Spořitelna zjednoduší způsob, jak úročí spořicí účet
28. 3. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře
Česká spořitelna opět změní způsob úročení svého spořicího účtu. Komplikované podmínky, které zavedla teprve před pár měsíci, od června výrazně zjednoduší.
Nové logo banky je v podstatě klonem loga mateřské Société Genéralé. Podobně byla naklonována i loga ostatních zprivatizovaných českých bank (můžete srovnat v našem starším článku). Odhadnout, jak bude vypadat nové logo Komerční banky, jsme se pokusili už před rokem a půl, když se rozhodovalo o tom, kdo bude novým vlastníkem banky. Jak moc se nám to tehdy povedlo, můžete posoudit sami zde.
Osobní bankéř pro každého
Pro banku důležitější, ač ne tak navenek viditelná (alespoň zpočátku), bude změna strategie. Banka se chce zaměřit v podstatě na všechny klientské segmenty – občany a malé podniky, střední a velké společnosti a top korporátní klienty. Aby tito klienti nacházeli v "nové" Komerční bance lepší řešení svých potřeb, dojde k několika zásadním změnám ve způsobu obsluhy na pobočkách. Každý retailový klient (banka má celkem 1,2 milionu klientů, z nichž většina je retailových) dostane svého bankovního poradce, který s ním bude řešit veškeré bankovní záležitosti. Nebude tak nutné stát frontu, ale klient si smluví schůzku a ve smluvenou hodinu na něj bude čekat jeho poradce. Kromě nich budou na pobočkách ještě další pracovníci schopní řešit jednoduché záležitosti – výběr hotovosti, zakládání jednoduchých produktů apod., kteří budou obsluhovat klienty, kteří si nedomluvili schůzku. Generální ředitel banky Alexis Juan k tomu poznamenal, že ve Francii už šli i dál a všechny informace o klientovi jsou bankovním poradcům přístupné přes CRM (customer relationships management – řízení vztahů a péče o zakazníky) software, pokud tedy klient ráno mluví se svým poradcem a večer volá na telefonní bankovnictví, tak operátor uvidí informace o ranní schůzce a může na ni navázat, například prodejem produktu, na který se klient ráno informoval. Vzhledem k tomu, že integrace přímých kanálů a sítě poboček je i mezi cíly nové strategie banky, můžeme podobné postupy brzy očekávat i u nás.
Nová strategie si vyžádá i změny v pobočkové síti, některá prodejní místa budou zrušena a naopak přibudou nová jinde. Letos by tak mělo přibýt pět poboček a v příštích dvou letech by mělo jít o 20 až 40 dalším prodejních míst. Skutečnost, že každý klient bude mít svého poradce, si také vyžádá dodatečné zaměstnance. Těch podle manažerů banky přibude asi sto. Celkově ale lidí v bance ubude, především díky úsporám v řídících strukturách. Do roku 2004 by tak mělo dojít k úbytku téměř čtvrtiny pracovníků proti stavu z roku 2001.
Co nabízí Perfekt konto v ceně 55 korun měsíčně: |
|
Přibudou i produkty
Součástí nové strategie je i jiná segmentace klientů. V Komerční bance si rozdělili klienty z řad občanů podle příjmů a celkových aktiv a dospěli k závěru, že v nabídce banky chybí masový produkt. Výsledkem je běžný účet, který už ve své základní ceně obsahuje řadu služeb, za které se musí u konkurence platit – například platební kartu, kontokorent či přímé bankovnictví. A to celé za velice konkurenceschopnou cenu 55 korun měsíčně.
Kromě nového běžného účtu přibude ještě produkt nazvaný Vital. Oficiálně jde o životní pojištění, jeho parametry ale svádějí k mnohem širšímu zařazení. Z životního pojištění si vzal garantovaný výnos (3% ročně), podíly na přebytcích vyplácené podle výsledku hospodaření a daňové výhody (možnost snížení daňového základu až o 12 tisíc korun ročně, pokud budete pojistku platit alespoň pět let a v okamžiku její výplaty vám bude alespoň šedesát), má ale i určité vlastnosti bankovního účtu – peníze můžete kdykoliv vybrat (tedy ne všechny, max. 90 procent). Banky se tak konečně vydávají směrem k produktům nazývaným bankassurance (bankopojištění), kombinující bankovní a pojišťovací produkty.
Celou strategii a nové produkty by měla podpořit masivní kampaň v médiích. Vzhledem k tomu, že Komerční banka nakoupila jen na říjen 730 televizních spotů (cena se může pohybovat kdekoliv mezi několika tisíci až půl milionem za spot podle toho, na které televizi je vysílán a kolik lidí se v tu chvíli na ni bude dívat), stovky billboardů (tisíce až desetisíce korun za jeden měsíčně) a citylightů a mnoho tiskových stran (ceníková cena bývá přes sto tisíc korun za tiskovou stranu celostátního deníku či časopisu, skutečná však může být podstatně menší), je tak téměř nepravděpodobné, aby kohokoliv z nás informace o "nové" KB minula. Kolik bude reklamní masáž přesně stát, představitelé banky neřekli. O něco konkrétnější byli v oblasti nákladů týkajících se nového loga. Vše, co se jej týká, prý stálo 100 milionů korun.
Držíte se udržitelnosti?
Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
4. 10. 2002 0:21, Ropak
Jsem zaměstnanec KB. A na rovinu. Vedeni se pakuje a za městnanci pláčou. Výkřiky v novinách kolik berou pracovníci bank jsou nesmyslné!!!!" manažeři" si mastěj kapsy(uvozovky jsou namístě). průměr je možná vysoký ale jen díky platu vedení.......Jo a nové logo propadák, za několik měsící příprav je nejsoun schopni dostat do smluv. ˇšlendrián na entou. Každej "normální" čech by jim tro vyšvihnul za 14 dní. softwarová záležitost za pár korun. Chtěl bych uvést jeden konkrétní případ jak to chodí v KB."Prodá se barák za x milinů korun. Banka zůstane v přízemí v pronájmu. Pronájem činí přesně měsíční splátku úvěru nového majitele za celý obkekt. Tzn. kdokoli by přišel mohl koupit, banka by to sama sobě splatila!!!
No ta ředitelka co na tom ptofitovala se jmenuje A. Šlapalová!!! A v objektu který ji nepatří provede KB úpravy za cca 5 mil?????????Jedna hala... Jedna hala=dům s abzénem ???Další příklad: renovuje se expozitura KB. /úpravy objektu cca 1 mil. z hlediska množství dost nadhodnocené , ale pozor v tom samém termínu, a od té samé firmy má jistá osoba plastobá okna na domě. osoba se jmenu A. Šlapalová náhoda ?????????????
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
3. 10. 2002 10:12, TGP
Jenže ono cos dvoubarevným čtverečkem, který vám přikážou z centrály, že? I když je pravda, že SG má to logo hezčí, protože písmena má uvnitř a to mi přijde přirozenější než jen nějaký barevný flek a vedle písmena.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.