Snowborďáci přivezli Poštovní spořitelně 5 a půl tisíce účtů pro mladé během 2 měsíců, tedy trojnásobek běžně uzavíraných. Kolik jich nalákají Chinaski? Pokud má k Poštovní spořitelně během 10 let přejít 1 milión klientů, jak banka minulý týden oznámila, budou muset pozvat na turné snad samotného Pána Boha.
Odkud tedy přibude takové množství klientů? Imigranti z cizích krajů? Možná, ale asi jich nebude tak moc. Migranti mezi českými bankami? Sotva. Typicky konzervativní český klient nerad něco mění. Natož pak běžný účet a jeho číslo. Ale kdyby snad přece. Připusťme, že například v České spořitelně, právě jíž chce Poštovní spořitelna předběhnout, existuje 500 tisíc klientů ochotných změnit banku. Kam takovýto bludný dav půjde?
Spokojí se nespokojenci spořitelny České se spořitelnou Poštovní? Proč by šli se svými požadavky dolů? Nebo snad Poštovní spořitelna opravdu může nabídnout totéž, co její (zatím) větší rival? Stejnou tradici? Důvěru? Síť poboček? Sortiment služeb? Možná jsou to jen mýty, ale v české společnosti dost zapuštěné.
"Dohnat a předehnat", napadne vás nechvalně známé heslo. Pravděpodobně zůstane jen u slibů. Poštovní spořitelně samotné je snad jasné, že se českou jedničkou stát nemůže, ale ví, že tím vzbudí pozornost médií. Co je horší, než když se o vás mluví špatně? Když se o vás nemluví vůbec. A proto chce Poštovní spořitelna prorazit s jiným mottem, a to "dát o sobě vědět". Jak? Pokud zrovna nefandíte kapelám pro náctileté, nemusíte se bát, najde si vás jinak.
Každý musí občas na poštu. A už vás mají. Česká pošta totiž prodloužila smlouvu s Poštovní spořitelnou až do roku 2017. Že litujete pracovníky na přepážkách, kteří musí zvládat jak poštovní řemeslo, tak umění bankovnictví? Nelitujte, pracovníci budou nově školeni, aby byli blíže k informacím. A navíc u celkem 71 přepážek, u nichž se budou prodávat složitější produkty, budete moci i sedět. Čeká tedy pobočky pošt velká perestrojka? Už se nebude opakovat situace, že při posílání balíku u jediného okýnka na poště ve vaší vesnici budete čekat, až si babička před vámi konečně sjedná vkladní knížku pro svou vnučku? Těžko si představit, že by se na poštách bouralo a přikupovaly stoličky.
Neradi stojíte ve frontě? Počkejte si do jara. Finanční poradci Českomoravské stavební spořitelny vyraší s prvními petrklíči a budou vám nabízet produkty Poštovní spořitelny. A možná dostanete i stavební spoření. To hypotéku vám zařídí spolupráce tentokrát s Hypoteční bankou. Banka tak chce doplnit své produktové portfolio a nabízet všechny standardní produkty pro masovou klientelu, podnikatele a municipality nevyjímaje. Nebyla by pak namístě ještě nějaká ta podpůrná kampaň? Podnikatelům už ale nebude stačit lidová píseň. Co třeba měsíční výlet na Měsíc s plnou penzí? To by mohlo přinejmenším zaujmout.
Ať už se Poštovní spořitelna zaměří na jakoukoli cílovou skupinu, ať už použije jakýkoli distribuční kanál, dělá to dobře. Alespoň z hlediska marketingu. Zdá se však, že je to pouze reklamní trik nepodložený fakty. Vždyť i vy se můžete třeba zítra postavit před televizní obrazovky a tvrdit, že budete příštím Českým slavíkem. Že vám nejdou vyšší tóny? Nevadí, přizvete si na pomoc sbor.
Myslíte si, že se podaří Poštovní spořitelně splnit si svůj sen a stát se jedničkou na retailovém trhu? Nebo jí skutečně jde jen o zviditelnění? Sdělte ostatním
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
22. 10. 2005 20:37, Tomáš Marný
jj, poštovní úřednice nevidí pohyby ani zůstatek. Na plnou hubu se Vás ovšem zeptá (před plnou poštou) "A máte tam vůbec dost peněz? Tak já si to teda ověřím...". Nebo bude požadovat, že šek pro výplatu peněz musíte podepsat před Její Výsostí, nesmíte si ho přinést již podepsaný. Nebo bude chtít, abyste výběr 3.000 Kč (slovy tří tisíc) nahlásil den předem, že je to moc peněz. To jsou 3 z mnoha dalších důvodů, proč jsem účet u Poštovní spořitelny zrušil.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 10. 2005 9:16, R2D2
Ten článek -komentář nevyznívá pro PS moc dobře. Chytrý čtenář ale ví, že je to názor autorky, chytrý čtenář umí odfiltrovat subjektivní hodnocení a fakta.
Chytrý čtenář ale jde trochu dál. Ten článek -komentář-glosa nevyznívá vůbec dobře pro www.penize.cz. Nastal čas se ptát:
- Proč je takováto forma na penize.cz otiskována?
- Kam mizí profesionalita? Kam zmizeli jasné články s přidanou hodnotou pro čtenáře?
- Proč lidé přestávají na penize.cz diskutovat? (Srovnej diskuse před změnou layoutu a po ní.)
- Osvědčil se nový layout po několika týdnech provozu?
- Jak se změnila návštěvnost?
Toto nejsou mé otázky. To by měly být otázky akcionáře/majitele penize.cz. On by se měl ptát, k jakým změnám dochází a proč penize.cz přestávají mít to jméno, které ještě nedávno měly.
Já opravdu takovéto povrchní glosy nepotřebuji. Nezajímají mě subjektivní názory paní Chytilové. Zajímají mě konkrétní věci, které mi ušetří peníze! Například 100 Kč nebo 10 000 Kč. Berte to prosím jako zpětnou vazbu na formát, který jste asi zkusili poprvé. Pokud si děláte průzkum, do kolonky "Příště nic takového nepublikovat" si přidejte za mne jednu čárku. Děkuji
V diskuzi je celkem (28 komentářů) příspěvků.