„Elektřina snad ještě není tak drahá, aby za každé zmáčknutí klávesnice na bankomatu účtovaly bankypoplatky,“ rozhořčil se Martin Kozelka v nominační části letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Narážel na nový poplatek Komerční banky, která si účtuje deset korun za to, že si její klient zjistí aktuální zůstatek na účtu prostřednictvím bankomatu. A to i v bankomatu, který provozuje právě Komerční banka.
Tento poplatek nenaštval pouze pana Kozelku. O jeho absurdnosti je přesvědčeno přes tři tisíce lidí, kteří hlasovali v prvním kole ankety pořádané serverem www.bankovnipoplatky.com. To skončilo 31. ledna a poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat v něm obsadil čtvrté místo. Kvalifikoval se tak do finálového hlasování, které potrvá až do konce února. Hlasovat v něm je možné i na stránkách peníze.cz.
Nejvíce nenáviděným poplatkem dosavadního hlasování se stal poplatek za vklad hotovosti na přepážce na vlastní účet. Za absurdní ho označilo 13 246 hlasujících, to je třetina všech hlasů v prvním kole. „Ukazuje se, že bankovní klienti vnímají za poslední roky poplatky podobně. Poplatek za vklad na účet je ze skupiny poplatků, které zpoplatňují přísun peněz na účet a které klientům vadí už řadu let. V prvním ročníku zvítězil poplatek za příchozí platbu a loni to byl poplatek za nadměrný vklad. Klienty zkrátka irituje situace, kdy je jim zpoplatněn přísun peněz na účet, a to jakýmkoliv kanálem.“ komentuje průběžný výsledek Patrik Nacher, provozovatel serveru bankovnipoplatky.com.
Druhý skončil v prvním kole poplatek za připsání úroku, a to s 5 405 hlasy. Na třetí příčce se umístil poplatek za předčasně splacený úvěr, pro nějž hlasovalo 3 425 účastníků ankety. Finálovou pětici doplňuje poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, který získal 2 195 hlasů. „Tyto poplatky se v poslední fázi hlasování objevují pravidelně. Je zcela zřetelně vidět, že klienti bank jsou ve svých názorech konzistentní,“ dodává Nacher.
Celkem se prvního kola zúčastnilo během prosince a ledna téměř 39 tisíc hlasujících. Vybrat vítězný nejabsurdnější poplatek bude možné až do konce února. Podle zkušeností z minulých ročníků se však dá čekat, že vítězný poplatek z prvního kola si absolutní vítězství vzít nenechá. Celkové výsledky vyhlásí pořadatelé ankety 1. března.
Letos se hlasuje už v pátém ročníku ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“. Hlasuje se opět v České republice a na Slovensku. V 1. ročníku návštěvníci zcela suverénně zvolili za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve 2. ročníku zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Ve 3. ročníku obsadil první příčku poplatek za vedení běžného účtu. A loni to byl poplatek za nadměrný vklad. Pro 5. ročník ankety pořadatelé nezařadili vítěze předchozích čtyř ročníků, aby měly šanci vyhrát i jiné absurdní poplatky. Anketa by kromě zjištění postojů klientů bank měla do jisté míry vyvinout tlak na banky v souvislosti s výší bankovních poplatků.
Sdílejte článek, než ho smažem