V sazebnících bank se nevyznají ani jejich poradci II

V sazebnících bank se nevyznají ani jejich poradci II
Komerční banka má poměrně srozumitelný sazebník poplatků. Přesto se v něm nevyznají ani její vlastní pracovníci. Na několika pobočkách nabídli stejnému imaginárnímu klientovi stejné účty za různou cenu.

Ani poměrně přehledný sazebník bankovních poplatků nemusí být zárukou správně stanovené ceny. Přesvědčila se o tom na několika pobočkách Komerční banky redakce portálu www.bankovnipoplatky.com. Její redaktoři vyzkoušeli, jestli se v sazebnících orientují samotní bankovní poradci a zda doporučí stejné služby za stejné ceny u jednoho a téhož klienta.

Služby měsíčně
Vedení účtu

  • Výpisy měsíčně elektronicky: 1x
  • Příchozí platby: 3x
  • Odchozí platby
         o Trvalý příkaz: 3x elektronicky
         o Příkaz k úhradě: 4x elektronicky
  • Výběr z vlastního bankomatu: 2x
  • Přímé bankovnictví: 1x

Služba ročně

  • Platební karta: 1x (elektronická) = cena /12 měsíci

Redaktoři představovali klienta poptává následující služby o kterých ví, že je využívá a bude pravidelně využívat. A aby to nebylo příliš komplikované, tak jde o klienta, který preferuje přímé bankovnictví se vším všudy. Tabulky pak znázorňují výpočty, ke kterým v jednotlivých pobočkách dospěli po poradě s bankovním poradcem.

Komerční banka

1) Pobočka Kobližná, Brno
Jednání bankovního poradce je poměrně chaotické, kdy přeskakuje od jedné informace ke druhé a klient jen těžko dovede vnímat souvislost informací. Není tedy zřejmé, zda doporučeným účtem je Extra konto nebo Perfekt konto. Z poskytovaných informací se zdá, že v něčem je lepší jeden a v jiném druhý účet. Klientovi bylo doporučeno obojí.

Poplatky měsíčně:V rámci Extra kontaV rámci Perfekt kontaMimo balíčky
Vedení účtu:12549-
Výpisy měsíčně elektronicky 1X:zdarma3939
Příchozí platby 3x: (4 Kč)121212
Odchozí platby
Trvalý příkaz 3x (4) elektronicky:121212
Příkaz k úhradě 4x (4) elektronicky:161616
Výběr z vlastního bankomatu 2x:zdarmazdarma5
Přímé bankovnictví:zdarma8585
Služba ročně za platební kartu:---

Podle informací od bankovního poradce by cena služeb v rámci Extra konta vyšla na 165 Kč. Pokud bychom využili Perfekt konto, činila by cena služeb 213 Kč. V okamžiku, kdy si poradce nevěděl rady s cenou služby, tuto cenu prostě odhadl.

2) Pobočka Sokolov
V Komerční bance, pobočka Sokolov redaktoři zjistili, že sazebník poplatků nemusí zaměstnanec vždy hledat v databázích či na stránkách banky, ale může ho mít také v hlavě. Klientovi tak byla v podstatě ihned spočítána cena poptávaných služeb, aniž by musel poradce zdlouhavě vyhledávat v příslušném sazebníku. Doporučeno bylo Perfekt konto. Následně zaměstnanec vytvořil model Perfekt konta, který by měl klientovi nejlépe vyhovovat.

Poplatky měsíčně:V rámci Perfekt kontaMimo balíčky
Vedení účtu:49-
Výpisy měsíčně elektronicky 1X:zdarma20
Příchozí platby 3x: (5 Kč)1515
Odchozí platby
Trvalý příkaz 3x (6,50 Kč) elektronicky:19,5019,50
Příkaz k úhradě 4x elektronicky:816
Výběr z vlastního bankomatu 2x:zdarma5
Přímé bankovnictví:zdarma-
Služba ročně za platební kartu:zdarma-

Celková cena za využití služeb v rámci Perfekt konta by podle poradce činila 91,50 Kč. Vypočítaná cena byla přesná a v rámci průzkumu nejnižší. Na pobočce v Sokolově redaktoři přitom strávili nejméně času.

3) Pobočka Náměstí svobody, Brno
Bylo doporučeno Extra konto. V tomto případě byl bankovní poradce rozhodnut poměrně rychle a doporučil zmíněné Extra konto, jako produkt, který nejvíce splňuje naše požadavky.

Poplatky měsíčně:V rámci Extra kontaMimo balíčky
Vedení účtu:125-
Výpisy měsíčně elektronicky 1X:zdarma20
Příchozí platby 3x: (4 Kč)1212
Odchozí platby
Trvalý příkaz 3x (4 Kč) elektronicky:1212
Příkaz k úhradě 4x (4 Kč) elektronicky:1616
Výběr z vlastního bankomatu 2x:zdarma5
Přímé bankovnictví:zdarma?
Služba ročně za platební kartu:--

Jak je z modelu zřejmé a dle informací obdržených od bankovního poradce, by nám využití Extra konta oproti sazebníkovým cenám moc neušetřilo. Celková vypočtená cena služeb v rámci balíčku je poměrně vysoká a činí 165 Kč. Přitom podle sazebníku Komerční banky jsou příchozí platby i odúčtované položky v rámci Extra Kontra zdarma. Takže ve výsledku by cena za účet měla být výrazně nižší.

4) Pobočka Václavské náměstí, Praha
Klientovi bylo doporučeno Perfekt konto. Přístup bankovní poradkyně byl vstřícný a všechny informace se poctivě snažila najít v sazebníku banky. Ochotu lze ocenit i přesto, že jsme na této pobočce strávili poměrně dost času.

Poplatky měsíčně:V rámci Perfekt kontaMimo balíčky
Vedení účtu:49-
Výpisy měsíčně elektronicky 1X:zdarma20
Příchozí platby 3x: (4 Kč)1212
Odchozí platby
Trvalý příkaz 3x (4 Kč) elektronicky:1212
Příkaz k úhradě 4x (4 Kč) elektronicky:1616
Výběr z vlastního bankomatu 2x:55
Přímé bankovnictví:zdarma-
Služba ročně za platební kartu:--

Při využití balíčkového Perfekt konta bychom za služby podle poradkyně zaplatili 94 Kč. I zde jsme se tak dozvěděli jinou cenu než u ostatních poboček Komerční banky.

VYHODNOCENÍ
U Komerční banky redaktoři zjistili podobně jako před tím u České spořitelny, že údaje poskytované klientům se značně liší. Problémem přitom nejsou jen odlišná doporučení výhodnosti bankovních účtů, ale především rozdíly v informacích o cenách jednotlivých položek, které od zaměstnanců bank obdrželi. Rozdíl ve výši více než 70 Kč mezi jednotlivými nabídkami dvou poboček téže banky je poměrně vysoký. Přístupem se však bankovní poradci Komerční banky s tímto úkolem vypořádali lépe než Česká spořitelna.

Je zjevné, že sazebníky nejsou složité pouze pro klienty, ale i pro bankovní poradce. Ti by přitom měli být schopni klientům kvalifikovaně a především správně poradit a vyčíslit i konečnou cenu nabízeného produktu.

Autoři pracují pro server www.bankovnipoplatky.com

Jaké máte zkušenosti s pracovníky Komerční banky? Podělte se o názor.

 

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

V sazebnících bank se neorientují ani jejich poradci I

23. 9. 2008 | Miroslav Zeman, Patrik Nacher | 4 komentáře

V sazebnících bank se neorientují ani jejich poradci I

Bankovní klient, který ví, jaké služby potřebuje, dostane na různých pobočkách České spořitelny jasné doporučení: zřiďte si Osobní účet. Jenže jednotliví poradci účet namíchají různě,... celý článek

Sedm rad pro sjednání nejlevnějšího běžného účtu

12. 9. 2008 | Eva Sovová, Věra Tůmová | 4 komentáře

Sedm rad pro sjednání nejlevnějšího běžného účtu

Poplatky u bankovních účtů rozčilují nejednoho klienta. Řada z nich kvůli tomu zvažuje změnu účtu. Při výběru nejvhodnějšího účtu se ale vyplatí na některé parametry rovnou v bance... celý článek

Jak najít v českých bankách nejlevnější účet

11. 9. 2008 | Eva Sovová, Věra Tůmová | 17 komentářů

Jak najít v českých bankách nejlevnější účet

Tuzemské banky jsme letos podrobili analýze nejlevnějších účtů. Náš vybraný žebříček jsme nyní ověřili v terénu. Vyškolení poradci vyzdvihují přednosti doporučovaných účtů, na další... celý článek

Vyznat se v sazebnících některých bank je téměř nemožné

18. 8. 2008 | Patrik Nacher | 7 komentářů

Vyznat se v sazebnících některých bank je téměř nemožné

Běžný klient se v bankovních sazebnících vyzná jen sotva. Těžko si tak může spočítat náklady na účet a porovnat je s konkurencí. Vyplynulo to z průzkumu redakce Peníze.cz a serveru... celý článek

Bankovní sazebníky? Aby se v nich čert vyznal!

1. 7. 2005 | Dana Chytilová

Bankovní sazebníky? Aby se v nich čert vyznal!

Ministerstvo financí chce, aby si klienti mohli přesně porovnat informace, které o svých službách banky poskytují. Náš průzkum ukazuje, že to je požadavek více než oprávněný. Bankovní... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.