovedou. Tento postoj vyjádřilo... celý článek

Můžeme žít bez bankovního účtu? Zřejmě nikoliv.

1. 8. 2006 | Patrik Nacher

Můžeme žít bez bankovního účtu? Zřejmě nikoliv.

Přemýšleli jste někdy nad tím, zda by vám bez bankovního účtu nebylo lépe? Někteří možná i došli k tomu, že by bylo. Je to ovšem v dnešní době vůbec možné? Po důkladném zvážení se zdá,... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.